Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Fat Banana 1x Blue cheese

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x Fat Banana 1x Blue cheese

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    Na de mislukte eerste poging heb ik 4 dagen geleden weer wat zaadjes laten ontkiemen en ga dit keer voor de Fat Banana en Blue cheese.

    Mijn setup staat als volgt;

    Plantje; Fat Banana
    Plantje; Blue Cheese

    bonanza 140 watt led + 250 watt hps
    60x60x180 complete kast

    11 liter vierkante zwarte potten
    Bluemat tensiometer

    Biocanna BIO terra plus potgrond 60% + 40% perliet verhouding
    Biocanna bio Vega
    Biocanna Bio flores
    Biocanna Bio rhizotonic
    Biocanna Bio Boost

    Ze zijn beide vandaag boven de grond gekomen in stekpotjes met zaai en stekgrond, mijn plan was om ze te laten voorgroeien op 140 watt led om daarna over te schakelen op 250watt hps. Dit om het straks ook in de wintermaanden warm te houden voor de fatbanana (warm klimaat plant volgens RQS).
    Dit wat het voor nu, tot de volgende post
    Attached Files
    Last edited by Beardfarmer; 2 November 2019, 18:02.

    #2
    Leuk dit ga ik volgen! Succes met je kweek!

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Inderdaad daar heeft Q wel een punt!
      Natuurlijk weer een klus om het licht lager
      te hangen.
      Een optie wat ook mogelijk is om de potten
      te verhogen met bv. boeken of iets anders.

      Die kun je simpelweg er gewoon weer onder
      vandaan halen als ze flink gaan groeien.

      Succes!

    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      Welkom kweek0r en Ipie!

      Ik gebruik een easy roller voor de lamp
      Last edited by Beardfarmer; 2 November 2019, 18:09.

    #3
    Misschien ligt het aan de foto, maar het lijkt erg donker.
    Dit lijkt totaal niet op een zomer-lentezon.
    Dat is je doel, dus misschien moet er veel meer licht bij of moet de lamp lager ?
    Ze moeten echt al volop licht hebben vanaf de start.

    Wat rqs over een warm klimaat zegt mag je met een korreltje zout nemen.
    20-24 graden is optimaal. 18 mag ook nog, 29 mag ook, zelfs 10 graden mag wel voor een paar dagen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      Ik heb de lamp nu op 60 cm van de plant afhangen, dit geeft G-tools ook aan op de website. Ze waren net de grond uit en het is een best sterke lamp

    #4
    Die fat banana heb ik ook eens gehad, lekker fruitig en kruidig wietje..ben benieuwd wat je ervan gaat maken, tis wel niet de grootste opbrenger maar de kwaliteit maakt het goed..
    ik ga je ook volgen, veel succes!

    Comment


    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      Welkom Ganjaman! Leuk dat je ook mee leest

    #5
    Eerste update een dag later;
    mijn fatsige banaan had moeite om van zijn zaadschilletje af te komen, een kleine ingreep was al genoeg om haar
    van de nageboorte te ontdoen

    Het blauwe kaasmeisje is zonder schil boven gekomen en staat gelijk goed, beide zaailingen van 30ml water voorzien

    lamp is verlaagd naar 60 cm na de tip van QnQ

    Comment


      #6
      En we zijn weer 3 dagen verder, tijd voor een kleine update. Lamp is inmiddels opnieuw verlaagd naar 50 cm, mijn blauwe kaasmeisje verlangde toch naar wat meer licht. Beide vandaag weer van 40ml water voorzien. Dat was het weer voor nu, cya in the next post
      Attached Files

      Comment


      • GanjaMan1
        GanjaMan1 commented
        Editing a comment
        Goed dat je de lamp verlaagd heb, ze zijn wat aant strekken, als je ze gaat overpotten steek je ze gewoon tot aan de lobblaadjes in de grond en opgelost

      • Beardfarmer
        Beardfarmer commented
        Editing a comment
        He Ganjaman, sinds de lamp verlaagd is zijn ze niet verder de lucht ingeschoten, de Fat Banana is alleen krom gaan groeien(zie foto volgende post).

      #7
      Hallo leute van deze prachtige ochtend,

      tot nu toe groeien ze mooi, de Fat Banana groeit wat krom, lijkt wel een kneuzing ofzo terwijl er niks is gebeurd. Ik heb de ventilator die ze minimaal in beweging hield gisteren uit gezet om hem rust te gunnen. Vanavond wanneer de lamp weer aanspringt gaat hij weer aan. Per dag krijgen ze nog 25ml water.

      cya in the next post
      Attached Files

      Comment


        #8
        Potten opvullen met zand tot aan de lobblaadjes....

        Comment


        • Beardfarmer
          Beardfarmer commented
          Editing a comment
          Joe Thanks! Er zal wat meer zand bij komen

        #9
        De groei begint boven de eerste blaadjes.
        Als dat stukje stam eronder groeit is dat omdat ze meer licht wil. (wat eerder genoemd was: strek)

        Yeah, wat Ipie zei; even die potjes bijvullen tot het randje.

        ...de Fat Banana groeit wat krom...
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Beardfarmer
          Beardfarmer commented
          Editing a comment
          Sinds de lamp op 50cm zijn ze niet meer gaan strekken hoor, met het overpotten zal ik ze tot de lobblaadjes in de grond zetten zoals ipie zegt, voor nu komt er een schepje zand bij tot aan de rand

        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Waarom niet direct in grote potten gezet?

        • Beardfarmer
          Beardfarmer commented
          Editing a comment
          Omdat de wortels van zaailingen (fem) nog wat gevoelig zijn heb ik ze in stek en zaaigrond op laten komen in kleinere potjes en het pluspunt wat er bij komt kijken is dat zuurstof makkelijker bij de wortels komt.

        #10
        Ja de strek is er een beetje uit denk.. dat die ene krom groeit komt wel goed hoor, laat die maar gewoon doen! De fan plaats je best tussen de lamp en de toppen van de planten, niet recht op de planten richten ofzo..
        graag fotos als de lamp uit is dan zien we meer!
        groetjes

        Comment


        • Beardfarmer
          Beardfarmer commented
          Editing a comment
          Hi Ganjaman!

          De fan hangt wel goed alleen blaast die tegen de zeikanten van de kast aan waardoor de planten wel in beweging komen, dit is wel goed toch voor hun leeftijd? Ik zal morgen met daglicht wat foto’s maken

        #11
        Daar zijn we weer met een kleine update,

        Tot nu toe groeien ze mooi, de worteltjes komen al bijna onder de potjes uit, tijd om ze over te gaan potten denk ik spannend. Ik hoop niet te vroeg te zijn maar volgens cnnbs zit ik goed.

        Gisteren hebben ze beide nog 30ml water gekregen met een druppeltje wortelstimultor. Vandaag krijgen ze niks, dit om het overpotten zo soepel mogelijk te laten verlopen en de wortels niet te beschadigen. Morgen is de dag om ze te verhuizen

        bron; https://www.cnnbs.nl/overpotten-voor-betere-groei/
        Attached Files

        Comment


        • Beardfarmer
          Beardfarmer commented
          Editing a comment
          Hi,

          Bedankt voor jullie reacties! Word op prijs gesteld, ik heb hier nog wel enkele vragen bij

          Rreppellsteeltjam; zijn de klei korrels ook nodig als de grond al is voorzien van 40% perliet en er gaten zowel in de bodem van de pot als in de zeikant van de pot zitten?

          QnQ; mijn vrees is ook dat ik te vroeg ben, en dat denk ik omdat de stammetjes nog zo dun zijn als een lucifers. Maar ik hoor ook graag waarom jij dat denkt, ik zie dat je iets meer ervaring hebt in het overpotten dus ik zal je advies ook erg waarderen

          Ipie; bakjes kapot knippen ben ik niet zo’n fan van, de kans dat de wortels hierdoor beschadigd raken is erg groot. Maar als de nood hoog is breek ik die wet wel hoor :’)

          Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Je kunt er ook mee naar de kapper gaan als jou het knippen
          niet lukt!

        • Beardfarmer
          Beardfarmer commented
          Editing a comment
          Het lukt vast wel, ben niet voor niks scheermeester van beroep scharen en messen zijn al heeeel lang mijn werktuigen, als het nodig is knip ik hem eruit maar laten we zorgen dat dat niet nodig zal zijn

        #12

        Comment


        • Beardfarmer
          Beardfarmer commented
          Editing a comment
          Dankjewel voor je goede tip! Plan is iets gewijzigd, pot ze het weekend over.
          Vandaag hebben ze nog maar eens water gekregen, ik laat ze nog eens 2 dagen staan, komt goed uit dan kan ik morgen de hydrokorrels bij halen 2 Thumbs Up

        #13
        Daar zijn we weer,

        gisteren zijn ze overgepot, wellicht iets te laat. De wortels waren al een stukje verder als gedacht. Maargoed, hopen dat ze er niet teveel last van hebben.
        Attached Files

        Comment


          #14
          Daar ben ik weer met een kleine update,

          Na het overpotten vorige week hebben ze zich aangepast aan hun nieuwe onderkomen en groeien ze gestaag door. De LV was deze week wel wat aan de lage kant dus heb er een bevochtiger bij gezet en kom nu uit op 60%

          dat was het weer, keep om growing
          Attached Files

          Comment


            #15
            Die staan er mooi by!

            Comment

          Bezig...
          X