Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

8x Auto Haze, 410W DIY Cob Led, kokos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Helaas weinig tijd om uitgebreid te posten maar toch even een snelle update. Kast begon goed vol te staan..

    _IMG_000000_000000.jpg

    Er konden een aantal naar een vriend dus nu nog 9 over. Ging op zich prima maar alsnog te vol en alleen de bovenste kregen licht.

    IMG_20190107_171224.jpg

    Temperatuur rond de 25, en lv op 50%. Blijft heel stabiel omdat ik het licht 24/7 aan heb staan, daalt enkel een graad of 2 als ik water aan het geven ben en de lamp op 10% zet.

    IMG_20190110_205051.jpg


    Daarom toch maar wat gaan snoeien en met wat tuindraad de toppen geprobeerd wat meer ruimte te geven. Misschien iets te ver gegaan met snoeien, zeker gezien het autos zijn die wat minder tijd hebben om te genezen, als ik andere mag geloven. Maar ze lijken er tot zover geen last van te hebben.

    IMG_20190110_205032.jpg

    Er begint zo te zien wat te bloeien

    Comment


      #17
      Ai dat zijn heel veel energiefabriekjes die je verwijderd hebt.
      Ik snap het idee wel en er komt nu ook meer licht onderin.
      Maar ze doen wat met het licht met hun bladeren.

      Mjah heb je dat ook eens geprobeerd.
      We hebben allemaal weleens teveel weggehaald.
      Hopelijk herstellen ze snel want er is energie nodig voor de bloei.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Ja een maat van me was ermee begonnen (zie andere verslag, hij had het wat eerder gedaan waardoor ze weer beter hersteld zijn) en toen werdt ik ook enthousiast, misschien iets te

        Maar opbrengst was bij dit gelukkig ook niet het hoofd doel. Meer ter lering en vermaak. Nieuwe lamp, auto zaadjes, cocos, allemaal nieuwe dingen waar ik toch weer veel van geleerd heb. Als er nog wat leuks af komt waar ik wat vrienden blij mee kan maken prima!

        (misschien kun je voor mij de titel nog even aanpassen naar 9x auto ipv 15)

        Comment


          #19
          Daar was toch niks mis mee? Nu wel...

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Daar was toch niks mis mee? Nu wel...
            Dit is volgens mij echt zon topic waar de meningen sterk verdeelt zijn.. Ik zie mensen doodleuk de helft van een plant snoeien en ook goede resulaten halen. Je kunt het volgens mijn geringe kennis van 2 kanten bekijken:

            1: De bladeren leveren voeding, dus grotere plant / meer bladeren = meer opbrengt.
            2: De bladeren die geen licht krijgen gebruiken energie van de plant om in leven te blijven, en leveren dus niets op. Bij HPS dringt het licht wat verder door en heb je hier minder last van, maar bij led is het beter om ze weg te halen, zodat de energie naar het bladerdek kan waar het licht daadwerkelijk bij komt.

            Ik ga denk ik bij de volgende ronde wat andere methodes proberen met meer planten om het verschil zelf te kunnen testen. Als ik dit filmpje kijk schrik ik ook even, maar de meningen in de comments zijn verdeelt, sommige zeggen wtf doe je met die planten, en andere vinden het juist prima en doen het al tijden..

            https://youtu.be/OiIQfNQIqTQ

            Anyway; ze blijven groeien en het staat ondertussen weer aardig vol.. Planten groeien nu tegen de lamp aan (niet tegen de cobs maar tegen de led balken). Geen probleem met hitte, toppen en bovenste bladeren worden niet warmer dan 27C volgens mij infrarood meter. Par zit net onder een cob rond de 950 dus dat is ook nog veilig. CO2 voeg ik niet toe maar zit rond de 650. In de tent constant 25C, en 45-50% LV.


            IMG_20190116_232446.jpg


            IMG_20190119_000107.jpg


            IMG_20190119_000117.jpg
             

            Comment


              #21
              Die stelling klopt niet, bladeren doen aan fotosynthese. Als je ze weghaalt is er geen fotosynthese meer en alle kleine beetjes helpen. Als het energie zou kosten dan stootte de plant het blad wel zelf af.

              Comment


                #22
                Hij legt in dat filmpje ook uit dat hij dat doet omdat hij niet van kleine of grote toppen houdt maar alleen maar medium sized toppen wil.
                (in z'n 4000W tuintje)
                Dat zal ook wel de reden zijn, dat het niet allemaal voor eigen gebruik is.

                Bladeren hoeven niet in het volle licht te hangen om energie te leveren.
                Er is wel een grens natuurlijk, maar dat geven ze zelf aan.
                Als een blad niet meer bijdraagt maar energie kost, dan haalt de plant de voedingsstoffen eruit en stoot ze af.
                De natuur doet dat geheel automagisch.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Ik snap die Amerikanen niet. Hoeveel weken groei zouden ze hier gehad hebben? 9,10 of meer? Om vervolgens 4-5 weken aan groei onderin weg te knippen. Dan kun je ze evengoed 4 weken minder groei geven en niks wegknippen. En altijd met die fans er volle bak op, hier zouden ze op de tocht staan en hun bladeren afwerpen.

                  Soit, ik verschiet er van dat ze zich zo hersteld hebben en nog niet in bloei gegaan zijn. Moet je wsl chance hebben met de autoflower genen, dat moet ik met die van sweet seeds niet proberen.

                  Comment


                    #24
                    Die Amerikanen toch he

                    Comment


                      #25
                      Blijft toch het leuke van de hobby, iedereen probeert wat en er zijn meerdere methodes die goed lijken te werken. Ik moet het zelf nog even ervaren denk ik. Kan me voorstellen dat de natuur het zelf wel regelt, maar we zijn er toch juist mee bezig om tegen de natuur in van alles te proberen. De natuur heeft ook geen synthetische voeding, aerosystemen en led lampen. Dus als de natuur zelf de bladeren afwerpt die niet gebruikt worden, maar we kunnen die er zelf afhalen omdat proces te versnellen, komt het dan niet op hetzelfde neer; optimalisatie? In de tijd dat de plant dat door heeft is er toch al energie verspilt lijkt me?

                      Wil niet mn eigen thread hijacken met een discussie over methodes, maar het is wel interessant



                      Ondertussen ook even een update :

                      IMG_20190130_011341.jpg

                      ze staan er prima bij maar wel wat hoogte verschil. Wat lastig is in zo'n klein kastje. Ook het water geven duurt wat langer, het is weer aars8g dicht gegroeid dus er moeten elke dag 4 planten uit voordat ik overal goed bij kan.

                      Waardes zijn nagenoeg hetzelfde; ph 5.7, ec 2.2 en temp rond de 25/26. Er beginnen zich nu duidelijk toppen te ontwikkelen, ben benieuwd hoe lang het nog duurt, voor mn gevoel zijn ze helemaal niet zo snel als geadverteerd. Volgende ronde worden een paar standaard zaden van dezelfde leverancier om het verschil te zien.

                      IMG_20190130_011412.jpg

                      Comment


                      • beowulf
                        beowulf commented
                        Editing a comment
                        Het kost geen energie, dat is het hem net. Het levert gewoon niks meer op en dan wordt nog is de voeding eruit gehaald. Jij haalt bladeren weg waar de plant nog iets mee kan doen en dat gaat ze proberen herstellen. Dat kost net energie. Vandaar dat ik het nooit een goed idee vind om bladeren weg te halen. Of je moest het doen om toprot te voorkomen. Maar dat zit bij mij in ieder geval altijd bovenin, dus dan zou dat ook niks uit maken.

                      #26
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hmmmmm View Post
                      ben benieuwd hoe lang het nog duurt, voor mn gevoel zijn ze helemaal niet zo snel als geadverteerd. Volgende ronde worden een paar standaard zaden van dezelfde leverancier om het verschil te zien.
                      Mijn autoflower stond geadverteerd als klaar in 9/10 weken. Dan zou ie dus direct na ontkiemen in voorbloei moeten gaan. Kan natuurlijk nooit.

                      Comment


                        #27
                        IMG_20190203_201532.jpg



                        En een overzichtje, sofar so good.
                        IMG_20190203_201423.jpg


                        Wat betreft het weghalen van bladeren ben ik er nog niet uit, zie de argumenten van beide manieren. Ga het bij de volgende ronde eens testen. Meerdere planten in een aerosysteem, helft deftig snoeien, en de andere helft met rust laten, kijken wat er gebeurt qua yield. Lijstje met experimenten wordt steeds langer

                        Comment


                        • zeitgeistmovement
                          zeitgeistmovement commented
                          Editing a comment
                          Jaa experimenten, dat moeten we hebben. Lees je veel te weinig.

                        • wullox
                          wullox commented
                          Editing a comment
                          Ik doe mijn volgende ook zo, gelijke stekken, twee kanten, ene snoei andere niet, ik persoonlijk merk dat de onderste buds echt wel mooier zijn n met wat meer lichtberrijk, of dit ten koste van de bovenbud is twijfel ik maar kan

                        #28
                        Foto tijd , en een paar vragen

                        Eerst even een overzichtje hoe het er nu bij staat:
                        IMG_20190223_231314.jpg

                        IMG_20190223_230947.jpg

                        Een begon een beetje om te vallen door het gewicht dus die zat niet meer goed onder de led waar hij opgegroeid is, dus die heb ik provisorisch vast gesnoerd.
                        IMG_20190223_231141.jpg

                        Wat me nu pas opvalt is dat ook de kleinere colas onder het bladerdek al aardig wat hars produceren. We hebben ondertussen beschikking over een iceolator dus daar is al een bestemming voor.
                        IMG_20190223_230624.jpg

                        Ook de kleinste onderaan glinsteren er vrolijk op los dus ben benieuwd.
                        IMG_20190223_231004.jpg

                        Heb wel wat rek bij een aantal planten, maar ze zijn ondertussen zo groot als een spa fles, en dat ik voor auto's niet gedacht.
                        IMG_20190223_231404.jpg

                        En dan nog een vraag; de meeste planten zien er zo uit:
                        IMG_20190223_231454.jpg

                        Maar ik heb er 1 die er heel anders uit ziet, terwijl het toch allemaal dezelfde planten zouden moeten zijn. Freak of nature of heeft de leverancier iets door elkaar gegooid?

                        IMG_20190223_231443.jpg




                        Verder heb ik nu een Chinese USB microscoop aangeschaft om de trichomen goed te kunnen bekijken. Meeste zijn nog wit/doorzichtig, dus nog even geduld oefenen. Ben wel al wat lichter gegaan met de voeding, van 2.2 ec naar 1.5. Idee is om langzaam af te bouwen en een paar dagen te flushen. Nog geen idee of dat gaat werken maar dan kunnen we het mooi vergelijken met een andere die gewoon zo om gezaagd wordt zonder flush of voorbereiding.

                        Comment


                        • ganjagast
                          ganjagast commented
                          Editing a comment
                          dat zijn nog eens flinke toppen!

                        #29
                        Lekker hoor
                        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                        Comment


                          #30
                          Zo aparte toppen heb je er tussen zitten,
                          ​​​​​​Ik heb ook zo'n USB microscoop leuk speelgoed is dat, ik blijf ff meekijken

                          Comment

                          Bezig...
                          X