Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack Herer, Zkittles en Amnesia Lemonator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jack Herer, Zkittles en Amnesia Lemonator

    Korting op 420shop
    Goedenavond beste lezers, Takketoelli hier!


    Dit keer een verslag vanaf dag 1. Dit wordt een ronde waar ik erg naar uitkijk, ten eerste omdat ik een nieuwe lamp ga gebruiken, en ook omdat ik Jack Herer ga zaaien! Beide nieuw en voor het eerst, spannend!!!

    Aaahhh Jack Herer.....hmmmmm.....Sensiseeds had deze laatst in de aanbieding, en zodoende aangeschaft. Altijd al voor ogen gehad deze eens zelf te kweken. 'Kilo's' van gerookt, gewoon een heerlijk wietje. Nog steeds belachelijk dure zaadjes, maar ik ben erg tevreden over sensiseeds. Goede genetica, en mooie gezonde planten. De andere zaadjes zijn van huismerk. Lemonator en Zkittlez. Deze heb ik beide gratis gekregen bij eerdere bestellingen.

    De lamp komt morgenavond binnen, is een cree cob set van Greensell, de DIY CREE CXB 3590 200 WATT KIT met 4 cobs Dit is een enorme vooruitgang ten opzichte van mijn huidige lamp Aangezien ik de zaadjes vandaag aan het ontkiemen ben moet ik de set snel in elkaar gaan zetten. Ik ga daar alu hoekprofielen voor gebruiken.


    Vandaag dus de zaadjes uit de koelkast gehaald:
    20190226_171316.jpg

    2 koffiefilters natmaken, uitdruppen en openknippen:
    20190226_172131.jpg
    Zaadjes erin, dichtvouwen en in gripsgripsealzak:
    20190226_172824.jpg20190226_173111.jpg
    En nu afwachten. 2-3 dagen


    Geduld schijnt een schone zaak te zijn, ik ben benieuwd!

    Nu eerst een lekkere Takketoelli


    Grote Groeten en geniet van het fijne weer!!

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    #2
    Veel succes!!
    ik heb dezelfde lamp en ben er zeer tevreden mee.

    mvg

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die heb ik allemaal doorgelezen en gezien ja. Mede daardoor viel mijn keuze ook op deze set, erg nuttig. Bedankt

    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      En voor de rest stelt het maken niks voor tenminste is mijn ervaring.
      Veel succes met het bouwen van je lamp!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zie op jouw foto van je diy de draden idd wat loshangen (post 2.2) Als ik nou ipv hoekprofielen u-profielen gebruik op de plaatsen waar de draden lopen.......is dat wat? Ter eventuele verbetering?

      Ik ben iemand die altijd op zoek is naar verbeteringen, naar individuele mogelijkheden, uiteraard. Het zijn vaak de kleine dingen die het hem doen

    #3
    Oeeee lekkere soorten
    Andere lamp dat is al hele vooruitgang
    netjes succes met je kweek
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #4
      Goedenavond deze avond,


      Deurbel ging net....
      20190228_192147.jpg

      Yesssssssss!!!

      20190228_192344.jpg

      Mooi verpakt, compleet als ik het zo snel kan zien en met extra's!

      20190228_192628.jpg 20190228_192743.jpg

      Sympathiek van het Greensell team


      Iemand ervaring met Atami?
      20190228_194425.jpg 20190228_194444.jpg

      Dit weekend wordt ie in elkaar gezet, ik kan alleen geen instructies vinden....


      Grote Groeten
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hahaha
        Bloombastic, Blossumbuilder...ze scoren wel punten met hun namen.
        Lijkt mij lastig doseren, dat wel

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Met de namen wel kwa doseren absoluut niet. Kheb liever 5ml/L dan 0,5ml/L loop echt te klooien anders, is lastig te doseren. Je bent niet de enige gelukkig, of had ik moeten zeggen; ik ben niet de enige gelukkig. Ach, you get my point

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Broodkwekers spul?? Voor hun is het wel gemakkelijk....

      #5
      Goedenmorgen beste mensen,


      Drukke dag vandaag....

      Vanmorgen als eerste de zaadjes gecontroleerd, alles is ontkiemt, op 1 jack herer na. Die begint daar net mee meen ik te zien. Gisteren heb ik het voorgroeikastje en de potjes al schoongemaakt, nu handjes wassen en gereedschap afdoen met alcohol

      20190302_082205.jpg20190302_083151.jpg 20190302_083215.jpg 20190302_084113.jpg

      Grote Groeten en Alaaf!!
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Hahaha klinkt heeelllll bekend vooral vanacht !!!
        om 6 uur na trgkomen van de stad ff me zaadje in pot doen whuhahahaha....

        Schrok me kapot vanmorgen lag vol met grond en folie en weet ik het
        Hoop niet ik ze bier heb gegeven ipv water
        Hahaha allaaaaffffff
        Succes met je kweek

      #6
      Hahaha mooi man!

      Ik vond het te donker in de tent, dus besloot ik in al mijn wijsheid om de lamp maar aan te doen....
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Whuhahaha nog zon actie geweldig

      #7
      Lamp update!

      20190303_140108.jpg 20190303_140057.jpg

      20190303_140155.jpg
      Ik ben erg trots en tevreden! De meeste tijd zit em in de voorbereiding, alles drie keer uitdenken, malletjes maken enzo
      Vanavond ga ik alles aansluiten, eerst nog ff een stekkerkabel halen....


      Grote Groeten
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Graag gedaan Toelli!
        Das toch wel een aardige upgrade . Dat wegwerken vd kabels is dat vanuit veiligheid perspectieven of omdat het mooier oogt?
        Die van mij zit ook in het midden en zorgt ook voor een beter balans als ik een hanger gebruik maar heb daar geen last van ik gebruik er twee.
        Mm volgens mij wietefras en beo had er ook wat over geschreven. Klopt wel, mijn max verbruik (gemeten) is 198W dus de lampen zelf zit op 186W ongeveer (correct me if im wrong) vind dat best ik ga daar niet veel aan doen en wil solderen vermijden.

        Ik gebruik geen kettingen vind die zeer onhandig. Ik gebruik pro hangers standaard versie: https://www.greensell.nl/a-27628695/...o/#description

        Kijk zo hangt het bij mij: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...hotoid=1404201

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hallo Ganja

        Kabels is gewoon voor het oog ja, ik heb nog van die plakkkertjes waar je een ty wrap op kunt bevestigen.
        Die dimmer is voor een andere keer ja, ik vindt het ook wel goed zo
        Kijk eens aan, dat zijn de hangers!! Ik heb van die plastieken, die vertrouw ik niet. Kettinkjes is echt niks nee, daar heb je gelijk in

        Nogmaals bedankt

      #8
      Goedenavond!


      De zaadjes zijn ontkiemd en gepromoveerd tot zaailing, op 1 Jack Herer na....tot zover mijn 100% score met de koffiefilter methode.

      20190307_173038.jpg Lemonator
      20190307_173044.jpg Zkittle
      20190307_173049.jpg Jack Herer
      20190307_173054.jpg Jack? Jackie??? Jackie!!!!

      Tja, ik laat ze nog ff staan maar dat wordt niks meer denk ik.
      De zaailingen krijgen een beetje water met de plantenspuit, vooral om uitdroging van de grond tegen te gaan.
      18/6 onder tneon 55 watt groeilamp.

      Ik wou ze eigenlijk zo snel mogelijk onder de nieuwe cobs zetten, maar daar staan nu een Lemmon Zkittlez en de Black Domina2 onder. Wegens omstandigheden kan ik die niet bij de andere Domina in de andere tent zetten. Lichtschemas lopen niet gelijk, over een week is dit gelijk getrokken. Dan kan ik beslissen om de planten te verplaatsen.


      Grote Groeten
      ​​​​​​​
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zekers,
        Ze heeft al vanaf de start gele puntjes (van de lightmix?) en ze kan ook niet zo goed tegen warmte als de andere dames. Ik heb de lamp wat hoger moeten hangen.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        dat was niet door de lightmix gekomen 100%

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Lijkt mij ook sterk, maar ik heb die gele puntjes bij een net opgekomen zaailing nog nooit gezien

      #9
      De lamp:

      20190307_173307.jpg 20190307_173313.jpg

      Ze hangt, maar dat is niet vanzelf gegaan. Er liepen een aantal dingen anders dan gepland. Mijn chronische vermoeidheid en het laten inslapen van mijn trouwe viervoeter Max heeft ook niet echt geholpen. Ik was er niet helemaal bij, maar de lamp brandt! En hoe!! Ik weet niet of iemand gisteravond dat zoeklicht uit het zuiden des lands zag?? Dat was ik ben ik bang...


      Hieronder een opsomming van dingen die ik ga verbeteren of anders zou hebben aangepakt en wat tips;

      -Achteraf kom je altijd wat dingen tegen die je anders zou hebben gedaan en de belangrijkste is de plaatsing van de driver. Die moet dus in het midden, wel zo handig voor de balans....echt waar, dat ik daar niet aan gedacht heb... Ik dacht slim te zijn en wat materiaal en boren uit te sparen

      -Het lijkt mij beter om een rechthoek als frame te hebben. Ook voor balans, maar ook omdat je dan de twee korte zijden met een ketting verbindt en daarvan naar het plafond. Dus in plaats van vier twee ophangpunten twee. En iets meer plaats om de karabijnhaken te kunnen gebruiken

      -In de hoeken heb ik 4 ophangogen bevestigd. Ik ga hier ogen of iets dergelijks inzetten met een langere schroefdraad, zodat deze aan de onderzijde flink wat uitsteken. Op die manier is de lamp neer te zetten met de cobs aan de onderzijde, zonder dat deze kunnen beschadigen. Dat is ENORM handig bij montage. Nu zat ik te kloten met wat boeken

      -Als je de verbindingskabels in de connectors steekt zitten ze ook echt vast. Of er is een truukje voor dat ik nog niet ontdekt heb. Een cob kraakte wat bij aandraaien op de heatsink en ik dacht dat ik eerst ff moest controleren of hij het nog wel deed voordat ik verder ging. Hij deed het, maar nu kon ik de kabels niet meer mooi op lengte inkorten...vandaar de tyraps. Lelijke dingen

      -Alles aangesloten en nadat de vlekken in mijn ogen waren weggetrokken kon ik de dimmer vinden....maar die deed het niet! Opzoeken enzo.... middelste pinnetje potmeter is toch echt de plus! Bleek dat de waco connector niet goed was aangesloten omdat de kabel niet ver genoeg afgestript was. Deze worden al bevestigd aan de potmeter geleverd, dus was wel het laatste waar ik gezocht had. Maar als je iets gevonden hebt, vind je dat altijd op de laatste plaats waar je zoekt he....

      -Ganjagast kwam met de tip om een IP68 Connector te gebruiken. Deze komt er ook aan te zitten bij de stroomkabel (nogmaals dank Ganjagast!). Ik heb een C14 connector besteld maar niet gebruikt omdat ik niet meer kan herinneren aan wie ik mijn soldeerbout heb uitgeleend, gvd. Bij die IP68 heb je die niet nodig geloof ik, en ook nog steviger en waterbestendig

      -Op internet zie je overal waar ik gekeken heb dat de cobs met houders op de heatsink worden bevestigd met twee schroeven. Ik heb de ringen die nodig zijn om de kapjes te plaatsen ook bevestigd, dus vier schroeven. Op deze manier wordt er gelijkmatiger druk uitgeoefend op de cobs, en een extra beschermrandje

      -Dit was mijn eerste keer metaalbewerken, aluminium is een fijn zacht metaal. Boren en zagen vielen reuze mee!

      -De temperatuur in de tent is iets opgelopen, 2 graden, maar het fijnste is de stilte. Lamp hangt op 30 cm, 12/12.

      20190307_195317.jpg 20190307_195311.jpg 20190307_195331.jpg

      Geen spectrabox met 2 loeiende pc fans meer! Geen discolicht meer! Geen spectrabox meer! Geen onbetrouwbare lamp meer! Geen spectrabox meer! Gaaf man


      Wat ik mij nu nog afvraag:
      Er zitten vier connectors aan iedere cobhouder, 2x2 naast elkaar. Kan ik om een verbindingskabel in te korten deze gewoon afknippen op lengte en dan in de connecter ernaast steken? Nu zitten ze allemaal in dezelfde die growmau5 gebruikte.

      ....

      Dat is het wel zo'n beetje, tijd voor een Takketoelli


      Grote Groeten
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Geen spectrabox met 2 loeiende pc fans meer! True story
        Nu ik de mars hydro ook weer gebruik voor de voorgroei word ik vaker wakker dan normaal ze maken best wat lawaai die krengen ghehe

        Mooi verslag en je lamp ziet er goed uit! Knallen maar!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Duchtig ja.
        Sterkere lamp, wit licht en stiller. Mooi man

      #10
      20190315_203612.jpg 20190315_203618.jpg20190315_203141.jpg 20190315_202617.jpg
      Links is net wat aangevuld met lightmix en nat gesproeid, rechts was daarvoor


      Amnesia Lemonator:
      20190315_203253.jpg 20190315_203427.jpg
      De sterkste van het stel. Ze heeft het minst last van de hitte en lv, groeid goed en ziet er gewoon gezond uit. Zij is ook een beetje meer ingegraven


      Ik merk nu dat de Herer lang niet zoveel drinkt en verdampt als haar zusjes. Tegen de lage luchtvochtigheid leg ik natte doeken neer.

      Van de 4 zijn er dus maar 2 overgebleven. Ik wil in deze tent straks 4 planten in bloei hebben, dus waarschijnlijk worden ze afgebloeid onder de spectrabox in de andere tent. Ondertussen heb ik 6 nieuwe zaden besteld.

      20190315_203652.jpg


      Grote Groeten


      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Mee eens!
        Slim van je, met dat licht! Ik zat meer aan vergiftiging door het materiaal te denken.
        Als ik wat van de plantenboer hoor laat ik het weten!

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        PVC/Antraciet Zijn van hetzelfde materiaal dus dat sluit ik uit Kan sneller verdampen en/ of alleen het licht dat de wortels strest (?)

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik ga voor licht. Het is vaak het meest voor de hand liggende...
        Goeie hersenstorm!!

      #11
      Hallo allemaal, daar ben ik weer


      Tijdje geleden, ik heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Mijn ziekte stak ineens zijn kop op en heeft mij flink geveld. Lang leve de Ketamine

      Maar jullie raden het wellicht al; deze ronde is mislukt. Ik heb ze nog een plens water kunnen geven maar ze zaten in te kleine potten om de tijd zonder water te kunnen overbruggen. Totaal verdord ... what is dead may never die

      Sinds een weekje heb ik een nieuwe ronde gestart, ik zal hier ook een verslag van maken. Gewoon doorgaan en wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen .

      Bedankt voor het volgen en de evt input allemaal!!
      Ik hoop jullie weer tegen te komen in het volgende kweek avontuur!



      Grote Groeten !!! !!!

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #12
        Ketamine...#elastieke benen haha

        jammer maar is niet anders eigen gezondheid is belangerijker
        nieuwe ronde nieuwe kansen hop hop good luck takketoelli en deze x uit het ziekenhuis blijven
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #13
          Sniekpiek:

          20190331_171456.jpg
          Verslag volgt!
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


            #14
            Succes en feel better man grts
            The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
            5 lekkere grieten onder de zon

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Bedankt Jamzieman!!

            #15
            Balen ouwe Heb het ook twee keren moeten afblazen vanwege gezondheidsredenen en idd gewoon de draad weer oppakken, en dat deed je ook want je bent alweer lekker bezig. Zal je nieuwe verslag gaan volgen Succes!
            Ad usum proprium!

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Bedankt Ganjagast!!!

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
          Bezig...
          X