Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek. biologische gorilla zkittelz, wing600 kast.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek. biologische gorilla zkittelz, wing600 kast.

    Korting op 420shop
    Hallo Iedereen,

    Na een poosje hier geloert te hebben mijn eerste "echte" post. Ten eerste bedankt voor alle nuttige informatie die ik hier al van het forum heb kunnen trekken.
    momenteel kweek ik in een wing600 kast van Gtools, die ik zelf heb verhoogt naar 220cm (vanwege de temperatuur en de optie om later ook oldschool haze soorten te kunnen kweken (AG13 bv)). De oude trafo vervangen door een evsa van lumatek tot max 660w.
    De planten staan op plagron batmix in 4 speciekuipen met een flinke laag hydrokorrels van 65liter en gebruik de atami NRG voedingslijn.

    Ik gebruik voornamelijk medicinaal omdat ik slaapproblematiek heb. Poosje gelden besloten om zelf te gaan kweken nadat ik van 2/3 space muffin uit de shop bijna de ambulance heb moeten bellen. Gelukkig nog wel net de helderheid om een benzo te kunnen nemen en na 1,5 uur inslaap gevallen. Een maand lang last gehad van de cognitieve gevolgen. Helemaal klaar met de shop en besloten om het heft in eigen handen te nemen.

    Nu is de eerste oogst bijna klaar en ben tegen volgende problemen aangelopen. Ondanks dat de gtoolskast met 75cm verhoogt is, er extra gaten in zitten loopt de temperatuur makkelijk tot 32 graden op ondanks een omgevingstemperatuur van 17-15 graden (de kast draaide snachts). de LV zat vaak hierdoor meestal onder 20%, die hoge temp/lage LV is duidelijk aan de planten af te zien. Ik ben aan het worstelen met een oplossing die zowel de LV omhoog brengt als de temperatuur omlaag. Ik twijfel tussen actieve luchtinlaat incombinatie met een mist apperaat, of HPS eruit zelfbouw LED erin. Maar ik vind het belachelijk dat zo'n dure kast zulke groffe ontwerpfouten heeft. Hij draait nu met de deuren open. De lamp hangt met een adjust-a-wing en een super spreader op 60cm boven de toppen.

    Ik ben dol op LST'en scroggen heb ik al ondekt.

    Nu had ik twee vragen waar ik niet uitkwam met het doorspitten van het forum.

    Ik heb een milwaukee mw100, de website van het waterschap geeft aan dat de PH 8,13 moet zijn, maar mijn tot in den treuren geijkte meter komt nooit verder dan 7,8? Fluctueert de PH waarde van je kraanwater?

    Als ik de instructies van atami volg dan komt mijn EC nooit boven de 1,0 uit, klopt dit en is dit ideaal? Mijn planten lijken het goed te doen zo, maar misschien kan het beter. Ik lees dat voor de bloei de EC tussen de 1,2-2 hoort te zitten. Gooi ik er dan maar wat extra voeding bij en lees ik dan de planten of ze niet te veel krijgen?

    Tips&commentaar zijn van harte welkom!

    mvg dendroaspis

    ps. Ik ga proberen een paar foto's te plaatsen in de reactie vanaf mijn telefoon.
    Last edited by dendroaspis; 28 February 2019, 14:20.

    #3
    En te hoge temperatuur en overvoeding.

    Ik hang m'n pH meter altijd even in kraanwater voor ik 'm gebruik, dus ik meet dat regelmatig.
    Dat komt altijd heel dicht in de buurt van wat het waterleidingbedrijf opgeeft.
    Hooguit een klein verschil bij het 2e cijfer achter de komma.
    Ik kan je niet vertellen hoe het bij anderen is natuurlijk.
    Komt de EC wel overeen met wat je meet ?

    Ik zou zelf wel tussen de aanbevolen hoeveelheden blijven met de voeding, ondanks wat ik eventueel zou meten met een EC meter.
    Als er staat 1-5ml Flower-C dan zou ik bij zulke lage plantjes zeker niet boven het maximum gaan.
    De helft misschien, idunno...ken de NRG lijn niet, en om even 6 flessen aan te schaffen om te testen vind ik ook weer wat overdreven.
    Ze hebben wel een pakket waar alle voeding in zit zie ik, dat doen ze goed.

    Die ontwerpfouten bij die kast zijn wel bekend. De inlaatgaten zijn met te weinig (of te klein)
    Je kunt extra inlaatstukken kopen om in de kast te bouwen, dus ze weten het zelf ook.
    Dat lijkt me ook de enige juiste oplossing, het aantal inlaatgaten uitbreiden. De rest zijn lapmiddelen waarmee je het probleem niet oplost.

    Ghehe...ja muffins en cake kunnen flink verkeerd vallen man...Ik moet dat ook weer eens maken
    En het probleem is, op het moment dat je door hebt dat je te ver gaat, kan je er niks meer aan doen, je gaat die trip maken en je bent nog niet op de helft.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Erg lastig te zien hoe je planten er verder bij staan onder hps.
      Een paar foto's met flits als je lamp net uit is zou mooi zijn.

      Meer luchtcirculatie maakt de lucht ook droger, beter is een oplossing te zoeken waarbij
      de warme lucht direct onder de lamp wordt weggeblazen
      Als je die hitte van het blad kan weghouden is 32 graden niet dramatisch.

      Kijk of je de mogelijkheid hebt je luchtaanvoer van buiten te halen, lv kun je idd ook wat opkrikken
      met een mist apparaat.

      En de enige reden dat ik persoonlijk nooit interesse heb gehad in die kasten was de prijs en de hoogte.

      Over je ph vraag,
      Ph is temperatuurgevoelig ,dus ook het meetresultaat is anders wanneer je direct uit de kraan meet
      tegenover wanneer het op kamertemperatuur is. Norm is dus de temperatuur waaronder het waterbedrijf het heeft gemeten.

      Ec zou ik persoonlijk alleen naar kijken als er problemen ontstaan,
      Op grond ontstaan niet zo heel snel ec problemen als je zorgt dat je niet overvoed.
      Die batmix is een behoorlijk pittig mengsel dus let wel op dat je niet te vroeg gaat bijvoeden

      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        En te hoge temperatuur en overvoeding.

        Ik hang m'n pH meter altijd even in kraanwater voor ik 'm gebruik, dus ik meet dat regelmatig.
        Dat komt altijd heel dicht in de buurt van wat het waterleidingbedrijf opgeeft.
        Hooguit een klein verschil bij het 2e cijfer achter de komma.
        Ik kan je niet vertellen hoe het bij anderen is natuurlijk.
        Komt de EC wel overeen met wat je meet ?

        Ik heb het intotaal met 2 PH meters gemeten met 3 verschilleden sensoren, wel allemaal de MW100. Ik ga ervan uit dat dat kwalitatief goede PH meters zijn?
        Wat mij ook opvalt is dat bij bv de ijkvloeistof hij meteen naar de 6,8 springt en in water hij soms heel langzaam opbouwt of afbouwt. Als ik dan flink heftig roer met de sonde dan gaat het sneller.
        De EC wordt niet gegeven op de website van mijn waterschap.


        Ik zou zelf wel tussen de aanbevolen hoeveelheden blijven met de voeding, ondanks wat ik eventueel zou meten met een EC meter.
        Als er staat 1-5ml Flower-C dan zou ik bij zulke lage plantjes zeker niet boven het maximum gaan.
        De helft misschien, idunno...ken de NRG lijn niet, en om even 6 flessen aan te schaffen om te testen vind ik ook weer wat overdreven.
        Ze hebben wel een pakket waar alle voeding in zit zie ik, dat doen ze goed.

        Duidelijk, dan richt ik me gewoon op de waardes van de fabrikant. Ik heb mijzelf aangeleerd dat minder altijd beter is dan meer. Echter had ik in het begin de factor voedingswaarde van de potgrond niet meegerekend.. Rookie mistake.

        Die ontwerpfouten bij die kast zijn wel bekend. De inlaatgaten zijn met te weinig (of te klein)
        Je kunt extra inlaatstukken kopen om in de kast te bouwen, dus ze weten het zelf ook.
        Dat lijkt me ook de enige juiste oplossing, het aantal inlaatgaten uitbreiden. De rest zijn lapmiddelen waarmee je het probleem niet oplost.

        Ik was vergeten te melden dat twee extra gaten geboord heb met een diameter van 8 cm, maar ook dat bood geen soelaas, nog meer gaten dus of LED.. Nu staan de deuren open, dat werkt prima nu de dagen nog korter dan 12 uur zijn.. Ik moet nog 10 dagen gok ik, alles is nu melkkleurig.

        Ghehe...ja muffins en cake kunnen flink verkeerd vallen man...Ik moet dat ook weer eens maken
        En het probleem is, op het moment dat je door hebt dat je te ver gaat, kan je er niks meer aan doen, je gaat die trip maken en je bent nog niet op de helft.
        Was een heel leuk loopje van "ik ga dood" die dan oversprong in "ik heb een psychose" iedere 2 a 3 seconden.. Ik heb ong. zo'n 100 trips met de meest uiteenlopende psychedelica achter de rug maar dit was echt verreweg het meest nare wat ik ooit heb mee gemaakt. Maand lang rond gelopen met een soort van "fried brain" gevoel. Kwam er later achter de deze shop de muffin van ICE-O-LATOR maakt, en dus het aandeel van de THC kan verdubbelen van batch tot batch. Erg blij dat ik geen hele muffin op had.

        Zeer waardevolle info

        Dankjewel
        Last edited by QnQ; 1 March 2019, 09:59.

        Comment


          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door misty View Post
          Erg lastig te zien hoe je planten er verder bij staan onder hps.
          Een paar foto's met flits als je lamp net uit is zou mooi zijn.

          Ik zal straks wat foto's maken, er zit veel verschil in van plant tot plant, mede omdat, denk ik, de lamp de laag heeft gehangen een paar weken geleden (30cm boven de toppen, 660watt wel met super spreader)

          Meer luchtcirculatie maakt de lucht ook droger, beter is een oplossing te zoeken waarbij
          de warme lucht direct onder de lamp wordt weggeblazen
          Als je die hitte van het blad kan weghouden is 32 graden niet dramatisch.

          Ik heb mijn ventilator nu net boven de toppen afgesteld, zodat hij de warme lucht daar wegblaast, is dat een adequate plaatsen van de ventilator denk je?

          Kijk of je de mogelijkheid hebt je luchtaanvoer van buiten te halen, lv kun je idd ook wat opkrikken
          met een mist apparaat.

          Helaas kan ik niets van buiten halen, zonder dat het erg opvalt, voor de zomer heb ik wel de mogelijkheid om de airco aan te zetten in deze ruimte.

          En de enige reden dat ik persoonlijk nooit interesse heb gehad in die kasten was de prijs en de hoogte.

          Over je ph vraag,
          Ph is temperatuurgevoelig ,dus ook het meetresultaat is anders wanneer je direct uit de kraan meet
          tegenover wanneer het op kamertemperatuur is. Norm is dus de temperatuur waaronder het waterbedrijf het heeft gemeten.

          Ga ik gelijk mee aan de haal.

          Ec zou ik persoonlijk alleen naar kijken als er problemen ontstaan,
          Op grond ontstaan niet zo heel snel ec problemen als je zorgt dat je niet overvoed.
          Die batmix is een behoorlijk pittig mengsel dus let wel op dat je niet te vroeg gaat bijvoeden

          jup, made that mistake....

          Bedankt voor je info en moeite!
          Last edited by QnQ; 1 March 2019, 09:58.

          Comment


          • misty
            misty commented
            Editing a comment
            QnQ het "citaat" in deze post en in de vorige (van jou) was bewerkt en bevatte antwoorden van ons stekje....

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik zie het. Ik zal 'm terugzetten. Excuus.
            Antwoorden in een quote is ook niet zo handig.

          • dendroaspis
            dendroaspis commented
            Editing a comment
            Tof, dankjewel, is dit ongebruikelijk om zo te quoten? want ik pas mijn antwoord stijl graag aan naar de maatstaven van het forum.

          #7
          met zulke kuipen zou ik met nieuwe badmix de eerste 5 weken lekker gewoon water geven,wil je ze toch beetje voeden in de groei dan kan je ze ook bladvoeding geven.links en rechts boxfantilator hangen met draaiende schijf die net over je plantjes blaast vinden ze lekker,wel af en toe hoger hangen met de groei van de planten mee.
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • dendroaspis
            dendroaspis commented
            Editing a comment
            Top, dankjewel. QnQ had ongeveer het zelfde advies en het is ook een van de fouten die ik gemaakt heb de eerste keer, door gelijk te gaan bijvoeden. Mijn planten kregen snel gele puntjes dus ben ik er mee opgehouden en toen viel later het kwartje.

          #8
          Ik zie dat ik wat foutjes gemaakt heb met antwoorden, dacht dat die quotes zo terecht zouden komen zodat jullie ze zouden kunnen lezen?
          Maar nu is alles verwijderd?

          Ik had gisteren nog de ECmeter van een nieuwe batterij voorzien en de waarde schoot van 0,9 naar 2,4 EC in dezelfde oplossing.. Dat zou meer in lijn met de verwachte EC moeten liggen.

          Gisteren geen tijd meer gehad voor nieuwe foto's die komen vanavond wel.

          Comment


            #10
            Succes met de laatste loodjes van je kweek.
            Ik ga je zeker volgen.

            Ik kweek op dit moment hetzelfde soortje en kan nu al niet wachten.
            Ze ruiken heerlijk en plakken als een gek
            Helaas moet ik nog zeker een maand geduld hebben.



            Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

            Comment


            • dendroaspis
              dendroaspis commented
              Editing a comment
              Thanks, het is te laat om nog te redden/om te draaien, maar ik heb van mijn fouten kunnen leren. Ik bennieuwd hoe jouw bloemen eruit komen te zien!

            #11
            Zien er echt niet dramatisch uit hoor, erg donkergroen inderdaad, maar ik zie dat nog helemaal goed komen

            Op de laatste foto kun je duidelijk zien dat het te heet (lamp te dichtbij?) of te droog is ,dan gaan je blaadjes er uit zien als een kano.
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


            • dendroaspis
              dendroaspis commented
              Editing a comment
              Sommige van de blaadjes zijn inmiddels paars geworden.. heel vreemd. Andere zijn aan het vergelen en nog andere blijven weer donker groen. Maar inderdaad de bloemen zelf zien er best nog ok uit. Ik ben braaf aan het wachten om de eerste amber kleurige trichomen en dan gaat de schaar erin.
          Bezig...
          X