Mededeling

Collapse
No announcement yet.

When nature calls :purple haze and strawberry cough

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

When nature calls :purple haze and strawberry cough

Korting op 420shop
    Beste,
    die hard growers,semi pro en noobs,
    ik begin even een nieuw verslagje van een paar plantjes waar ik toch wel benieuwd naar ben zowel naar geur smaak en kleur.
    Ik zit momenteel al maand en half ver vanaf zaad,kwestie van het ietwat saaie gedeelte al gepasseerd te zijn.
    Bedoeling is voor nog voor te groeien tot men ledlamp begin vlgnde maand hangt,dus nog een 3 tal weken voorgroeien dan bloei.
    Heb beginperiode last gehad van een bezoeker in de tent die in men blad was beginnen knabbelen,gespot en geelimineerd.
    Nu even over de groei,de purple haze doet het goed van in het begin buiten het geknabbel.de strawberry heeft het in begin wat moeilijker gehad,rare bladvorming missend blad dit is naarmate groei allemaal goed gekomen.

Ze zijn ontkiemd in gewone zaai en stekken grond van aveve en 3 dagen geleden verpot naar gewone mild voorbemeste potgrond van aveve gemixt met perliet.
    SO TIME TO LET THE GIRLIES GROW.

In en met wat kweken we,
    voorgroeikast zelfbouw beplakt bekleeft geverfd getimmerd en gelukt 80breedt 40 hoog 40 diep,daar hangt in,
    2 tneon sunblaster 24 watts 4 weken voorgegroeid en verhuisd naar,
    80op80op160 growtent met 150w hps ,badkamerafzuiging en fan voor lamp te koelen.
    In deze tent komt dan de led lamp voor de bloei de viparspectra tc 600 met ingebouwde timer afstandsbediening en dimbaar dus kan stelselmatig sterkte licht opvoeren.

Welke voeding gebruiken we
    plagron alga lijn GROW
    BLOOM
    POWER ROOTS
    PK13 14
    CAL MAG

Zaadjes purple haze komt van wietzaadjes dus kwa purple kleur verwacht ik niet al te veel lang geleden gerookt van coffeeshop Baron en was wel lekker smaakje toen effect en geur herriner ik me niet al te veel meer van.
    Strawberry cough van Dutch Passion ben ik eigelijk terecht gekomen via een film die ik zag met Clive Owen over geen geboortes meer naam ben ik kwijt maar dat stuk van die kweker met de strawberry zalig gewoon.
    misschien domme reden but i dont care.
    nu misschien beter wat fotos.
    rood is strawberry en getopt
    paars is purple haze

srr voor de slechte fotos
    Attached Files

Disclaimer: Ik ben een noob.

Vraag: Zijn ze niet wat klein voor anderhalve maand groei?

Comment

• Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ik ook man.
      Ja ze zijn nu wel al wat groter al week geen foto's getrokken,men gsm camera is in frut.
      Ze moeten nog 3 4 weken groeien dan in bloei dus met groeispurt komt wel goed.
      Ben blij met wat ik krijg man alst mor smaakt.

• kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Ahh zo bedoel je. Succes met je kweek!

Zaadjes purple haze komt van wietzaadjes dus kwa purple kleur verwacht ik niet al te veel
    De echte Purple haze bestaat niet meer eh...
    Als je seedfinder kijkt zie je een aantal verkopers van PH en die gebruiken allemaal verschillende genetica, dus wat is de echte ?
    Eigenlijk is die er niet meer

Children of men
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

• OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Ja, ik zeg dat natuurlijk niet zomaar ...
      Herinner je mijn gedoe rond de Lambsbread strain nog? Ik had hem gevonden bij wietzaadjes.nl (althans zo wordt ie aangeboden) en toen ik hem thuis kreeg, bleek het een kruising te zijn met de AK49. Dat hadden ze niet vermeld op de site.

Toen ik Tim daarover contacteerde gaf hij toe dat hij eigenlijk ook maar de zaadjes doorverkoopt en de achtergrond ervan niet kent. Alleen wees ik hem erop dat daarmee niets mis is, maar dat dan wel ALLE info moet worden doorgegeven. Op zijn vraag wat hij kon verbeteren, heb ik geantwoord dat ie z'n info moet aanpassen zodat de klant niet misleid wordt. Want dat is nu wel het geval want de info ivm de kruising is (naar mijn gevoel heel doelbewust) weggelaten.

We zijn ondertussen al meer dan een maand verder en de site is nog steeds niet aangepast. De kruising wordt nog steeds niet vermeld.
      Mijn review waarin ik dit vermeld, wordt niet toegelaten op de site en is dus ook niet zichtbaar.

Mijn conclusie: onbetrouwbaar

Ik blijf weg van die site en ik zal ook zo veel mogelijk mensen daarop wijzen als ik weet dat ze daar zaadjes willen kopen. Je kan de info die je leest niet vertrouwen. Die is in het beste geval gewoon overgenomen van ergens anders of in het slechtste geval moedwillig aangepast met marketing in het achterhoofd. Bah!

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ah bedoel je het zo.
      Maar dat is bij echt alle zaadbanken he.
      Azarius, AliŽn noem maar op.
      Ze verkopen zaden van een ander, das niks nieuws, dat wordt al 30 jaar zo gedaan.
      De omschrijving komt dan ook van de leveranciers van de zaden. Logisch.
      Er zijn nou eenmaal soortjes die niet meer bestaan, althans niet de originele.
      Meest oldscool soortjes want destijds hadden we geen internet.
      Ruilen van zaden werd alleen onder vrienden gedaan.

Dat is dus niks specifiek voor wietzaadjes.nl maar geldt voor alle zaadbanken, ook die in het buitenland en overzee

• OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Jammer genoeg heb je gelijk QnQ, er is veel verloren gegaan door de jaren heen. En dat er zaden van een ander verkocht wordt, is niet zo erg, tenminste als je ALLE info ook meegeeft en niet aanpast naar eigen wil.

Want hier is het doelbewust hoor. De info werd in dit geval NIET overgenomen maar zelfs aangepast om een betere marktwaarde te hebben.
      Bij de oorspronkelijke zaadbank (Vision Seeds) wordt de kruising wel degelijk correct vermeld, bij wietzaadjes werd die info weggelaten. En terwijl Tim bij andere zaadjes de info wel overneemt van Vision Seeds, deed hij het hier duidelijk niet. Niet alleen in de naam (want iedereen kan zich vergissen) maar ook in de beschrijving en de data van de strain werd de kruising moedwillig weggelaten. Dus da's niet zomaar wat zaad van een ander verkopen, dat is het beter doen lijken dan het is. En daar ben ik gevoelig voor.

Dat men maar wat aanmodderd en dat ze niet goed weten wat ze doorverkopen keur ik niet goed maar wordt inderdaad door velen gedaan waardoor we daar al niet meer van opkijken... maar als men moedwillig info achterhoudt om iets beter te doen lijken, dan gaan m'n haren rechtstaan.
      Als men er dan op gewezen wordt en het wordt niet aanpast, vallen m'n haren uit. En als een review geweerd wordt (die helemaal niet verwijtend geformuleerd was) dan ben ik alle vertrouwen verloren. Makkelijk zo, reviews weigeren die je marketingmodel blootleggen aan de onwetenden... En daar kijk ik wel nog van op want dat zijn gangsterpraktijken en misleidend voor de onwetende consument. De review waarbij men vermeld dat het gaat om de favoriet van Bob Marley werd wel toegelaten. Natuurlijk, want zeg nu eerlijk: je verkoopt meer zaad als je liegt over de genetica en kan stoefen met een bekende naam dan als je eerlijk toegeeft dat die strain niet het zuivere ras is.

Maar goed, genoeg topic-kaping

Ja ik denk overal word er wel wat verdraait of verzwegen maar ik kan in ieder geval ook niks zeggen over de kwaliteit van de huismerk zaden. Al diegene die ik kocht zijn allemaal ontkiemd en gezonde plantjes en lekkere rokertjes of vrienden mee blij gemaakt
    Over de echtheid kan ik niet oordelen iedereen met een zaak draait om winst te maken en niet alles word altijd eerlijk verteld.
    Misschien niet heel eerlijk allemaal maar op gebied van leveren ontkiemen en reageren op mail of extra's geven ben ik toch over het algemeen blij over wietzaadjes.nl.
    spijtig dat de strain niet echt blijkt te zijn maar hopelijk smaakt ze lekker.
    Daar draait het op het einde van de rit toch om

Comment

GOOOOOOODMORNING

Eerst en vooral een update van de waarschijnlijk niet zo paarse haze,deze dame zit duidelijk goed in haar vel ze groeit nu goed door geen problemen momenteel.
      Water geven doe ik alleen indien ze het vraagt,voeding idem.
      Nu 1 van de dingen die ik me wel afvraag hoe gaan de planten reageren van hps omschakelen naar led van 150w naar 600w,die led kan ik nu wel stelselmatig opvoeren maar gaat de plant niet reageren op het type van belichting.
      Het 2 de waar ik mee zit,ik laat de lamp snachts draaien omdat ik buiten in een afgesloten bijbouw kweek waar de temp momenteel snachts ongeveer 5 graden warmer is als buiten,nu mijn hps lamp vangt die koude op momenteel snachts tssn de 21 en 25 graden.
      gaat die led genoeg warmte geven denken jullie of zal ik moeten bijverwarmen.
      Op de foto zie je wat residu van de bladvoeding vita voor de rest gooi jullie mening maar
      Attached Files

Comment

Ziet er goed uit hoor! Mooie groene bladeren.

Waarom zet je eigenlijk die streepjes op de foto's?

Comment

• Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Paars voor purple haze
          Rood voor strawberry
          Ik haal soms alles wat door mekaar van fotos en dat is voor mij makkelijker om te plaatsen en iets duidelijker.

• kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Ah zo! Helder. Slim!

Nu ja even over men andere dame,
        die vind ik het precies minder doen slappe zwiebelige stengel,ik heb nog nooit een stokje moeten gebruiken ter ondersteuning maar deze dame laat zich echt wat hangen.
        Haar groei gaat wat gestaag al van in het begin die rare blaadjes en bladvorming ligt het aan de genetica ik weet het niet,misschien ben ik mis.
        Sorry voor de kutkwaliteit van de fotos heb men oud cameraatje gevonden en bezig op te laden
        Attached Files

Comment

Even een nieuwe update,
          De meiden groeien als kool, de purple haze gaat goed kleine vertakkingen maar stevige plant mooi groen nu zo een 40 cm groot met de pot bij komen we op 60 cm dus beslist om ze toch maar om te schakelen naar 12 12,vanwege de beperkte ruimte 1m60 hoog de groeispurt, en aangezien de nieuwe lamp tot 60 cm van het gewas moet blijven geen risico.
          Deze niet zo echte purple haze is echt een easy plant niet teveel voeding nodig en groeit mooi makkelijke plant voor beginners.

De strawberry cough ook mooi gegroeid heeft meer voeding nodig ik vind haar een heel fragiele dame,wel veel internodes qua hoogte is ze hetzelfde als haar zus alleen heeft ze meer ondersteuning nodig dus scrognet geplaatst,eerste maal trouwens dus tips welkom,ook deze staat op 12 12.
          beide krijgen vandaag of morgen 750 ml water met 2ml alga grow.
          tips altijd welkom
          Attached Files

Comment

Ga je nog toppen?

Voor de rest ziet het er goed uit.
            sigpic

Comment

Nee heb ze al op 12 12 gezet wegens plaatsgebrek.
              Ik weet niet of dat nog nuttig is dat toppen

Comment

Voor de massa geintreseerden,
                even snelle update van de meiden,purple groeit goed stevige plant laat zich niet makkelijk buigen maar dat is misschien haar natuur.voor de rest mooi groen en gisteren 750 water met 2 ml grow.
                fotos
                Attached Files

Comment

en dan de strawberry eigelijk niet veel op aan te merken die vult goed haar mazen van het net
                  TIPS ALTIJD WELKOM
                  Attached Files

Comment

• Jamzieman
                    Jamzieman commented
                    Editing a comment
                    Tip van de dag

• SweetMango
                    SweetMango commented
                    Editing a comment
                    Kan je niet een foto plaatsen van boven af? ;o

• OudHollander
                    OudHollander commented
                    Editing a comment
                    Ben ik ook benieuwd naar

Zal ik sevens doen half 7
                  de dames krijgen snachts licht,ik kweek in aanpalend bij huis temp is slecht 5 graden hoger als buiten en lukt goed

Comment

De purple haze is eigenlijk geen al te goede plant om te scroggen ze is een taaie dame.
                    we zien wel wat er van komt.

Comment

Bovenaanzicht
                      Attached Files

Comment

• SweetMango
                        SweetMango commented
                        Editing a comment
                        Die komen er wel. Alleen dat licht dat schijnt is dat je kweek lamp of gewoon random lampje voor fotos?
                        Gewoon blijven binden, komt het wel goed.
                        Overigens, ik ben van mening dat je nog wel kon toppen. Maar dat ben IK. (nu niet meer, paar dagen geleden nog wel)

• Jamzieman
                        Jamzieman commented
                        Editing a comment
                        Dat gaan we dan volgde keer is proberen.
                        Ja dat is men lamp die erboven hangt ik duw die opzij.

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X