Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BackYardPlant probeert eens in de buurt van normaal te doen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Heb eens een aantal scheuten afgeknipt en in de light mix gestoken. Die heb ik vervolgens in het hok onder de 600 watt HPS erbij gezet en een week later groeiden ze als kool. Ondertussen ben ik er wel achter dat het een sterke plant is die je eerder kapot krijgt door ze teveel te vertroetelen
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    #17
    Go BYP
    Slaap jij vlak naast die beestenboel'?

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      niet direct er naast meer nee

      Maar ze kunnen er ook niet uit hoor

    #18
    20181206_235753.jpg
    20181206_235759.jpg
    20181206_235747.jpg
    20181206_235735.jpg
    20181206_235729.jpg
    20181207_235714.jpg
    20181208_235743.jpg


    EUREKA

    20181208_235901.jpg
    DAAR IS IETS AAN DE GANG BIJ DE LOBBLAADJES!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Grappig man je theorie klopt dus wel

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat had ik laatst bij een paar verwaarloosde stekken.

    #19
    Hoe gaat ie hier dan?
    Mijn dames vragen zich af hoe het met hun zusjes is gesteld
    Ad usum proprium!

    Comment


      #20
      Ik ben een beetje afgeleid geweest..
      Maar, niet getreurd, ik heb enkele foto's van tussendoor. Helaas niet al te veel...



      Blijkt dus dat Jorem toch gelijk heeft gekregen, verdomme, m'n plant heeft nog tot 10 januari moeten groeien, maar wel sinds de 1e met de 2K lamp ipv de 3,5K.


      Oja
      Kijk nog even goed naar die blaadjes die er bij de lobbaadjes uit kwamen.
      Daar euh..
      Daar zat wel leven in ja..
      Dat ene plantje heeft dus alsnog m'n hok moeten vullen.


      Dat eerste stekje is aangeslagen, maar de rest helaas niet.. En ze ging erggggg langzaam, had beter een langere stek kunnen nemen. Dus weer wat geleerd, stekken doe je met grotere stengels dan die kleine rotdingetjes.
      Heb dat stekje nu onder de 100W staan, twijfel wat ik er mee wil doen.. Maar er staan meer plantjes (overwinterende) dus hij brandt niet enkel voor haar

      Zat te twijfelen tussen scroggen of met touw omlaag trekken, heb geen van beide gedaan. Gewoon iedere keer als ik naar d'r keek (klinkt totaal niet eng) d'r even goed omlaag buigen/duwen, elke keer een beetje trainen, heel lichtjes. Zo heeft ze mooi de vorm die ik wil zonder geweld of al te veel gedoe gekregen. Vind het best mooi van mezelf dat ik d'r zo breed en gevuld heb weten te krijgen met slechts 2 grote takken, die uit de lobblaadjes zijn gekomen nadat alle scheuten en hoofdtop afgeknipt waren.

      Wat heb ik nou qua voeding geven gedaan? geen zak, gewoon water. Voeding zat in die bodem.

      Wat heb ik aan ongedierte gekregen? Spint, rotbeesten, boel vliegjes maar die zijn al weer verdwenen, en ik had ineens een babysprinkhaan in m'n hok. Hoe DIE hier midden in de winter is beland blijft mij een vraag maar goed...
      Kreng zat aan m'n planten te vreten.
      Even over die spint: Ik doe er niks aan. HEH? Ja nou kijk: ze zijn pas in de bloei echt actief geworden, de gehele groei is alles mooi gegaan. Nou heb ik ooit zo'n boek gelezen dat er een studie was naar hoe planten reageren op insecten die van ze eten, en elke plant maakt dan meer van zijn of haar afweerstof aan, plus communiceert via de wortels naar alle nabijgelegen planten van dezelfde soort het signaal om die afweerstoffen (of in sommige gevallen lokstoffen voor jagers van de insecten waar ze last van hebben, geniaal!) aan te maken. MAAR, ik denk dus dat dankzij de spint de cannabis niet alleen meer THC aan zal maken, maar ook geforceerd is om meer bloemen aan te maken omdat ze door de aantasting van de bladeren daar minder licht op kan nemen, maar wel een 1 op 1 verhouding met haar wortels wil behouden. Dit is echter pure theorie. Het is hiervoor echter wel belangrijk dat de spint niet te vroeg komt, maar ook niet te laat. Gek genoeg is het precies rond het moment waarop ik eigenlijk spint in m'n hok had willen zetten (ja, opzettelijk, om te zien wat er gebeurd) de spint er in gekomen! Helemaal mooi dus.

      Had ook nog andere plantjes gezaaid in de 100W, die zijn door een slak afgevreten!!!!!!! Het stekje laat dat kutbeest wel met rust.. Ik d'r meteen biervalletje in gezet, binnen een dag een laag schimmel er op!
      Had nog liever gehad dat dat beest dat stekkie opvrat dan die zaailingen maar neeeeeeeeee hoor
      kreng

      Blue Dream en Bubba's Gift zijn dus half afgevreten, ben benieuwd of dat nog wat gaat worden... Zo ja gaan die samen met het stekje in het zelfde hok zodra deze klaar is zonder voeding toe te voegen op organisch materiaal na.
      Ik heb wel afgelopen week minstens 20 wormen toegevoegd aan de 250 liter bak, zodat de dode wortels weer netjes opgeruimd worden en het materiaal allemaal weer wat beter word omgezet nu zo tijdens de bloei.

      Fototjes!!


      1.jpg

      2.jpg

      3.jpg

      4.jpg

      5.jpg



      7.jpg

      8.jpg

      9.jpg

      10.jpg

      11.jpg

      12.jpg

      13.jpg

      14.jpg

      15.jpg

      16.jpg

      17.jpg

      18.jpg





      Last edited by BackYardPlant; 7 February 2019, 00:16.

      Comment


        #21
        oh PS

        Uhh..

        Schimmel?

        hoe bedoel je??

        ghehehe

        Comment


          #22
          euhm... jah, je laat me wel effe steigeren.. maar de laatste foto, dan hou ik me in en denk, jah dat ziet er gewoon goed uit, echt top!
          Je kweekt natuurlijk in een kunstmatige omgeving; Dus wat die spint betreft, daar heb ik niet zo een goed oog in. Als je 't toch natuurlijk wil houden kan je mss een roofmijt inschakelen, die
          komen er in de natuur ook op af... En wachten tot die er vanzelf inkomt lijkt me niet echt voor de hand liggend.
          Ik neem aan dat je bewust alle blad afval laat liggen om te composteren?

          Ben erg benieuwd naar je eindresultaat, doe zo voort! En hou ons op de hoogte

          Comment


            #23
            Nou heb ik ooit zo'n boek gelezen dat er een studie was naar hoe planten reageren op insecten die van ze eten, en elke plant maakt dan meer van zijn of haar afweerstof aan, plus communiceert via de wortels naar alle nabijgelegen planten van dezelfde soort het signaal om die afweerstoffen (of in sommige gevallen lokstoffen voor jagers van de insecten waar ze last van hebben, geniaal!) aan te maken. MAAR, ik denk dus dat dankzij de spint de cannabis niet alleen meer THC aan zal maken, maar ook geforceerd is om meer bloemen aan te maken omdat ze door de aantasting van de bladeren daar minder licht op kan nemen, maar wel een 1 op 1 verhouding met haar wortels wil behouden.
            Last edited by ganjagast; 10 February 2019, 14:08.
            Ad usum proprium!

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              En THC gehalte is toch genetisch bepaald en kan dus nooit hoger worden!?
              Toch!?

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              helemaal waar, snel even corrigeren, ik bedoelde meer trichomen niet het percentage thc.

            #24
            Vind dit wel spannend..
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #25
              Vergeet dat maar snel. Meer thc is volgens mij al niet mogelijk. Een soort heeft een bepaald thc % en dat is niet te verhogen, tenzij met potentere kruisingen. Meer trichomen geloof ik ook niet in. Een plant probeert zaden aan te maken, als de bladeren aangetast worden is er minder energie voor meer zaden aan te maken, dus je krijgt eerder het omgekeerde en dat heb ik al in de praktijk mogen meemaken, minder calyxen en dus minder dikke toppen. De wiet is nog even potent als anders, maar je krijgt veel meer fluff en een serieuze terugval in opbrengst tegenover andere rondes waar geen beestjes zitten. Als er iets is waar ze niet tegenop kunnen dan is het wel een kolonie spint.

              Comment


                #26
                Last edited by BackYardPlant; 13 February 2019, 02:06.

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  spint op uitnodiging

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Dus straks toch maar stofzuiger en neemolie!?

                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  dat ze dan weer snel weggaan bedoel je? Ja precies hahaha

                  Maar moet wel zeggen, het lijkt echt alsof ze dood aan 't gaan zijn sinds de citroenverbana er bij staat, weet wel dat dat plantje daadwerkelijk tegen muggen en een paar andere insecten helpt, dus wie weet dat spint daar nu ook onder blijkt te vallen? zou wel 'n bak zijn als ik dat nou per ongeluk ontdek, dus kan het me niet voorstellen, maar we zullen 't zien

                  Stofzuiger pak ik er vooral bij varenrouwmuggen bij, da's stiekem nog leuk ook, die krengen uit de lucht vangen /opzuigen, is gewoon een jaagspelletje. Bij spint heb ik dat ook een keertje geprobeerd, direct mee gestopt toen ik daardoor de bladeren kapot trok (nog net geen top in die slang zien verdwijnen, dat was pas wat geweest), ik vrat die plant met stofzuiger sneller op dan de spint dat deed

                  Neemolie is zo in de bloei wat laat denk ik..

                  Word weer spannend

                #27
                Heb het helaas erg druk de laatste tijd waardoor ik ook niet echt goed foto's heb kunnen bijhouden

                Het liefst type ik nog even een uitgebreid verhaal over hoe en wat etc. maar naast dat er niet zo veel gebeurd is wilde ik vooral in ieder geval wel de foto's nog laten zien, vind ik wel zo netjes, onafgemaakte verslagen heb je niks aan





                Spint bleek toch nog te leven en heb ik bestreden met roofmijten. Een speciale mix tegen spint, zou effectief moeten zijn bij een plaag voor 100 vierkante meter. Nou dat was wel voldoende in die 1.20 bij 1.20, want de spint is nergens meer te zien.

                Voeding geven niet gedaan, zat voldoende in de bodem natuurlijk, dus enkel water gegeven, af en toe wat weinig misschien maar weet met zekerheid dat d'r wortels door de volledige bak geworteld zitten, heb in de hoeken namelijk al stekjes/die zaailingen geplant.
                En ik had het licht tijdelijk op 16/8 gezet ivm de nieuwe plantjes maar toen begon ik nieuw bladgroei te zien in de bloeiende dames dus heeeel rap terug naar 12/12


                Verder niet zo veel bijzonders


                't lieve plantje ruikt wel lekker




                Tijd voor plaatjes


                2 weken geleden
                2802 1.jpg

                2802 2.jpg

                2802 3.jpg

                Vandaag

                0312 1.jpg
                0312 2.jpg
                0312 3.jpg
                0312 4.jpg
                0312 5.jpg
                0312 6.jpg
                0312 7.jpg
                0312 8.jpg
                0312 9.jpg
                0312 10.jpg

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Speciale mix van roofmijten? Of!.????

                #28
                Yep, inderdaad best kans dat het de trichomenproductie ten goede komt, zo'n spint-aanval.
                Wel bedacht zijn op toprot nu.
                Super foto's. Het heeft wel wat, zo'n zilvergrijze glans.

                Dat licht zullen we het maar niet over hebben eh ..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #29
                  Ziet er lekker uit!
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    #30
                    Zou zeggen, geslaagd!? Je hebt dus bewezen dat spint in de latere bloei fase toch handig is voor extra hars productie. Durf het zelf niet aan maar geinig om te weten
                    De dame op de foto is dat nou LA AM of SD? Ziet er goed uit in ieder geval yamyam
                    Ad usum proprium!

                    Comment

                    Bezig...
                    X