Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED: Greennights 2de kweekpoging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Greennights 2de kweekpoging

    Korting op 420shop
    Beste Jders,

    Na dat de vorige topic helaas verloren is gegaan beginnen we even opnieuw.

    Ik kweek met een simpel setup :

    Lampen: 5x 15w 4000k 1500Lumen+5x 10W 2700k 810Lumen
    Voeding: npk van de bouwmarkt(zal later nog even specificeren)
    Medium: potgrond+perliet mix
    Potten: 10 liter bouwemmers

    We weten dat deze setup geen geweldige resultaten gaan geven maar we willen het hier voor nu wel even mee doen(betaalbare tips welkom!, tevens zijn er nog wat rood/blauw lampen onderweg).


    We hebben inmiddels 1 plant(quickone auto) welke nu met de bloeifase bezig en 4 zaailingen(2x bcn critical XXL auto & 2x Nothern lights auto)


    quickone: nu zon 5 weken oud:

    IMG_20190929_164724 (Medium).jpg IMG_20190929_164721 (Medium).jpg

    Zaailingen zijn nog klein nu ongeveer 9 dagen oud,

    bij 1 Northern Light is echter iets vreems aan de hand , ik zal binnenkort van elle 4 even een foto maken, maar voor nu heb ik alleen een foto van het zorgenkindje

    IMG_20190929_164707 (Medium).jpg

    #2
    Zo dat heb je niet getroffen dan, precies je topic gestart in de 2 dagen die verloren zijn gegaan
    Nahja, dan maar opnieuw he...

    Wat ik me afvroeg, wat voor lampjes heb je ?
    Spaarlampen moeten echt op 10-15cm van de planten af, dus dan heb je net genoeg lampjes voor 1 klein plantje.
    Eigenlijk voor een halve plant. (je hebt 9000 lumen ofzo?)
    Hoe ga je er dan 5 onder passen ?
    Dan heb je echt serieus meer licht nodig.
    Bloeifase zie ik nog niet. Die Qo is nog niet in bloei.

    Staat dat kromme blaadje op de tocht ?
    Plantjes houden niet van tocht.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      qua licht is het weinig indd, er komen snel nog wat lampen bij en dan zien we wel even wat er van komt!

      Wat betreft tocht, wel natuurlijke trekking in het huis en een ventilator erop, verder is de LV nu ook wat te hoog met dat natte weer.... weet niet of dat het nog zou kunnen zijn ik zag dat inmidels een 2de ook begint te krullen

      Het setup is nu als volgt:
      IMG_20190930_113945 (Medium).jpg IMG_20190930_114046 (Medium).jpg

      de kleine kinders van dichtbij:
      IMG_20190930_114125 (Medium).jpg IMG_20190930_114108 (Medium).jpg

      de Qo

      IMG_20190930_114132 (Medium).jpg







      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Zou die ventilator weghalen, of de andere kant op richten.

      • Greennight
        Greennight commented
        Editing a comment
        Gaan we dat zo maar is even doen, ik hoop dat de extra licht snel binnenkomt dan hang ik dit er gelijk bij

      #4
      Hi...

      leuke settup wel!
      maar ik vraag me af of je geen problemen krijgt met lichtvervuiling? Zo in die kamer?

      veel succes ermee en idd wat q aangeeft haal die fan maar weg...

      gz Ricky

      Comment


      • Greennight
        Greennight commented
        Editing a comment
        Tnx, this een elcheapo setting maar wel met verstelbaar licht.

        Wat betreft lichtvervuiling valt 't mee, raam is afgeplakt, alleen ventilator rooster is open en verder natuurlijke trek vanaf buiten is niks te zien(mits je dit bedoelde dan)

        Fan is inmiddels weg

      #5
      Goedenavond! Het is tijd voor een update
      QuickOne doet t best goed! de onderste bladeren zijn wel slechter aan het worden maar het valt nog mee, en de problemen wat betreft de gele nerf die ze had zijn niet meer zichtbaar in de nieuwe bladeren. Ze groeit als kool en gaat inmiddels lekker in de bloei.

      IMG_20191007_194210 (Medium).jpg IMG_20191007_193912 (Medium).jpg

      IMG_20191007_193957 (Medium).jpg IMG_20191007_194922 (Medium).jpg



      De 4 andere planten gaan wisselend, sommige hebben bladeren welke slecht zijn en waar we niet goed snappen hoe dit kan, we denken nu zelf aan een teveel aan voeding!, dit omdat we aarde van de eerste poging waar we ook teveel voeding in hadden zitten hebben gemengt met nieuw potgrond! En het foutje dat we de kleintjes voeding hebben gegeven.
      er is 1 pot waar vrijwel alleen nieuw potgrond in zit en die lijkt geen bladklachten te hebben.

      De kleinste van het stel (is 1 dag later ontkiemt dan de andere 3 jonkies) ze heeft er nog niet zo'n zin aan en groeit langzaam. Heeft inmiddels duidelijk een achterstand op de rest maar we gaan zien hoe ze verder gaat.

      IMG_20191007_194311 (Medium).jpg



      De grootste groeit hard maar heeft dus wel wat geleden door wat wij dus denken een voedingsoverdosis,nieuwere bladeren lijken echter wel gezond.

      IMG_20191007_194331 (Medium).jpg IMG_20191007_194303 (Medium).jpgIMG_20191007_194928 (Medium).jpg



      Nou dat was het dan weer voor deze update!

      Attached Files
      Last edited by Greennight; 7 October 2019, 22:52. Reden: Taalvoutjes gecorrigeerd

      Comment


      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Als er een voedingoverschot zat, dan laat ze dat wel zie. Sowieso wil je je zaailing niet met te veel voeding in de aarde trappen. Natuurlijk niet zo handig. Ik zelf geef (root juice) 1/4 van wat ze mogen in het begin en bouw dat slowly op. 3/4 weken geef ik groei voeding ook 1/4 van wat voor geschreven staat en ga vanaf daar veder.


        Weet niet hoe oud dat kleintje is.. ?Maar lijkt me weekje of 2 max?

      • Greennight
        Greennight commented
        Editing a comment
        ongeveer 3 weken net als de andere 3 welke beduidend groter zijn... maar we gaan het zien wellicht is t een laatbloeier

      #6
      Ziet er goed uit. Met de juiste tools en geduld lukt alles!

      Om die lv omlaag te krijgen kan je eventueel een vochtvreter aanschaffen. Die kosten niet bepaald veel in de dhz.
      Nu, in de groei maakt dat nog niet zoveel uit. Eens ze een aantal weken in bloei staan pak je dit 'probleem' best wel aan.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Klopt! Luchtvochtigheid niet druk over maken.
        Tijdens het knippen is het wel prettig om het ietsje
        lager te houden maar ja, veel maakt het ook niet uit
        want als het bij de plantjes zeg maar, 70% is het in
        de omgeving ook zo.

        Wel tijdens het kuren kun je het lager brengen..........

      • Greennight
        Greennight commented
        Editing a comment
        Ja het helpt zeker , misschien toch nog eens een dichte kast maken en misschien beter licht(maar ga nu eerst kijken wat ik kan behalen met deze setup misschien zijn daar wel gewoon tevreden mee!.

        De lv zal ik aan het eind wel wat laten zakken(als dat dan nog niet gebeurt is door de natuur, al dat regen van de afgelopen tijd helpt niet moet ik zeggen

        ik dacht dat het belangrijker was om LV lager te krijgen maar dat valt dus mee! tnx voor deze info

      #7
      Succes deze ronde!

      Comment


      • Greennight
        Greennight commented
        Editing a comment
        tnx,het gaat een stuk beter dan de eerste keer !

      #8
      Kleine update:

      Het gaat hard!, QO begint echt buds te creeeren en begint echt als een malle te groeien foto in de vorige update is 2 dagen oud, als je dat met deze foto vergelijkt zie je meteen al het verschil!

      IMG_20191009_215324 (Medium).jpg

      de buds:
      IMG_20191009_215330 (Medium).jpg IMG_20191009_215452 (Medium).jpg


      wat ik zo zie(heb ze niet geteld) zijn het zeker wel een stuk of 10 tot 20 bloeikopjes.

      De jongere planten weet ik niet wat ik er van moet vinden, het gaat niet heel slecht maar er gaat wel meer fout dan bij de QO.

      IMG_20191009_215503 (Medium).jpg
      Ze zijn allemaal ongeveer even oud (nu zon 3 weken) en er zit serieus wel veel verschil in( op de foto 1 en 3 = nothern lights auto, 2 en 4 = BCN Critical XXL)

      1:Blijft qua formaat duidelijk achter bij zijn broertje op 3
      2:de gezondste van het stel, geen bladproblemen eigenlijk gaat deze gewoon helemaal zoals het moet gaan
      3:heeft bij de oudere bladeren vreemde opkrulling , bij de nieuwere gaat het zover goed
      4:heeft het zelfde als 3 maar in mindere mate, vanavond zag ik daar echter iets anders vreemds

      IMG_20191009_215609 (Medium).jpg IMG_20191009_222236 (Large).jpg

      dit is bij de nieuwe bladeren, het lijkt aangevroten te zijn maar dit lijkt mij sterk gezien de andere planten dit niet hebben.... het lijkt dus op ernstige problemen met de plant zelf jullie een idee?


      Oja. om even een contrast te geven hoe goed deze poging gaat heb ik nog 1 plant van de vorige poging bewaard (bcn) in de vensterbank(vriendinlief vond het zonde hem te doden omdat ie in de bloei zit)
      echter het is echt een hopeloos geval
      IMG_20191009_214313 (Medium).jpg

      nou dit was m weer, fijne avond
      Attached Files
      Last edited by Greennight; 9 October 2019, 22:29.

      Comment


        #9
        Het is weer tijd voor update!

        het gaat best goed! zeker de QO gaat lekker en ook de kleine dames zijn inmiddels ook geen kleine dames meer.

        IMG-20191016-WA0010 (Large).jpg


        zoals je ziet hangt er nu boven QO ook een complete lampenwinkel inventaris en daar doet ze het best leuk op mijn inziens

        IMG-20191016-WA0007 (Large).jpg IMG-20191016-WA0005 (Large).jpg IMG-20191016-WA0006 (Large).jpg

        IMG_20191017_205359 (Large).jpg


        Zoals je ziet zit hij echt BOMVOL bloeikoppen, we denken zelf dat t verstandig is de onderste kleintjes weg te halen maar willen eerst de mening van jullie hebben.


        Verder is er niet veel te melden en groeit alles gestaag door.

        tot de volgende update



        Comment


          #10
          Ghehe...het lijkt inderdaad wel de etalage van een lampenwinkel
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Greennight
            Greennight commented
            Editing a comment
            Haha ik vind 't wel wat hebben, jij een idee of 't slim is wat van de onderste bloeiers weg te halen en zo meer energie richting de mainbud te laten gaan?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dat kunnen nog goeie, weliswaar kleine topjes worden eh, als ze lang genoeg blijven staan.
            Ik gebruik dat soort kleine topjes onderin om zaden te maken, of ik stop ze in de verdamper, primagoed
            Energie komt van het licht, dus van de bladeren.
            Voedingsstoffen uit de bodem, en die krijgen ze bij ons altijd wel voldoende.
            Mja, je kan ze weghalen eh, jouw feestje.
            Ik vind het wiet weggooien, maar das mijn mening.

          #11
          Een zeer welkome mening, ik laat ze dan wel zitten​​​​​​, hoe maak je trouwens zaden

          Comment


            #12
            Goedenavond allemaal,

            Hier is weer een nieuwe update van onze dames.


            Quick One gaat als een speer en is nu 65 dagen oud!

            IMG-20191026-WA0002 (Large).jpgIMG_20191026_181420 (Large).jpg

            Ondanks dat het echt super goed gaat merken we dat ze inmiddels wat blad problemen ontwikkeld. Zie volgende foto's.
            Dit zijn de onderste bladeren van de plant, in mijn optiek is dit overduidelijk trips.

            Het valt ons sowieso op dat in de aarde van de potten best veel beestjes en kleine vliegjes rond paraderen.
            Denken jullie dat dit in dit late stadium nog voor problemen gaat zorgen? en wat valt er eigenlijk te doen aan deze plaag beestjes.

            IMG-20191026-WA0003 (Large).jpg IMG-20191026-WA0006 (Large).jpg


            Ook hebben de blaadjes naast de grote top een beginnend probleempje wat betreft bruine puntjes.

            IMG-20191026-WA0004 (Large).jpg

            We vragen ons alleen af tot wanneer we voeding moeten geven, is het niet zo dat je 2 weken van te voren stopt?
            Echter kan ik als beginneling niet inschatten wanneer dat is, wat is jullie mening?

            ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

            De andere dames zijn nu 6 weken oud (northern lights en bcn critical), en groeien ook echt enorm hard. Ze zijn bijna qua lengte de Quick one al voorbij.
            Quick one is lengte 56cm
            Northern lights is 54cm
            BCN critical is 50 cm

            IMG_20191026_181636 (Large).jpg


            Bij deze dames is niet zo heel veel bijzonders te melden, behalve dat de scheuten bij de eerste hoger zijn gegroeid dan de top zelf.
            Verder staan ze er hartstikke leuk bij!

            De luchtvochtigheid is de afgelopen weken heel hoog geweest, hoogtepunt zelf 82%.
            Met continu ventileren daar waar nodig is het gezakt, maar iedere plensbui vloog die weer tegen plafond.
            Nu met 3 mooie warme dagen is het gelukkig weer op niveau.
            Hier moeten we nog wel echt een oplossing voor zien te vinden, tips zijn nog steeds welkom

            Nou hier laat ik het bij voor vanavond, iedereen een fijne avond gewenst en tot de volgende update!


            Comment


              #13
              Oeh, gezellig. Thrips op bezoek zo te zien. Even in het beestjes topic kijken wat je er tegen kan doen.
              En zei je kleine zwarte vliegjes?
              Weet niet of je van die plak strips hebt? Anders volgende keer even er bij kopen.

              6 weken oud, dus wat 2/3 weken heb je bloei verschijnselen ? Meeste planten gaan tot 8 weken. Als je vanaaf week 7 spoelt zit je naar mijn idee goed.
              sigpic

              Comment


                #14
                Goedenavond !

                We zijn alweer 6 dagen verder en wat gaan de dames hard.
                Ons zelfgemaakte lampenwinkel frame is bijna te klein voor onze nieuwe dames!

                Ze zijn inmiddels wel een verdieping verhuist. Waar ze eerst netjes een eigen kamertje hadden, hebben ze nu een eigen zolder.
                En dat heeft gelijk ons LV probleem opgelost, deze zit nu netjes op schema.
                Ook de temperatuur word verzorgd door de CV ketel en 2 gloeilampen. En aangezien het dak zo lek als een mandje is, is de ventilatie daar ook voldoende!
                Eigenlijk alleen maar voordelen gepakt hier.

                Voor onze dame van nu 71 dagen oud, zijn we gestopt met voeding geven. Daar we denken/hopen dat ze nog 2 a 3 weken staat.

                20191102_171401 (Large).jpg 20191102_171355 (Large).jpg


                Wel hebben we onderin enorm veel spierwitte popcorntjes zitten
                Waarvan we nog niet zeker zijn wat te doen. We laten ze nu wel zitten!

                Maar hebben ook iets gelezen over deels oogsten, Iemand daar ervaring mee met een autoflower?
                Van wat ik erover kan vinden zijn de meningen erg verdeeld, en wat ik weet van de ervaring uit tomatenplanten teelt is dat je niet onnodig wonden moet gaan maken aan een plant.
                Gezien de energie van de plant zich gaat richten op de wond i.p.v de vrucht..
                Het lijkt mij dat dat hier een beetje hetzelfde idee is...

                ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
                Over de Thrips heb ik op dit forum veel informatie gevonden,
                dat moet voor de volgende ronde wel goed komen
                ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

                De rest van de dames groeien als een speer, echt niet normaal.

                6 dagen geleden was de grootste dame 54cm, vandaag was zij 73cm !
                Ik wist niet wat ik zag toen ik de zolder op liep. Ze stond ook volop met de bladeren omhoog te genieten van het lampje.

                Ze gaan nu allemaal langzaamaan in de bloei. sommige vertonen net voorbloei en andere krijgen al een klein topbudje

                Hier een leuke foto van de dames op hun nieuwe locatie.

                20191102_171111 (Large).jpg


                Attached Files

                Comment


                  #15
                  Kleine update op QO,

                  De kap en droogheeft inmiddels plaatsgevonden!

                  Opbrengst droog 31 gram

                  IMG-20191116-WA0005.jpeg
                  IMG-20191116-WA0002.jpeg


                  Nu de andere 4 nog even lekker laten groeien en dan hebben we over paar weken weer met een beetje geluk 4x deze opbrengst!


                  Opbrengst is gezien de setup denk ik zeer acceptabel wat vinden Julie?

                  Comment


                  • JFall
                    JFall commented
                    Editing a comment
                    Super hoor, .....dat het mag smaken
                Bezig...
                X