Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Autoflower met T-neon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #17
    Goedemiddag,

    We zijn vandaag dag 46 en hebben nog een lange weg te gaan. De staat van de planten baat me wel wat zorgen.
    Geef de laatste tijd alleen schoon water met een pH van 6,0 tot 6,3. Misschien wat te weinig water gegeven in verhouding met de grootte van de planten.

    In het algemeen zijn de planten meer lichtgroen geworden waarbij de randjes van de bladeren lichter zijn dan het midden.
    De bladeren die onder in de takken zitten worden geel en krullen op waarbij ze bruin worden vanuit de punt.
    1 van de cookies is nog vrij donker in vergelijking met de rest. Het verschil valt dan snel op.
    Geheel.jpg
    Blad.jpg
    Blad 3.jpg

    Paarse stengels in gehele plant bij de grotere bladeren. Bij de cheese zitten in de vertakkingen paarse strepen die mee omhoog lopen.
    Paars ver 1.jpg

    Heb ook een aantal bladeren die slapjes zijn en de randen van de bladeren laten hangen.
    Dit zijn wel de bladeren die het dichtstbij de fan zitten.
    Slap.jpg

    De temperatuur is vrij hoog met circa 28 graden. Met de lampen uit gaan we naar de 20 graden.
    Heb het met huidige apparatuur niet weten lager te krijgen en ben daarom de tent een klein stukje open laten staan.
    Kijken wat dit uithaalt en hier valt mee te spelen.

    Gisteren toen ik ze weer water gaf stonden na een paar uurtjes de bladeren strak omhoog waarbij enkele echt letterlijk bijna verticaal stonden.
    Heb ze al een tijdje geen voeding meer gegeven vanwege de verbrande blad puntjes en ben ook niet begonnen met PK-13-14. Zou dit wel moeten?

    Valt hier een conclusie uit te trekken wat ik allemaal fout doe?
    Het is hard achteruit gegaan met de plantjes.

    Hier onder nog wat foto's.


    Groetjes Pioneer
    Attached Files

    Comment


    • Pioneer
      Pioneer commented
      Editing a comment
      smoker2002 zit nu een op een week afgezuurd water. EC meter ook binnen gekregen dus kan het nu wat beter in de gaten houden.
      Zal vanaf vandaag weer rustig opbouwen met de voeding hopelijk worden ze hier al weer iets minder bleek van.

      De fish mix gaan we voor de volgende kweek ook zeker in huis halen!

      Bedankt voor jullie hulp.

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      ik gebruik nooit een ph of ec meter gewoon regen water geven moet je niet afzuren

    • Pioneer
      Pioneer commented
      Editing a comment
      Gebruik kraanwater wat hier nogal verschillend is qua pH.

    #18
    Eventjes wat drukker gehad maar hier zijn we weer.

    Vanaf het moment dat ik begon met ontkiemen zijn we nu 9 weken verder.
    Volgens het boekje zouden ze tussen de 8 en 9 weken geoogst kunnen worden.
    Zie ze nog niet binnen een week klaar zijn voor de oogst.

    Het is de laatste periode niet zo goed gegaan de planten. De grootste is binnen 2 weken de minste van het stel geworden.
    Staat er erg kaal bij en wordt dagelijks nog minder. Dit was ook de enige plant met 'rare vlekken' in de bladeren.
    20190326_223921 - Copy.jpg

    De cheese is ook in slechte staat maar heeft wel meer bladeren over gehouden.
    Dan houden we nog 2 cookies over waarvan 1 vanaf het begin klein bleef.

    Wat er nu allemaal precies mis is gegaan weet ik ook niet.
    Denk dat meerdere dingen bij elkaar opgeteld kunnen worden die volgende keer anders kunnen.

    De ruimte laatst een beetje gewijzigd waardoor de dames voor het eerst buiten de tent kwamen.
    Toen was er goed te zien hoe mager ze erbij staan.
    Geef ze afgelopen periode alleen schoon water. Dit om niks erger te maken dan het al is.
    Het probleem is mij niet duidelijk vandaar deze keuze.

    Groetjes Pioneer.

    De cookie die het er beste bij staat.
    20190327_115016 - Copy.jpg

    Dit is de plant van hierboven samen met de slechte cookie.
    20190327_115156 - Copy.jpg

    De beste cookie op links met de cheese op rechts
    20190327_115227 - Copy.jpg

    De kleine cookie.
    20190327_115021 - Copy.jpg
    Attached Files

    Comment


      #19
      Lijkt mij toch echt een te kort aan waterprobleem met
      misschien teveel voeding ergens in de weken?

      ​​​​​​Sorry niet het hele verhaal gelezen maar eerste indruk.........

      Succes blijf je even volgen hoor!

      Comment


      • Pioneer
        Pioneer commented
        Editing a comment
        De voeding is waarschijnlijk wel een oorzaak geweest. Gaf voeding volgens schema van fabrikant.
        Dit ging goed tot ze in de bloei gingen.
        Later toen de EC meter in huis was bleek dit wel allemaal heel vroeg al heel hoog in waardes te zitten.

        Hierna is de ellende ook alleen maar erger geworden en ben ik verder gegaan met de EC meter en het schema vaarwel gezegd.
        Al niet wetende waar ik nu weer zou moeten starten voor de juiste verhouding.

      #20
      Ze staan in zaai/stekgrond toch ?
      Als je ze afgelopen 2 weken geen voeding hebt gegeven is het daar wel tijd voor denk ik.
      Autoflower supermix, daarmee zou je op ongeveer 2ml/L moeten zitten, en dat mag je best om de dag geven.
      Nog geen PK meegeven.

      De kleine cookie op de onderste foto lijkt ook wat te nat te staan.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Pioneer
        Pioneer commented
        Editing a comment
        Ze staan inderdaad in zaai/stekgrond.
        Heb ze heel af en toe een beetje voeding gegeven maar nooit veel omdat ik maar gele puntjes op nieuwe bladeren bleef krijgen.
        Sinds ik de EC waarde ik huis heb gebruik ik die meer. Gisteren water gegeven met een EC van circa 1.
        Mijn water heeft standaard al een EC van 0,45 zou ik dit er ook af moeten trekken?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee die telt gewoon mee.

      #21
      Vervelend dit, zelfde gehad 9 weken erop en nog niet in de buurt van het eind, gaat allemaal traag.In de groei gaat het allemaal lekker, maar zodra de voeding op is begint de ellende.

      In mijn positie zou ik ze weggegooid hebben, maar je kan proberen. nu een hoop bladeren niet meer werken zal het allemaal nog veel langer duren ,
      En wat heb je liever elke dag je tent opendoen en naar die ellende kijken of opnieuw beginnen, op bijv een lightmix met voedings brokken die alles bevatten?

      Wat ik op de foto's zie is een hele hoop bloeiharen maar nog geen enkele groei in de toppen, in realiteit zijn ze vrijwel niet gegroeid, kwestie van tijd voordat er een witte vaag over de toppen groeit omdat schimmels straks gaan toehappen

      EDIT : overigens zou ik niet 4 autoflowers onder een 110w tneon lamp zetten, dat is overkill en meer onderhoud, 4x autoflowers geprobeerd en ze hebben allemaal andere kleur en het is per plant inschatten wat ze nodig zijn. Plaats er gewoon 2 onder in ruime potten met voeding die langzaam loslaat, en nieuwe zaadjes in goede aarde zitten binnen 5 wk op je huide formaat. Ben zelf nog een beginner maar dat zijn dingen die ik zelf tot nu toe heb ervaren, succes.
      Last edited by Krueg3r; 29 March 2019, 15:39.

      Comment


      • Pioneer
        Pioneer commented
        Editing a comment
        Weggooien nog niet aan gedacht gelukkig.
        Het is me eerste kweekje dus laat het nog eventjes staan.
        Wat je zegt is zeker waar, het is en blijft elke dag een triest gezicht waar geen vooruitgang meer in zit.

        De volgende ronde neem ik geen autoflower meer. Wil met 2 gefeminiseerde planten verder gaan.
        Planten die klein van formaat blijven moeten het worden. Wil dat ze meer ruimte krijgen onder de lamp.
        Het was nu een erg krappe bedoeling met 1 lamp.

      #22
      Eh, was je even aan het volgen, mare, je hebt
      een enkele reactie hier gehad niets mis toch?

      Dat is prima maar, lees eens een stukje
      rechts bovenaan bij ''zoeken'' daar kun je
      alles vinden wel 1000 dingen ook over afjes!

      Dit is positief bedoelt hoor, vele zijn hier
      zeer behulpzaam maar veel kun je zelf!

      Ps. Er zijn bij jou wat schoonheidsfoutjes,,
      komt goed, zo niet? Dan toch!!..................

      Comment

      Bezig...
      X