Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

    Korting op 420shop
    Hay mense ik ben ieuw op dit forum . en zal me evenvoorstellen ik kom uitbelgie (brabant). Ben 28 Jaar en ben me aan het verdiepen in het wietkweken voor eigen gebruik welliswaar.

    Ik heb de voorbije 2 maand hard gezocht achter materiaal wil alles dadelijk goed doen en had een buget van 1500euro. Hier voor heb ik via verschillende webshop aankopen gedaan.

    Met als resulattat- 1 slivertwinbox 0.80.82
    - 2 vk vent buisventilatoren 175cuub
    - 10 meter combiconnect
    - 1 diamond fan controller+ themostaat
    - 2 125w spaarlampen groei
    - 1 96w t5 + reflectoren
    - hamerslagkap
    - verwarmingskabel 45w
    - luchtbevochtiger
    - clip fan
    - blumat watergeef systeem
    - 12* 4l potten
    - potgrond sanaform
    -propagator

    dit is de opstelling voor mijn voorgroei en moederplan. onder in de twinbox voorgroien momenteel onder 125w spaarlamp en 96w t5.

    boven in de twinbox zou ik graag 2 tot 3 moedertjes houden ivm afwisseling enzo ... deze zou ik uiteindelijk onder 250w spaarlamp willen opkweken.

    ivm met de bloei opstelling heb ik het volgende kunnen kopen .
    de opstelling is als volgt - 1sylver mylar tent 1.2/1.2/2
    - ruck afzuiger 350cuub
    - rhino filter 350cuub
    - 1davin schakelkast 2*600w
    - 12 11l potten
    - 1 sms twin fan controller + themostaat
    - 1 vk 125cuub vent
    -1 Bal evsa 600w
    - 1 lucalox lamp 600w bloei
    -1 spiegelreflextor
    - 10 m sonnoconect
    - brandblusser automatisch

    Verder heb ik schimmels (mycomax) de hesi starterbox als voeding
    1 ph meter hanna 1 ec meter hanna 1 digitale themometer 1 tensiometer blumat 1fertometer stekkengel stekkenplugs(50)

    Verder heb ik nog werkmateriaal en wat tape enzo gekocht dimmers,tijdschakelaren

    Dus dit is de algemene opstelling hiermee hoop ik toch buiten filter en voeding en mss lamp pas na enkele kweekjes te moeten bij investeren.

    grtz smoky
    Last edited by smokymcpott; 19 October 2010, 10:53.

    #2
    Re: 1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

    Nu de opstelling is als volgt ik ben nu momneteel 2 weken verder had 12 zaadjes laten uitkomen in gewone potgrond. tentjes staan in goed verluchte kelderruimte

    -5 fem hericules
    -5 fem CBH (chessberryhaze)
    - 2 freebees Big-white fem
    -3 papaya reg

    hiervan is er eentje niet opgekomen (ik heb ze laten ontkiemen tussen vochtig wcpapier tussen 2 bordjes) pennetje 0.3cm heb ik ze inde grond gestoken in mn tentje in een propagator met een temp van 28 overdag en 20 snachts dit voor 4dagen met hoge luchtvochtigheid en ze waren dus op 1tje na allemaal goed opgekomen in de 0.5l potjes .......

    Ondertussen zijn ze overgeplant naar de 4 l potten en het blumatsysteem er op aangesloten maar net voor het overplanten waren sommige die rare blad voring vertoonde precies een aantasting van iets (schimmel ofzo) nu een weeklater waren er nog zo 2 gevalletjes ik heb deze gewoon verwijderd 1bigwhite en in totaal +slechtkiemer 3 hericules zijn nu in hogere oorden......

    Maar nu het betere nieuws de ander 9 zien er zeer mooi uit bij de papaya's is er 1 achterblijvertje deze ga ik ook nog verwijderen omdat ik hier een snel groeiende en moeder wil hebben voor stekken van te nemen. de andere 2 staan er zeer lekker bij.
    de cbh's doen het ook practisch allemaal goed
    de overgebleven bigwhite laat zich ook opmerken door een krachtige groei

    ze staan nu 1 weekje in de 4 l potten en zijn zo eeen 6cm hoog en beginnen aan heun 4 de bladerstel.


    de voeding is een combi van tnt,wortelcompex,enzymen,supervit en onder de potgrond zelf een beetje myco max respectievelijk een ec van 0.70 ph van 6.4

    welheb ik problemen met de temp hoog genoeg te houden snachts(lampen uit) de grond temp zakt tot 17.5 graden maar over enkele weken maanden zal dit nog lager zijn hoe zou ik dit kunnen voorkomen.....

    Momenteel staan ze dus onder 1spaarlamp 125w en 96w t5 deze hangen beide op 15cm van de plantjes en ze doen het lekker vind ik . clip fan en luchtbevochtiger zorgen voor vochtigeluchtstroom onde rde lampen lvschommelt tussen 45-70


    Dit is het zowat ik zal strak als de lampjes aangaan wat fotos maken !


    groeten!! reacties zijn zeer welkom vandaar dat ik zo uitgebreid alles heb opgeschreven tnx and grtz!!!

    Comment


      #3
      Re: 1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

      Foto's doen altijd wonderen. Mooie setup alvast, en nog veel succes ermee.

      Je had toch warmte kabel , daarmee kun je bodem temperatuur hoger houden, of anders een kacheltje erbij. Ik zelf maak me hier niet zo druk om. Ene soort kan het beter hebben dan de andere soort.

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

        <- probeert het zich vast visueel voor te stellen
        Aan het materiaal kan het bijna niet meer liggen..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: 1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

          hey daar ja leuk dadelijke een leuke reactie te krijgen...


          idd leuke setup maa rheeft wel wat eurotjes gekost heb nog enkele dingen vergeten zoals hygrometertje enzo .....

          maar echt alles zat rond de 1500 was er wel tevreden mee want dacht dat ik vele minder voor dat geld zo u hebben maarja ik rook ongeveer 1.5- gram op een dag denk ik dus als ik 1500euro opmaak + stroomkosten (dat zal nog wel eens rond de 500euro voor 9maanden ofzo zijn heb er eigenlijk niet zo een goed zicht op)

          Maar als ik deze 2 getallen optel en ik vergelijk het met moeten gaan te kopen in nederland (waar mss binnekort voor vlamingen niets meer te krijgen is) of het kopen bij een huisdealer (wie weet bewerkt dit dat 250euro voor 50gram) maakt ik wel wat winst voor mijn eigen dus spaar ik toch wel nog uit na zo een investering en ik heb het leuke er nog bij fijn te kunnen hobbien met leuke spulletjes hopelijk voor jaren

          vandaar dus de beslissing om te kweken .

          ivm de warmtekabel ja ik heb er eentje maar moet ik die nu echt door mijn grondweven of is het ok ze langs de buiten kant te weven?? heb ze nu langs de buitenkant,ik merk dat de omgevingstemp wel goed 4 graden stijgt met zo een kabel maar als ie dan wel genoeg invloed op de grond heeft ?

          maar zo aan jouw reactie te zien is het niet zo erg effe koude tenen te hebben ....

          grtz!

          grtz fotos volgen morgen ........
          Last edited by smokymcpott; 19 October 2010, 14:59.

          Comment


            #6
            Re: 1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

            PA230192.jpgPA230188.jpgPA230186.jpgPA230191.jpgPA230190.jpgPA230185.jpgPA230189.jpgPA230184.jpgPA230187.jpg

            Comment


              #7
              Re: 1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

              HEY MENSE VANdaag eens wat vlugge fotos getrokken ......

              zoals je zie ze gaan redelijk goed diegene die er in staan vorige updates ben ik net tevlug geweest met de overgebleven soorten op te noemen .
              in de tent staan er dus nog 3 REG papaya's (voor moederplan) 1bigwhite fem, 4 CBH Fem, 3Hericules fem zo dat heb ik dan even rechtgezet.

              je ziet dat ik momneteel de 11plantjes onder 125w spaarlamp en 96w t5 ben aan het opgroeien ze hangen elk op dezelfdehoogte maar toch duidelijik zichtbaar dat t5 meer kracht uitstraat de groeie is hier veel korter in stengelgroei.

              de ec heb ik gistern verhoogt naar 0.85 EC (het voedingsvat is nogal amateuristisch maar doet tot nu toe goed genoeg werk. Ph ligt tussen 6.0/7.0 . Omgevingstemp onder de lampen is tussen 29/17 graden vochtigheid 80/50 grondtemp 21/18

              De lampen hangn nu ongeveer op een 15cm ......

              zo dit was em dan eventuele opmerkingen hoor ik graag .... grt !!!
              deplantjes staan nu 10dagen in 4l potten (eerst een 5dagen na ontkiemen laten wortelen in 0.5 l potjes) dus ze staan nu 15dagen boven de grond dekleinste zijn 7/8cm beginnen aan hun 4/5de bladerstel de grootste zijn tegen 10cm sommige hiervan zijn al aan hun 6de bezig......

              ivm met het in bloeizetten wanneer hoe groot hoeveel internoden (IS info zeer welkom ) tnx !
              Last edited by smokymcpott; 23 October 2010, 12:05.

              Comment


                #8
                Re: 1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

                Na een node of 8 is een plant volwassen en kan ze volwaardig bloeien.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste kweekje ooit (hobbykweek) zaad/moeder/ stek/bloei

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...+dieven+fimmen

                    Comment

                    Bezig...
                    X