Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Highness kweek 19 liter op potgrond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Met welke leeftijd zetten jullie een ventilator op de cannabis plant?

    Comment


    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      nooit .!!! ik richt m altijd op de lamp

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      2 ervan heb ik naar de lamp toe blazen, en 1 zwenk ventilator, die tegen de cannabis plant blaast, om hem sterker te maken, en dus tegen meer weerstand kan, waarschijnlijk groter wordt, en meer oplevert.
      Ik vind het plantje nog te klein om nog een zwenk ventilator erop te zetten, als die weer wat verder is gegroeid.

    #17
    Het is de 6de dag van de groei.
    Dichtbij kan ik geen scherpe foto's ervan maken, vanwege het sterke licht van de HPS lamp.
    Hij staat op 320 watt met 45 cm afstand tot het gewas.

    Wanneer is het zinvol om het wattage op te voeren?
    Attached Files

    Comment


      #18
      Nonsense ik heb de ventilator iets boven de plant gericht, maar toch krijgt het plantje door weerkaatsing wind.
      Volgens mij kan dit geen kwaad, ik vind het plantje er althans goed uitzien voor de 7de dag in de potgrond.
      Attached Files

      Comment


        #19
        Het plantje blijft lekker doorgroeien.
        Ik ga toppen bij de 3de node, zodat zij klein blijft.
        Wordt trouwens mijn eerste keer toppen

        Ik ga haar pas voeding geven, als ik de plant er sterk genoeg vind uitzien, dat het haar niet schaadt.
        Deze gaat hierna de droogtent in met een LED lamp erop, zodra ik de DWC kweek start.
        Attached Files

        Comment


          #20
          Ik zie zojuist dat een deel van de bladeren bol is gaan staan. Gisteravond (woensdagavond) laat zag ik dit voor het eerst.

          En ik ben aan het nagaan wat het kan zijn. Sinds afgelopen dinsdag gebruik ik een zwenk ventilator, die deels over de plant blaast. Volgens mij kan de plant hierdoor uitdrogen, maar waarom zie ik dit nu pas. Dus twijfel.

          Woensdag heb ik voor het eerst 19 ml Plagron power roots gegeven. Kan te veel zijn voor het plantje, en dat die verbrandt en dit op die manier uit.

          De lamp heb ik net van 49 naar 52 cm verhoogd tot aan het gewas. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk het probleem, want hij hing lager en het plantje groeide prima.


          Weet iemand wat voor blad probleem dit is, en welke van mijn punten het kan zijn?
          Attached Files

          Comment


            #21
            Waarom gebruik je voeding in dit stadium ? Je grond bevat nog genoeg voeding
            Zorg je ook dat je niet teveel water geeft !!!!

            succes

            Comment


              #22
              Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
              Woensdag heb ik voor het eerst 19 ml Plagron power roots gegeven.
              Met 1ml/L bedoelen ze dat je 1 liter water pakt, en daar 1ml voeding in doet.

              Je moet niet 19ml geven omdat je pot 19L is !



              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Kleine Belg
                Kleine Belg commented
                Editing a comment
                De hoeveelheid voeding die wordt aangegeven is in verhouding tot de hoeveelheid water die je geeft, niet in verhouding tot de inhoud van de bloempot.

                1ml/L betekent dus dat wanneer je 1 liter water geeft, je daar 1 ml voeding bij doet.
                Geef je 0.5 liter water, dan doe je er 0.5ml voeding bij

              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Whuhahahaha Vetmesten!!!!

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Nee ook niet 1.9ml per 19L aarde !
                De voeding heeft niets met de inhoud van de pot te maken.

                Je pakt 1 liter water en daar doe je 1 ml in.
                That’s it.

              #23
              WTF-Are-you-serious-meme-24189.jpg

              Comment


              • Brandnetel
                Brandnetel commented
                Editing a comment
                Dead serious !!

              #24
              Kleine Belg dat wist ik niet, ik ging uit van het volume van de kweekpot.
              De plant is zich aan het herstellen.

              Hoeveel liter water heeft een plant nodig op 19 liter op potgrond?
              Attached Files

              Comment


              • zeitgeistmovement
                zeitgeistmovement commented
                Editing a comment
                Tensiometer kopen. Meten is weten.

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Dit is mijn 2de kweek op aarde, en meteen de laatste, daarna DWC.

              #25
              De plant heeft de 3de node ontwikkeld, en wil hem op de 3de node toppen, zodat die klein blijft.
              Maar ik heb het idee dat de plant nog iets groter moet worden, om getopt kunnen worden op de 3de node, om ervan te herstellen.
              Klopt dat?

              Zie de foto's.
              Attached Files

              Comment


              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Ik denk dat ik deze zelf niet getopt zou hebben en voor 1 grote cola zou gaan. Gewoon onderbuik gevoel.

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Op deze plant pas ik LST + toppen toe, zo kan ik alvast oefenen voor de kweek op DWC.

              #26

              Comment


              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Ik tel de lob blaadjes niet mee als node, anders zou dit nu de 4de node zijn.
                Zij heeft nu een 3de node ontwikkeld.
                Als ik haar hier top blijft ze kleiner, dan bij bijv. de 5de node.
                Echter weet ik niet of de scheut die uit de 3de node groeit, nu al groot genoeg is om getopt te worden.

              #27
              Voor de veiligheid zou ik je willen aanraden minstens tot de 5e node te wachten.
              Ik kan de nodes niet tellen op die foto en de kans dat je dingen telt die geen nodes zijn is vrij groot.

              Lobblaadjes = geen node
              De 2 blaadjes daarboven = geen node
              De 1e node zit daar boven. Die blijft qua groei altijd achter op de rest, heeft weinig nut, die ga je dieven als het kan. Dus gaat geen zijtakken opleveren.
              De 2e node gaat pas bruikbare vertakkingen opleveren, maar zal qua groei nog iets achter blijven op :

              De 3e node. Dat is het echte werk.
              Dat zijn de eerste zijtakken die je eventueel kunt houden.

              Ik wacht tot de 6e 7e of 8e node, zodat ik het geslacht weet voor ik ga toppen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Heel bijzonder . Heb je zulk mooi spul wat je afzuiging en je lamp regelt wat ken er fout gaan !!! jammer hoor

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Dat is wel zo.
                Maar ben nu meer bezig met de steenwol stek pluggen:
                Het valt mij op dat ik de steenwol stek pluggen vaak water moet geven in de gesloten kweekkas.
                Is dat wel goed?

                Ze staan in de kweektent in een gesloten kweekkas, met de roosters bovenaan iets open.

                Vind het niet erg om steeds water toe te dienen, maar mij gaat het erom of ik het wel goed doe.

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                QnQ als ik jouw bericht lees, is het dus prima als ik op mijn DWC kweek, reflecterende folie plaats over de netpot waar de cannabis plant inzit, en dus onder de folie de lob blaadjes en eerste 2 blaadjes waarvan de scheuten zijn weggeknipt?

              #28

              Comment


                #29
                QnQ bedankt voor je toelichting
                Als ik de nodes tel op basis van jouw informatie, dan is die nu bezig met de 2de node, die vormt namelijk ook zijtakken. Klopt dit?

                Hier nog wat foto's van verschillende kanten.
                Attached Files

                Comment


                  #30
                  Ik heb een goed filmpje gevonden, waarin duidelijk te zien is wanneer te toppen:

                  Last edited by QnQ; 6 April 2019, 08:01.

                  Comment

                  Bezig...
                  X