Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Extern] 1st timer RQS Haze Auto, 680w 16xCOB Led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    [Extern] 1st timer RQS Haze Auto, 680w 16xCOB Led

    Korting op 420shop
    Kennis heeft voor de eerste keer wat staan, maar is niet zo internet/forum minded dus dit wordt geen uitgebreid verslag met dagelijkse updates maar misschien toch leuk om te delen. En waarschijnlijk komen er nog wel wat issues naar voren dus hulp en tips zijn altijd welkom. Kom er eens in de zoveel tijd over de vloer dus zal af en toe wat posten over de voortgang, natuurlijk met goedkeuring van de eigenaar.

    De Specs;

    -2x Armatuur van moi met 8x CLU048 leds, totaal 680 watt uit het stopcontact.
    -24x Root pouch 12 liter, in 8 speciekuipen, om rommel te voorkomen.
    -Royal queen seeds, Royal Haze Automatic
    -Cocos, hoofdzakelijk om eventuele problemen met overwateren te beperken.
    -Hypro A+B voeding, EC en PH op 1.0 en 5.7, wordt gecontroleerd met Bluelab pennen.
    -500m3 softbox
    -700m3 filter
    -2 15w fans


    IMG_20181215_002118.jpg

    IMG_20181215_002132.jpg

    Zaadjes uit laten komen in koffiefilters, en daarna in glaswol blokjes gezet. Ze zijn nu in de kokos gegaan, en gevoed met ongeveer , helaas wel wat negatieve effecten. Ene stekje ziet er goed uit, maar een andere hangt wat slap of heeft een vergeeld blad. Wellicht waren de waardes niet goed, de EC van het voedingswater zat op 1.3 en de PH op 6.0. Aangeraden om dit terug te brengen naar 1.0 en 5.7. Hier goed aan gedaan of in deze vroege staat misschien een nog lagere EC aan houden?

    IMG_20181215_001709.jpg

    IMG_20181215_001635.jpg

    Kokos is nat gemaakt, hadden iets meer als een liter per pot/zak nodig, toen kwamen er een paar druppels onderuit dus verzadigt. Wordt dagelijks gecontroleerd maar kan er voorlopig even tegen denk ik. Er zit geen perliet of aarde doorheen dus voeding moet puur van het voedingswater komen. Is het noodzakelijk om de kokos continue verzadigd te houden of beter dagelijks een klein beetje rond de plant gieten totdat het worstelstelsel verder is ontwikkeld?

    Asap een update als ik weer in de buurt ben, tot die tijd is alle hulp welkom!


    #2
    nat is nat plantjes nu een week geen water geven is geen probleem.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
      nat is nat plantjes nu een week geen water geven is geen probleem.
      Ok tnx zal het doorgeven!

      Comment


        #4
        Hier begint het ook voller te worden..

        IMG_20190104_205813.jpg

        Dus er is wat gesnoeid, en wat low stress training zoals ze dat noemen?

        IMG_20190104_234749.jpg

        Na het snoeien, wat meer ademruimte.

        IMG_20190104_234557.jpg

        En een week later weer mooi aangevuld.

        signal-2019-01-09-204746.jpg

        Bloei begint er ook in te komen, we zijn benieuwd

        signal-2019-01-10-075538.jpg

        Comment


          #5
          En nog een leuk testje, we hebben bij de linker lamp een extra voeding gezet, dus deze is nu 680 Watt over 8 cobs, en links 340. Dus nu 1120 Watt uit het stopcontact. Draait dus enkel met de bloei, ben benieuwd wat het verschil gaat zijn. Er 'lekt' natuurlijk aardig wat licht van links naar rechts in een open ruimte maar het verschil tussen helemaal links en helemaal rechts in de tent met dubbel vermogen lijkt me wel interessant.

          Comment


            #6
            Update fototje, gaat zo te zien allemaal soepel, ruimte is weer helemaal dicht gegroeid.

            IMG_20190119_011512900.jpg

            Comment


              #7
              WoW wat een jungle
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Toverfee View Post
                WoW wat een jungle
                Ja staan er prima bij imho, en dat terwijl ze toch aardig gesnoeid zijn tijdje terug.

                Wel wat verandert, alles er even uitgehaald en op hoogte gesorteerd. Daarna de 680w lamp uit elkaar gehaald en 1 van de 2 voedingen gebruikt voor een 3e frame. Dus zelfde vermogen totaal maar nu over 3 frames om de spreiding beter te maken, en de hoogte beter te kunnen regelen.

                _IMG_000000_000000.jpg

                Comment


                  #9
                  Kijk, dat is mooi, kun jij tegen de andere cob kwekers eens vertellen dat het er geen 30 cm boven moet, want mij geloven ze niet denk ik.

                  Maak je een keer een foto met licht uit?
                  Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                  Misty's ABC

                  Comment


                    #10
                    Ik vindt eigenlijk dat ze bij hem nog te hoog hangen, 10cm er vanaf wat mij betreft

                    Heb het gemeten met een par meter, zelfde als in de materiaal reflectie test van een weekje of 2 geleden. Met +- 35w per cob haal ik een paar cm direct onder de cob ongeveer 950 par. Volgens een aantal mensen is dat zo'n beetje de Max voordat je co2 toe moet gaan voegen. 20cm eronder blijft daar nog maar de helft van over. Dus als je 5 planten hebt met 5 cobs zou ik ze er zo dicht mogelijk bovenop zetten. Een goedkope infrarood temperatuur meter is wel handig om de Temp op de plant zelf te checken, zou niet hoger moeten zijn dan de omgevingstemperatuur.

                    IMG_20190116_232421.jpg


                    IMG_20190116_232446.jpg


                    IMG_20190116_232515.jpg

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door misty View Post
                      Maak je een keer een foto met licht uit?
                      Ik zie niks met het licht uit wat bedoel je daar precies mee? Er hangt een gloeilampje in die kamer dus dan heb ik al een flitser nodig, worden foto's meestal niet mooier van.

                      Comment


                        #12
                        Nee tis al ok met je laatste foto zie je de kleur beter, dat was wat ik wilde zien en dat gaat beter als je een flitser gebruikt in het donker.

                        En ik weet niet wat dat van jullie nodig heeft hoor, maar zal morgen(als ik mijn telefoon weer uit mijn hok heb gehaald ) laten zien wat mijn cobs doen.
                        op 60/70 cm en stekken op 120

                        Staan mooi op kleur overigens
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          Einde is in zicht, moet nog even uitzoeken hoe we gaan bepalen wanneer er gekapt gaat worden. Ik ben eerder geneigd een microscoop bestellen, mn maat doet het liever op gevoel Tot nu toe heeft hij betere resultaten als ik zonder alles precies te meten dus daar is ook iets voor te zeggen


                          Tot die alvast even een status update, mooie top, die wordt zeker een cm of 30.
                          IMG_20190202_160308.jpg

                          Mooi plantje, betere verspreiding van het licht heeft wel geholpen imho. Met wat betere plant training moet her volgens mij ook mogelijk zijn om ze allemaal op gelijke hoogte te krijgen.
                          IMG_20190203_175317.jpg

                          En een mooi veldje, de plantjes staan op hoogte gesorteerd zodat we de lampen dichter op de planten konden zetten. Dit is het hoogste stuk.
                          IMG_20190203_175922.jpg

                          Comment


                            #14
                            zo dat best set up

                            Comment

                            Bezig...
                            X