Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn 1e kweekje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn 1e kweekje!

    Korting op 420shop
    Hi iedereen!
    ik heb net een account gemaakt, omdat ik een paar vragen heb over mijn eigen 1e kweekje. waarvan 1 nu 9 dagen in de pot zit en de andere 5, het betreft momenteel 3 big buds. Na ijsheiligen volgen er nog 2 amnesia autoflowers. Mijn vraag is of het mogelijk is mn planten 2 maanden op 18/6 te zetten om te laten groeien en ook binnen in een tent met een 200w cfl lamp. En daarna naar buiten om te bloeien in de zon? De tent is 80x80x180 en ik heb dus 3 planten dan. Ik ben van plan ze extra lang te laten groeien en als redelijke flinke plant in de bloei te zetten zodat ik mooi boompjes krijg! Ik heb ze nu in plagron growmix staan tot 3 weken en dan verpot ik ze naar 13,5L dan laat ik ze nog 5 weken in die pot en verpot ik ze naar die laatste pot de 35L voor de bloei, ook zal ik ze vanaf dan in plagron batmix zetten. Evt laatste 2 weken bloei bijvoeden (alga bloom) ook van plagron. Ik zou graag wat tips en advies horen van jullie ervaren kwekers! Hier nog wat fotos van de plantjes
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zijn die big kids Autoflower of niet, anders bloeien ze pas bij lichtschema 12 12 en binnen 2 maanden is het langer dan 12 u licht dus.
    Succes verder
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Jaa dat hoorde ik inderdaad, de big buds zijn geen autoflowers! De amnesia haze die ik nog als zaadje heb zijn dat wel en worden dan ook na ijsheiligen geplant, wanneer het lekker warm is. Natuurlijk zal ik dat nog posten als het zover is!

    • Socrannabites
      Socrannabites commented
      Editing a comment
      Ik heb even snel ijsheiligen gegoogled, thx !

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      11 tot 14 mei dit jaar.

    #3
    Binnen voorgroeien kan maar je planten zullen iets zwakker zijn. Als ze naar buiten gaan moet je ze eerst laten wennen, dus eerst een dagje in de schaduw, daarna pas in de volle zon.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dat moet geen probleem zijn, de zon is nog altijd de sterkste lichtbron die er is. De afstand tot de zon bedraagt ca. 150 milj km, en plantjes groeien prima zonder te strekken. Daar kan geen lamp tegenop.

      Eventueel hang je de CFL in het begin iets hoger maar dat lijkt mij onnodig en kan voor strek zorgen.

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Ah top, welke hoogte stel je voor vanaf de plant tot lamp? Ik zat zelf te denken aan mischien 10cm met 200w op 3 plantjes? Dan wel nog in de tent natuurlijk

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      cfl's mogen tot op 5 cm van de plantjes staan zelfs nog dichter wel in rekening houden dat je plantje groeit als het donker is maar de blaadjes mogen niet de lamp raken als de lamp aanschiet dus ik hield vroeger mijn cfl's op 5 a 10 cm

    #4
    Welke lamp heb je gekocht ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Ik heb een 200w cfl lamp zal even een foto sturen onfer het forum! Tent is inmiddels ook binnen!

    • zeitgeistmovement
      zeitgeistmovement commented
      Editing a comment
      Jou lamp heeft een efficiency van 0,6. Als je nou even een quantum board koopt, hlg100 v2 100 watt, 2.0 efficiency, betaal je de helft aan stroom, en het ding geeft 66% meer licht dan wat je nu hebt.

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Dat zou vast beter werken maar ben al meer kwijt dan ik eigenlijk van plan was.. en aangezien ik blij ben met de resultaten van de lamp zie ik geen reden om nu nog over te stappen! Wel neem ik je tip mee voor mijn volgende kweekje!

    #5
    Hey succes, ik ben oon bezig met een amnesia auto

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Heel erg bedankt! Jij ook suc6 ik hoor het graag van je!

    #6
    Mijn vraag is of het mogelijk is mn planten 2 maanden op 18/6 te zetten om te laten groeien en ook binnen in een tent met een 200w cfl lamp.
    Ik heb je vraag even uit die woordenbrij gefilterd..
    Ik wil niet zeggen dat het niet mogelijk is, want voor elke onmogelijkheid is er wel iemand die het gedaan heeft, maar 2 maanden groeien onder 200W CFL wordt een best karwei.
    Zoals je al weet geeft zo'n CFL effectief licht voor zo'n 20-30cm.
    Dat betekent dat over 2 maanden als je plant groter is, het onderste stuk geen of onvoldoende licht krijgt.

    (200W CFL dat zijn die dikke toch? Die moeten wel wat verder dan 5cm van de plant)

    Als je die plant dan later buiten zet, dan gaat die nog 4-5 maanden groeien.
    Ik neem aan dat je mooi achteraf woont, want 3 meter wietplant gaat wel opvallen in een woonwijk, en dan hebben we het nog niet over de geur.

    Binnen voorgroeien voor de buitenkweek kan, maar buiten gezaaide planten zijn sterker en groeien harder.

    .
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Super, dankje voor je antwoord ik heb de lamp nu op 30cm staan. ventilator er in en binnenkort koolstoffilter!

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      En ik ben van plan ze naar binnen te halen zodra ze de 12u licht hebben gehad, zodat ze buiten lekker kunnen bloeien.

      Dus dan zullen ze 8-9 weken bloeien toch? Dat staat iig op de site vermeld over de plant.

    #7
    Hier nog wat fotos als ik er nu wel meer als 1 kan posten!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #8
      Hier nog eentje!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #9
        Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

        Dunno of 1 van die methodes werkt voor je, maar dat staat onder al m'n posts
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • SmokeHaze
          SmokeHaze commented
          Editing a comment
          Ah dankjewel zal het is proberen!

        #10
        Ik ben nu 2 weken verder en de planten doen het super goed, graag zou ik evt. Tips goed kunnen gebruiken.

        De planten gaan nog een dikke maand verder met groeien onder de cfl 200w lamp maar ivbm de stralingsdiepte ben ik bang dat er dan te weinig licht is voor de 3 planten.

        daarom leek het mij een goed idee om de planten de toppen zodat ze dus minder de hoogte in gaan en meer de breedte pakken. Is dit een goed idee?

        ik hoor het graag!
        Attached Files

        Comment


          #11
          Ik ben nu 2 weken verder en de planten doen het super goed, graag zou ik evt. Tips goed kunnen gebruiken.

          De planten gaan nog een dikke maand verder met groeien onder de cfl 200w lamp maar ivbm de stralingsdiepte ben ik bang dat er dan te weinig licht is voor de 3 planten.

          daarom leek het mij een goed idee om de planten de toppen zodat ze dus minder de hoogte in gaan en meer de breedte pakken. Is dit een goed idee?

          ik hoor het graag!


          (Wat denken jullie trouwens van de plant tot nu toe? Hij is momenteel 19 dagen oud.)
          Last edited by QnQ; 14 April 2019, 09:52.

          Comment


            #12
            Staat er goed bij toch
            Toppen zodat ze de breedte ingaan kan altijd

            succes
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #13
              Je hoeft niet bij elke update een nieuw topic te starten eh ..
              Je kunt gewoon hier verder gaan volgende keer.
              Ik heb ze even samengevoegd nu.

              Plantje staat goed. Lekker laten gaan, geduld.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • SmokeHaze
                SmokeHaze commented
                Editing a comment
                Dankjewel! Fijn om te horen dat het goed is, nu nog wachten wachten en nog eens wachten. Ik zal jullie over een week of 2 weer updaten en laten zien hoe ze ervoor staan!

              #14
              Ik probeer mee te volgen want ik kan alle tips gebruiken als ik later ga experimenteren met femiseeds

              Comment


              • SmokeHaze
                SmokeHaze commented
                Editing a comment
                Leuk! Ik zal updates blijven geven.

              #15
              Wat dacht je van mainlinen?

              Comment

              Bezig...
              X