Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek alleen. Silver Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dus al een tijdje niks gepost hier. Was ook even een tijdje druk, heb een paar examens einde deze maand en begin nogal de stress te voelen.

    Anyway, hier even een update! Ik ga een dezer dagen wat blaadjes aan de onderkant weghalen. Moest eigenlijk ook nog een net ophangen, dat ga ik ook nog even doen.. Iets met luiheid. Maar kijk dan hoe mooi ze zijn!

    Je ziet al beginnende topjes. En het fimmen heeft gewerkt hoor! Er zijn behoorlijk wat plantjes die nu 2 hoofdtaken hebben. Zo blij mee!

    In de week van 13 januari de lamp op 12/12 gezet. En natuurlijk begonnen met de bloeivoeding geven van Dutch Pro.

    Vraagje. In de derde week van de bloeifase bladeren weghalen toch? Volgens mij heb ik dat gelezen hier in m'n topic alleen weet niet meer wie dat heeft gezegd.. Of moet je dat gewoon doen zodra je merkt dat het wel een beetje te dichtgegroeid wordt? Halen jullie dan alle bladeren weg, ook als er op die tak beginnende topjes gevormd zijn?



    Attached Files

    Comment


      #17
      Nee, geen bladeren weghalen !!
      Waarom wil iedereen toch maar bladeren weghalen, ik snap dat niet zo.
      Waar heb je dat vandaan, staat dat soms op een populaire poepsite ofzo ?
      Gaan ze te snel, worden de toppen te groot ?
      Dat zouden redenen zijn om nu blad weg te halen want daarmee haal je een heel stuk energievoorziening van de plant weg.

      Je bent ook 2 weken te vroeg met bloeivoeding begonnen.
      Ik denk dat het zelfs op de fles staat: Voor planten in de bloei.
      Als je het licht op 12/12 zet dan bloeien ze nog niet, ze beginnen nu pas met bloeien, dus vanaf nu begin je ook de bloeiweken te tellen.
      Dit is pakkembeet dag 1 van de bloei dus nu nog een weekje of 10 te gaan.

      (yeah, sorry, ik ben geen "gentle" man, ik ben meer van de duidelijkheid)

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Sinderella
        Sinderella commented
        Editing a comment
        Ik weet niet waar ik dat gelezen heb. Volgens mij wel hier en daar.. In verband met dat er geen licht doorheenkomt anders. Daarom twijfelde ik ook zo. Maargoed. Dan weetik dat nu. Heb het ook wel eens bij andere kwekers gezien namelijk. Dat ze bladeren weghalen. Eentje die ik laatst zag, diegene was een weekje eerder dan ik begonnen (met in aarde stoppen) en die plantjes waren zeker al 1,60 hoog minstens. Alle bladeren weggehaald ook.. Heb alleen niet gevraagd waarom die dat zo had gedaan, die plantjes zagen er wel magertjes uit..

        Over de voeding. Ja klopt. Had ik ook moeten doen inderdaad. Ik was het helemaal vergeten. Ik had wel dat advies gekregen, maar ergens anders hoorde ik ook weer dat dat niet moest. Ik zal dat de volgende keer anders aanpakken.

        Geen probleem. Ik voel me niet aangevallen

      #18
      Ik dief wel een beetje, onderste takjes weghalen om langs onder in mijn kasjte de planten te kunnen gieten. En dood blad haal ik weg vanwege schimmelgevaar.

      Comment


      • Sinderella
        Sinderella commented
        Editing a comment
        Dood blad haal ik ook altijd weg. En dat wat valt in de aarde eventueel. Alleen tot nu toe is dat niet nodig geweest (jeej) dus hoop dat ik ergens toch wel goed bezig ben haha. Blaadjes zien er tot nu toe goed uit. Allemaal groen en tot nu toe geen gele randjes of iets gezien.

      #19
      Long time sinds ik hier wat heb geplaatst.

      Lang verhaal kort. Ik werd gedreigd. En heb alles maar weg moeten halen. Better safe than sorry.

      Ik weet verder niet wat ik erover moet zeggen. Het heeft me gewoon teveel geld gekost en eindstand, heb ik shit.

      Ik ben boos geweest. Nog steeds. Alleen als. Ik dit alles wist was ik er nooit aan begonnen.

      In ieder geval, dank voor al jullie adviezen. Maar voor mij houdt het toch wel op. Misschien in de toekomst dat ik me er ooit mee bezig ga houden, maar dan houd ik het op 3 stuks ofzo. En dan vooral experimenteren.

      Fijne avond allemaal. En succes met wat jullie allemaal nog gaan doen.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Jammer! Klote voor je allemaal, sterkte

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Niet cool... sterkte

      • Sinderella
        Sinderella commented
        Editing a comment
        Dank iedereen. En dan zeggen ze dat vrouwen erg zijn haha. Ik zou never nooit snitchen. Dat ben ik gewoon niet.

        Anyway. Iemand enig idee waar ik alles kan verkopen? En hoeveel ik ervoor kan vragen? Ik heb nog zoveel voeding over ook. Onaangebroken flessen. Vind het zonde om het zo maar weg te gooien of alles maar stof te laten verzamelen.

      #20
      In het kopen/verkopen forum ?
      Of via marktplaats, of de facebook-marktplaats als je daaraan doet, of via een kaartje in de supermarkt idunno..zoveel mogelijkheden.

      Bloei vanaf 1 februari dus dan waren de plantjes wel zo'n beetje klaar zeker, of is het al even geleden gebeurd?
      -----

      Kopen en Verkopen
      Hier kan je spullen kopen en verkopen. Lees eerst de regels door
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Sinderella
        Sinderella commented
        Editing a comment
        Tis alweer een weekje of 2 geleden gebeurd. Of misschien 3. Maar inderdaad. Ze hoefden niet lang meer. Mijn besef van tijd is helemaal kwijt deze dagen.

        Als je zo naar die opstelling kijkt Q, wat denk je dat een redelijke prijs is? Verkopen forum had ik al gezien, maar geen idee wat ik ervoor kan vragen ook..

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ik zou alleen alles in 1 keer verkopen, geen los spul, anders blijf je met de helft zitten.
        En dan tegen aannemelijk bod, of een prijs waar je zelf tevreden mee bent.
        Voor 2ehands mag je wel rekenen op 50% van de nieuwprijs denk ik.
        Met al dat spul uit China is de afschrijving vrij hoog meestal, alleen bepaalde dingen, zoals schakelkasten, afzuigers enzo, die houden wel redelijk hun waarde. Mja, als je het kwijt wil zul je een stuk onder de winkelprijs moeten blijven.

        Alles netjes en compleet opsommen, en misschien een fotootje erbij van hoe het er nu uitziet.
        Zet de regio, of provincie erbij, das ook handig voor als iemand het wil komen halen.
        Verder gegevens uitwisselen alleen via pm natuurlijk.

        Jammer dat het zo gelopen is.
        Exen zijn altijd een probleem helaas.
        Maak bij de volgende een flinke serie blootfoto's van 'm, dan heb je iets om mee terug te chanteren als het nodig is
    Bezig...
    X