Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CherryPirate's allereerste binnenkweek: 3x Somango XL, 1x Surprise, 270W LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Kijk eens aan, gefeliciteerd!



    Het begin is gemaakt. Nu afwachten dus

    Fimmen - nee, Toppen - kan. Maar je loopt te ver vooruit. Als je iets leert van het kweken is het wel geduld hebben.

    Zijn het de drie Somango's die als eerste opgekomen zijn?


    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Inderdaad, het spannendste stuk!

      Ja is inderdaad wel iets wat ik vaker doe, ik ben soms iets te enthousiast.

      Ik weet het zelf echt niet, ik had vlak voordat ik de zaadjes in de koffiefilter stak ze allemaal door elkaar op m'n bureau laten vallen. Ze waren zowat allemaal dezelfde grootte qua zaadje dus ik had geen manier om ze te herkennen (dom van me). Ik veronderstel van wel want ze kwamen alle drie bijna tegelijk omhoog. Ik ga dus moeten wachten tot ze wat geur afgeven.

    #17
    progress 3.jpg Nummer 1
    progress 2.jpg Nummer 2
    progress 4.jpg Nummer 3
    progress 1.jpg Nummer 4

    Een kleine status update! Ze groeien echt ongelofelijk snel! Nummertje 3 is als laatste boven de grond gekomen en groeit ook veel trager als de rest. Ik denk wel zodra ze wat meer uitgeklapt is dat ze ook wel een ferme groeispurt gaat krijgen!

    Vorige week staken ze in de brievenbus en nu beginnen het echte plantjes te worden... Wat een gek gegeven eigenlijk.

    Alle opmerkingen zijn zeker welkom!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Stay blessed, never stressed

    Comment


      #18
      Eh, leuk hoor maar misschien te weinig licht?
      Ze strekken een beetje teveel vind je ook niet?


      Comment


      • CherryPirate
        CherryPirate commented
        Editing a comment
        Ik heb de lamp 10 cm lager gehangen om hopelijk het strekken te stoppen. De lampen hangen nu ongeveer 30 cm boven de topjes van de planten in plaats van 40 cm. Hopen dat ze maar gauw stoppen met strekken!

        Zelfs met zonnenbril geven die LED lampen toch wel serieus wat licht af... Bedankt voor het te melden allesinds. Hopelijk reageren ze er goed op! Hoe lang zou het duren voordat ik iets van verandering zou moeten zien?

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Dat duurt nog zeker enkele dagen of ietsje langer.
        Eh, ja ze gaan minder strekken en worden breder,,
        ...Succes!
        Last edited by Ipie; 9 April 2019, 18:59.

      #19
      Yep, je mag de lamp we wat lager hangen, cm of 10
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • CherryPirate
        CherryPirate commented
        Editing a comment
        Heb ze meteen 10 cm naar beneden gedaan se! Ben wel half-blind maar bon

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Top!
        Van die lamp, niet dat je half blind bent!

      #20
      Inderdaad wat ipie en takketoellie zeggen lamp iets omlaag
      als ze gegroeid zijn en je ze gaat overpotten gewoon iets dieper zetten komt wel goed niet te druk over maken
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #21
        omhoog 2.jpg omhoog 1.jpg
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Bedankt Weske! Ik dacht al dat het misschien iets met de lightmix of met de pH zou zijn. Dan maak ik me verder geen zorgen!

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Wat Weske zegt!

          15 cm vind ik wel erg laag, dat heb ik nooit hoeven doen.
          Het is het beste om elke keer de ph op dezelfde waarde af te stellen. Ik heb altijd 6,5.

          Mijn groeten zijn groot

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Daar zijn de meningen over verdeeld. Sommige voedingsstoffen worden beter opgenomen bij PH 6,3, sommige bij 6,8. De range ligt tussen 6,3 en 6,8 en er zijn zat mensen die hiertussen blijven schommelen.

          https://www.alchimiaweb.com/blogen/w...-e-hydro-1.jpg

        #22
        Eventjes een vraag over de lightmix: Ze staan alle 4 nu in Plagron lightmix die voor 1 week voorbemest is. Mijn zaadjes zitten sinds vandaag 1 week in de lightmix en zijn 5 dagen, sinds zondag, boven de grond gekomen. Ze zitten in 2L potjes omdat ik er geen kleinere vond.

        Aangezien je je plantjes de eerste paar weken niet mag voeden vroeg ik me af, gaat dit dan niet voor voedingsproblemen zorgen aangezien de grond maar voor een week voorbemest is?
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Een week vanaf het moment dat ze voeding gaan gebruiken.
          Niet vanaf je ze zaait

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Dat klinkt heel logisch ook, jezus wat ben ik soms toch een debiel. Hartelijk bedankt Q. Hadden die andere (non-wiet) fora die ik bezoek ook maar zo'n mods!

        #23
        1 kleinste 2.jpg 3 plant.jpg 2 plant.jpg 4 plant.jpg

        Een 420 update!

        Van klein naar groot! Hier zijn ze dan een week (en een paar dagen) verder. De bladeren groeien wel een beetje heel raar maar dat doen ze al sinds ze zijn beginnen ontkiemen. Ze hebben alleen maar afgezuurd water gekregen met een pH tussen de 6.0 en 6.7. Ik heb nu eindelijk ook een goed ratio gevonden voor het afzuren en kan het bijna gewoon blindelings nu. Ze krijgen 1x per week met de gieter water tot de grond goed vochtig is, en wanneer de toplaag redelijk droog staat spuit ik ze eventjes goed nat met de plantenspuit.

        Vanaf morgen zijn de drie grootste al twee weken boven de grond en vanaf maandag is ook de kleinste twee weken boven de grond. Nummertje 4 blijft toch nog steeds redelijk klein maar groeit wel.

        Ik heb wel gemerkt dat de stammen van de grootste planten sinds deze nacht paars zijn beginnen worden. De temperatuur schommelt 's nachts niet in de tent en de RV is ook altijd tussen de 45-70%, vaak tegen de 50%. Wat is hier de oorzaak van?

        Verder ben ik nog niet heel zeker van wanneer ik ze het beste zou overpotten omdat ik ze in iets grotere potten heb uitgezaaid. Ze staan momenteel in 2L plastic potjes van de Brico en in Plagron Lightmix. Kan ik daar beter wat langer mee wachten aangezien ze in grotere potjes staan?

        2 stam.jpg 3 stam.jpg 4 stam.jpg

        Ik wens iedereen op het forum nog een hele fijne 420 toe en stay blessed, never stressed
        Attached Files
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • zeitgeistmovement
          zeitgeistmovement commented
          Editing a comment
          Zou ze nog twee weken in deze houden.

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Hey bedankt zeitgeist! Dan laat ik ze zeker nog 2 weken staan.

        #24
        Goedemorgen!

        Ik zou ze nog een tijdje door laten groeien. Wat Zeitgeist zegt, 2 weken mag nog wel.

        Ze gaan lekker he? Korte internodes, groeien goed. Hoe hoog hangt de lamp nu?

        Als je ze straks verpot kun je ze nog een stukje dieper zetten, tot onder de lobblaadjes.

        Grote Groeten
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Hey Takketoelli!

          Dan laat ik ze zeker nog 2 weken staan Ze groeien echt met de dag gewoon, ik zie ook echt de veranderingen die elke individuele plant doormaakt, echt super gewoon.

          De lamp staat altijd 30 cm boven de top. Ik meet met een lintmeter de afstand tussen de planten en het licht om de 2-4 dagen en als het tegen 25 cm is hang ik ze terug tot er terug 30 cm tussen in. Ja ze gaan echt wel super lekker. Ze staan nooit te nat, en ook net niet te droog. Ik dacht echt dat ik meer moeite ging hebben aangezien ze in grotere potjes staan.

          Ik weet wel niet wanneer ik best zou toppen. Zou ik het toppen tot een paar dagen na het verpotten houden? Ik denk dat ik het bij deze groei ook gewoon lekker simpel hou en enkel ga toppen en dieven.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          In ons geval komt het neer op eerst toppen en dan verpotten.
          Toppen doe je pas als er 4 of 5 internodes zijn. In een kleinere pot zal de plant eerder verpot dan getopt moeten worden, ze is uit het potje gegroeid voordat ze de benodigde grootte heeft om te kunnen toppen.
          Wij hebben (wat te) grote potten, dus waarschijnlijk eerst toppen.

          Laat in ieder geval 2-3 dagen tussen beide handelingen, beetje plannen

          Als ik terugkijk naar post #23 fotos 2 en 4, die lijken wel erg veel op elkaar! Zet daar maar vast Somango labeltjes in!!

          Grote Groeten

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je antwoorden Takketoelli! Ik ga dan wachten tot ze aan de 5e internode dat ik zeker ben dat het goed gaat en dan geef ik ze een paar daagjes rust. Ik ga echt wel eens kijken voor kleinere potjes voor de voorgroei en grotere potten voor de groei/bloei. Toch is het wel gemakkelijk om water te geven met 2L potten, bij mij moet ik ze net 1x per week met de gieter goed water geven en voor de rest een beetje bijspuiten met de plantspuit.

          Ik kijk uit naar de volgende update in je kweekverslag!

          MVG

        #25
        De 28ste dag!

        Wat gaat het toch allemaal snel! De eerste 28 dagen zijn zo goed als voorbij en zijn echt veel soepelder gelopen dan dat ik ooit had kunnen hopen (tot nu toe dan toch ) Ze hebben vandaag nog eens water met de gieter gekregen want ze stonden alle 3 droog en lichtjes slap te hangen! Ze hebben tot nu toe alleen maar Power Roots gekregen.

        Ik ga de drie grootste volgende week maandag in hun 11L villa's helpen verhuizen en beginnen met 0.3 ml groeivoeding. Het vierde plantje blijft spijtig genoeg nog altijd redelijk klein maar is wel gezond. De LV hangt de laatste week tussen de 55-70% en de temperatuur is altijd tussen 21 en 24 graden celsius. Ik ben ook heel voorzichtig met alles wat ik doe met de plantjes dus ik snap echt niet zo goed waarom ze zo klein blijft. Hopelijk is het gewoon een laatbloeier.

        De lobblaadjes begonnen sinds zaterdag af te sterven, ik in alle paniek maar beginnen Googlen omdat ik dacht dat dat het einde van de plantjes was maar gelukkig blijkt dit normaal te zijn! Was wel eventjes stressen. Eind goed al goed.

        Vanaf volgende week maandag ga ik ze dus ook groeivoeding bij de power roots beginnen geven en dan elke week lichtjes opbouwen.


        Ook zou ik ze graag toppen maar ik ben niet zeker wanneer ik ze het beste zou toppen. Zijn ze al klaar of zou ik nog wachten?

        plant 1 dag 28 2.jpg plant 2 dag 28 2.jpg plant 3 dag 28 2.jpg

        Bij de volgende update zullen ze wel alweer een pak gegroeid zijn! Ik ben van plan om ze nog 6-8 weken te laten groeien en dan over te schakelen naar bloei (minimum 9 weken wordt er aangeraden voor de Somango XLs) dus ik heb nog wel eventjes te gaan. Hopelijk worden ze dan niet te groot voor mijn 80 x 80!

        Alvast nog een fijne week voor iedereen! Ik heb hier voor deze week 1e graad hasj vanuit Marokko van een vriend gekregen dus daar zit ik nu lekker van te smullen terwijl ik dit kweekverslagje update. Smoke ze
        Attached Files
        Stay blessed, never stressed

        Comment


          #26
          Goedemorgen


          Die gaan lekker ja! Zo te zien zijn ze wel klaar om te toppen. Terug naar de derde of vierde node.

          Dat die laatste achterblijft ligt er waarschijnlijk aan dat dit dus dat andere soortje is? Geef haar tijd, komt vast ook goed met haar. Foto?
          Het feit dat je geen foto's van haar neemt is natuurlijk ook niet zo goed voor haar zelfvertrouwen he...komop, iets meer aandacht

          Laat de grond wat uitdrogen voor het verpotten, dan is de kluit lichter en blijft die heel bij overzetten. Je kunt ze allemaal iets dieper zetten.
          Voorbewateren: grond in grote emmer of zeil uitspreiden, afgezuurd watertoevoegen en goed mengen en alle klontjes losmaken. Dan verpotten. Ze hebben dan ook ff geen voeding en water meer nodig, er zit dan nog wat in de grond. Je kunt een beetje geven na verpotten om de droge kluit wat vochtiger te maken

          6 tot 8 weken? Kan, afwachten. Kijk gewoon aan hoe ze groeien. Je wilt je ruimte vol toppen hebben, dus het aantal planten, oppervlakte tent, snelheid van groei enzo bepalen wanneer je omschakeld naar bloei

          Aaaahh Marokkaanse hash!!!! Hmmmm....ik heb ook een connectie vanuit het Riff! Ik maak daar heel graag olie van, werkt erg goed. Veel cbd


          Grote Groeten
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Stond je afzuiging niet constant aan dan?? Dat verklaard. Aan laten, zorgt voor een belangrijke luchtverversing en een betere LV. Wellicht heb je ook geen nieuwe fan nodig, er zijn genoeg kwekwrs die zonder doen. Ik heb hem nu alleen aan omdat ik wat vocht op mijn bladeren heb

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Tussen de 5 en 10 cm kun je wel beginnen met trainen

          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Ik denk dat ik ze gewoon na het toppen eventjes met rust laat tot ze in de grote potten gaan en dan ga beginnen met low stress training. Denk dat het echt wel gaat nodig zijn ook.

            Er stond in de instructies die ik bij de kweekset gekregen had dat de koolstoffilter en afvoer voor de eerste twee weken beter niet aangedaan werden omdat zaailigen toch wel graag een iets hogere LV hebben en het was ook de eerste tijd niet nodig. Ik ga het toch wel vroeger beginnen opzetten in de volgende kweek. Ik vond het al een beetje een raar gegeven eerlijk gezegd.

            Ik ga het gewoon bij de fan houden die ik nu heb want de LV is terug helemal op orde met de afzuiging.

            De update komt morgen want mijn gsm heeft besloten om al 2 uur updates uit te voeren...

          #27
          Een miniverslag!

          Ik wil me al vast verontschuldigen voor de vertraging! Ik was eventjes niet in staat om aan de computer te zitten, zo ziek als een hond gewoon . Enfin, eerst het slechte nieuws!

          vergeling 1.jpg vergeling 2.jpg

          2 van de dames beginnen onderaan een beetje geel te worden, ik veronderstel dat dit komt doordat ze moeten overgepot worden dus ik ga ze morgen overpotten en beginnen met de eerste dosis groeivoeding. De 3e vertoont niets van verschijnselen maar die zal ik ook maar mooi mee verpotten om problemen te voorkomen.

          De LV en temperatuur zijn altijd stabiel nu, mooi tussen de 45-55% en tussen de 20.5 en 23.5 graden Celsius. Ik ga ze na 3 dagen na het verpotten dan ook gelijk alle drie toppen. Ik was nog niet zeker of de 5e node compleet was dus doe ik het liever ietsje te laat dan te vroeg!

          kleinste 1.jpg kleinste 2.jpg

          En hier is ze dan, de jongste van de 4! Ze staat echt altijd mooi met haar blaadjes omhoog en ze ruikt ook anders dan de 3 plantjes dus ik veronderstel dat zij de Royal Domina is! Ik zit soms echt een kwartier gewoon aan mijn plantjes te ruiken, zo een heerlijke geur al!

          Ik heb ze de laatste 2 dagen een beetje verwaarloosd omdat ik gewoon mijn bed niet uitkon, gelukkig hadden ze maandag nog water gekregen.

          Dit was het dan weer voor vandaag, volgende week weer het gewone programma!

          Cherry over en uit
          Stay blessed, never stressed

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Graag gedaan hoor!
            Die kleine trekt nog wel bij, zou ik haar wel op een verhogingkje zetten zodat ze gelijk staat met de rest
            Ik ga volgende ronde ook beginnen met stekgrond, ook nog nooit gedaan

            En fijn dat je weer aan de betere bent!

          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            CherryPirate als je stek aarde zoekt kan je die kopen van aveve dat is goeie stekgrond of je kan ook gewoon starten in lighmix gaat ook , ik start altijd in stekaarde was deze keer te lui om erachter te rijde zo ben ook begonnen in light mix ze zijn beginnen uitkomen op 19/4 - 20/4- 21/4 laatste op 26/4 enkel afgezuurd water op ph 6.5 en wortel roots krijgen ze wanneer ik ze eerste keer zal voeden zal nog weekje duren of zal blaadjes moeten beginnen vergelen

          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Ze staan allemaal mooi op gelijke hoogte en krijgen nu ook veel beter licht omdat ze niet zo dicht bij elkaar moeten staan. Ik denk dat ik het eens ga proberen met stekgrond volgende keer en als er geen verschil is dat ik het gewoon bij lightmix hou De drie grootste hebben eergisteren na het verpotten 1L water gekregen en staan nog altijd redelijk goed nat. Ze krijgen nu ook power roots en vanaf volgende zaterdag ga ik ook beginnen met groeivoeding.

            Overmorgen ga ik de 3 grootste toppen en dan volgende week de kleinste overpotten en ook toppen/LST toepassen. Dan ga ik ze nog 4 weekjes laten groeien en dan wordt het tijd voor 9 weken bloei! Ze zijn ook al goed beginnen stinken.

          #28
          Een nieuw miniverslagje

          getopt 2.jpg getopt 1.jpglst kleine.jpg
          Hier is dan de Royal Domina. Ook hier begint de groei stilletjesaan te versnellen. Al bij al gaat het hier heel goed, heb absoluut niet te klagen. Ik ga ze nog een maximum een maand laten doorgroeien voordat ik ze overzet in bloei. Nu maar wachten tot zaterdag!
          Stay blessed, never stressed

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Hallo CherryPirate

            Gaat lekker hoor, vooral blijven doorgaan

          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Bedankt Takketoelli! Gaat allemaal lekker hier in de Cherry familie nog steeds. Vandaag wat meer LST toegepast, morgen komt er een uitgebreid kweekverslag!

          #29
          Ziet er goed uit, succes

          Comment


          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Bedankt berserkr!

          #30
          Dag 45:

          Alle 4.jpg
          Hier zijn ze dan 45 dagen nadat ze boven de grond zijn komen piepen . De 2 linkse dames kan je bijna letterlijk met het blote oog zien groeien, vooral de achterste! Ze krijgen 2x per week water, 1x met groeivoeding, power roots en pure zym, en dan 1x per week gewoon afgezuurd water met power roots. Tot nu toe heb ik eigenlijk echt bijna niks van last gehad met de dames.

          Eergisteren leek ik wel kleine bijtwondjes op de bladeren te merken dus dacht ik dat ik meteen dat er ongewenste gasten zich thuis hadden gemaakt dus had ik meteen een hele fles neemolie besteld. Blijkt nu dat het geen beestjes waren maar dat de blaadjes lichtjes beschadigd waren doordat ik een beetje te ruig ben geweest tijdens het LSTen.

          Ik denk dat ik ze deze of volgende zondag in bloei zet want anders gaat het echt te krap worden aangezien nog eens voor de helft bijkomen tijdens de voorbloei...

          Hopelijk blijft alles vlot verlopen, ik update sowieso als ze in voorbloei gaan!

          Stay blessed, never stressed

          Comment


          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Dank je Ganja! Ik heb echt superveel geluk gehad met JD, heb niets anders als hulp gekregen. Als het legaal was stuurde ik iedereen die iets heeft gepost in dit topic wel een grammetje! Spijtig dat de wet zo kut doet over een plantje dat je wat doet lachen en hongerig maakt.

            All hands on deck volgende week, ARRRRGH!

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Ja lachen, idealisme, filosoferen, achteraf honger hebben dat is een grote misdaad! Levensgevaarlijk!!
            Om te lachen toch!?

            See yer maties on the next aarrghhh!
            Last edited by ganjagast; 25 May 2019, 15:24.

          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Hey Takke, ik had je comment niet gezien! Bedankt man! Ja ze gaat echt SUPER lekker er op. Ik had per ongeluk tijdens het LSTen 1 van de topjes ge-supercropped dus heb ik bij de 3 grootste om eens te testen bij ze alle drie een top supercropped. Ze hebben alle 3 een lekker dikke knokel aangemaakt.

            Het is een beetje moeilijk met de twee kleinere omdat hun bladeren zo dicht op elkaar groeien maar dat komt sowieso nog wel goed tijdens die laatste strek.

            Wanneer zouden jullie ze overschakelen? Ik heb ze maar 2x groeivoeding gegeven in totaal tot nu toe omdat ze ook geen tekorten vertoonden en ik ze niet te veel voeding wou geven/verbranden.
        Bezig...
        X