Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweek -|- 1x Lemon Kush ~ 1x Cream Mandarin ~ 2x Jack Herrer -|- SCROG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Week 5:4.jpeg 5.jpeg14.jpeg



      JACK HERRER:

      Deze doet het al vanaf het begin veel minder goed. De toppen liggen ook bijna plat op de schutbladeren. T'is te zeggen, hij begint stilletjes aan wat naar boven te komen, maar het zal zeker niet de grote gever worden. Ik hoop nu met de COBs dat deze nog wel gaat bijtrekken.



      12.jpeg 13.jpeg 1.jpeg


      CREAM MANDARINE (kleine zus):

      Dit is de cream mandarine die 3 dagen na de ander eis gezaaid. Deze had ik 3-4 dagen geleden een hoofdtop van afgebroken. Dus getopt en daar dan 1 van afgebroken.
      Hij staat merkbaar stil al een paar dagen. Heeft dan ook een dag geen deftig licht boven zen snoet gehad omdat die 2e cob van het werk toen ook kapot was gegaan.

      Opmerkelijk: Deze is na de 3e node getopt.



      11.jpeg 10.jpeg 9.jpeg



      CREAM MANDARINE (Grote broer):

      Dit is de andere cream mandarine. Voor 3 dagen eerder gezaaid te zijn heeft deze wel een serieuze voorsprong op de andere.
      Hier ook 1 nieuwe hoofdttop van afgebroken. Staat ook wat stil, maar is nog altijd men hoogste plant.

      Opmerkelijk: Deze is na de 4e node getopt.




      8.jpeg 7.jpeg



      LEMON KUSH:

      Deze doet het echt goed, de beste van de 4. Niets afgebroken. Laat zich goed bewerken, drinkt goed. Ideale schoonzoon
      Ik probeer hem dagelijks een paar keer te plooien, zonder vast te binden, zodat die al een goed begin heeft wanneer die het scrog net gaat raken.
      Ik vind hem wel mooi!


      3.jpeg 6.jpeg 2.jpeg

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        mooie plantjes parkiet

      #18
      Ik heb jullie hulp nodig!!!!
      Ik weet het even niet meer..

      Sinds dit weekend staan ze wat stil en ik weet niet hoe het komt..

      Verhaal:

      3 dagen geleden heb ik 2 dagen geen water gegeven omdat ik weer een schrik moment had dat ik ze te nat had staan.
      3e dag terug water gegeven, wat extra water, en de volledige dosis voeding. Ik dacht, de voeding in de bodem is op, dus nu mag ik stilletjes aan wel volle dosis gaan doen.
      Ook , omdat ik eigenlijk totaal nog geen problemen heb gehad met voeding.

      Sindsdien zijn men bladeren raar aan het gaan.
      Ik kan geen eenduidige oorzaak vinden.

      Ijzertekort? Stikstof tekort? Maar witte puntjes, dus overvoeding? Beide samen kan niet natuurlijk.
      Bladeren krijgen vlekken. Paar bladeren met gaten in.. Is dat ook een probleem of is dat een beestje in men kot? Wie weet het.
      Men jack Herrer ziet er dan nog eens anders uit.

      Alle 4 krijgen ze de onderste grote bladeren helemaal geel wegtrekken. Bekijk de foto's maar eens.

      Dus wat is er de laatste 3 dagen precies gebeurd, misschien dat dit jullie helpt een oorzaak te vinden.

      Komt ook bij dat ik denk daqt ik de COBs te dicht had staan, de nieuwste groeischeuten begonnen te draaien.. (hitte stress? licht stress?)

      Wat ik merk is dat de bladeren veranderd zijn van uiterlijk. Geen gladde groene "vochtige" bladeren, maar stugge droge gekartelde bladeren met een donkergroene kleur/ zou zelfs zeggen een soort van blauwe schijn erop.

      Heel de dag aan het zoeken geweest, en momenteel heb ik zoveel info in men koppie zitten dat het alles tesamen is

      ------------------------------------------------------------------

      - COBs zijn opgehangen, maar ik vrees dat ik ze wat te dicht had staan
      - 2 dagen geen water
      - 3e dag 350ml + volledige dosis voeding
      - 2 dagen geleden de bladproblemen opgemerkt, ze staan ook wat stil heb ik de indruk.
      - Gisteren enkel 150ml gegeven ZONDER voeding
      - Vandaag: net 100ml gegeven en als ik ga slapen vannacht nog eens 100ml, dus ipv 1x 200 krijgen ze vandaag 2x 100.
      - Het lijkt met dat de plant rechtsachteraan het sinds gisteren wel beter doet? Zijn bladeren staan wel wat rechter terug en ze voelen wat minder droog aan
      - men beste lemon kush die is echt helemaal bol, precies ne permanaat van de bomma.


      Ik weet het, ik weet het, ik zal wel ergens wat fout gedaan hebben, maar ik doe mijn best en fouten maken is de beste leerschool. Tenzij je een piloot bent, dan kan je toch best leren zonder fouten !

      MA GOED! Hier foto's, heb geprobeerd ze zo duidelijk mogelijk te maken.

      WhatsApp Image 2019-04-09 at 19.19.24.jpeg WhatsApp Image 2019-04-09 at 19.19.26.jpeg

      Foto rechts is van de jack herrer, die doet al sinds het begin wat raar...
      linkse is lemon kush. Dat blad komt bij alle 4 de planten voor. Die verdoring dat is geen probleem, dat komt omdat ik met men hand op de pot was gaan hangen en niet had gezien dat dat blad er dus ook zat, en toen zat er een plooi in, vandar dat verdorren. Er sterft voorlopig nog niets af, ik zie enkel dingen geel worden en men bladeren doen ook raar.

      WhatsApp Image 2019-04-09 at 19.19.24 (1).jpeg


      WhatsApp Image 2019-04-09 at 19.19.27 (2).jpeg WhatsApp Image 2019-04-09 at 19.19.28.jpeg

      Dit is wat ik bedoel met dat het blad er van uiterlijk anders uit ziet. Diepe groeven, smaller, beetje gekruld. Terwil je op volgende foto (die rechtse met de gaten) een "normale" vorm ziet.


      WhatsApp Image 2019-04-09 at 19.19.25 (1).jpeg WhatsApp Image 2019-04-09 at 19.19.27.jpeg WhatsApp Image 2019-04-09 at 19.19.27 (1).jpeg
      Attached Files
      Last edited by WietParkiet; 9 April 2019, 18:48.

      Comment


        #19
        Ik heb net een foto van gisteren en vandaag naast elkaar gelegd en ik merk wel dat hij er al veel beter uit ziet, de bladeren staan wel mooier rechtop dan gisteren.
        Nu heb ik dus enkel nog wat schrik voor die gele / groene bladeren, omdat het er uit ziet als een tekort (stikstof, ijzer?) maar het zou me verbazen moesten ze nu al een tekort hebben? Blad oplosser topic laat me nu ook denken dat het een zwavel te kort zou kunnen zijn??? Maar de symptomen stroken niet met al die elementen in dat topic.

        Links is een uur geleden gemaakt, rechts is gisteren avond
        2.jpg 1.jpg

        Comment


          #20
          Je hebt ong hetzelfde probleem als ik had, in mijn geval maakte ik het erger en heb ik ze weggegooid omdat problemen te uiteenlopend waren en moeilijk te diagnosteren.
          Nadeel van meerdere planten + meerdere soorten is dat je per plant de voeding moet bepalen + elke plant heeft een andere kleur groen. je kan niet zomaar dezelfde dosis aanhouden en verwachten dat het goedkomt.

          Bij te weinig water gifte geeft je plant signalen af van onder naar boven, doormiddel van vergeling en voelt droog aan.
          Een ingewortelde pot zonder water weegt niks, dit is (voor mij) de beste methode om de water gifte te bepalen.
          Geen fan van 100 ml per keer geven aan een plant die al dat formaat is. Ik geef 1 tot 2 L op de 11L (ligt aan formaat) en herhaal het als de pot droog is.
          Hoop voor je dat er leden zijn die je kunnen helpen, vooral klote als er meerdere weken verstreken zijn.

          Geef je alleen mee wat ik tot nu toe geleerd heb, heb wat flinke blunders gehad en voornamelijk in de bloeifase.
          Raad je aan deze video te kijken over het diagnosteren ( ook pt 1 en 3 ) https://www.youtube.com/watch?v=lHZnl-w_tN0
          Bij een aantal zou ik gokken op N overschot door donkergroene bladeren met hangende puntjes.

          Volgende keer misschien minder potten, groter formaat , zet er 5 neer en kies de 2 mooiste om mee verder te gaan. Veel kwekers gebruiken lightmix of growmix met perlite, als vloeibaar voeden niet voor je is weggelegd dan kan je nog altijd met kant en klare brokken experimenten zodat je enkel warm water geeft met PH 6-6.5
          Bij mij begon het vaak met een mix van symptonen waaronder roest op het blad , en als je niks doet dan doet de plant ook niks. Tot nu toe lichte overvoeding (teveel toegevoegd) maar ze bloeien als de malle zonder voedings tekorten gelukkig.. wat een gedoe met die vloeibare drap
          Last edited by Krueg3r; 9 April 2019, 19:20.

          Comment


          #21
          Krueg3r Volgens mij had je helemaal gelijk en is het een Stikstof overschot!

          Ik denk dat ik ze te weinig water gaf waardoor niet alle voeding in de grond is opgenomen na 3 weken? Ik heb dan geleidelijk aan de dosis verhoogt en misschien daardoor een stikstof overschot.
          Ik twijfelde aan overvoeding, omdat ik echt niet zoveel teveel had gegeven, maar mischien met de voeding in de grond bij zou het wel eens kunnen.

          Heb ze afgelopen 5 dagen enkel water gegeven en vandaag halve dosis wortelsim en bladvoeding. Zit geen stikstof in heb ik gechecked.

          Zal morgen ofzo nog wat plaatjes maken. Ze staan er wel iets beter bij, maar dat Stikstof tekort hebben ze precies wel wat moeite mee!
          M'goed, weer wat bijgeleerd en het kan andere misschien ook wel helpen.

          Symptomen zijn:

          - Klauwen van bladeren
          - Suikerblaadjes die wat draaien
          - Onderste bladeren worden geel / groen en sterven dan verder af
          - Bladeren zijn dieper groen dan normaal, donker groene kleur
          - Groei achterstand
          - Gele bladpuntjes , overvoeding
          - Slappe stengels die paars kleuren

          Comment

          Bezig...
          X