Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3xDeepcheese 1xGorilla Glue (100watt cxb3590 DR60)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    vraagje:
    denken jullie dat ik er baat bij zal hebben in de bloeifase de lampen regelmatig van positie te verhangen? ik zit met 2x55 watt cxb in een dr60. dacht bijvoorbeeld om, de ene dag de lampen in de linkerboven en rechteronderhoek te hangen en de volgende dag in de de andere twee hoeken. zal toch bijna elke dag thuis zijn. als het beter zou zijn, om de hoeveel dagen verhangen?
    hoe hoog zouden jullie de lampen boven het scrognet plaatsen? zo'n 30cm boven de topjes? (afstand tussen de twee lampen = 30cm)

    groetjes, patat!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      laat ze lekker op een plek hangen
      minimaal 20cm afstand

    • zeitgeistmovement
      zeitgeistmovement commented
      Editing a comment
      In bloei zou ik 20-25 cm doen. Beslist niet minder dan 20.

    #17
    zo staan ze er nu bij: (dag 3 op 12/12) image-2019-02-26 (1).jpg image-2019-02-26.jpg

    ze lijken me best gezond, die gorilla (links onder) is best moeilijk onder controle te houden met zen dikke stengels. had hem maar 1 keer getopt van wege zn achterstand maar hij schiet de rest zo voorbii en heb 'm wat moeten knakken...heeft ook paar gele puntjes op nieuw blad. dit komt wss door overvoeding.. of zou het ook kunnen dat door het knakken deze een tijdje gele puntjes vertoond?
    Zo zal ik wel meteen weten of het een stressbestendig soortje is..
    ec is nu zowat 1.5,
    ph 6.
    ze krijgen zo'n half litertje per dag. soms dagje zonder afhankelijk vd droogte vd aarde.

    wil ook wat wegdieven , '' tzit wat vol onder het netje... wacht ik hier best mee totde strek gedaan is of kan ik het nu al doen?

    groetjes patat
    ​​​​​​
    Last edited by pedro potato; 26 February 2019, 19:32.

    Comment


      #18
      Ze staan er mooi bij alleen een beetje volle boel
      ze groeien ook nog wel zeker een dag of 10 verder
      suc6 grtzz

      Comment


        #19
        Yo patat! Ik zou nu al overtollig blad weghalen vooral onder het net, zodat al het energie gebruikt word aan delen die wel licht opvangen. Daarnaast zal de luchtverplaatsing beter zijn wat ook veel voordelen heeft. Data gele blad komt volgens mij niet door water tekort maar door zure grond (?) ph wat verhogen zou kunnen helpen..Zien er goed uit voor de rest mooi plant die GG
        Ad usum proprium!

        Comment


        • pedro potato
          pedro potato commented
          Editing a comment
          thanks voor de wijze raad, snoeien dan maar! Heb inderdaad mijn ph wat aan de lage kant gehouden , zien of het beter wordt met hogere zuurtegraad!

          groentjes!

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          wees allen niet te fanatiek met snoeien , vooral fanleaves lekker laten zitten! Hopelijk gaan ze het beter doen met de hogere zuurtegraad van t water.ben benieuwd

        #20


        voor zover mijn plantenkennis reikt lijken ze het goed te doen. door de hogere zuurtegraad lijkt het ook beter nu.
        mijn afzuigertje is te klein om de LV onder 50 te krijgen. zou schimmelbestendig soortje moeten zijn dus hoop dat het niet teveel problemen oplevert.

        Kan iemand een schatting maken hoeveel hier min af zou komen als alles goed gaat? boven de 100 was men oorspronkelijke streefdoel, alles wat extra is, vind ik helemaal mooi.

        Ben trouwens ook tevreden over de aliexpress ph en ec metertje van zo'n 10 pleuries

        enkele daagjes in bloei nu, plantjes begrijpen wat ze moeten doen.


        Veldje:
        image_327404.jpg


        close up GG:

        image_327405.jpg

        kaasjes:

        image_327407.jpg

        Reaguursel welkom!

        Groentjes Patat
        Last edited by pedro potato; 13 March 2019, 15:48.

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          "Kan iemand een schatting maken hoeveel hier min af zou komen als alles goed gaat? boven de 100 was men oorspronkelijke streefdoel, alles wat extra is, vind ik helemaal mooi."
          moet wel lukken

        #21
        Bloeidag: 13
        Ec: 1.6
        Ph: 6.2
        LV: 50%
        Temp: 21*C
        Plantjes doen het goed. met name die Gorilla Glue, die lijkt wel een klein voorsprongetje genomen te hebben op de rest. Weet niet zeker of dit nu echte GG maar ze doen het in ieder geval goed, ruiken kruidig en vertonen nog geen Herma trekjes. Cheese van Dinafem ook weinig op aan te merken.

        fotos met flitser:
        image-2019-03-13 (3).jpg

        Takje Cheese:
        image-2019-03-13 (2).jpg

        Takje Gorilla Glue:

        image-2019-03-13 (1).jpg
        Last edited by pedro potato; 13 March 2019, 15:52.

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Aaaaiiiigght! zien er goed uit heeft wel geholpen dat verhogen van de ph waarde

        • pedro potato
          pedro potato commented
          Editing a comment
          jup, verbeterde vrij snel, getraind oog heb je bedankt!

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          ben blij dat ze het goed doen

        #22
        mooie kweek ,ga zo door met dat mooie veldje

        Comment


        #23

        fototjes van enkele dagen geleden (bloeidag17):

        veldje: image_327760.jpg

        image-2019-03-21.jpg
        takje Gorilla:
        image-2019-03-21 (1).jpg takje deepcheese: image-2019-03-21 (2).jpg
        slaapzacht lieve leden!

        Comment


          #24
          wat fototjes voor het slapengaan! (bloeidag17)

          image-2019-03-21.jpg image-2019-03-13 (3).jpg image-2019-03-21 (2).jpg image-2019-03-21 (1).jpg

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            mooie foto's en gezonde planten, nice!

          #25
          Mooi veldje hoor! Zien er gezond uit!

          Comment


            #26
            image-2019-03-21 (3).jpg

            veldje in (beetje) zonlicht:
            image-2019-03-21 (4).jpg

            Gorilla:
            image-2019-03-21 (6).jpg


            say cheese!
            image-2019-03-21 (5).jpg
            Last edited by pedro potato; 21 March 2019, 20:13.

            Comment


              #27
              Ziet er heerlijk uit.
              Ik schuif aan.

              Comment


                #28
                Goed bezig! hoe bevalt de cxb3590 lampen? Die 2 belichten de oppervlakte redelijk goed toch?

                Comment


                • pedro potato
                  pedro potato commented
                  Editing a comment
                  Last edited by pedro potato; 22 March 2019, 11:10.

                • Kratos
                  Kratos commented
                  Editing a comment
                  4 van die lampen is volgens mij ook te veel van het goede. Had op youtube een kweker gezien die ook met dit soort lampen kweekt (Optic 1) en daarbij ook in een soort trechter manier kweekt. Beetje hetzelfde idee als jij doet dus

                  Je kan er ook van die 120 degree lenzen opzetten waardoor je lampen dichter op je gewas kunnen hangen. Volgens mij heb jij de 90 degree's.

                • pedro potato
                  pedro potato commented
                  Editing a comment
                  jow kratos, Had oorspronkelijk van die lensjes op men lampen zittten. Heb ze er maar af gedraaid omdat ik ontzettend weinig duidelijke info hierover kon vinden, er werd hier enkel maar gesproken over van die reflectoren maar niet zozeer over lensjes. wat ik uiteindelijk dacht te concluderen was dat die lensjes het licht ook 'bundelden' en je je lampen daarom verder zou moeten hangen dan zonder lens. Mits mijn beperkte ruimte ze er dan toch maar afgelaten.

                  groetjes!

                #29
                Heb hier nog zo'n flesje 'groene sensatie' liggen die ik wou gaan gebruiken. plagronschema gaat uit van 12 weken bloei. vind het daardoor wat moeilijk in te schatten wanneer deze juist te beginnen gebruiken. plantjes hebben ongeveer 60 dagen bloeitijd nodig en we zitten nu op iets van dag 22. was aan het denken deze te gebruiken vanaf dag 30 tot +-53 om vervolgens te spoelen. goede inschatting of niet? of zijn er indicaties aan het plantje waardoor ik weet vanaf wanneer dit nuttig is?

                groentjes,
                Patat

                ​​​​​
                Last edited by pedro potato; 22 March 2019, 12:27.

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  ga er maar vanuit dat het wat langer duurt dan 60 dagen bloei eh anders oogst je te vroeg en heb je amper potente wiet, zonde toch? Ik zou zelf nog een week of twee wachten voordat je green sensation meegeeft.

                #30
                IMG_20190324_151407-800x800.jpg IMG_20190324_151413-864x864.jpg IMG_20190324_151547-864x864.jpg IMG_20190324_151402-800x800.jpg IMG_20190323_152110-800x800.jpg ​​​​

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  ik heb het vast gemist, maar waar had je die folie nou vandaan om de potten mee af te dekken?

                • pedro potato
                  pedro potato commented
                  Editing a comment

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  morgen meteen kijken of ze dat hier ook hebben bij de action wil ze een keer proberen en de gehele ronde boven de potten houden. Ze hebben zeker nog wel nut, meer wortel ontwikkeling en minder snel uitdrogen van de grond. Daarnaast maak je het voor beestjes moeilijker om eitjes te leggen. Je zou idd eventueel licht kunnen ingraven is ook een idee. Thanks!
              Bezig...
              X