Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een tent vol autoflowers; Vragen, obstakels en het resultaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Cheese420
    replied
    QnQ oke de uitleg was een boek maar heb het volledig perfect kunnen lezen dus dan wacht ik met spoelen als in de eerste amberkleurige trichomen zie verschijnen

    heb een microscoop 40x inzoom tot 100x ik zie ze perfect met dat apparaatje dus ik zal jouw raad opvolgen.

    Normaal ging ik vandaag beginnen spoelen maar ga daar dan nog even met wachten hopelijk worden de toppen dan nog dikker..
    SweetMango ook merci voor de uitleg en zal qnq zijn raad opvolgen dan..

    Heb er 2fotos bijgezet. Dichter kan ik niet inzoomen op de gsm anders word beeld onduidelijk. Heb ook niet een gsm met veel megapixels..

    Als ik de foto hier upload is het veel minder scherp of hij in mn album staat? In mn album kan ik perfect elk steeltje+bolletje zien als ik hem hier upload is de qualiteit minder en wat onscherp..
    Attached Files
    Last edited by Cheese420; 11 December 2019, 14:36.

    Leave a comment:


  • SweetMango
    commented on 's reply
    Onthou wel wat QnQ zegt, tis echt persoonlijke voorkeur

  • SweetMango
    replied
    Haartjes vind ik sowieso niet op moet letten maar zo zit het ongeveer in mekaar.2B7FF526-B069-4E87-BB7F-410C235D389F.png

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    cnnbs is ook geen goeie bron van informatie, dat is een site die reclames verkoopt en daar tegen betaling artikelen schrijft om dingen aan te prijzen.

    Het oogstmoment is een kwestie van smaak en van wat je wil en kan voor iedereen anders zijn.
    Het optimale moment kun je alleen zelf bepalen en weet je eigenlijk ook pas na een paar jaar kweken wat voor jou het lekkerst werkt.
    Als je oogst bij alles wit/milky dan heb je een meer high effect wat niet zolang aanhoudt.
    Wacht je tot er wat meer amber is (20-30%) dan wordt de high wat intenser je gaat meer tegen het stoned effect aanzitten.
    Het voordeel is dat het effect wat langer aanhoudt (of dat je minder wiet gebruikt per keer)

    Ik (dat is dus mijn persoonlijke voorkeur) wacht tot ik een paar zwarte trichomen zie.
    Dat komt na amber, die paar zwarte zijn dan eigenlijk iets te ver, maar ik heb graag een zo sterk mogelijk wietje.
    Dat wil niet zeggen dat alles amber is, er zijn nog steeds volop witte en misschien zelfs wat doorzichtige trichomen want dat proces gaan constant door maar als ik 1 of 2 zwarte zie dan ga ik nog wat toppen van dichtbij bekijken want die week moet er geoogst gaan worden bij mij.
    Meer stoned dan high en van mij hoeft het niet na 10 minuten uitgewerkt te zijn.
    Het zo gevreesde (door sommige nieuwe kwekers) couchlock - bankhang effect heb ik zelf eigenlijk nog nooit gemerkt.
    Nou kan ik wel wat hebben en is mijn tolerantie misschien wat hoger, idunno, maar ik wil ḿ wel goed voelen als ik wiet gebruik, anders kan ik net zo goed gras roken
    Ja als ik 2 of 3 jointjes wegwerk wordt het voor mij ook teveel, haha, dan komt de couchlock wel. (of de wc)

    Zolang er nog veel witte haren in de top zitten is het te vroeg.

    (kleine nuance want je hebt ook 2e internode bloei, dat is als de planten erg goed gaan en de omstandigheden optimaal.
    Dan komen er heel veel nieuwe haren in de top komen maar die komen pas als meer dan de helft al bruin geworden is, en dat is niet slecht, want je top wordt dikker, maar oogsten wordt dan een compromis)

    De doorzichtige trichomen die je ziet, die doen namelijk nog niks, er zit nog niks in, dus eigenlijk wil je daar 0 van hebben.
    Als je gaat oogsten bij milky is dat niet te voorkomen, omdat trichomen nooit allemaal tegelijk verkleuren.
    Daarom krijg je dan een wietje waarvan het effect wat korter is en meer high.

    Wanneer moet je gaan spoelen (water geven zonder voeding, niet verzuipen)
    Dat is nog een grote truc, want het verkleuren van trichomen gaat niet bij elke soort even snel.
    Sommige gaan in een week van wit naar amber, maar er zijn ook soortjes die daar 2-3 weken over doen.
    Ik zelf stop met voeding als het merendeel milky-wit is, misschien 1 of 2 amber en dan krijgen ze geen voeding meer en is het afwachten.
    Gewoon elke dag water geven en om de paar dagen even de trichomen checken hoe snel ze gaan enzo, en hopelijk duurt het dan minimaal nog een week tot 10 dagen voor er geoogst kan worden maar ik heb ook al meegemaakt dat het 4 weken duurde voor ze echt lekker gingen verkleuren.
    Dat geeft niks, langer op alleen water maakt alleen dat de smaak zuiverder wordt.

    Oei wat een verhaal weer. Ik ga niet eens de spelling checken, hopelijk valt het mee
    En hopelijk heb je er wat aan
    Check die link ook even die kroket gaf, daar staat ook veel info.

    Leave a comment:


  • kroket
    commented on 's reply
    Amber trichomes is niet slecht hoor, zoals cnnbs doet overkomen in je screenshots.. Milky >>> amber trichomes heeft wel invloed op het effect; van high >>> stoned.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-trichomes

  • kelderkastje
    commented on 's reply
    Het effect veranderd, het is niet meteen weg. Da’s een oefening in tijd.

  • Cheese420
    replied
    QnQ dit wil ik bedoelen.. In mn microscoop zie ik al veel kliertjes die melkachtig wit zijn.. drm ik wil spoelen bij de bubble kush.. de andere planten zijn nog transparant en doorschijnend vzn kleur..


    De top op de foto ziet er juist hetzelvde uit of de bubblekush toppen. Op de foto zie ik ook nog witte bloeiharen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Cheese420; 10 December 2019, 19:01.

    Leave a comment:


  • Cheese420
    commented on 's reply
    Wil hem ook niet telang laten staan heb gelezen als de harskliertjes van troebel en geel naar bruin veranderen dat er dan geen effect meer is van de thc ofso.. dat wil ik zeker niet meemaken..

  • Cheese420
    commented on 's reply

  • Cheese420
    commented on 's reply
    QnQ ja sommige zitten die week. Ga enkel nog maar de bubble kush spoelen. Die toppen zien er elke dag rijper en rijper uit. De 7andere laat ik nog wat de toppen aandikke

  • QnQ
    commented on 's reply
    Ze bloeien een week of 4-5 toch ?
    Lijkt me erg vroeg, maar jij weet dat het beste

  • Cheese420
    replied
    Harskliertjes zien echt troebel dus denk dat ik wel mag beginnen flushen spoelen met gewoon water?
    net gekeken met microscoopje van vriend in afwachtende van de mijne van aliexpress

    Leave a comment:


  • kroket
    commented on 's reply
    Knakken kunnen ze prima verdragen. Dat heb ik dan wel weer veel gedaan
    Mijn ervaring is dat je de stam/tak beter eerst een beetje kan pletten op de plek waar je wil knakken. Ten eerste omdat ze anders nog wel eens wil breken, en ten tweede omdat ze zich anders binnen een dag weer volledig rechtop heeft gericht.
    Als je de stam/tak eerst plet moet je haar wel gaan ondersteunen, anders gaat ze verder dan de gewenste hoek doorhangen

  • Cheese420
    commented on 's reply
    Oke Ipie had dit al eens gezien op youtube maar dacht dat het teveek stress voor de plant bezorgde ofzo.. alsinds bedankt voor de reactie

  • Ipie
    replied
    Ach zo ja!

    Knakken en buigen van wiet is het laatste wat
    in me opkomt! Zodat het een verdere afstand krijgt
    van de lamp. De plant blijft intact als je het goed doet.

    Tussen middel en wijsvinger rustig vasthouden en rustig met
    de duim een beweging maken zodat er een knik in komt en je
    het voor ongeveer 45 graden kan buigen naar horizontaal......

    Ps. wel even een studie maken op you tube want even de slagen
    van de zweep kennen is zeer belangrijk!!

    Leave a comment:

Bezig...
X