Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Firstimer. 3x kalashnikova 600watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Begin nu aan de 3e week groei. Dus ik zou eigenlijk niet moeten stoppen met voeding geven. Heb vannacht 1 liter water verdeeld over de dames en nu ziet ze er wel wat beter uit denk ik

    Comment


    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Inderdaad. Lees voor de juiste hoeveelheid het schema van Plagron Terra dat ik hieronder gepost heb.

    #17
    Ik zie dat het lightmix is, ik kan lezen Pit. En ook op lightmix geldt dat je de eerste twee weken tot 18 dagen geen voeding moet geven. Dat schema is trouwens bio, wat later wordt opgenomen en je dus ook eerder moet bijvoeden. Hier is terra grow gekocht. Toon mij trouwens 1 situatie waar je in week 3 al overschakelt op bloeivoeding en dit aanhoudt tot aan de oogst. Onzin zo'n schema. En als je dan toch bezig bent, toon mij 1 foto van een zaailing die een voedingstekort heeft, in eender welke grond. Ik ben ook jaren met lightmix gestart, die kregen de eerste 2 weken geen voeding. In liter potjes. Hier staan ze in 30 liter, de wortels zijn nog niet eens overal geweest. Er zit sowieso nog voldoende voeding in. Ik kan zo 100'en voorbeelden gaan zoeken van zaailingen die overvoed zijn met de nodige bladproblemen, ben nog geen tegengekomen met een tekort.
    Kon al zo voorspellen dat je die commentaar ging geven toen ik men eerste bericht typte. Je brengt alleen maar beginnende kwekers in de war op die manier. Ze tonen hier 0 tekorten, dus waarom zou je gaan voeding bij geven? Je kan met terra gerust wachten tot die onderste twee blaadjes beginnen te vergelen.

    Comment


    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Waar geen vocht is zullen de wortels ook nooit komen, dus wat is het nut dan van kweken in grote potten?

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Je begint met je grond vochtig te maken... Die grond blijft vochtig tot de wortels daar ook geweest zijn. Maar jij kan blijkbaar onder de grond kijken ook?

    #18
    @ BeoWulf, je hebt gelijk dat ik het verkeerde schema van Plagron postte. Hier is het juiste:



    Zoals je kan zien wordt geadviseerd door Plagron zelf dat je 25 ml voeding moet geven op light-mix vanaf het begin, maar je hebt er altijd lui bij die het beter weten.

    Comment


      #19
      Ja ik heb besloten deze week door te gaan met enkel water te geven..zoals beowulf al zegt er zit voor 2 weken voeding in en de wortels hebben nog lang niet alle plekken bereikt dus kan dit zeker nog wel een weekje.. zal ze wel dagelijks in t oog houden..

      grappigste vind ik de plant die het kleinste is gebleven heeft precies nergens last van geen gekruld blad of gele randjes. Heb zelfs getopt gisteren en zie de kleine topjes al opkomen. Terwijl de andere dames groter en sterker ogen doet de kleinste het precies beter
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Pit
        Pit commented
        Editing a comment
        Dat moet je helemaal zelf weten, maar op de plekken die jij niet bevochtigt zullen ook geen wortels komen. Dat is voeding waar de plant niet bij kan. Kijk ook eens naar het schema van Floranova op light-mix. Merk op dat het zeer geconcentreerde voeding is. https://1000seeds.info/wordpress/wp-...Nova-Terra.jpg

      #20
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #21
        Dit is degene die gisteren zo slap hing en gele gekrulde puntjes

        Comment


          #22
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #23
            Effe sorry voor de topicvervuiling, maar ik weet het idd beter. Plagron maakt die schema's en ik heb nog nooit iemand succesvol dat weten aanhouden. Kom ik terug op mijn vorige vraag, hebben deze planten een tekort en toon mij 1 zaailing zelfs op lightmix die tekorten vertoont in zijn eerste twee-drie weken. Ipv een schemaatje te posten vanop een site die graag zoveel mogelijk voeding verkoopt.

            Geen enkele plant trouwens die begint op 18/6 die pruikjes vertoont na 4 weken, hoe je het ook draait of keert. Dus die heeft daar ook geen bloeivoeding nodig. Ja, ook daar weet ik het beter. En blijkbaar de rest van het forum ook want die schema's worden echt ni positief onthaald. Of wel soms? Er wordt niet eens onderscheid gemaakt tussen indica's en sativa's en die hebben een compleet ander voedingspatroon.

            Oh en als je voeding gaat geven tot de laatste dag vlak voor oogst, succes met hoesten. Maar daar heeft plagron natuurlijk geen last van. Ook heel vreemd dat die hun planten direct in bloei gaan, ik moet daar altijd een dag of 10-14 op wachten.

            Comment


            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Geen reden om je druk te maken, als het voor jou werkt prima toch? Deze plant is al aan het vergelen door de honger: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...hotoid=1381449

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Dieje plant is NIET aan het vergelen van de honger. Precies ne muur waar ge tegen praat, hup bij op de ignore list, pff.

            #24
            Gisteren hingen de bladeren bovenop de onderste en vandaag is ze toch wat rechter gaan staan
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #25
              beowulf een gezonde discussie doet meer goeds dan slecht. Of niet? Zo komen we verder.

              ondertussen is me iets opgevallen heb t idee dat onder de lobblad iets groeit. Degene die last heeft van gekruld bladeren.

              zie foto.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #26
                Iemand enig idee of dat normaal is. De andere 2 hebben dat niet
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                #27
                beowulf hoelang zou je in mijn plaats de klok op 18/6 laten? Enig idee hoever een indica door blijft groeien? En wanneer zou ik verder moeten gaan met geven van voeding.

                als ik het goed heb dan zou ik normaal nog een week of 2 a 3 groei voeding moeten geven als ik overschakel op 12/12. Of zit ik er naast?

                Comment


                  #28
                  Groei mag je blijven doorgeven tot twee weken voor oogst, afhankelijk van hoeveel stikstof er in de bloeivoeding zit. En om het met drie vol te krijgen mogen ze wel een week of 5 op 18/6 en dan zien hoe vol het staat. Toppen van node 6 naar 5 en dan mogelijk nog een tweede keer. Eentje is al getopt, dus daar moet je zien wat die doet. Onderste twee nodes worden normaal gediefd maar dat zal nu niet meer gaan Ze groeien nog wel wat door, omschakelen is altijd een gok.

                  Comment


                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Waarom doorgaan met groeivoeding in de latere bloei? In het schema van Plagron staat dat je met groeivoeding stopt vanaf week 5.

                  #29
                  Pit kan ik dan niet gewoon beter een gieter gebruiken ipv plantenspuit?

                  volgens die schema als ik t goed zie zijn de verhoudingen gebaseerd op 10l water per week, terwijl ik 1 liter tot max 1.5liter per week geef.

                  geef ik ze dan niet te weinig water?
                  Of is die schema voor meng verhouding bedoeld en heeft t niks te maken met de hoeveelheid water die je de planten geeft?

                  Comment


                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Het schema geeft de mengverhouding aan en zegt niet hoeveel water je dient te geven. Wat waterhuishouding betreft is het van essentieel belang dat je voor aanvang van je kweek, het hele medium goed bewatert. Want ik kan het niet vaak genoeg zeggen: waar geen water is, zal niets groeien. Alsdan je medium droge plekken bevat, zal je wortelkluit kleiner blijven dan wenselijk. Een gieter is zeker beter dan een plantspuit, want met laatstgenoemde bevochtig je enkel de bovenkant en blijft de rest van het medium kurkdroog. Met als gevolg dat er niets groeit en je planten dus evenmin.

                  #30
                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Groei mag je blijven doorgeven tot twee weken voor oogst, afhankelijk van hoeveel stikstof er in de bloeivoeding zit. En om het met drie vol te krijgen mogen ze wel een week of 5 op 18/6 en dan zien hoe vol het staat. Toppen van node 6 naar 5 en dan mogelijk nog een tweede keer. Eentje is al getopt, dus daar moet je zien wat die doet. Onderste twee nodes worden normaal gediefd maar dat zal nu niet meer gaan Ze groeien nog wel wat door, omschakelen is altijd een gok.
                  Bedankt voor de info, ik wou m aankomende zaterdag al op 12/12 gaan zetten dat zal ik nu maar laten tot 5 weken en is zien hoe het eruit ziet. Ben van plan om een scrog rooster te plaatsen of kan ik beter een net gebruiken? Of maakt dat niet zo uit enkel ivm stevigheid.

                  Ja het toppen ben ik echt benieuwd naar. Zal straks een goeie ingezoomde foto maken. Maar heb t idee dat ze aan t herstellen is en t lijkt alsof ik 4 puntjes uit die stuk zie komen de zijschuiten tonen ook vooruitgang. Kan dat zijn of is dat nog niet te zien nu na 1 dag

                  Comment


                  • kees49
                    kees49 commented
                    Editing a comment
                    Water geven met een gieter en dan langs de rand van de pot de wortels zoeken het wel op. Zo heb ik het hier geleerd er zijn hier kwekers die al jaren bezig zijn met het kweken. Het is onzin om het wiel nog een keer uit te vinden.

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Gaas is steviger en je kan er zo mooi mee bouwen, pak je tang en knippen en vouwen en vormen maar.
                Bezig...
                X