Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw kweekje met sweed seeds :))))

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

Mooizo, weer een tevreden klant, het aanreiken van adviesen is 1, gelukkig ben je ook daadkrachtig in de uitvoer ervan Wat de LV betreft zullen ze idd gewoon verder ontwikkelen, alleen is het tempo waarmee dit gaat een heel stuk lager als dat de LV rond de 60-80% zit. Waar je nog meer goed aan doet als je echt sterke (hopenlijk) dames wil, dan moet je een oscilerende fan op de minimale stand gedurende de lichturen over de dames laten oscileren, dit zorgt voor dikkere stammen waar je in de bloei weer profijt van zult hebben (meer draagvermogen). Ben benieuwd naar de foto's mate!

Greetzz

Comment

Hallo mede-growers,

sorry dat het verslagje even stil gelegen heeft maar ik heb met wat verbouwingswerken thuis gezeten en beetje tijd te weinig gehad om nog achter de pc te kruipen...

Maar hier zijn we dan terug

De dames gaan volgens mij heel goed juist beetje trager dan verwacht in hun groei maar dit komt mss omdat de lv wat lager ligt dan het zou moeten... lamp aan meestal tussen de 40% - 50%.
      Maar de dames zijn lekker goed bebost, internodes volgen heel kort op elkaar en elke niuwe zijscheut groeit lekker goed. bladeren zien allemaal nog donker groen dus volgens mij nog geen extra voeding nodig ook, grond zou 3 tal weken voorbemest zijn, "atami grow mix"

Ze staan vandaag exact 3 weken op 18/6 en de meesten zijn rond de 20-25 cm nu. juist de Black Jacks die zijn al alle drie tussen de 25-30cm. maar kan mijn lamp nog niet omschakelen want heb schrik dat de andere negen dames dan maar rond de 50cm zullen worden en ze mogen toch gerust allemaal 70-75 cm worden. dus laat me even weten wat jullie hier van vinden medegrowers, omschakelen of nog wachten tot eind van de week tot de andere negen soortjes ook de 30cm bereikt hebben ? zijn wel allemaal indica's buiten de black jacks (soortjes vind je in mijn eerste poste van dit verslag)

Mijn temperatuur is met de lamp aan 26.4 °C tot 26.8°C en lamp uit schommelt het tussen de 21.3°C en 21.8°C
      Luchtvochtigheid zoals hierboven als eens vermeld is met de lamp aan tussen de 40% en 60% en met de lamp uit 70% ongeveer, en elke dag als de lamp net uitgegaan is besproei ik alle planten met water zodat de lv wat stijgt en ze wat vocht via de bladeren kunnen opnemen, is dit goed ?
      Ik heb ze al de gehele 3 weken enkel afgezuurd water gegeven rond 20°C en afgezuurd naar 5.8 - 6.0

Maar vanavond ga ik mijn blumats terug installeren wel nog mat gewoon afgezuurd water voorlopig tot ze worden omgeschakeld naar 12/12, dan ga ik ze terra bloom van plagron meegeven.
      Ik werk met een vat van 80 liter maar doe er elke keer maar 20 - 30 liter water in, afgezuurd naar 5.8 en elke dag controleer ik mijn ph en pas ik die aan indien nodig. Het water wordt verwarmd naar 20°C door een aquarium verwarming en water word bewegend gehouden door een circulatiepompje voor aquarium ook. zodat het water niet continu stil staat... Vraag me nu ook af door vandaag in de dierenwinkel rond te lopen en CO2 tabs te zien liggen, of dit goed of slecht is als ik dit in mijn voedingsvat gooi of heeft geeft de pomp al genoeg CO2 ??
      ik installeer vandaag al mijn blumats omdat ik vrijdag operatie aan mijn schouder onderga en dan zal het moeilijk worden om ze te installeren eerste weken of water te geven, dus dan is het best handig ik mijn vriendin de tank laat bijvullen, ik de voeding gewoon toe voeg en mijn waarden check

Goed genoeg gepraat nu hier wat foto's en laat jullie hulp en tips maar komen

SAD S1 #1

SAD 1.jpg

SAD S1 #2
      SAD2.jpg

SAD S1 #3
      SAD3.jpg

Black Jack 1
      BJ1.jpg

Black Jack 2
      BJ2.jpg

Black Jack 3
      BJ3.jpg

Moham Ram 1
      MR1.jpg

Moham Ram 2
      MR2.jpg

Moham Ram 3
      MR3.jpg

Creamm Caramel 1
      CC1.jpg

Creamm Caramel 2
      CC2.jpg

Creamm Caramel 3
      CC3.jpg

Hier volgt ook nog een foto met een blad van de SAD S1 #2, blad vertoont rare verschijnselen vind ik, moet ik me zorgen maken?? vorige week waren wel van enkele planten de tanden van de grote bladeren naar binnen gekruld en dit was er een van ook, bij de rest is alles verbeterd en weg getrokken nadat ik ze voor hun donker besproeide, dus te lage LV dacht ik.. weten jullie me raad ?
      hier de pic
      DSC02512.jpg

Voila dit was mijn verslagje, voor ik het ziekenhuis vrijdag binnen ga geef ik wel nog een update, want dan zal het weekje wachten zijn tot volgende vrijdag nadat ik wat hersteld ben

growers veel plezier met mijn verslag en degene die lezen bedankt voor de moeite
      Nu en een lekker en de zetel in, en voor ik slapen ga de blumats nog even gaan checken en dagje zit er op voor vandaag, see you friday !!

Grtzzz Newgrower

Comment

Eyy mate, zal even snel een antwoord geven op je vragen

In bloei zetten op 35/40cm, ga je de 70 tot 80cm wel halen.
        De voeding niet verder opbouwen, mooie donkere kleur, ga je meer N geven loop je de kans op een overschot wat de bloei later zal belemmeren
        Je mag uiteraard de dames vernevelen met water, alleen dien je deze wel af te zuren (de naar beneden krullende bladpunten spreken boekdelen, foto´s)
        Co2 tabletten is een optie om te geven aan het voedingswater, alleen zou ik deze niet bij een dierenwinkel kopen, maar een zaak welke specifiek voor ons heerlijk gewas producten leverd. Je hebt ze van No mercy, een nadeel hieraan is wel dat je het voedingswater moet geven wanneer de tablet net is opgelost, wacht je te lang gaat alles in niks op. Een bruissteentje geeft geen extra có2 aan het water, voorziet wel van zuurstof.
        Het bladprobleem van de laatste foto is het gevolg van idd een te lage LV, mogelijk icm verbranding van het inbranden van water op je bladeren wanneer de lamp aan staat. Vernevelen dus zkr blijven doen maar let erop dat er bij het aangaan van de lamp er geen druppels meer op de oppervlak van de balderen ligt. Niks om je zorgen over te maken dus, met een lagere LV trekken ze het ook, alleen zullen ze minder snel groeien en heb je meer kans op herma´s door opgelopen stress.

Sterkte nog de komende periode!
        Greeetzzzz mate

Comment

hello, terug van ziekenhuis, operatie geslaagd, nu afwachten!!

met de vrouwtjes gaat alles goed, allemaal al 30-35cm, vandaag gaan ze naar 12/12 denk ik. juist mijn 3 blakjacks zien er niet zo goed uit vind ik. slappe bladeren, hangen naar beneden... buiten de andere negen dames, stevige omhoog gerichte bladeren. blumats staan ook geinstalleerd en gaan wel goed. nog steeds enkeol afgezuurd water ze nu krijgen.

grtzzz

Comment

Eyyy mate, gefeliciteerd heh ; ) Op de hoop dat alles er dit maal aan mag blijven zitten zoals het hoort!
            Als ik jouw was zou ik ff de blumats van de blackjacks nalopen op over/onder bewatering. Kan je eventueel handmatig bijgeven.

Greetzz mate

Comment

Persoonlijk zou ik ze proberen uit de pot te lichten, en nog een litertje of 3-4 aarde onderin je pot erbij gooien, want zoveel wortelruimte mis je zeker.
              En als ze flink geworteld zijn kan dat best. Kun je meteen zien hoe het erbij staat onder de grond.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ja is mss gee slecht idee maa veel werk de blumats erweer uithalen en geeft mijn planten extra stress, ze halen het zo in de 11 l potten ook wel, ook al zijn sommige wat lager gepot dan de andere en konden er nog paar litertjes aarde bij...
                heb mijn blackjacks eens handmatig water bijgegeven gisteren en ze zagen er al veel beter uit, ze hebben de beetje meer water nodig dan de blumlats hen geeft. gewoon handmatig af en toe bij gieten zodat ze lekker mooi staan ook zoals psycho weer zei, dus bij deze gisteren omgeschakeld naar 12/12, merkte wel gisteren toen ik eens god keek dat 8 van de 12 dames al hun eerste bloeiverschijnselen toonde... is dit nomaal dit gebeurd onder 18/6 od is dit gewoon even laten zien dat het dames zijn??

grtzz

Comment

Dat is normaal. De eerste witte haartjes komen hier en daar al te voorschijn rond de 4de week groei op 18/6. Binnenkort start ik ook weer een ronde sweet seeds. Deze keer de beide jacks. Ben eens benieuwd.

Comment

RSCN2048.jpgDSCN2054.jpgmmmmmmmmmmmmmmmmmmm sweetseeds
                    psicodelicia en blackjack beiden van sweetseeds,en stuk voor stuk zeeeeer lekkere soortjes

Comment

hallo medegrowers,

hier ben ik even met een kleine update, wel is waar zonder foto's maar die komen er volgende update bij

Eerst even vertellen, toen ik gisteren mijn ph meter gebruikte om de ph waarde van mijn voedingsvat te controleren sloeg dat spel plots tilt plots kreeg ik 16.0 Ph... dus eikvloeistof in potje gedaan om hem opnieuw te eiken en wat bleek dat dit niet ging omdat er zogezegd te vuil eikvloeistof was...dat gaf de ph meter aan. vandaag naar alien gereden omdat ik toch bloei voeding moest hebben en de ph meter meegenomen, daar is de aliën zo vriendelijk geweest hem volledig te testen en uitzoeken wat de oorzaak dan wel was want in nieuwe eikvloeistof gaf hij het nog steeds aan...En daar heeft hij mij super goed bij beholpen en alles is weer in orde nu, met grote dank aan alien!! anders was het mss nieuwtje kopen DUS...... DAT IS NOG EENS DE REGEL VAN "KLANT IS KONING !!!" dus hierbij nog eens grote dank aan Alien door me zo goed van dienst te zijn!!!!

Nu de update van mijn dames,

De dames gaan nog steeds lekker goed door, ze zijn vandaag hun vierde dag op 12/12 in gegaan en zijn al goed bijgegroeid nu!! ze zitten allemaal al rond de 40 - 45 cm.
                      De bladeren zien allemaal nog donker groen vind ik maar de meesten beginnen onderaan wat blekere bladeren te krijgen dus ben ik begonnen met mijn "plagron terra bloom" mee te geven in hun water. heb wel nog niet de volledige dosis gegeven, ben begonnen op 1/2 van aangegeven dosis. na mijn ph nu te meten van mijn vat, merkte ik die wel zwaar naar beneden ging toen ik de voeding bijgegeven had...
                      Dus heb er opnieuw 5 liter niet afgezuurd water moeten bijdoen om aan de correcte ph waarde te komen... nu als ik aan de volledige dosis ga zitten gaat mijn ph waarde dan iedere keer te laag zijn?? wat kan ik daar aan doen? afgezuurd water bijdoen is een optie maar dan verdun ik steeds weer mijn dosis voeding ik toevoeg... Vind dit raar want ik heb mijn vorige kweek daar geen problemen mee gehad, nu is de ph waarde van het drinkwater hier wel verlaagd buiten vorig jaar...dit zal er ook wel iets mee te maken hebben... maar iemand iedeeën daarover?
                      Nu vraag ik me ook af, als ik de laatste weken bij pk13/14 en mijn green sensation van plagron ga bijgeven, wat zal dit dan aan de waarde doen van mijn water? mijn vorige kweek heb ik deze niet gebruikt, enkel plagron bloom gegeven, daarmee totaal geen gedacht van wat dit met de ph waarde doet...

Maar dus om verder te vertellen gaat het volgens mij met de dames uitstekend goed. de black jacks bewater ik nu zelf om te 2/3 dagen zelf eens bij, en die zien er volledig hersteld uit buiten enkele dagen geleden... dus goed nieuws allemaal tot nu toe!!
                      Alle 12 de dames hebben nu ook efectief laten zien dat het allemaal dames zijn Heb ze allemaal in de mate van't mogelijke eens goed onderzocht of ik nergens een zaadzakje zag hangen maar niks gevonden!! wel bij elke plant in de oksels de eerste haartjes!!
                      als je van bovenaf bekijkt is alles over de gehele oppervlakte volledig dicht gegroeid, nice sea of green !! en de onderliggende zijtakken, komen al goed bovenaan uit, zelf de volledig onderste takken die gevormd zijn komen bovenaan hun kopje al boven steken dus denk wel ik binnenkort als ze wat groter zijn ze best zal gaan dieven, zodat het geen oerwoud word, en geen voeding en energie steken in onderliggende kleine aftakkingen...zodat ze al hun energie in de rest kan steken!!
                      wanneer zouden jullie me aanraden dit ten laatste te doen het dieven???

zie zo, dit was weer even een update en binnen enkele dagen volgt een nieuwe update met foto's bij van de dames!!

veel leesplezier en alle raad en info zijn welkom

Grtzzz NewGrower
                      Last edited by creammdelicious; 29 September 2010, 20:35.

Comment

hey growers,

niemand interesse en wat raad en tips ?

grtzzz newgrower

Comment

1 alleszinds,dat je geen pk13/14 mag geven samen met green sensation.
                          green sensation vervangt dit!!

Comment

thx for reaction cannavis !!!

dus als ik green sensation geef, geen pk 13/14 dan, good to know !!
                            maar heb hier nog een volle fles pk 13/14 staan en nog geen green sensation aangekocht dus denk ik dan gewoon mijn terra bloom van plagron ga blijven doorgeven en daarbij vanaf week 5 de pk 13/14...

grtzzzz Newgrower,

ps, nieuw verslag volgt eind deze week, nog niet veel verandering, ze gaan lekker mooi!! donker groene bladeren en nergens slechte verschijnselen op te merken!! ze groien ook niet te har(d door nu ze op 12/12 staan vind ik, echte indica's zijnt, dik tevreden !!!

Comment

Mods kan hier een slotje op en verwijderd worden?

grtzz

Comment

Geen resultaten dan was net je topic volledig aan het doorlezen
                                Don't panic! It's organic!

Comment

Bezig...
                                X