Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x kosher sorbet-1x lemon og kush-1x white widow

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hey growndflow

mijn kacheltje gebruikt max 200 watt,en als ik mijn schuur moet verwarmen redt ik het niet met een petrolacheltje,mijn schuur is 5x3x2.5mtr dus zullen de kosten hoger liggen als alleen mijn tentje te verwarmen.

maar bedankt voor de tip en het meedenken.

mvg

Comment

Als je een schuurtje hebt is het mss handig om te isoleren? Valt mee in prijs en haal je er na verloop van tijd sowieso uit..

Comment

Hoi mensen
        ontkiemen:5 dagen
        groei:dag 27

ff een kleine update

ik heb de dametjes op dag 22 gefimt,weet niet of dat helemaal goed gelukt is.
        het lijkt in ieder geval wel dat er nu 3 hoofdtoppen aan het groeien zijn.

vandaag ieder dametje 250ml water gegeven met een ietsje pietsie groeivoeding.

vindt ze de wel klein uitzien, het was mijn bedoeling om ze zondag op 12/12 te zetten maar ik weet niet of dat wel slim is.
        het zijn wel grotendeels indica hybrides.

mijn lamp hangt op 31cm afstand van mijn dametjes en draait op de volledige 200watt.

hierbij nog de foto’s.

mvg
        Attached Files

Comment

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Geen paracetamol maar Aspirine !
          Het gaat om de stof salicylzuur.

Alle planten maken dat zelf ook aan.

Het middel is al decennia bekend en toegepast bij cannabiskweek en andere planten.
          Werkt het best als je het over de de planten vernevelt.
          Het is niet bedoelt als wortelstimulator maar versterkt de verdediging tegen virussen, schimmels en bacteriën bij een plant.
          Bijvoorbeeld bij TMV kan het ervoor zorgen dat het virus niet verder verspreid.
          Last edited by QnQ; 21 December 2018, 10:26.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik heb het in het voedingwater gedaan, , werkt prima hoor!

• Homegrow77
          Homegrow77 commented
          Editing a comment
          Hoi QnQ
          Kan ik het ook gewoon bij het water doen zoals Rreppellsteeltjam voorstelt want ik heb geen benevelaar of ik moet ze benevelen met de nevel stand mijn plantenspuit
          En hoeveel aspirine raad je me aan op 600ml.
          Mvg

Ja, nevelen doe je met de plantenspuit eh
        Maarre...ik zou misschien even googelen ofzo?
        Niks tegen Rreppellsteeltjam maar het is bij alles beter om meerdere meningen/ervaringen te horen voor je iets gaat doen.
        Ik zou ook niet willen dat kwekers mijn adviezen blindelings opvolgen.
        Liever zie ik dat ze het gebruiken om er meer over te weten te komen en het me vertellen als ik er naast zit.
        Ik ben ook geen robot, en ook niet altijd helemaal nuchter

Het wordt al >40 jaar gebruikt bij planten dus er staan vast ervaringen en wetenschappelijke onderzoeken online.

Als je het daarvoor zou willen gebruiken lijkt het me inderdaad het meest voor de hand liggend dat je dat ook bij de wortels geeft.
        Maar, zoals gezegd; Ik ben er niet mee bekend dat het een positief effect zou hebben op de wortelontwikkeling.
        Last edited by QnQ; 21 December 2018, 12:13.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Homegrow77
          Homegrow77 commented
          Editing a comment
          Hoi QnQ
          Heb nog ff gegoogled en inderdaad het wordt gebruikt zodat de plant eerder een virus of schimmel herkend,en volgens sommige kwekers zou het aantal trichomes ook vermeerderen.

Dus het weekend ff aspirines halen en dan gaan we het gewoon proberen.

Mvg

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Volgens Lr2 geen probleem!

goedenavond mensen

Groei:dag 34

De temperatuur is met de lamp aan (en het kacheltje op een na laagste stand)tussen de 24 en 26 graden
        Met lamp uit tussen de 17 en 20 graden

Ik heb de lamp op 35cm van de dames gehangen.

Ik heb eerst het advies van Rrepelsteeltjam opgevolgd en terug gegaan naar 150ml was eerst 250ml,maar nu toch weer terug gegaan naar 250ml want bij 150ml kon ik de volgende dag alweer water gegeven.
        nu geef ik om de 2a3 dagen 250a300ml water per dametje en 2 keer per week een beetje voeding

Vandaag staan ze voor de 34ste dag op 18/6 ,en ze zijn op de white widow na bijna 20cm.
        De bedoeling is om ze na dag 35 in de bloei te gaan zetten.

Ik heb ze 12 dagen geleden alle 4 gefimd al denk ik niet dat het echt gelukt is, ik zie half afgeknipte bladeren dus ben bang dat ik verkeerd geknipt heb.

als iemand nog aan of opmerkingen heeft hoor ik het graag

nu alleen de foto`s nog
        ik heb afkortingen van de strains op de foto`s gezet

.

Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Het schijnt dat elke dag water geven beter is, ook omdat de EC omhoog gaat als de grond droger wordt.

Hoi mensen

groei:35 dagen
        voorbloei:12 dagen
        bloei:7 dagen

het heeft even geduurd na mijn laatste update,ik heb nogal wat voor mijn kiezen gehad in mijn privé leven.
        Mijn beste maat (36 jaar bevriend mee geweest)is plotseling op 1 januari overleden en daarna is mijn tante waar ik een super band mee had na een ziekte bed van anderhalve maand overleden.
        en als dat nog niet genoeg was kregen we 2 weken geleden te horen dat ze bij mijn schoonvader een tumor in zijn longen hebben gevonden.

Mijn dametjes hebben niet de aandacht gehad die ze nodig hebben.
        waardoor ik volgens mijn met enkele tekort te kampen heb gehad.

het is af en toe veel te warm geweest in de tent omdat het kacheltje niet is afgeslagen
        en mijn afzuiger kan het blijkbaar niet aan,dus volgende week komt er een nieuwe afzuiger met fancontroler binnen waarmee ik de warmte beter onder controle kan houden (afzuiger 420m3 met filter 480m3).

ik heb ff vraagje voor eigenlijk iedereen die een tip heeft wat betreft voeding.
        ik heb nu ghe flora en daar ben ik best tevreden over maar omdat ik eigenlijk elke dag tussen 150/200 ml water geef is best moeilijk de voeding te doseren omdat het zo geconcentreerd is,ik moet bv 4 ml op 10 liter water aanmaken wat weer uitkomt op 0,2 ml voeding per halve liter en dat valt niet mee om te doseren.
        dus wie heeft er tip qua voeding wat makkelijker te doseren is voor 4 planten.
        ik heb zelf ook al veel gezocht maar kom dan snel op meerdere merken uit.
        dus iemand goeie ervaring met voeding op aarde laat maar horen.

nu nog de foto’s
        ze zijn niet van de beste kwaliteit de lamp ging aan.
        ik zal morgen met mijn gewone camera wat foto’s maken.

​​​​​​​mvg
        Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Sterkte daar, ik gebruik een injectiespuit voor afmeten.

• Homegrow77
          Homegrow77 commented
          Editing a comment
          Dank je Rreppellsteeltjam
          Ik gebruik een doseerspuit van 10ml

Getver dat zijn een hoop vervelende gebeurtenissen man.
        Sterkte.

Zoek een lege fles of jerrycan van 2.5 liter? (google vind er 1000den)
        Daar kan 1ml GHE in. Da's makkelijker.

Inderdaad de foto's zijn niet de beste, maar ik vermoed dat ze wel iets meer mogen hebben nu.
        Mjah, da's eigenlijk nergens op gebaseerd.
        Ik kan niet zien hoe nat ze staan of wat de potten wegen, maar het lijkt me wat weinig.

Bij cannabis geldt : In de groei niet te nat, en in de bloei niet te droog.

Ze staan er nog aardig bij hoor.
        Die voeding is niks mis mee verder. Adapt and overcome.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thanks QnQ

ik til de potten gewoon op elke dag en in principe krijgen ze om de dag rond de 200ml en soms elke dag ligt eraan hoe dr potten aanvoelen.
          ik ga je advies opvolgen en ga morgen een jerrycan van 2,5litr halen en dan vullen en mengen met mijn voeding.
          Daar zal ik dan ongeveer 2 keer mee kunnen voeden ongeveer 300 ml per plant want het lijkt me beter wat meer water te geven als ik jouw antwoordt lees QnQ.

Denk wel dat de aangemaakte voeding wel 4a5 dagen kan bewaren in het donker.

en inderdaad ben echt tevreden over de voeding,vindt het alleen lastig te doseren op een kleine hoeveelheid en hadt begrepen dat je de klaar gemaakte voedings water maar een dag of 2 kon bewaren( ben volgens mij verkeerd voorgelicht).

nogmaals bedankt voor je reactie
          en we gaan er het beste van maken.

mvg

Comment

Goeieavond mensen

vandaag dag 8 van de bloei

ik wilde met mijn spiegelreflex camera de foto’s maken maar kwam er net achter dat de batterij zo goed als leeg is dus de foto’s gemaakt met mijn telefoon.
            vindt ze zelf beter als de foto’s van gisteren.

ik heb ze gisteren nog wat extra voeding (groei en bloei) meegegeven.

aankomende week nachtdienst dus de foto’s met mijn camera komen volgende week zondag.

hierbij de fotos van 10 minuten geleden (5 minuten voordat de lamp aanging)

mvg
            ​​​​​​​
            Attached Files

Comment

goede avond mensen

35 dagen groei
              12 dagen voorbloei
              17 dagen bloei

Het wordt een kweekje waar alles misloopt
              Nadat ik door omstandigheden in mijn prive leven niet de aandacht heb kunnen geven die de dames nodig hebben.
              Ik heb de nodige tekorten gehad qua voeding en als dat nog niet genoeg is kwam ik afgelopen vrijdag thuis uit de nachtdienst en bleek de hele blok zonder stroom te hebben gezeten vanaf 01.00(vanaf 01.00 stond de timer stil)hebben ze 7 uur zonder licht gezeten en het ergste van alles is dat de temperatuur maar 4.3 graden is geweest in mijn tent.

maar goed ik hou goede moed.

Ik geef elke dag 250ml water en 3x in de week voeding.
              een jerrycan van 2,5 liter aangeschaft om voeding in te maken en moet zeggen werkt goed nog bedankt voor de tip QNQ en Rreppellsteeltjam bedankt voor tip voor het water geven werkt goed.

Het gaat opzicht niet verkeerd volgens mij alleen de lemon og kush blijft er raar uitzien met klauwachtige bladeren bij de top.
              De white widow blijft kleiner ten opzichte van de andere dames dus die heb ik op een verhoging gezet maar ze maakt aardig wat toppen aan.
              De twee kosher sorbets gaan aardig gelijk op en maken ook aardig wat toppen aan.

Morgen komt mijn nieuwe afzuiger met fancontroller binnen dus ik hoop daarmee de temperatuur beter mee onder controle te houden (het is g-tools 420m3 met prima kline filter 460m3)
              tevens komen morgen mijn nieuwe ph meter en ec meter binnen.

Ik heb gegeven moment gedacht dat de dames het niet zouden overleven (teveel temperatuur verschillen te weinig voeding en water).
              Heeft mijn vrouw achter mijn rug om een beginnerskit van sannie's shop besteld (ik hadt wat zitten googlen op sugarpunch)
              Alles begin van de week binnen gekregen compleet pakket met spongepots buffertabletten bacto en schimmels en biologische bloeivoeding inclusief 5x sugar punch feminized en 5x een kruising van skunk/afghaan/herijuana (freebees).
              Dus de volgende ronde word sugar punch.

Vanavond ga ik 2x the ultimate in spongepots stoppen voor in mijn tent van 60bij60 met scrognetje.
              Vond het zo'n geweldig wietje en had nog zaadjes liggen dus ga ik maar aan wagen,ik weet wat de eerste keer verkeerd heb gedaan (veel te weinig voeding veel te laat de bloeistand ingeschakeld)

foto's komen van mijn telefoon (kan mijn lader van de accu van spiegelreflex camera op dit moment niet vinden ik heb hem ergens neer gelegd maar weet op dit moment niet waar)

Op en aanmerkingen zijn welkom

mvg
              Attached Files

Comment

Smijt die spongepots maar weg, maar houdt het pakje bacto dat er bij zit. Zaadjes rechtstreeks in vochtige grond en wat vershoudfolie over. 4-5 dagen later zijn ze daar, 99/100 zonder zaadhoes. Sannies, lang geleden. Alles met herijuana in kan niet slecht zijn.

Comment

• Homegrow77
                  Homegrow77 commented
                  Editing a comment
                  Hey Beowulf
                  Ga ik doen.
                  Doe ze gelijk in mijn 11 liter potten eerst ff inwateren met ongeveer een liter water met bacto en vers houdfolie erover heen.
                  Zit nu alleen te twijfelen tussen de Ultimate of de herijuana kruising alleen kan ik daar eigenlijk weinig over terug vinden.
                  Morgenvroeg de knoop doorhakken.
                  Mvg

Goeieavond mensen

ff wat foto’s verslag komt einde van de week weer

een foto met flitser andere foto’s zonder flitser hoop dat het allemaal tezien is

mvg
                Attached Files

Comment

beowulf
                  je hadt wederom weer gelijk,ik heb ze maandag gezaaid klein potje goed vochtig gemaakt met water en bacto.
                  zaterdagmorgen waren ze boven zonder enig schilletje eraan.
                  het is trouwens toch de skunk/afghan x herijuana geworden.
                  zie foto’s en ook nog wat foto’s van de huidige kweek
                  Attached Files

Comment

• beowulf
                    beowulf commented
                    Editing a comment
                    Voorkiemen geeft enkel ellende... Nuja, ik was 10 jaar aan het kweken eer ik dat ook door had. Puntje van het zaadje naar beneden, wat aandrukken en je zal geen zaadhoezen meer zien of het is echt uitzonderlijk.

• Homegrow77
                    Homegrow77 commented
                    Editing a comment
                    Ik ga het ook niet op een andere manier doen,deze werkt perfect voor mij
                    Nogmaals bedankt voor de tip

je bent nu met 2 tenten / kasten bezig
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                  KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Hoi smoker2002
                    klopt ik heb nog een tent van 60x60x160.
                    ik wilde hem eigenlijk gebruiken voor de groei en te drogen maarja na een paar weken begint het toch weer te kriebelen en heb aardig wat zaadjes van verschillende soorten.
                    ivm de hoogte ga ik de dames in een scrog zetten,nog nooit gedaan maar er zit een scrognetje bij de tent dus ga het gewoon proberen.
                    en deze kweek gaat ook helemaal biologisch worden (sannies manier)
                    en de kweek in mijn huidige tent loopt aardig gelijk dus ga ik in deze tent ook drogen en lukt het niet om ze in deze tent te drogen is mijn oog op een klein tentje gevallen van 40x40x120 waar ik nog wel een plekje voor heb.

mvg

Comment

Bezig...
                    X