Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent plat, meer oppervlak... (bubbel kush/pineaple kush grow)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektent plat, meer oppervlak... (bubbel kush/pineaple kush grow)

    Korting op 420shop
    Na even niet meer op het forum te vertoeven krijg ik de kriebels om toch nog maar eens een verslagje te doen.. de kweek bevat bubble kush en pineaple kush van royal Queen seeds, classic skunk van zamnesia(femenised) en dan nog autoflowers die ik verder in het verslag bij naam ga noemen.

    het speciale aan deze is dat ik de TENT van 1,50 op 1,50 op 2,00 waarmee ik kwa opbrengst net niet genoeg had om de drie gebruikers ermee te voorzien PLAT OP ZIJN ZIJKANT heb geplaatst zodat ik wat meer oppervlak heb maar dus wel minder hoogte, ik kweek in SOG methode en ga bijna meteen in bloei waardoor ik toch altijd veel plaats in de hoogte over heb...

    normaal ben ik geen fan van royal Queen seeds vanwege nogal "bladerige" planten maar na goeie ervaring binnen en buiten van een plantje bubble kush heb ik beslist om mijn tentje ermee te vullen, ik rook graag eens een verschillend smaakje dus heb besloten om dan maar enkele pineaple kush met dezelfde eigenschappen erbij te plaatsen ( iemand ervaring met deze?) En om de boel mooi op te vullen nog wat auto's op het laatste nippertje erbij. De planten zijn gekozen vanwege kleinblijvende eigenschappen.

    Ik heb al met verschillende voedingslijnen gewerkt en ga deze keer zeer zuinig zijn kwa bemesting. Het plan is om de plantjes gewoon op goeie grond te kweken die al bijna alles bevat om een korte kweek mee te doen. Tijdens de groei heb ik enkel enzymen en wortelstimulater gegeven, in de bloei ga ik lichte dosis plagron bloei geven vanaf de eerste week na bloemverschijning.

    Ik zal proberen 2x wekelijks een verslag van de vordering te doen met enkele foto's. Momenteel zij de plantjes 2 weken + oud en moeten dringend in bloei wat ik met het starten van het verslag ook ga doen. De dames hebben net een snoeibeurtje in de bladeren gekregen daarom het erbarmelijk uitzicht maar tegen volgende upload zou dit al volledig terug beblad moeten zijn.

    hopelijk vinden jullie deze interessant en kan je er iets van leren of leer ik weer veel bij van jullie...

    C U soon, grtjs wullox



    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

    #2
    leuk,kom maar op met de foto,s
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      succes! Ik volg je!

      Comment


        #4
        Ik ben wel nieuwsgierig welke zonnetjes je hebt hangen in je omgevallen tent

        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Dit waren er een 50 tal in 4 liters op 200x120x120. Geen idee hoe je aan je achterste planten gaat geraken met 150 breed? Ik heb mijn van de grond moeten zetten, was anders niet te doen. Maar kon er amper aan. Nu een iets wat makkelijker forrmaat gekanteld. Vind het jammer dat niet nog meer mensen inzien dat je die 2 meter hoogte niet nodig hebt.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Dit is de opstelling,
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.
            1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

            Comment


              #7
              Haha beowulf ik kwam jouw hier 3 jaar geleden ook al vaak tegen xp mooi gevuld tentje! Welke lampen zijn dat? Zelfgemaakt ledsysteem?
              1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

              Comment


                #8
                Sorry voor de rare manier van opstelling maar heb wat problemen om de foto's op de juiste plek in verslag te krijgen, ook kan ik maar 1 foto per keer aanklikken om te uploaden wat erg vervelend is.

                Ik heb 2 maal llumi hps die ik op 400 watt ga houden wegens warmte. Momenteel zit mijn temp tussen 25 en 28 maar als de tent voller komt zal warmte misschien wel een probleem zijn. Ik heb een zeer sterke in en uitlaat zuiger/blazer wat wel wat scheelt. Ik weet dat het niet slim is om verschillende starttijden in de kweek te hebben kwa egaal oppervlak en oogst enzo maar het idee van de platte tent kwam net te laat
                de bubble en pineaple kush blijven wel klein maar zijn toch niet de ideale keuze geweest, ik had gepland om 6 takken per plant te houden en deze door lst plat te trekken, maar ik merk dat de soortjes erg dikke broze takken heeft en kraken superrap,(plantje op foto gekraakt) ik heb al veel gekweekt en nog nooit zôn moeilijk te buigen soort had...
                hopelijk wordt de hoogte geen probleem en kan ik ze toch wat plat houden

                zoals verwacht schieten de bladeren snel terug na hun snoeibeurt van eergisteren.

                beowulf, had je dan genoeg met 1,20? Dat is wel zeer beperkt... geen problemen gehad? Water geven doe ik met een buis en trechter (foto) en dit werkt zeer goed. Als ik achterste planten moet dicht bekijken haal ik ze er uit (enkel wnr nodig)
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 10 photos.
                1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Je kunt ze ook als bijlage uploaden. Link naar een 'howto' onder m'n vorige post.

                #9
                Het is meer het feit dat je vroeger foto's kon zetten tussen het schrijven in enzo en daar dan uitleg per foto bij kan zetten... Nu is het allemaal in eens, in een soort diavoorstelling. Wel jammer dit
                1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                Comment


                  #10
                  Je kan rechts in de foto klikken en de url tussen [ img ] (zonder spaties) [ /img] copy + pasten en dan zie je de foto's in je topic.

                  Wel een goed idee om de tent op z'n zijkant te zetten om er meer uit te halen. Persoonlijk kweek ik liever in een donkere kamer eventueel met zwart-wit folie. Dan heb je eigenlijk nooit problemen met hitte.

                  Comment


                  • wullox
                    wullox commented
                    Editing a comment
                    Ok komt dus gewoon omdat ik met de tablet werk en niet weet hoe ik kan copy pasten enzo met dit ding.... dan is moet het maar zo he...

                  #11
                  Idd maar een kamer is me wat te groot xp en ook zo moet je toch ergens heen met je warmte... Ik heb nu de uitlaat verlengt naar het open raam ipv in de kamer terug waardoor de algemene lucht al frisser is... zal wel snel een splinternieuwe koolstoffilter aanschaffen om zeker geen geurtjes te verspreiden in de straat nu het recht naar buiten blaast...
                  1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                  Comment


                    #12
                    Eigenlijk heb ik deze kweek snel wat in elkaar geknutselt en behoorlijk wat kan beter, bv vierkante potten van 6 liter ofzo ipv ronde, stekken ipv zaad, lampkap met afzuighood of ledsysteem,.... veel dingen kunnen beter maar moet niet altijd perfect zijn e de volgende zal ik wat beter doen....
                    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                    Comment


                    • Pit
                      Pit commented
                      Editing a comment
                      De perfecte kweek bestaat niet volgens mij.

                    #13
                    Nee, ik had genoeg aan 1,20. Maar heb ze snel in bloei gezet en laag gehouden. Nu heb ik 1,50 en dat is ideaal. Zijn 2 keer 4 cobs ja, op 55 watt. Dat ging net niet op die opp, nu 180x80 en dat knalt wel lekker.

                    Comment


                      #14
                      Alles gaat ok, na 3 dagen 12,12 beginnen ze aardig snel te groeien, ik trek ze dagelijks plat en geef nu 700 milliliter water per dag en ze drinken dit met gemak op (de grote) ik ben langzaamaan begonnen met wat voeding (5ml op 20l) en zal dit langzaam opbouwen zodat ik bij begin van de bloeivorming aan de volle 5ml per liter water zit,
                      20190224_160848.jpg
                      20190224_160902.jpg
                      de drie nakomers (classic skunk zamnesia) vooraan, zullen niet getopt worden en lijken in hoogte mooi de anderen bij te halen. Zoals je ziet voeg ik perliet toe aan mijn aarde voor luchtigheid en wateropname, om te testen heb ik de middelste van de skunk in een mix van +- 50/50 perliet aarde geplant om meer het hydro effect te hebben maar met de buffer van aarde.(tip van vriend) ik merk dat dit plantje minder water opdrinkt en iets achterkomt op de andere 2....ben benieuwd of er groot verschil zal zijn. Ws gaat deze ook meer voeding behoeven dan de andere vanwege minder aarde(gevoed)...
                      20190224_160948.jpg
                      autoflowers (skittles, tangerine dream, speed bud, blueberry, speed boom, 6x dwarf)
                      20190224_160916.jpg de autoflowers zijn allemaal uitgekomen uitgenomen de speed devil die ik vervangen heb door een overschot plantje skunk (linksonder) ik heb behoorlijk ver van de rand gebleven met aarde maar ze strekken nogal dus kan ik dit nog mooi opvullen tot de rand.
                      20190224_160959.jpg
                      hier nog wat foto's met licht aan,
                      20190224_202351.jpg 20190224_202449.jpg 20190224_202458.jpg 20190224_202516.jpg
                      Attached Files
                      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                      Comment


                        #15
                        gaat lekker
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment

                        Bezig...
                        X