Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro power

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik zie wat je bedoelt en heb dat ook een keer gehad. Ligt niet aan het medium denk ik, maar mogelijk een stikstofoverschot. Kijk maar naar de bladgroei.

    Comment


      #17
      Beste,


      hoe werkt die hydro systeem precies van je?

      hangen de wortels net als bij een dwc in het water of worden ze verneveld?

      op de foto van je wortels lijkt het een beetje of ze niet echt wit zijn mocht dit indd zo zijn dan kan het een zuurstof gebrek zijn.

      ik heb dat namelijk keer gehad met dwc toen ik eenmaal een groote pomp erin had gelegd waren ze na genoeg spier wit. ik heb 2 AM in een speciekuip geplaatst. capaciteit van luchtpomp weet ik zo even niet meer dacht rond de 800L per uur ong.



      Gr

      Comment


        #18
        Dit zijn foto's van de wortels van de dwc.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Pit View Post
          Ik zie wat je bedoelt en heb dat ook een keer gehad. Ligt niet aan het medium denk ik, maar mogelijk een stikstofoverschot. Kijk maar naar de bladgroei.
          Stikstof overschot ? Dat is de 2e x dat ik dat hoor .. Hoe zou dat kunnen ? Als je verder niks extras toevoegt ? Ik heb op aarde wel eens van die emmers gebruikt met compost maar nu gewoon verse lucht .. I wonder .. Ik denk dat ik het in de wortels moet zoeken : Ik vind ze ook niet heel mooi wit meer - misschien heb ik de beluchting ervan wel zwaar onderschat .. Het is trouwens een grow en flow systeem waar de wortels continue water krijgen en er ook in liggen ..

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Kan het zijn dat het verkleuring door voedingsstoffen is!?

          • Pit
            Pit commented
            Editing a comment
            Het kan zijn dat je pH te laag was tijdens de bloei waardoor de plant onvoldoende fosfor kan opnemen. Ik zou het probleem niet in de kleur van de wortels zoeken i.i.g.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Hoezo als je niks toevoegt? Je geeft toch voeding?
            En als je teveel geeft krijg je geen grotere toppen maar kleinere...simpel.

            Wortels hoeven niet spierwit, zolang ze maar gezond zijn en niet rotten en slijmerig worden.

          #20
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • lightitup420
            lightitup420 commented
            Editing a comment
            Huh heb je ze nou omgehaald?

          #21
          Als algemene vuistregel moet je een pomp kiezen die ten minste tweemaal zoveel lucht per uur kan pompen als de inhoud van je reservoir. Wanneer je bijvoorbeeld een tank van 100L hebt, moet je eentje aanschaffen die 200L per uur levert.

          Comment


            #22
            Last edited by QnQ; 2 February 2019, 16:43. Reden: citaat opgerookt

            Comment


              #23
              Hey qnq
              Ja akkoord - ik geef ze voeding maar binnen de richtlijnen. Dus in hoeverre kunnen ze dan teveel stikstof krijgen ?

              Comment


                #24
                lightitup420
                ik laat ze nu afbloeien .. De eerste bruine haartjes komen er ook al op dus dan duurt het sowieso niet heel lang meer

                Comment

                Bezig...
                X