Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QnQ's kweekkelder 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Burundanga View Post
    Bueno
    Mooi gedaan met die hommel hier zie je ze spijtig genoeg niet.
    Thanks.
    Dat je ze niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn toch?
    In de tuinbouw in Spanje worden ze ook als 'bestuivers' gebruikt in plaats van bijen.
    Ze worden zelfs gekweekt daarvoor. In het wild zou je ze ook moeten kunnen vinden.

    Verspreidingsgebied volgens wikipedia :

    hmmls.JPG
    Er zijn wel 250 soorten dus misschien zien ze er wel wat anders uit dan deze
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Burundanga
      Burundanga commented
      Editing a comment
      Spanje en Canarische Eilanden is wel een verschil he.
      Waar ik woon is het vulkanisch en zijn bloemen eerder zeldzaam.
      Tenerife daar zal je ze wel vinden.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ah oke..raar toch ook, vulkanische grond is juist erg vruchtbaar. Hier ligt het zelfs in de winkel, paar euro voor een zakje.
      De hitte en droogte helpen natuurlijk niet. Een goeie watervoorziening zou heel wat uitmaken.

      (ahjaaaa, Canarische eilanden...iets met Spanje herinnerde ik me. Ok, je staat niet op de kaart

    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Tenerife is zo droog dat men een irrigatiesysteem heeft uitgedokterd om via de dennenbomen en buizen te gaan water opvangen.
      Aan de voet en stranden bloeien wel bloemen. Nog geen hommel gezien doch...
      Wel een cannabis social club en strandverkopers die pokkewiet verkopen aan 15 euro per grammetje...
      Ahhh, stoned in paradise...
      See you next year Tenerife!!

    #77
    Mooi kweek verslag Q

    Comment


      #78
      mooi verslag en de natuur helpen geeft een gelukzalig gevoel

      Comment


        #79
        hdr.jpg
        Ik heb de laatste tijd weer wat problemen met m'n keyboard. (7 Jaar oud alweer )
        Als ik een o tiep dan krijg ik er meteen 3 of 4 of meer. Da's razend interessant, soms, niet altijd.
        Ik moet 'm weer eens uit elkaar halen en die schakelaars schoon blazen.
        Dusse..als je ergens een woord met teveel o's tegenkomt van mij, dan komt het daar door.
        We gebruiken best veel woorden met een o er in trouwens.

        .
        .
        .





        .
        .
        .
        .
        .

        Oke, ik had nog een paar foto's klaar staan voor vandaag, 2 maart.
        Niet zoveel. Maar er gebeurt ook niet zoveel. Tis een beetje saai.
        Enige wat ik er nog bij kan vertellen is dat ze inmiddels voeding krijgen.


        0.5-1ml Biobizz Grow en 1ml Bio-heaven in anderhalve liter fles. Da's niet veel, maar ik begin altijd laag.
        Even kijken hoe ze reageren en als ik niks bijzonders zie dan verhoog ik een beetje...
        Anderhalve liter verdeel ik in 1x over de 4 potten.
        1 Dag voeding, daarna 1 of 2 dagen niks, hooguit trekt de aarde zelf wat water uit de Blumats als het te droog wordt.



        QNQ201903.176.JPG
        Pfoei...ze komen in ieder geval boven het gaas, da's alvast goed.

        Fotootjes van onder het gaas :

        QNQ201903.177.JPG QNQ201903.178.JPG

        QNQ201903.179.JPG QNQ201903.180.JPG


        Ik hou de Tensio's in de gaten, maar ik probeer zo min mogelijk aan de Blumats te verdraaien.
        Ik had ze in het begin goed gezet, dus nu doe ik er alleen wat aan als ze echt te droog aangeven.
        220-230 is wel zo'n beetje het breekpunt van m'n geduld.
        • Tijdens de groei niet te nat, tijdens de bloei niet te droog.
        Te nat wordt het onder de 100, vind ik. In mijn situatie.
        Als de Tensio's op voerdag toevallig rond 100-110 staan krijgen ze ook geen voeding.
        Echt zenuwachtig wordt ik als het onder de 90 komt. Dan ga ik aan de Blumats rommelen.

        Maar eigenlijk zou het dus niet nodig moeten zijn, hooguit een keer een millimetertje ofzo.


        En het resultaat van een half uurtje foto-bewerken op een saaie vrijdagavond :

        QNQ201903.175.JPG

        Voila, volgende keer een paar echte groene foto's zonder HPS-licht.




        __________________________________
        Zie je geen foto's? Wordt gratis lid van JD !
        Abonneren op dit topic: [Klik subscribe bovenaan deze pagina]

        __________________________________

        .


        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #80

          ze staan er mooi bij
          top dat ze boven het gaas uitkomen.
          doe je ook dat onderste blad bij de stam weg halen ?
          die zijn toch eigenlijk nutteloos nu ze boven het gaas uitkomen ? of zeg ik nu wat doms ?

          Comment


            #81
            Nope, dat blad blijft zitten. Zolang dat niet in het donker zit blijft dat best lang in leven, je kunt zelfs nog prima topjes 5-10cm onder het gaas krijgen

            Het blad is vooral handig om eventuele tekorten of problemen snel te zien, voordat het bij de toppen arriveert.
            Het zal wel langzaam vergelen en afvallen naarmate er minder licht komt.
            Da's prima, dat betekent dat de plant afscheid genomen heeft van het blad, en niet ik.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Karel
              Karel commented
              Editing a comment
              okey bedankt voor de info

            #82
            Indrukwekkende opstelling, veel succes QnQ!

            Comment


              #83
              Gatsamme! Kan je mij.niet adopteren qnq? Dan heb ik tenminste 1 ouder waar ik iets kan van leren... ​​​​​​
              Toch indrukwekkend jouw verslagen!
              Greetz

              Comment


                #84
                Heerlijk verslag om te lezen Q alles is ook zo clean!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

                Comment


                  #85
                  06-03-2019

                  eigenlijk is het 05/03 want de foto's zijn van gisteren.
                  Foto's zonder HPS had ik beloofd.

                  QNQ201903.174.JPG
                  Ze zijn mooi groen, en hier en daar beginnen al pruikjes te vormen. wickdbanana.gif

                  Qua voeding volg ik ongeveer dit schema.


                  -- behalve de Acti Vera, die heb ik niet --
                  Als ze wat te donkergroen naar m'n zin worden doe ik wat er minder Grow bij.
                  Schema blijft een leidraad, geen precisie. Fishmix en Vital ben ik al mee gestopt. Kleur is mooi zat.


                  Wat zit er precies in de Biobizz voeding ?
                  Dat is moeilijk te vinden online, ik heb dat jaren geleden eens opgezocht en bewaard.
                  Oude flessen op het plaatje. De samenstelling in de nieuwere flessen is hetzelfde heeft Biobizz me verzekerd.














                  Als je eventuele problemen snel wil verhelpen moet je natuurlijk wel weten wat precies waarin zit.
                  Als er 1 bouwstof tekort of teveel is kan ik kiezen waarvan ik iets meer/minder geef.


                  andere doppen voor de flessen.


                  Als je din28 dop + spuit googelt vind je ze.
                  Da's een stuk handiger dan elke keer die flessen open draaien en op z'n kant houden om een pipetje te vullen.
                  Ze passen mooi op een Biobizz fles..euh, in ieder geval op de oude flessen die ik nog heb. Ik weet niet of de huidige dezelfde afmeting hebben.


                  QNQ201903.175.JPG

                  AiAiAiAiAiiiii...ja wat zien we daar, een amputatie ?
                  euw..yep, goed gezien. Ik snoei hier en daar weleens een blaadje.
                  • DAISNAID right ?


                  Het is de bedoeling dat het een mooi egaal groen veld wordt.
                  Als het bladerdek boven het gaas 2-3 bladeren dik wordt, dan verwijder ik weleens een blaadje.
                  Meestal de onderste, maar ik zie hier op de foto een flinke oorlogswond bovenop.


                  Moet je bovenop blad snoeien bij een scrog?
                  Het is moeilijk te zeggen....

                  De planten moeten 100% gezond zijn, vind ik.
                  Geel blad, verdrinking, uitdroging, roest, randjes, dingetjes, anything....stel het uit.
                  Je weet nog niet hoeveel blad je gaat verliezen dus snoei even niks. Verhelp eerst het probleem.
                  Als je het niet verhelpt, dan probeert de plant dat zelf door de benodigde stoffen uit haar bladeren te halen.
                  Als je dan net veel gesnoeid hebt kost dat opbrengst: Weinig blad = kleine toppen.


                  Het mooiste is als je een groene deken van bladeren kunt maken waar dan de toppen over heel het oppervlak bovenuit steken.
                  Tja..da's het streven, dat lukt niet altijd omdat we haast hebben.
                  Zo kort mogelijk groeien en hop op 12/12
                  Zou je 4 weken langer groeien en veel meer snoeien kun je natuurlijk vanalles knutselen met die planten.
                  Die krijg je niet zomaar dood.



                  Ze moeten nog wel een beetje groeien eigenlijk

                  QNQ201903.176.JPG

                  Ik ben niet zo blij met die foto's..ze zijn niet zo scherp als van m'n oude SGSII
                  Die laatste is overleden denk ik.

                  Okidoki...binnenkort meer


                  intercat.jpg miauw?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #86
                    Mooie update!
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      #87
                      Staat er top bij Q!!!!

                      slim van die dopjes die moet ik ook echt gaan halen scheelt een hoop knoeien als de fles wat leeg aan het raken is dankjewell voor de tip!!!
                      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                      Comment


                        #88
                        ziet er zeer goed uit planten staan er zeer mooi bij
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

                        Comment


                          #89
                          Ik weet dat je niet echt naar de RLV en temperaturen kijkt maar zou dat toch graag willen weten.
                          Die van die flessen doppen idd goede tip he wes! moet ik ook hebben ik mors nog wel eens wat, zo zonde.

                          Zien er goed uit Ron.J
                          Ad usum proprium!

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment


                            Gemak dient de mensch heh
                            De LV zit tussen de 60 en 70%. Richting 60 bij licht aan en rond de 65 bij licht uit.
                            De temperatuur bij licht uit rond de 20-21.
                            Bij licht aan 23-24 graden.
                            Ik heb de meters niet bij de planten hangen maar gewoon aan de muur op ooghoogte.
                            Na al die jaren in deze ruimte weet ik dat dat aardig overeen komt met de planttemperatuur.
                            Als de meters dan 30 graden aangeven weet ik dat het echt te warm is.
                            Nog nooit gebeurd

                            De verwarmingskabels onder de potten gaan alleen aan bij licht uit (op het kachelcontact van de schakelkast) en houden de aarde rond de 20 graden.

                          • ganjagast
                            ganjagast commented
                            Editing a comment


                            Netjes hoor ideale temperaturen. Allen rlv moet lager natuurlijk tijdens de bloei maar dat komt bij jou wel goed!
                            De reden waarom ik dat vroeg is om het in verband te brengen met de paarse stelen waar ik eigenlijk altijd wel mee te kampen heb, naar alle waarschijnlijkheid door de schommelingen van temperaturen (dacht ook aan voeding). Zie bij jou geen enkel paars steeltje, netjes

                          #90
                          Lukt het dat blumat systeem om de waarden een beetje goed te krijgen? Hoe bevalt het?

                          Comment

                          Bezig...
                          X