Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zes van Takketoelli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Staan er mooi bij toch niks te klagen
    alleen 1 aparte groeit beetje schuin heeft evenwicht/balans stoornis kan gebeuren toch...
    gaan lekker en nog mooi gelijk op
    Binnen enkele dagen al toppen
    wacht je wel tot er minstens 5 nodes zitten ivm herstel

    makkenlijkste is om 1 maat aan te houden
    bijvoorbeeld 200ml per plant.....
    MAAR voelt de plant wat zwaarder nog sla je die gewoon 1x over dat de plant wat minder krijgt maakt niet uit.

    als je bij elke plant je watergifte moet gaan aanpassen word je uiteindelijk ook gek denk ik
    dit worde dikke takketoelliessss
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Weske

      Inderdaad ja, de bedoeling is dat ik ze terugtop naar de 4e node zodra de laatste er 5 heeft. Komen ze weer een beetje gelijk. Onderste node verwijder ik meestal. Maar aangezien ik nu 6 verschillende heb zal alles gelijk krijgen nog een leuke bezigheid worden.
      1 maat bij watergifte heeft de voorkeur, maar dat doe ik pas als ik ze verpot heb naar 11 liter. Dan heb ik wat meer buffer.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja en word ze nog steviger ook....

      Altijd lastig dat verschil kwa groote etc hopen dat ie ze beetje gelijk krijgt.

      Maar weet zkr je dat gaat lukken
      Nog even geduld bijna grotere schoenen

      Succes takketoelli

    #17
    Netjes hoor, staan er mooi op !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dankewel Flip!

    #18
    Hallo samen,

    Lichte paniek in huize Takketoelli....

    20190412_192623.jpg
    Dit was gisteren, bladeren zijn wat gaan hangen en de onderste worden licht van kleur en hard, ze drogen uit. Ik heb niet veel kunnen doen, lamp wat hoger en een beetje de grond besproeid van alle plantjes. Ik twijfelde aan gewicht potten, wel of niet water

    Vanmorgen zagen ze er zo uit:
    20190413_115157.jpg

    Wordt er niet beter op! De vier dames aan de zijkanten laten hun bladeren hangen, de Northern Light begint ook lichte plekjes te krijgen op het blad. Nu heb ik precies deze 4 dames een waterbeurt extra gegeven met voeding. 1 ml in 900 ml, ongeveer 1/4 dosering. Dus daar moet het aan liggen. Vanmorgen waren de potten erg licht, dus heb ik ze allemaal een beetje water gegeven. 10 15 ml ongeveer. Potten voelen nog steeds vrij licht aan.

    Black Widow
    20190413_115207.jpg
    Lemonator
    20190413_115218.jpg
    Skunk en Northern light
    20190413_115223.jpg

    Die Black Widow gaat het niet meer worden denk, maar hebben jullie nog tips en ideen?
    Geen idee wat ik nu het beste kan doen, mijn gevoel zegt sowieso voorlopig alleen water, maar welke hoeveelheden? Ik ben er een beetje bang voor dat er onderin de pot water ophoopt terwijl de bovenlaag uitdroogd. Misschien dat daarom de bladeren hangen terwijl er toch wel vocht in de pot zit?
    20190413_115227.jpg
    20190413_115618.jpg

    Grote Groeten
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #19
      10 tot 15 ml ? Bedoel je niet 100 tot 150 ml ?

      Wat je zou kunnen doen is water geven op het schoteltje, laat het een kwartiertje staan en wat dan niet is opgedronken giet je weg. Als je dan bijhoudt wat ze hebben opgedronken dan weet je wat je de volgende keer ongeveer moet geven.

      Wellicht is het een goed idee om ze om te poten ? Aarde eerst inwateren dan hebben ze voorlopig geen water meer nodig. Dan heb je ook wat meer buffer dan in die kleine potjes. MIjn ervaring daarmee is dat je die voortdurend in de gaten moet houden omdat ze snel uitdrogen.

      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        2 liter

        Die vlekken, kan dat bij watertekort horen? Ik moet zo gaan voor de rest van de dag, ik denk dat ik de BW wat extra water geef, anders haalt ze het sowieso niet

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ter vergelijking ; ik gaf op 0,6 l potjes ca. 150 ml om de 2 dagen. Probeer anders voor de gein eens de schotelmethode dan wordt het vanzelf duidelijk hoeveel ze drinken. En potten wegen inderdaad.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Tis niet echt drinken natuurlijk.
        Het water trekt in de aarde, meer niet.
        Of ze drinken weet je pas de volgende dag als ze aanmerkelijk lichter zijn worden.

        Mja 2L potjes is ook zo’n maat waarvan ik denk waar gebruik je dat nou voor.
        Ze kunnen vanaf 0.3 of 0.5L potjes meteen in de eindpot.
        Alles tussendoor is niet nodig/handig.

        Die potjes zittennu nog niet goed volgeworteld.
        Als je die er nu uitkiept beschadig je ook veel.

        Zo te zien geef je teveel water in 1x.

      #20
      Beter elke x je potten optillen weet je precies of er water onderin de pot zit....

      wat je nu hebt gegeven is vrijwel weinig tot niks...
      maar ik zeg dat ze wel water mogen krijgen.

      die vlekken kan ook door blokkade of dergelijke komen(kijk maar naar mijn zoe in het begin die is ook opgeknapt heeft te nat gestaan denk ik zelf)

      verder idd lekker overpotten en dat medium goed vochtig maken dan laat ze maar paar dagen opknappen en hopen dat het bijtrekt wegdoen kan altijd nog(voor het potgrond hoef je het niet te laten).

      succes
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #21
        Effe snel een update




        Het was of is inderdaad water tekort, ze zijn allemaal weer flink bijgetrokken en staan er weer goed bij.
        Zou ik niet direct aan gedacht hebben aangezien ik juist bij de 4 die ik bewaterd had de problemen had de dag erna. Ik gaf ze water en ineens problemen.... En door die vlekken dacht ik ook niet direct aan watertekort

        Maar VEEL te weinig dus . Is ook ff wennen met grotere potten en wellicht dat de planten ook anders verdampen ofzo door de andere lamp. En teveel gefocust op het vooral niet teveel geven, ook dat

        Overigens is de reden van grotere potten de vorige ronde. Toen was ik een weekje van huis door een ziekenhuis opname, en was alles verdort. Dat zou zomaar weer kunnen gebeuren, en het leek mij beter wat meer buffer te hebben.
        Met de kennis van nu had ik ze beter direct in de eindpot kunnen zetten. Ook om wat QnQ aangeeft, het ompotten durf ik nog niet wegens schade omdat de kluit nog niet goed doorworteld is. Ook niet aan gedacht.



        Al met al een mooi voorbeeld van hoe je met kleine aanpassingen onvoorziene veranderingen teweeg kunt brengen, en daardoor de verkeerde conclusies kunt trekken.... wel weer veel geleerd



        Voorlopig ga ik dus ik dus nog niet verpotten. Ik geef nu in totaal meer water, maar frequenter en in kleinere hoeveelheden. Vanavond of morgen kan ik de SS en de NL toppen, misschien ook de AL


        Ik kan nu ff geen foto's nemen, die volgen morgen of misschien strakkes nog




        Grote Groeten
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #22
          Daar zijn ik weer!


          Planten staan er weer mooi bij, niks aan de hand, op wat vlekjes hier en daar. Vooral de Black Widow heeft onder de grote drooglegging geleden, Sativa's kunnen blijkbaar wat minder tegen gedwongen onthouding...

          Och ja, ik gaan gewoon weer verder....

          De foto's:

          20190415_195124.jpg

          De Super Skunk en de Northern Light, rechtsboven en rechtsonder, gaan erg hard!
          De White Widow, midden voor, is aan een inhaalrace bezig
          Amnesia Lemonator is de knapste van het stel

          Amnesia Lemonator:
          20190415_195143.jpg 20190415_195152.jpg

          Black Widow:
          20190415_195203.jpg 20190415_195210.jpg

          White Widow:
          20190415_195221.jpg 20190415_195227.jpg

          Black Domina:
          20190415_195238.jpg 20190415_195251.jpg

          Northern Light:
          20190415_195317.jpg 20190415_195324.jpg

          Super Skunk:
          20190415_195301.jpg 20190415_195311.jpg

          Morgen ga ik toppen en ik denk ook de SS en NL verpotten.


          Grote Groeten
          Attached Files
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Gelukkig is alles terug goed! Een kleine jungle!

          #23
          Overpotten en tergelijketijd toppen
          geeft dat niet teveel stress??

          Planten zien er goed uit
          Zijn mooi opgeknapt nu niet mee te zuinig zijn haha
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Ja zolang je de kluit samen houd en geen wortels breekt maar dat is wel lastig hoop dat het lukt...
            Dat van die kattenvoer is kat eigen doet de onze ook bij verse planten

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik moet ook bekennen dat ik daar een beetje de kriebels voor heb, maar aan de planten zelf te zien moeten er toch aardig wat wortels gevormd zijn. Ik kijk het nog ff aan
            Sinds ik bij de katten ben gaan wonen accepteren ze mijn geblow, mits ze af en toe een snackje krijgen... toffe beesten he

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Hahaha zolang ze maar krijgen....

            Jawel dat zowizo als er nu nog niet genoeg wortel zit weet ik het ook niet meer

          #24
          Goedemiddag!


          Wauw wat een lekker weertje vandaag weer!!


          Vandaag is het koppensnellersdag! Top!

          Op de Black Widow na gaan de dames vandaag onder de schaar. BW ziet er weer niet zo goed uit vandaag, dalijk meer...


          Ik ga ze terugtoppen tot de 4e node, ze zijn nu ruim over de 5e.
          De NL groeit wel erg hard, met erg grote internodes. Zal wel bij de soort horen?? Het verschil in hoogte wordt nu al veel te groot. Ik ga haar terugtoppen tot de 3e node.
          Misschien dat ik haar ga gebruiken om te scroggen in mijn andere tent, wie weet. Van de 6 dames blijven er in ieder geval 4 over in deze tent.

          20190416_125837.jpg
          De getopte dames. De NL rechtsvoor is nog steeds de grootste.
          Black Domina middenvoor het kleinst. Mijn BD van Sensiseeds (vorige ronde) heeft ook erg korte internodes, hoort bij deze dames! Wellicht een handig weetje voor de-in-een-kleine-tent-kwekers onder ons???
          Ik ben ook wel benieuwd naar de verdere overeenkomsten en verschillen tussen Huismerk en Sensiseeds. Grootste en enigste verschil tot nu toe is de prijs....

          De White Widow is trouwens heel mooi aan het bijtrekken, bladeren hebben nog nauwelijks de vervorming van overvoeding!! Ze wil natuurlijk ook niet achterblijven, vooral niet omdat ik ze elke dag eraan herinner dat er maar 4 overblijven....het begint langzaam duidelijk te worden welke 4 dat zullen worden.

          WW voor en na toppen:
          20190416_125305.jpg 20190416_125350.jpg

          20190416_130001.jpg
          Kattenvoer! Ik heb er eentje rondlopen die er verzot op is!! Zie profielfoto!!
          Maar alleen als het verse jonge bladeren zijn. Die droge rommel hoeft ie (gelukkig!) niet!!


          Maar dan nu het zorgekindje...
          De Black Widow... gisteren stond ze er weer vrolijk bij, nu heeft ze de schouders weer laten hangen...blijft zorgen geven. Als enigste Sativa in de tent voelt zij zich sowieso niet echt geaccepteerd door de rest lijkt wel!

          20190416_125815.jpg ​​​​​​​

          Ze heeft weer flink dorst, alleen als ik nu de pot optil zit er echt meer in als bij haar zusjes. Schoteltje is ook wat vochtig onder de pot. Dus er hoopt zich water op op de bodem terwijl de bovenlaag uitdroogd? Gevaar voor wortelrot denk ik dan?? Ik heb haar wel wat water gegeven, en vooral de bovenlaag besproeid.
          In deze toestand lijkt het mij niet verstandig om te toppen dus laat ik haar verder met rust.


          Tot slot nog de gegevens:
          20190416_140720.jpg

          Nu een paar dagen bijkomen en dan worden de dames verpot!



          Nou, den deze MOET vandaag naar buiten!! LENTE!!!! Rokjes!!! Yeah!!!


          ​​​​​​​GROTE GROETEN!!!
          Last edited by Takketoelli; 16 April 2019, 14:28. Reden: Foto's opnieuw geplaatst
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Als er nog water in de schotel staat zou ik noet nog eens extra water geven. Die toplaag mag bestbwat droger zijn, daar komen toch geen wortels. Denk dat je der aan het verzuipen bent. Pas water geven als het potje licht aanvoelt.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Nou, er lag geen water in de schotel, meer een vochtvlek onder de pot.
            Ik zal haar eens wat meer laten uitdrogen, kijken wat ze doet.

            Tja, die Sativadiva's ook....lukt mij gewoon niet om er eentje groot te krijgen

          • zeitgeistmovement
            zeitgeistmovement commented
            Editing a comment
            Het probleem is dat je een droopy hebt en je denkt dat hij water nodig hebt!

          #25
          filedata/fetch?id=1401692&d=1555591346&type=thumb filedata/fetch?id=1401691&d=1555591346&type=thumb

          Droopy plantjes krijgen te veel water.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #26
            Goedenmorgen


            De planten zijn ondertussen ook verpot, ze staan nu in 11 liter emmers. Ze hadden allen een mooi wortelgestel, veel beter dan ik gedacht had. Dus verpotten is op zich zonder problemen gegaan

            Ik heb alleen het vermoeden dat de grond iets te nat is voor bewaterd, of de tik die ze gekregen hebben in het begin komt er nu uit . De onderste bladeren zijn aan het vergelen, daarboven wat lichter, boven mooi groen. Volgens mij duidt dat op te nat. Vreemd, grond was naar mijn idee niet natter dan normaal.

            Het is wel duidelijk dat waterhuishouding niet mijn sterkste punt is de laatste tijd....
            Enfin, volgende keer iets minder

            20190422_092426.jpg

            Er is nog steeds plaats voor de Black Widow, ik heb haar nog wel getopt maar ze gaat binnenkort eruit. Haar drinkgedrag blijft vreemd, na een naar mijn mening te grote slok (niks meer te verliezen, fuck it) kwam ze er weer een beetje bovenop. Zal het verschil tussen indica en sativa wel zijn ofzo. Of gewoon een kutplantje. Sativadiva's liggen mij sowieso niet, maar ik wil toch ooit een keertje een sativa oogst hebben..... misschien een volgende keer weer

            Amnesia Lemonator
            20190422_092313.jpg 20190422_092320.jpg
            Mooie plant die blijkbaar tegen een stootje kan. Ik weet nu al dat ze er de volgende ronde weer bij zit


            Black Domina
            20190422_092329.jpg 20190422_092344.jpg


            Super Skunk
            20190422_092349.jpg 20190422_092355.jpg
            Hier zie je duidelijk de vergeling


            White Widow
            20190422_092401.jpg 20190422_092406.jpg
            Volgens mij gaat het wel goedkomen met haar


            Vooral de SS en de BD zijn aan het vergelen. De eerste 2 dagen na verpotten stonden de bladeren er niet zo fier bij als nu, dus ik verwacht dat als er een te natte grond was dit nu zichzelf opgelost heeft, en de vergeling zal stoppen


            Tot slot nog de Black Widow om het verhaaltje af te maken
            20190422_092413.jpg
            Tja


            Oh ja, en wat is er met die Northern Light gebeurt???
            Das een goeie vraag al zeg ik het zelf, ik ga wat experimenten uitvoeren op haar
            De NL groeit het hardst, en ze heeft grote internodes. Dit ging bij de rest geheid problemen geven in het op gelijke hoogte houden. En door die grote internodes lijkt het mij een geschikte kandidaat voor een scrog (??).
            Nu heb ik nog een grote afvalemmer staan en een tent dus....gewone supermarktpotgrond voor de onderste driekwart, rest aangevuld met lightmix. Ik schat dat er een liter of 50 aan potgrond inzit! Mijn grootste pot ooit


            De bedoeling is dus om de plant flink te gaan toppen, het moet een flinke plant worden. Om alles gelijk te krijgen wil ik gaan scroggen. De uitdaging is om de tent met 1 plant vol te krijgen met de spectrabox
            Het zal een lange groeitijd worden!!

            Ik kan alleen ff foto's met discolicht maken, daar moeten jullie het maar ff mee doen
            20190422_101506.jpg
            Ze gaat zo hard dat ik al begonnen ben met de training. Hup 1 - 2 hup!!


            Geniet van het weer beste mensen,


            Grote Groeten!!!!
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


              #27
              Kijk maar eens wat ze doen in de nieuwe aarde, denk dat ze daar flink van opknappen.

              Komt goed !
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ha die Flip!

                Inderdaad, komt goed!!!

                Bedankt!!

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Maarre Flip,
                Als scrogger, heb jij liever lange of korte internodes? Of is dit irrelevant?
                Mij lijkt het wel handig dat het niet t dicht groeit?
                Last edited by Takketoelli; 6 February 2022, 21:51.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ik neem het zoals het komt Ik kweek over het algemeen indica’s, die zijn al wat compacter. Persoonlijk vind ik korte internodes mooier om te zien, soms is het in een scrog wel handig als ze wat strekken. Ligt eraan hoe de planten groeien. Soms hang ik de lamp wat hoger om ze iets te doen strekken, als ze te compact zijn gegroeid.

              #28
              Groeien groeien!
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


              #29
              JaJa een beetje tijd geven om zich te settelen in hun nieuwe villa !!

              Dat met 1 plant de tent vol krijgen , vind ik wel intersant om mee te volgen
              En dat moet zeker lukken , goeeee bezig man !!

              Waarschijnlijk heb je wel wat gaten in de emmers gemaakt !?i

              50 liter dat is wel de moeite om vol te krijgen als dat ene blok wortelen
              gaat worden gaat er wel nen boom boven op komen te staan mooi mooi !!

              πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
              ​
              πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
              ​

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                ok mooi mooi als je dat vol krijgt krijg je van mij een 10 op 10 !!

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Hahahaha
                Daar gaan we voor!!

              • zeitgeistmovement
                zeitgeistmovement commented
                Editing a comment
                Maandje of twee voorgroeien moet het lukken.

              #30
              Leuk idee van die ScrOG! Wel heel kut van die vergeling Hopelijk is dat snel opgelost. Ze gaan best wel lekker!
              Stay blessed, never stressed

              Comment

              Bezig...
              X