Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenspeeltuin voor de koude dagen van 2019.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Je moet vooral goed naar je planten kijken. Er is geen standaard voor bewatering. Het hangt van veel factoren af. Ik til de bakken vaak op om het te voelen. Steek anders een vinger in de grond dan voel je of het droog of te nat is.

    Comment


    • Modest
      Modest commented
      Editing a comment
      Yess, ik ken de truukjes ondertussen wel, maar in een scrog kan het na een tijd onmogelijk zijn om de potten nog op te tillen of om er nog aan te geraken om aan de aarde te voelen. Maar het hangt van zoveel factoren af dat ik probeer om een gulden tussenweg te vinden.

    #62
    Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
    Ik voel me net een buitenbeentje met al die LED's hier
    Geen paniek je ben niet alleen ,ik ben ook nog bezig met hps .. lekker old school

    Comment


    • Modest
      Modest commented
      Editing a comment
      Ja, ik loop al lang te twijfelen. Maar de warmte die de HPS genereert is bij mij vaker een voordeel dan een nadeel. En die is, in de situatie waarin ik nu kweek, niet op pijl te brengen met elektronische verwarming. Want die toestanden vertrouw ik niet. Maar de opbrengsten bij LED bewijzen zichzelf natuurlijk wel...

    #63
    Ondertussen zijn we 8,5 weken in de bloei. 3 Van de 6 White Lemons zijn al een week op de spoel, en de rest wordt vanaf vandaag mee gespoeld.
    Als alles meezit ga ik dus op nieuwjaarsnacht de eerste dames kunnen knippen, en een weekje later de rest.

    De White Lemons die op de spoel staan zijn mooi aan het afbloeien. Ik denk dat ik zelden dames zo ver heb laten bloeien. De andere White Lemons zouden gemakkelijk nog een week of 3 mogen, het zijn echt zeer trage pheno's. Maar ze gaan gewoon mee af met de rest, ik ga de tent niet laten draaien voor 3 planten. En de oogsttijd bij de Moby Dicks gaat ongeveer wel goed zitten zo, al zit die ook wel met serieus verschil in de pheno's. De ene is op het oog een bijna pure indica met dikke toppen, de andere zijn bijna Sativa met exotische harige toppen.

    Al bij al loopt het hier wel goed, al hou ik nog steeds m'n hart vast voor toprot. De LV zit constant tussen de 60-70%, met uitschieters tussen 55-75%.

    Foto's zijn van eergisteren, en zijn jammer genoeg door elkaar geschud.

    mini_IMG_20191224_064918.jpg mini_IMG_20191224_065022.jpg mini_IMG_20191224_065039.jpg mini_IMG_20191224_065418.jpg mini_IMG_20191224_065434.jpg mini_IMG_20191224_065031.jpg mini_IMG_20191224_065211.jpg mini_IMG_20191224_065239.jpg mini_IMG_20191224_065328.jpg mini_IMG_20191224_065153.jpg mini_IMG_20191224_065457.jpg mini_IMG_20191224_065514.jpg mini_IMG_20191224_065520.jpg mini_IMG_20191224_065528.jpg
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Lekkere dikke toppen

    #64
    Bon, bij deze even een snelle update.
    Modest z'n leven is even overhoop gegooid de laatste paar weken, dus had ik niet veel tijd om te posten.
    Ik probeer het dan ook kort te houden.

    De eerste 3 White Lemons zijn omgehakt! Ik heb, 3 dagen voor nieuwjaar en de dag dat ze klaar waren al 1 plant omgedaan. Dit omdat ik stress had over toprot, en ik wou deze even van dichterbij kunnen bekijken. Zo gezegd zo gedaan, en zo is op 27/12 de eerste White Lemon omgehakt. Op deze moment waren de dames zo'n 10 weken in bloei.
    mini_IMG_20191228_230630~2.jpg

    Op 31/12 kwamen de andere 2 White Lemons aan de beurt. Gelijk alles mooi geknipt.
    Nu, ik bedacht mezelf net dat ik niet echt een geschikte plek had om te drogen. Zo ben ik maar beginnen knutselen en heb ik met een oude microkweek-kast, torin en variac dit kastje gemaakt.
    Nu, echt ideaal werkt het niet. De LV schommelt soms rond de 65%, gaat dan weer naar 80% om dan terug te zakken naar 70%. Niet ideaal dus, en ik hou ze nauwgezet in het oog.
    mini_IMG_20191229_140152~2.jpg mini_IMG_20191229_171436.jpg mini_IMG_20191231_175645.jpg mini_IMG_20200103_230112.jpg mini_IMG_20200103_230056.jpg

    Volgende week gaat de rest af. De Moby Dicks zijn mooi oogstrijp, maar de andere White Lemons zouden nog wel wat mogen. Zeer mooie soort, enkel jammer van de pheno's.
    Het is wel compleet geel aan het worden in de tent, en bij de planten die ik al geoogst heb was niets te zien van een te vochtige grond. Over de Moby Dicks kan ik me nog niet uitspreken.
    De dames zijn nu rustig aan het wachten tot hun grote dag. De temperatuur en LV in de kweektent hebben zich de laatste 2 weken gelukkig wel gestabiliseerd.

    Allesinds, ik ben ervan overtuigd dat de gele bladeren komen van een combinatie van de koude, en het stikstof in de Green Sensation...
    mini_IMG_20191231_195822.jpg mini_IMG_20200102_011109.jpg mini_IMG_20191231_195826.jpg
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #65
      Jawel, het is zover. De lamp is eindelijk weer uit!

      Ik keek er al bijna naar uit, ondertussen waren we al 18 weken onderweg, waarvan 11 weken bloei.
      De Moby Dicks waren mooi oogstrijp, maar de pheno's van de White Lemon mochten op het blote oog nog wel enkele weken.
      Jammer, maar vooral rot dat het al m'n 3e oogst op rij is waarbij ik zoveel verschil zie in pheno's. Greenhouse, Sweet Seeds, Sensi Seeds, Dutch Passion, ... Overal pheno's.

      Allesinds, de tijd was zover, en Modest z'n slaapgebrek zorgde weer voor een nachtje zonder dat ik m'n bed zag. Dan kon ik er maar beter iets nuttigs van maken, en nu dat ik even tijd heb gelijk alles oogsten en knippen.

      2 Dagen geleden kwamen de twee dikste toppen van de Moby Dicks al aan de beurt, dit omdat deze steeds omvielen van hun eigen gewicht.
      Ik probeerde een foto te maken van het verschil qua top bij dezelfde soort, maar het is niet erg duidelijk op foto.
      mini_1.jpg

      Dan probeerde ik nog maar wat gewone budsjjjjjots te nemen, te beginnen bij de Moby Dicks (let op het verschil qua topstructuur).
      mini_MD1.jpg mini_MD2.jpg mini_MDP1.jpg mini_MDP2.jpg

      En dan bij de White Lemon pheno's. Qua extreem sterke geur zijn ze gelijk aan hun andere zusjes, maar deze toppen zien er uit alsof ze nog enkele weken zouden mogen. Het viel me ook van in het begin van de bloei al op dat net deze 3 ook enorm dikke bloeiharen hadden.
      mini_WL1.jpg mini_WL2.jpg mini_WL3.jpg mini_WL4.jpg mini_WL Blad.jpg Weet iemand trouwens wat de oorzaak is van dat verkleurde blad?

      En afsluiten doen we met nog enkele sfeerfoto's. Als alles droog en rookbaar is plaats ik hier nog een rookverslagje, en kunnen we beginnen nadenken wat de volgende plannen zijn.
      mini_SF1.jpg mini_SF2.jpg mini_SF3.jpg

      Ohja, het viel me ook op dat alle planten een mooie wortelgroei hadden, maar dat de aarde wel echt heel erg droog was. Ik vermoed dat ik eventueel wat te droog kweek i.p.v. te nat.

      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #66
        Erg fijn voor je dat je hebt kunnen oogsten, met al dat gelazer aan je hoofd,.....
        Succes nog even met de luchtvochtigheid,........als het goed is wordt het iets kouder en droger de komende dagen

        Comment


          #67
          Aloha Modest, zo dat ziet er goed uit.
          Lekker voorraadje weer.

          Dat egaal gele blad zal een stikstof tekortje geweest zijn.
          Dat het blad overdreven krult, zoals dat ene blaadje op die laatste foto van de White lemons is wel verdacht.
          Dit zie je ook vaak bij beginnende toprot.

          Je hebt het getroffen met de pheno's inderdaad
          Nja, misschien smaken ze ook wel verschillend, meer variatie
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Modest
            Modest commented
            Editing a comment
            Ik heb meer en meer het gevoel dat dat een stikstofblokkade is door de toevoeging daarvan in de Plagron bloei.
            En het gekrulde blaadje zag er me idd ook een voorbode van toprot uit, maar ben tijdens het knippen niets tegen gekomen, gelukkig maar...

          #68
          Houwdoewoedeoe!

          We zijn alweer een maand verder en Modest heeft niet veel stil gezeten. Maar aan de potten te zien heeft die wel een heel pak gerookt .

          Dus, bij deze nog een korte review over de soortjes:

          White Lemon: Eenvoudig soortje om te kweken waarbij je toch mooie resultaten kunt halen. Ik had er in totaal 6, waarvan het 50/50 pheno's waren.
          De vroege pheno's (nr. 1) zorgden zo goed als voor zichzelf, deze waren heel eenvoudig om te kweken en hierbij kreeg je na 9 weken bloei steenharde toppen met een enorme lemon geur.
          Echte coffeeshopwiet, zoals we hier zeggen. Die rare Belgen weten uiteraard niet hoeveel rommel ze in de shops verkopen .

          De late pheno's (nr. 2) mochten gemakkelijk nog enkele weken. Ik zou zeggen op z'n minst toch 12 weken bloei in totaal. Hierbij krijg je eenvoudig te groeien planten maar ze worden niet echt compact. Ook hadden deze de dikste bloeiharen die ik ooit zag. Achteraf gezien waren ze qua gewicht allemaal wel gelijk.

          Qua roken doen ze het beiden zeer goed, met een zeer zachte rook. De vroege pheno's hebben wel een meer uitgesproken lemon smaak, maar da's mss ook te verklaren door de bloei.
          Qua effect is deze een sterke body stoned, geschikt voor s' avonds in de zetel. Bij beide pheno's had ik ongeveer 35 gram per plant, dit onder niet heel erg ideale omstandigheden.

          Moby Dickmini_IMG_20200213_155005.jpg mini_IMG_20200213_154828.jpg mini_IMG_20200213_155136.jpg mini_IMG_20200213_155432.jpg

          Ook is er een nieuwe EVSA onderweg! Blijkbaar viel ik buiten de garantieperiode in Nederland (daar is het blijkbaar geen 2 jaar wettelijke garantie?).
          Maar aangezien ik het wel al eerder had gemeld krijg ik toch een nieuwe opgestuurd van de GS. Je moet soms een beetje achter hun aanzitten, maar wel steeds een prima service!

          Ondertussen ben ik aan het kijken voor een nieuwe ronde te starten. Ik zou graag beginnen met LED, maar daarvoor moet ik me nog een hoop inlezen en da's iets voor binnen een jaartje ofzo. Dan wordt de hele set-up waarschijnlijk eens in een nieuw jasje gestoken. Maar dus 2020 gaat waarschijnlijk nog een HPS jaar worden.

          Ohja: ik heb nieuwe voeding nodig, en zou graag eens iets nieuws proberen buiten Plagron en Dutch Pro. Aanraders zijn zeker welkom!
          Alsook aanraders van nieuwe zaadbanken om te ontdekken. Uiteindelijk zie je door de bomen het bos niet meer.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Ik was content van de no mercy lijn.

            Ik ga de volgende ronde eens Plagron doen.

            En daarna waarschijnlijk weer iets anders.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Bio bizz en canna terra.

          • Modest
            Modest commented
            Editing a comment
            No Mercy moet ik eens nakijken, Biobizz werkt hier jammer genoeg niet...

          #69
          Mooi gerief proper gedaan chapeau modest
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


            #70
            Keuze genoeg, en dit zijn ze nog niet eens allemaal
            Wat wil je, wil je organisch, of mineraal met pH en EC meten.
            De ene lijn heeft 4 flessen, de andere heeft er 7.
            Of ga je biologisch, met tabs in de grond en 2 flesjes BAC.
            Zoveel verschillen, zoveel mogelijkheden.
            En....zou je wel veranderen, net nu je dit eindelijk een beetje onder de knie hebt ?

            Ook in NLD is 2 jaar garantie op elek. apparaten. Dat is een Europese regel.
            Thanks voor het uitgebreide rook-smaak-rapport.
            Super afsluiting voor toch een geslaagde kweek.

            Zaadbanken ?
            Zou gewoon bij wietzaadjes.nl kijken, die verkoopt zaden van de meest gangbare breeders. Erg veel keus.
            420shop verkoopt ze ook, en daar heb je misschien ook nog korting.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #71
              Ik vond deze link wel terug (onder "Is er een wettelijke garantietermijn?"), maar dat maakt het nog onduidelijker.
              Last edited by QnQ; 17 February 2020, 08:47. Reden: citaat uitgegumd
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Space genetics?

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Dat is het precies he...
                Er is geen enkele breeder die alleen maar topgenetica heeft, zelfs Eskobar heeft weleens wat foutjes gemaakt met herma's.
                Ik denk dat je beter een soort kunt kiezen en daarbij de beste breeder zoeken.
                Of gewoon een hele dag browsen op websites, kweekverslagen, zaadshops etc...dan vind je ook wel wat

                Zaden van 106 breeders op wietzaadjes : https://www.wietzaadjes.nl/merken/
                Als je de meeste al gehad hebt, neem ik m'n petje voor je af

              #72
              Alien heeft wat Canadese zaadjes in de winkel.

              Comment

              Bezig...
              X