Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek al een tijdje op weg (5 verschillende planten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Komt wel goed

    Comment


    • gnaffel
      gnaffel commented
      Editing a comment

    #17
    Dag 23 bloei (Royal AK)
    Dag 16 bloei (Green Gelato, Blue Mystic, White Widow)
    Dag 9 bloei (Royal Highnes)

    Dit is ook de volgorde van de foto's.

    Heb ze nu twee waterbeurten (gisteravond en vanochtend) alleen water gegeven. De White Widow lijkt het water niet te kunnen verwerken, die pot voelt altijd nog aan of er water in zit. Bladeren bij de toppen hangen ook licht naar beneden toe... IK geef deze plant al het minste water en soms helemaal maar even niet, maar die bladeren blijven wat treurig naar beneden hangen. Alleen rond de toppen overigen...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

    Comment


      #18
      Vandaag weer even wat foto's gemaakt van de planten. Heb besloten ze op het volgende voedingsregime te zetten:

      1e dag: 4ml Plagron Bloom met 1 ml Green Sensation op 1,5 liter water. Dit wordt verdeeld over de vijf planten.
      2e dag: 2 ml PK - 13/14
      3e dag: alleen water

      Daarna begint de cyclus weer van vooraf aan.

      De Royal Highness bloeit maar matig als je het mij vraagt, maar die is dan ook nog maar een dikke week aan het bloeien. Toch maak ik me lichtelijk wat zorgen, maar wie weet is dat voorbarig.
      De anderen doen het prima en zijn flink aan het groeien in de toppen. Mooi om te zien, ze ruiken inmiddels ook behoorlijk. De walm komt je tegemoet als je de deur open doet...
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.
      Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

      Comment


        #19
        Dan nog even een vraag met betrekking tot wat bladeren...

        Kan iemand mij vertellen wat er mis is met de planten? Ze doen het verder goed, maar die bladeren geven toch wel iets aan... Ik weet alleen niet wat...

        En misschien een belangrijkere vraag, is er nog iets aan te doen?

        Dank alvast!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.
        Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

        Comment


          #20
          leuk verslagje! waarom liggen er hydrokorrels in je potten?
          Hopelijk blijft je kweek bananen-vrij...

          Comment


            #21
            De hydrokorrels liggen er in om de aarde die in de potten zit te beschermen tegen het licht van de lampen en tegen het verdampen vanuit de grond, hierdoor blijft het vocht wat langer in de potten aanwezig. Ik heb dit na een vijftal weken pas gedaan, omdat ik vond dat de planten wel heel snel droog stonden steeds. Toen kwam ik een filmpje op internet tegen van iemand die ze naast dat hij ze onderin de pot legde, ook bovenop legde. Dacht, das best handig. De volgende keer doe ik ze ook onder in de pot, dat had ik nog niet gedaan.

            Tot nu toe lijkt het goed te gaan, heb ze steeds goed in de gaten gehouden. Had mijn twijfels over de Royal Highness op een gegeven moment, maar uiteindelijk kwamen er toch bloeiharen uit de calyxen. Ze komt wat langzaam op gang, maar ook bij haar beginnen de toppen door te groeien...

            Fingers crossed!
            Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

            Comment


              #22
              Voor de verandering een paar foto's van bovenaf genomen... Ziet er best geinig uit...
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.
              Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Da ziet er heel mooi uit , nog wel effe te gaan , en jij zegt dat je ook rond de jaarwisseling gaat oogsten ??

              • gnaffel
                gnaffel commented
                Editing a comment
                Ja, ik denk een weekje later de eerste, dan een week later drie andere en de vijfde nog weer een week later... Zijn een beetje ruim na elkaar echt gaan bloeien... Die Royal AK loopt voor op de rest.

                Ik neem dan voor het gemak wel even het aantal bloeiweken dat door RQS is aangegeven. Als de trichomes nog geen duidelijkheid geven, blijven ze gewoon ff staan nog...

              #23
              OK, ziet er naar uit dat ik een probleem heb! Heb dus een beetje hulp en advies nodig, dus als iemand dat zou kunnen geven graag! Mijn gok op dit moment is een stikstof te kort, maar dat is wat mij betreft niet zomaar 1,2,3, juist bepaald.

              Ik heb 1 probleemdag gehad, waarbij ik helaas veel later was dan gepland ivm problemen op het werk, toen stonden verwarming en lampen beide aan en was de temperatuur 45 graden toen ik thuis kwam. Ik had net een nieuwe verwarming geplaatst die op temperatuur reageert, maar door de afzuiging van koude lucht dus eigenlijk constant aanstaat...

              Zoals op de eerste foto te zien is, heeft de Green Gelato een behoorlijk probleem. De plant begint erg geel te worden. Dit gaat over de gehele plant op het moment...

              Ook de Royal Highness heeft een probleem, zoals te zien op foto 2, ook hier gaat het hard met gele bladeren onder aan de stam.

              En ook de Royal AK heeft last van gele bladeren zoals te zien op foto 3.

              De Blue Mystic en de White Widow doen het nog redelijk goed, lijkt het...

              Ik geef nu 50/50 bloei en groei voeding, omdat ik op een stikstof tekort gok. Daarnaast geef ik enzymen bij voor de bodem en wortelen. Ik heb brandnetelgier besteld om een eventueel tekort aan stikstof (hopelijk) te kunnen behandelen.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 5 photos.
              Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

              Comment


                #24
                45 graden is echt wel de max , ik zou zeggen beter opletten de volgende keer !!

                Waar Staat eigenlijk uw tent ??
                Is het daar dan zo koud zonder verwarming ?

                Hebben ze dan lang in deze extreme warme temperatuur moeten doorbrengen ?

                En in verband met het vergelen van het gewas , daar hebben precies veel telers last van ??

                En een week geleden was er bij jou toch nog niks te bespeuren van vergeling ?????


                En uw voeding is van welk merk , misschien ook Plagron ??

                Ik zit ook met da probleem !!!

                Bij mij zou het van overvoeding zijn ( of ook een stikstof tekort ) is moeilijk uit te maken of
                dat het iets is van te veel of te weinig ??

                Ik heb wel het gevoel als het vergelen begonnen is , is het moeilijk te stoppen , in mijn geval
                blijven ze maar vergelen , ik zit wel wat verder in mijn teelt , ik moet nog een 3a4 weken
                voordat het voor mij gaat afgelopen zijn ( hoop ik ) !!!


                Ik hoop dat je het probleem nog een beetje kunt recht trekken zodat ze niet hellemaal
                geel gaan worden , dat zou echt wel spijtig zijn voor zo een mooie planten !!!

                Dien Royal AK heeft wel heel mooie volle toppen !!
                Ik denk dat ik daar ook nog zaadjes heb van liggen , ben eens benieuwd wat je daar
                vanaf gaat halen ??
                ​​​​​​​
                En zijn er ook al verkleuringen van trichomen te bespeuren bij dien AK ??

                Sterkte en ben eens benieuwd van de reacties die je gaat krijgen ?
                Van wat je hier tegen kunt doen in verband met de vergeling !!!
                πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                ​
                πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                ​

                Comment


                  #25
                  Remco
                  Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

                  Comment


                    #26
                    Dan ga je misschien ook wel problemen krijgen als het weer zo een tropische zomer
                    wordt zoals afgelopen zomer , dan gaat het weer te warm zijn , misschien als het mogelijk
                    is den boel toch een beetje isoleren ? Maar ja das waarschijnlijk ook ni te doen !!!??iii

                    Ja het is zo als ze zeggen beter te weinig dan te veel , dus het gaat waarschijnlijk wel een
                    overvoeding zijn geweest die dit probleem heeft veroorzaakt !!??!! Ik weet het ook niet !!

                    De overdreven hitte ?? T'is niet dat het dagen te warm heeft geweest denk ik dan , verbranding
                    schade ik denk dat het dan over heel de lijn zou moeten zichtbaar zijn en dat is niet het geval toch ?

                    NeeNee Plagron voeding zal wel goed zijn denk ik , ik gebruik te Terra voeding's lijn van Plagron ??
                    De Vorige eigenaar van mijn kast heeft daar ook altijd met gewerkt en hij was daar zeer tevreden over !!

                    In verband met de trichomen !!!!
                    Ik zie hier en daar al wel wat troebele en oker kleurige trichomen verschijnen , dus ik denk dat dat de aanloop
                    is naar de oogst tijd !! Ze gaan daar wel hun tijd voor nemen denk ik , t'is niet dat de verkleuring van de
                    trichomen op een weekje klaar is !!

                    Dat de brandnetelgier iets goeds gaat doen da weet ik ni ik heb daar eigenlijk nog ni echt bij stilgestaan
                    dat dat het stikstof probleem zou kunnen oplossen ??
                    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                    ​
                    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                    ​

                    Comment


                      #27
                      We hebben gisteren twee van die G-tools luchtininlaten in de deuren gezet en dat heeft er voor gezorgd dat de ventilator in elk geval nagenoeg de hele tijd op 20% draait op het moment... Ik heb de Climate trafo fan controller gekocht tegen de brom die de eerste fancontroller gaf. De temperatuur is perfect onder controle nu en tegen de tijd dat het warmer gaat worden, gaan er nog twee van die luchtinlaten in. Die Climate gaat steeds met stapjes van 20% omhoog totdat de temp onder controle is en dan zoekt ie de ideale stand, mooi ding dus en erg blij mee...

                      Ik weet ook niet wat brandnetelgier gaat doen, hopelijk werkt het. Ik ga er in ieder geval niet mee strooien, maar met beleid gebruiken.

                      Het zou kunnen dat er sprake is geweest van overbewatering, ik gaf in de ochtend en avond water. Dit omdat de potten licht genoeg aanvoelden, maar misschien dat ik me daarop heb verkeken. Ik geef nu alleen in de avond (vlak voordat de lichten aan gaan) water met iets meer voeding dat eerst, nog wel steeds binnen de marges van wat Plagron aangeeft.

                      Daarnaast geef ik enzymen bij zoals eerder gezegd om het bodemleven hopelijk weer aan te sturen. Nu ook een PH meter aangeschaft en daar heel scherp mee aan de slag op dit moment. Zodat de PH van de voeding steeds tussen de 6,3 en 6,7 zit...

                      Hopelijk heeft het geen invloed op de toppen...

                      Ik ga de trichomen vandaag eens bekijken!
                      Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

                      Comment


                      • gnaffel
                        gnaffel commented
                        Editing a comment
                        Kan mijn microscoopje niet vinden helaas, dus kan de trichomen nog niet bekijken. Morgen even weer verder zoeken...

                        Dat dingetje dat ik via Gearbest besteld had, viel al uit elkaar voordat ik hem goed en wel kon gebruiken... Balen!

                      #28
                      Bij den aliexpress eens kijken heel goedkoop en veel verschillende modelletjes !!!

                      Maar ja , het duurt wel effe voordat je dat in je bezit gaat hebben , tegen dan ben je
                      waarschijnlijk al aan't blowen van uw teeltje !!

                      Maar ja voor het volgende teeltje dan he !!

                      Ik heb me ook zo een digitaal Usb Digitale Microscoop Camera besteld om van de trichomen
                      foto's te kunnen maken !! Net geen 13 euro !!!

                      Ik ben ook nog aant wachten , voordat het in mijn bus gaat belanden !?i
                      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                      ​
                      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                      ​

                      Comment


                        #29
                        USB microscoop is besteld, lijkt me toch verdomde handig om te hebben. Inmiddels ook mijn eigen mini microscoop weer gevonden en de trichomen beginnen milky te worden van de Royal AK. Verder hoofdzakelijke heldere trichomen, hier en daar wat milky way gebiedjes...

                        Vandaag is voor mij dag 79 van de gehele kweek wat bloei betreft is het voor

                        Royal AK - bloeidag 37 (6e week)
                        Green Gelato, Blue Mystic en White Widow - bloeidag 30 (5e week)
                        Royal Highness - bloeidag 23 (4e week)

                        Ik heb besloten om het volgende te doen met mijn voeding:

                        De planten krijgen nog maar 1x op een dag water met voeding, ik merk dat dit prima gaat (dus misschien heb ik ze wel te veel water gegeven een tijdlang, waardoor er probleempjes zijn ontstaan). Ik geeft 1,5 liter water verdeeld over vijf planten, maar ik merk dat de White Widow zelfs een extra dag over kan worden geslagen met water en voeding geven. Die verbruikt minder dan de rest. Ik meet ook de hoeveelheid voeding inmiddels precies af aan die 1,5 liter water:

                        6 ml - Plagron Bloom voeding
                        1,5 ml - Plagron Green Sensation
                        1,5 ml - Plagron Pure Enzym (deze ga ik afbouwen naar 2x in de week bijgeven)

                        Ik moet de handel iets aanvullen met PH+ om op de 6,5 te komen. Ik gebruik bronwater diep uit de grond en dat is redelijk zuur water.

                        Daarnaast geeft ik nu 2x in de week even een 2 tot 3 ml brandnetelgier bij, om het stikstof tekort hopelijk een beetje bij te werk. Dit stop na aankomende week, want dan gaan we de laatste weken in.

                        De Royal AK mag nog een week op voeding en dan begin ik die alvast te flushen, de volgende drie in de week daarna. En de Royal Highness moet ik even aankijken hoe en wat en wanneer...

                        De Royal AK maakt wat mij betreft erg mooie toppen, gezien het feit dat de planten in vijf liter potten staan. Dit was om de eerste kweek eens te kijken hoe alles zou gaan.



                        De Green Gelato blijft op dit moment wat achter bij zijn zusjes van Blue Mystic en White Widow qua aanmaken van toppen. De Green Gelato is uiteindelijk ook veel hoger gegroeid dat de andere planten, terwijl dit niet als grootgroeier vermeld stond ten opzichte van de overigen. Maar goed, wie weet gaat ie de komende twee weken nog een beetje flink doorzetten.

                        Voor de rest ben ik erg tevreden, gezien de kleine potten die we gebruikt hebben.

                        Volgende kweek gaat in 20 liter potten op zeker, waarbij twee planten onder een scrognet geplaatst gaan worden en twee andere planten met mainlining gaan worden grootgebracht. Kijken of dat wat leuks op kan leveren... De voorgroeikast is bijna klaar en over een week kunnen de volgende vier planten worden klaargestoomd voor het werk onder de HPS lampen, ik ga namelijk aan de opbrengst van deze vijf niet voor heel lange tijd genoeg hebben. Er moeten nog wel wat lichamelijke pijnen verzacht worden door het vapen van wat heerlijke THC topjes...

                        Tot zover!
                        Attached Files
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 4 photos.
                        Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

                        Comment


                          #30
                          Vandaag is voor mij dag 85 van de gehele kweek wat bloei betreft is het voor

                          Royal AK - bloeidag 43 (7e week)
                          Green Gelato, Blue Mystic en White Widow - bloeidag 36 (6e week)
                          Royal Highness - bloeidag 29 (5e week)

                          De hersft begint behoorlijk toe te slaan bij de Green Gelato, maar ook bij de Royal AK beginnen de bladeren geel te worden.

                          De White Widow en de Blue Mystic zijn behoorlijk aan het bijtrekken met de toppen, die gaan erg goed. Blijven ook mooi groen, dus daar zit het wel goed!

                          De Royal Highness is ook goed aan het toppen maken geslagen, daar krijg je dan in ene weer een bak vertrouwen van. Ook hier her en der gele bladeren, maar niet zo heftig als bij de Green Gelato en de Royal Ak... De toppen zien er alvast mooi uit, al zeg ik het zelf. Foto 1 = Royal AK, Foto 2 = Green Gelato, Foto 3 = White Widow, Foto 4 = Blue Mystic, Foto 5 = Royal Highness


                          DSC_0135.JPG DSC_0133.JPG DSC_0137.JPG DSC_0139.JPG DSC_0142.JPG

                          Wat mij betreft zien de toppen er voor planten in een 5-liter pot best OK uit, niet?

                          Ben er inmiddels achter gekomen dat de White Widow en Blue Mystic de hele tijd verwisseld zijn door mij. Maarblijkbaar vonden ze het niet heel erg, ze doen het beide erg goed!

                          Qua voeding gaat er het volgende bij, nog steeds op 0,3 liter water per plant. Dus 1,5 liter in totaal, de hoeveelheid voeding is daar aan aangepast. De supplementen van de laatste dagen:

                          1,5 ml Pure Enzym
                          1,5 ml Green Sensation
                          6,0 ml Alga Grow
                          3,0 ml Brandnetelgier

                          Dan nog even een vraagje, moet ik nou t/m de 9e week bloei voeding geven en dan flushen? Of t/m de 8e week en dan flushen? Het gaat om planten met een bloeitijd van 9 weken.

                          Ik houd uiteraard de trichomen in de gaten, maar vind dit wel interessant om te weten. Bij de buitenplanten deed ik namelijk altijd flushen in de laatste week van de bloeitijd. In een periode dat ik nog niet naar de trichomen keek...

                          Nu even een paar dagen allerlei verplichtingen... De stekkers, kachels en tijdschakelaars staan allemaal zo ingesteld dat ik in ieder geval 36 uur van huis kan zijn... Dat geeft een goed gevoel. De temperatuur stijgt ook weer, dus het is het klimaat is weer beter te beheersen in de kast. Minimum temperatuur komt niet beneden de 21 graden en de maximale temperatuur niet boven de 26 graden, kan niet beter wat mij betreft...
                          Attached Files
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 5 photos.
                          Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

                          Comment

                          Bezig...
                          X