ruderalis x santa maria
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: ruderalis x santa maria
Hier dan al mijn eerste update
Ik heb de zaadjes ontkiemt, eentje is helaas niet uitgekomen.
de andere vier zijn ondertussen al in de grond en zijn alle 4 al bovengekomen.
Ik merk dat ze een paarse schijn hebben op de stam. Komt dit door de temperatuur? De temperatuur is namelijk met de lamp aan 25 graden en met de lamp uit 17 graden wat volgens mij goed is.
Dan zit ik met een ander probleem, ik weet niet hoeveel water ik mijn kleine dames moet geven?
zo zien ze er uit na exact 1 week.
DSC_1263.jpgDSC_1262.jpgDSC_1264.jpgDSC_1261.jpg
DSC_1260.jpgDSC_1265.jpg -
Re: ruderalis x santa maria
Heb je een relais aangesloten? En transformator op hout niet echt slim. Let op met brand!
Plantjes zien d'r goed uit.Last edited by Angelic2010; 1 October 2010, 19:51.Comment
-
Re: ruderalis x santa maria
De ballast hangt niet op het hout, omdat hij redelijk warm wordt heb ik ondervonden. Is een relais nodig voor 1 lamp? ik heb gewoon een tijdschakelaar, of is dit niet veilig?
Ik hoef me dus ook geen zorgen te maken over de paarse schijn op de steeltjes?Comment
-
Re: ruderalis x santa maria
@ steve
Je hebt een 400W lamp branden, je moet uitkijken dat je contact punten niet doorbranden van je timer.
Die zijn niet gemaakt voor zo'n hoge piekspanning. En een relais kan dit wel aan.
Voor 250W gaat het nog wel zonder relais. Maar heb bij mijn 250W ook een relais erop zitten. Het is een stuk veiliger, en er kan niks doorbranden.
Maar met 400W zou ik toch echt een relais pakken. Voor 10 euro heb je al een relais
Het gaat zich om de piekspanning
Die is veel hoger.
En beter 10 euro voor een relais, dan een afgebrand huis.
http://www.exoticgarden.eu/nl/home/relay-12amp.html <-- deze is goedkoper en werkt prima!Last edited by Angelic2010; 2 October 2010, 12:00.Comment
-
Re: ruderalis x santa maria
leuk! ga ik volgen! ben een beetje nieuw hier.... wat leren
ik ben maar nog het begin...
Comment
-
Re: ruderalis x santa maria
Misschien een man? Die groeien sneller namelijk
maar dat kan je pas zeggen als je geslacht ziet
Comment
-
Re: ruderalis x santa maria
tijd voor een update
Iemand een idee om de ph waarde een beetje te doen dalen en de luchtvochtigheid te doen stijgen?
DSC_1272.jpgDSC_1277.jpgComment
-
Re: ruderalis x santa maria
Ph- voor de ph waarde.
Voor de luchtvochtigheid leg wat natte handoeken in je kast. Of een pan met water
Dat creert ook LV.
Comment
-
Re: ruderalis x santa maria
Je kunt een vloeistof PH - toevoegen aan je water. Daarmee kun je je PH waarde laten zakken (bijvoorbeeld Canna PH -). Je hebt PH- specifiek voor de groeifase en specifiek voor de bloeifase. Succes.Comment




Comment