Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x White Widow onder 400W HPS.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x White Widow onder 400W HPS.

    Korting op 420shop
    Hallo growers.


    In eerste instantie zou ik geen verslag maken van deze kweek omdat '5x White widow planten onder een 400W HPS' lamp mijzelf nogal 'normaaltjes' leek en naar mijn mening niet echt interessant genoeg was om bij te houden.. maar daar is verandering in gekomen en bij deze dus alsnog een verslag.

    We zijn al een aantal weken onderweg dus ik zal jullie door de eerste weken heen loodsen.
    Maar eerst bij het begin beginnen...



    De Setup!

    Kweekruimte:
    - Mammoth Lite 100 (100x100x180)

    Licht:
    - 400W GE Lucalox HO.
    - 400W Master gear C1 VSA.

    Afzuiging:
    - Can-Fan RK 100L (240M3)
    - Can-Lite 300PL (300m3)

    Circulatie:
    - Clipfan 15cm
    - Tafel ventilator 23cm (extra inzetbaar)

    Medium:
    - Plagron Lightmix

    Planten:
    - 5x White Widow Autoflowers. Huismerk Wietzaadjes.nl

    Voeding:
    - Plagron Terra Grow
    - Plagron Terra Bloom
    - Plagron Terra Green Sensation

    Extra:
    -PH-Meter
    -Plagron pH-
    -Humidifier
    -Hortimeter (Thermo Hygro)




    LETS GROW!



    -
    Ontkiem fase: 9 April - 13 april
    Week: 1

    Op 9 April heb ik de zaadjes ontkiemt door gebruik te maken van een propagator met ingebouwde lampjes. Starters kit zoals ze dat bij RQS ook wel noemen. Linkje!
    In de vensterbank geplaatst voor wat extra licht en rustig afwachten maar.




    -
    Zaailing fase: 13 - 23 april
    Week: 1 & 2

    Omstandigheden: Gemiddeld

    Temperatuur lamp aan: -
    Temperatuur lamp uit : -

    Relatieve LV: Min 30% - Max 60%

    Voeding:
    Water pH 6.3.

    Op 13 April waren alle planten boven de grond en heb ik ze verplaats naar de tent.

    De lamp stond in de eerste week wat hoger, later heb ik deze laten zakken tot ongeveer 35-40cm boven het bladerdek.

    Je leest hier en daar wel eens wat, en zo ook dat als het op een autoflower aankomt, deze direct de grote pot in moet. Geen gedoe met overpotten o.i.d. lekker makkelijk! ik hou der wel van.
    Hoe groot de pot moet zijn word dan niet altijd even duidelijk beschreven. Groter als 11L zou een goede keus moeten zijn.
    Ik heb gepakt wat ik voor handen had.

    2x 25L
    3x 18L


    Ze zeggen dat een grotere pot een grotere opbrengst zou betekenen. Daar gaan we dus hopelijk achter komen deze kweek.

    Om de luchtvochtigheid wat hoger te krijgen (deze was namelijk te laag) ben ik eerst begonnen met handdoeken en een schaaltje met water in de tent te zetten. Dit deed wel iets maar was redelijk onvoorspelbaar omdat midden in nacht als ik sliep (en de plantjes wakker waren) de handoeken uitdroogde en dus de luchtvochtigheid weer flink daalde.
    Ik heb daarom dus deze

    Bijzonderheden:
    - 1 van de planten begon wat achter te lopen op de rest en kreeg wat vergeling op het nieuwe blad. Waarschijnlijk iets te nat gestaan.
    - De ventilator stond teveel op de planten gericht waardoor de blaadjes begonnen te kartelen omdat ze teveel vocht via het blad verloren.

    - 1 maal voeding gegeven op halve aanbevolen hoeveelheid maar dit was achteraf niet handig aangezien er nog genoeg voeding in de aarde zat.





    -
    Vegetatieve fase
    (voorbloei): 23 april - 7 mei
    Week: 3 & 4

    Omstandigheden: Goed

    Temperatuur lamp aan: -
    Temperatuur lamp uit : -

    Relatieve LV: Min 40% - Max 50%

    Voeding:
    week 3 - 1.5ml Terra Grow per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
    week 4 - 2.5ml Terra Grow per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)

    Alle planten groeien als onkruid. Tijd om ze hier en daar wat te bewerken.

    Aangezien ik autoflowers kweek zal er kwa training niet veel spannends gebeuren, alleen wat LST hier en daar om de lichtinval te optimaliseren en de oogst te maximaliseren. Ik gebruik de methode die 'From seed to Stoned'zijn autoflowers

    Bijzonderheden:
    - De plant die 'iets te nat' heeft gestaan en vergeelde, is kwa kleur mooi bijgetrokken. Blad staat wel wat anders als de andere planten. Wat een smallere, puntigere blad. Je zou haast zeggen dat daar wat meer Sativa kenmerken naar boven komen.





    -
    Vegetatieve fase
    (voorbloei): 7 mei - 11 mei
    Week: 5

    Omstandigheden: ERROR

    Temperatuur lamp aan: -
    Temperatuur lamp uit : -

    Relatieve LV: Min 40% - Max 50%

    Voeding:
    week 5
    -
    2.5ml Terra Grow per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
    - 2.5ml Terra Bloom per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)


    HERMAFRODIETEN GESPOT!!!

    De planten verschillen nogal kwa topvorming. Waar ik bij de ene haast wel durft te zeggen dat ze echt in bloei zijn, zitten de andere nog volop in de voorbloei. Heb dus ook verschillende voeding gegeven afgelopen week. 2 Planten hebben begin deze week bloeivoeding gekregen op een halve dosis. De andere 3 planten heb ik begin deze week gevoed met groeivoeding. De hoeveelheid water verschild nogal tussen de planten. Doe dit vooral op het oog en door de potten dagelijks op te tillen.

    20190509_190515.jpg 20190509_190524.jpg 20190509_204445.jpg 20190509_205531.jpg 20190510_190741.jpg 20190509_204533.jpg

    Bijzonderheden:
    -
    Ondanks de LST verschillen de planten toch nog redelijk kwa hoogte.
    - Eerste blad onderin begint bij meerder planten te vergelen. Iets hogere dosis voeding volgende keer.
    - Voor volgende week schaf ik een EC-meter aan.

    - De zaadjes die ik heb gekozen zijn Purple Haze zaden.





    -
    Dat was het dan!

    Vanaf nu zal ik minimaal 1 x per week updaten.
    Mochten er drastische gebeurtenissen (klinkt echt spannend) plaats vinden, dan post ik deze eerder uiteraard.
    Zijn er dingen die ik vergeet te vermelden en/of zijn er dingen die jullie graag nog willen weten dan hoor ik dat graag natuurlijk.

    Bedankt voor het lezen en tot volgende week!


    Attached Files
    Last edited by DOBBELSTEEN; 13 May 2019, 19:09.
    5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

    #2
    leuk, ik volg

    Comment


    #3
    Gaan met die banaan
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #4
      Castreren die halve heren

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Mooi verslag kon hem even niet vinden via je account maar heb hem en ik volg uiteraard zoals ik al zei.

        Mooi veldje, hopen dat de ballen weg blijven en knallen maar

        Comment


        • DOBBELSTEEN
          DOBBELSTEEN commented
          Editing a comment
          Leuk dat je volgt

          Idd.. laten we hopen op het beste.

        #6
        Oei, zou idd zonden zijn als ze zichzelf heeft bevrucht.. Maar als die nu al bruine haartjes heeft :/

        Ik blijf volgen! Succes!
        sigpic

        Comment


        • DOBBELSTEEN
          DOBBELSTEEN commented
          Editing a comment
          Ja, dat zou inderdaad zonde zijn.. de vraag is alleen, dat 'als' ze haar zelf heeft bevrucht, ze niet ook haar zusjes heeft bestoven. Dat kan ik nu nog niet echt zien. Afwachten dus.

          Leuk dat je volgt!

        #7
        UPDATE TIME!



        Hallo Growers!

        Tijd voor een update.
        Iets korter als een week, ik heb dit weekend namelijk geen tijd om mijn verslag te schrijven.

        Ik schenk mezelf een koude 'La Chouffe' in, steek er eentje op en typen maar..




        -
        Vegetatieve fase
        / Bloei fase11 mei - 16 mei
        Week: 6

        Omstandigheden: GOED

        Temperatuur lamp aan: -
        Temperatuur lamp uit : -

        Relatieve LV: Min 30% - Max 40%

        Voeding:
        week 6
        - 5.0
        ml Terra Bloom per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
        - 2.5ml Terra Bloom per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)


        Zondag hebben de plantjes weer wat te drinken gekregen. 5.0 ml Terra bloom op 1L water voor de planten die in de bloei zitten, de helft voor diegene in voorbloei. Alle planten zon beetje 250ML. Echt 'Dorst' hadden ze niet... maar nat stonden ze ook niet echt. Toch besloten wat water te geven aangezien ik ze anders pas 24 uur later weer wat had kunnen geven.
        Dinsdag wouden ze weer, toen hadden ze wel dorst. Maar even geen voeding toegevoegd. 500ML per plant zon beetje.

        20190513_193010.jpg 20190513_194221.jpg



        Het kneusje die wat op natte voeten heeft gestaan een paar weken geleden, heb ik wat minder LST op toegepast als de andere planten. Ze had al genoeg aan haar strijd om te bekomen van dat ongeval, dat ik haar niet al te veel stress wou bezorgen. Nu is ze door haar groeispurt een van de 'grootste planten' uit te tent geworden. Zo groot, dat ze zelfs haar blad wat heeft verbrand door te dicht bij de lamp te komen. Gelukkig zag ik dit vrij snel. En dus de lamp maar een paar cm naar boven.

        20190513_193513.jpg 20190516_195251.jpg



        Dagelijks controleer ik ze op eventuele mannelijke geslachtsdelen. Niks gevonden! In in ieder geval, niet waar ik naar zocht. Ik stuitte op wat leek op 'aangevreten' blaadjes. Maar na lang zoekwerk met de vergrootglas heb ik geen beestjes in de tent of op het blad kunnen ontdekken. Heb ook dit goed in de gaten gehouden van de week en het is zich niet uit gaan breiden. Dus ik durf wel bijna zeker te zeggen dat dit gewoon beschadigingen zijn van het optillen en het in en uit halen van de planten.

        20190513_194729.jpg 20190513_195815.jpg



        De dame die zichzelf bevrucht zou hebben begint hier en daar rondom te toppen ook al bruine bloeiharen te krijgen. Ik kan nog steeds niet met zekerheid zeggen dat ze haar zelf bevrucht heeft, maar het vermoeden is er nog steeds. Ik heb zelf niet de ervaring om zaadvorming te herkennen. Dit laat dus nog even op zich wachten haha. Andere planten beginnen overigens ook hier en daar wat bruine bloeiharen te krijgen.
        De eerste trichomen heb ik ook al kunnen spotten. En terwijl ik dit deed vandaag en het even op de foto wou nemen zodat ik die hier kon plaatsen, ben ik volgens mij op een banaantje gestuit.. ergens lijk het ook wel weer gewoon op een blad dat wat vergeeld is door de lamp die er te dicht op stond. Jullie weten dit vast beter!

        20190516_194345.jpg 20190516_194953.jpg



        De nieuwe zaden zijn ook binnen gekomen! Ik ben er blij mee. Bedankt wietzaadjes.nl. Heb ze lekker naast me Royal Medic zaadjes in de koelkast gelegd. Die gaan we de volgende kweek weer draaien.Deze week heb ik ook nog even de diffuser schoongemaakt. Die ben ik niet meer nodig deze kweek, dus die kan weer in de kast.
        Ik heb gewoon kraanwater gebruikt bij deze diffuser hoewel ze adviseren om Demi water te gebruiken. Het verkalken heb ik voor lief genomen en heb hem gewoon een rondje aangezet met natuurazijn. T stinkt.. maar het helpt wel!


        20190515_195640.jpg 20190513_192943.jpg



        Nou.. dat was het dan weer voor deze week. Volgende week post ik denk ik aan het eind vd week, misschien zelfs in het weekend.
        Bedankt voor het lezen!





        Attached Files
        Last edited by DOBBELSTEEN; 17 May 2019, 06:31.
        5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

        Comment


          #8
          Kijk aan weer een knappe update
          Ziet er mooi uit, jammer dat er best wat gaten zijn waar geen toppen zitten als je het veld zo van bovenaf bekijkt maar ze gaan denk wel lekkere knoppe worden!
          Ze zijn wel mooi laag allemaal.

          Comment


          • DOBBELSTEEN
            DOBBELSTEEN commented
            Editing a comment
            Yup. Niet scroggen heeft zo z'n nadelen.
            Bewust niet gedaan overigens. Volgende kweek gaat er een netje boven. Dan kweek ik ook geen auto's! Kijken of we het veldje dan goed gevuld gaan krijgen.

            Toppen beginnen idd aardig aan te zetten. Laat maar lekker groeien haha.

          #9
          Kom gezellig meekijken hier
          Ad usum proprium!

          Comment


          • DOBBELSTEEN
            DOBBELSTEEN commented
            Editing a comment
            Gezellig!

          #10

          wel balen die herma dertussen
          Get to the Choppah!

          Comment


          • DOBBELSTEEN
            DOBBELSTEEN commented
            Editing a comment
            I know right..

          #11
          UPDATE TIME!



          Hallo Growers!


          Ennnn.. alweer een weekje verder!



          -
          Bloei fase 16 - 23 mei
          Week: 6 - 7

          Omstandigheden: Gemiddeld

          Temperatuur lamp aan: -
          Temperatuur lamp uit : -

          Relatieve LV: Min 35% - Max 60%



          Voeding:
          Week 6 - 7
          - 5.0
          ml Terra Bloom per liter (5.0ml p/l aanbevolen)



          -

          BLOEI!Juni begin Juli. Wat dus betekend dat de laatste plantjes halverwege Juli zo'n beetje de tent uit gaan. Maar da's maar een schatting. Wie weet hoe anders het allemaal wel niet kan lopen.

          Aangezien de planten nu ook allemaal gestopt zijn met groeien heb ik de lamp op de bovenste toppen aangepast (+-35cm) en de kleinste plantjes op een verhoginkje gezet zodat deze ook voldoende licht krijgen.
          Zo zit alsnog alles op een redelijk gelijke afstand van de lamp af.


          20190521_185955.jpg 20190523_183806.jpg





          -
          LUCHTVOCHTIGHEID


          De afgelopen week was het buiten behoorlijk vochtig en dit had ook invloed op de klimaat in de tent.. Luchtvochtigheid schoot richting de 60%.. toch een beetje hoog voor de bloeifase. Ik zie de RV toch liever onder of rond de 50%.
          Afzuiging stond al volluit dus daar kon ik al niks meer aan veranderen. Een vochtvreter kopen leek me wat te extreem.. dus preventieve maatregelen genomen. Ik heb de zwenk ventilator er bij gezet, dit haalt de RV niet naar beneden, maar zorgt er wel voor dat de lucht even wat extra goed verplaatst word. Zo blijft het vocht niet op 1 plek hangen en verkleint het de kans op toprot weer.
          Dit zie ik nog goed gaan zo vroeg in de bloei, en met zulke RV metingen. Maar later in de bloei zal ik toch echt moeten zorgen dat die RV laagt blijft.

          Wel een klein ongelukje gehad met de andere ventilator.. Die heb ik namelijk, tijdens het prutsen in de tent, laten vallen op 1 van de plantjes...
          Niks ernstig.. 2 takjes met lichte kneuzingen. Verbonden met wat ducktape en door!

          20190521_190130.jpg 20190523_183754.jpg





          -
          BLADPROBLEMEN

          Ennn daar gaan we al haha. Ik kan niet een kweek doorkomen zonder mijn welbekende bladproblemen..

          Mijn diagnose in eerste instantie was: Blad sterft omdat het geen licht meer krijgt. Vergeling was minimaal en niet bij alle planten zichtbaar. Vaak aan de buitenzijdes van de tent. Dan klinkt dat logisch toch?
          Verkeerd gegokt. Want nu staan alle planten geel van onderen..

          Te nat misschien? Kan bijna niet.. Ik bewater eigelijk pas wanneer de toplaag van de aarde droog is en de potten weer licht aanvoelen. Dan zo'n beetje 300 - 500 ml per plant.
          Te weinig voeding? Ze krijgen allemaal evenveel voeding nu. max aanbevolen hoeveelheid dus 5ml Bloom per liter water. ELKE WATERGIFT... Eigelijk geeft elke plant ook aan dat ze op hun max zitten kwa voeding. De bladeren hebben allemaal licht verkleurde bladpuntjes, maar niet zo erg dat we weer over een overvoeding zouden praten..

          Dan toch maar weer eens de pH-waarde van de aarde meten. Schepje aarde, litertje pH neutraal water, even roeren.. en wachten maar pH 6.8!
          Niet extreem, maar het kan?.. Dus om het over bewateren uit te sluiten heb ik de planten toch iets droger laten trekken als anders. Dat kwam er op neer dat ik 1 dag later water kon gaan geven, want toen stonden ze eigelijk allemaal te schreeuwen om water.. Dat was het dus niet.. Dan moet het de pH zijn? daar gaan we voor!! Ook even geen voeding dan.. want als het wel de pH is. dan nemen ze dit gewoon lastig op en kan er alsnog genoeg in de aarde zitten. Dus gewoon water gemaakt met een pH van 5.8. Even een goeie liter in elke pot. Hopen dat dat iets gaat uithalen!

          Het lijkt alsof we dealen met een stikstof tekort.. echter heb ik geen paarse stammetjes. Iemand suggesties?


          20190523_182542.jpg 20190523_183640.jpg





          -
          ALGEMEEN

          Over het algemeen staan ze er lekker bij. Toppen zie ik met de dag groeien en de geur begint zich al een beetje te ontwikkelen. Mannelijke geslachtsdelen zijn niet meer gezien.
          De dame die zichzelf bevrucht zou hebben, wat ik nog steeds niet kan bevestigen, ontwikkeld zich naar mijn idee wel minder snel.


          20190523_183840.jpg 20190523_183850.jpg

          -
          Dat was hem weer voor deze week.
          Bedankt voor het lezen maar weer!









          5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

          Comment


            #12
            Jammer he die bladproblemen, ik wordt er af en toe zo leip van. Alles proberen we maar goed te doen, misschien een beetje te goed.

            Licht verkleurde bladpuntjes is naar mijn inziens top hoor, net wat je zegt ze zitten tegen hun max aan en dat is wat we willen toch!?

            Lekker ook dat die herma geen balletjes meer heeft laten zien dan heb je wel behoorlijk geluk daarmee of misschien toch dat ze er niet echt gezeten hebben..

            Ziet er verder goed uit hoor, grow on en sukses

            Comment


              #13
              UPDATE TIME!




              Hallo Growers



              Even een tussentijdse update. Ik had namelijk aangegeven dat ik een EC-meter zou aanschaffen! Deze is gisteren binnen gekomen en heb deze vandaag gebruikt om de aarde van de plantjes te meten. Ook gebruikt voor het geven van voeding vandaag.

              Ik heb van alle potten een beetje aarde gepakt en apart gemeten en kwam uit op een gemiddelde van 0.6. Dat zou dus betekenen dat mijn aarde te weinig voeding bevat, juist?
              Wellicht dat dat dan toch het probleem is?
              De pH - waarde van het aarde was nog steeds 6.8..

              Nu heb ik vandaag dus ook mooi de ec waarde van mijn voedingswater kunnen meten Deze zou volgens Plagron nu op 1,7 moeten zitten. Dus dat heb ik er van gemaakt met een pH-waarde van 5.8 .
              Alle plantjes hebben tussen de 750 - 1000ml water gekregen. Ze hadden behoorlijk dorst weer.


              20190526_182324.jpg20190526_182551.jpg

              Nu maar even afwachten wat dit doet.




              5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                heb je nog steeds last van geel bladen onderaan en bladen die langzaam afsterven?
                Zo ja, geef iets meer water mee! Voor de rest gaat het goed volgens mij krijgen ze voldoende voeding mee.
            Bezig...
            X