Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De tweede ronde.!! Lemon Shining Silver Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Inmiddels zijn ze allemaal boven gekomen.

    De middelste potje is wat later boven gekomen en ligt wat achter. De grond is redelijk gezakt in 3 van de 5 potten. Deze 3 heb ik wat lager gezet dan de andere 2 om een beetje strek te krijgen, zodat ik er wat grond bij kan doen.

    Ik heb ze vandaag voor de eerste x een beetje water gegeven, afgezuurd naar een pH van 6.5.

    Ik zag dat de minimum temperatuur 15 graden was. Dat vond ik toch wat aan de lage kant en heb gelijk m'n kacheltje maar even wat hoger gezet. Stiekem vertrouw ik ze eigenlijk nooit die kacheltjes, maar ja t is nu eenmaal noodzakelijk op het moment.

    ik ben nog wel aan het twijfelen wat ik ga doen straks:
    - Toppen
    - Fimmen
    - LST

    Ik denk dat het LST wordt aan gezien het een voornamelijk sativa soortje betreft. Of zou ik een combinatie van Toppen en dan LST toepassen, wat zouden jullie doen?

    Attached Files

    Comment


      #17
      Zo daar zijn we dan weer.

      T heeft weer even geduurt voordat ik weer wat plaatste. Heel druk gehad met werk en allerlei leuke projectjes die het vrouwtje had verzonnen .

      Inmiddels zitten we op dag 12 van mijn logboek. Officieel dag 8 sinds ze boven zijn.

      Tot nu toe lijkt het mijn dames allemaal goed af te gaan. Van sommige hebben de eerste echte blaadjes een soort van slag in het blad, maar voor de rest hoor je mij niet klagen.

      Ik heb de dames vandaag 150 mL water gegeven met 1mL wortelcomplex.
      De temperaturen blijven netjes tussen de 18 graden (lamp uit) en 27 graden (lamp aan). Het werpt dus zijn vruchten af dat ik het kacheltje wat hogen heb in gesteld.
      De lamp hangt nog steeds op 80 cm hoogte, maar ik denk dat ik deze in de loop van de week langzaam richting de 60 cm ga laten zakken. De strek die ik wilde hebben heb ik nu wel bereikt en rondom de plantjes kon ik nu mooi wat grond toevoegen.

      Voor de rest heb ik eigenlijk niets meer te melden .

      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Daarom groeien sommige kwekers de plantjes eerst voor in kleine potjes, daardoor hebben ze meer zicht en controle over het water gebeuren

        Als je via de onderkant water kan geven, dan gaan de wortels ook meer op zoek en groeien daardoor sneller.
        Als je water aan de bovenkant geeft, is alles daarboven vochtig en zoeken/groeien de wortels minder snel.

        Als je nu de grond zou verzadigen met water, hoef je waarschijnlijk 1 a 2 weken geen water te geven, omdat ze zo klein zijn.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 11 February 2020, 08:55.

      • TheBenZ
        TheBenZ commented
        Editing a comment
        Ik heb de potten wel in van die opvang bakken staan. Dus ik zou ze wel via andere water kunnen geven.
        Ik had ook voordat ik de zaden in de grond had gestoken de potten gevuld met aarde en deze goed ingewaterd met zo'n 2 Liter per pot. Had ik een keer voorbij zien komen dat je ze dan moet inwateren (10% van je totale inhoud van je pot)

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Eigenlijk moet je het buiten de pot inwateren.
        Kuip of plastic zeil, grond en toevoegingen mengen, dan water erbij, tot er wat druppels uitkomen als je het in je hand samenperst/knijpt.

      #18
      Daar zijn we dan weer groene vrienden.

      De dames maken het goed. De 4de node is inmiddels een feit en ze groeien als kool .

      20200218_144930.jpg

      20200218_144949.jpg

      Met de zeer zachte temperaturen buiten is de temperatuur in mijn hokje perfect onder controle te houden. Deze zit overdag rond de 26 graden en 's nachts rond de 18 graden.
      De vochtigheid ligt overdag gemiddeld rond de 40 a 45% en deze stijgt 's nachts zo naar de 55 a 60%.

      Qua klimaat gaat het voor mijn gevoel momenteel allemaal een heeeeeelll stuk beter dan de vorige ronde en dit laten de plantjes me ook wel zien. Ik ben wel tevrede zo voor de 2e ronde nog maar.

      Ik ben nog een beetje aan t aftasten qua watergift. Ik heb ze vandaag weer een lekker slokje water gegeven (200mL), afgezuurd naar een pH van 6.5 en 1 mL Power Roots en 1 mL Alga Grow (eerste x groei voeding).
      Ik vond het wel tijd worden inmiddels aangezien ze al 16 dagen in de light mix stonden zonder voeding te krijgen. De dame rechts achter kreeg wat gele vlekjes, waarvan ik dacht dat het een beginnend stikstof tekort was.

      Correct me if I'm wrong.

      Hier de foto van de symptonen:

      20200218_185047.jpg 20200218_185059.jpg 20200218_185112.jpg

      Als jullie denken dat het wat anders is hoor ik het graag van jullie.

      Ik denk dat ik deze ronde niet ga toppen of fimmen, maar enkel LST ga toepassen ik twijfel alleen nog wanneer ik hier mee moet beginnen. Wanneer beginnen jullie hier mee?

      Dit was hem weer even voor vandaag .

      Comment


      • TangerineDream
        TangerineDream commented
        Editing a comment
        Je kan altijd proberen om 1 te toppen en de andere met lst

      #19
      Je zou bijna denken dat je ph(<click)niet goed is.

      En stikstof zou naar mijn mening wel erg snel zijn.
      sigpic

      Comment


        #20
        Waarom heb je dat vermoeden SweetMango

        Comment


        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Dat het enige is wat match met de symptomen.
          Als je in me vorige lost op het word ph click word je naar andere site toegebracht. Dan zie je vanzelf wak bedoel

        #21
        Dit lijkt er inderdaad heel erg op SweetMango.

        Wel apart want ik zuur me water elke keer netjes af naar 6.5 en check elke keer me pH meter met me calibratie vloeistof.
        De andere dames vertonen deze symptomen niet, misschien dat er wat in de grond zit bij deze dame die de boel verstoord dan.

        Ik kijk het even aan de komende dagen.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ja, zo doet qnq het ook en groot wisselt om de week van pH, de ene week 6.2 de andere 6.8!
          Welke jou het best bevalt, moet jij uitzoeken.

        • TheBenZ
          TheBenZ commented
          Editing a comment
          Interessant Rreppellsteeltjam. Je zou zeggen dat je dan juist pH fluctuaties krijgt, maar misschien is dat wel eens iets om bij de volgende ronde uit te proberen en kijken hoe zich dan manifesteert.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Op grond heb je die fluctuaties niet, omdat grond een buffer vormd en daarom ideaal is voor beginnende kwekers.

          Op hydro heb je dit als je het water niet ververst en dan ineens weer wel, van pH 7 naar pH 5.5, bijvoorbeeld.
          Als je dit langzaam zou doen, in een paar uur tijd, valt de schade mee.

        #22
        Ik wil deze strain ook proberen dus ik volg al zeker , succes !

        Comment


          #23
          Gezellig TangerineDream ... Thnxx

          Comment


            #24
            Hier ga ik men stoeltje plaatsen. Succes man!

            Comment


              #25

              -Ik kom er ook bij zitten-


              images.jpeg




              Remco.
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


                #26
                Hallo Groene Vrienden,

                Daar zijn we dan weer eindelijk.! Het heeft weer even geduurd, maar tijd is een schaars gegeven de laatste tijd. Buiten dit forum ben ik ook bezig met een moestuin blog/website. Daar komt ook het fantastische 4-ploegen rooster. Druk druk druk....

                Maar goed, de dames gaan eigenlijk wel lekker moet ik zeggen. Ik geef ze momenteel zo'n 400 mL water om de dag en dan de ene keer met wat Alga Grow en Power Roots en de andere keer weer enkel aangezuurd water.

                Hier en daar een enkel verbrand bladpuntje, vandaar dat ik nu om en om aangezuurd water en voeding geef.

                Temperaturen blijven redelijk hetzelfde.
                Lamp uit: rond de 16 a 18 graden
                Lamp aan: rond de 24 a 26 graden
                Dit mede dankzij mijn heatertje van 350Watt van voordeelshop.nl die boven verwachting presteert.

                Afgelopen week is de minimum temperatuur wel een keertje weg gezakt naar 14 graden. Dat was ook de dag dat ik de ramen van de auto moest krabben. Maar ja daar moet je dan maar mee leven als je je tent in de schuur heb staan. Ik vind dat het redelijk onder controle blijft gezien de omstandigheden.

                Ik ben ook begonnen met LST en helaas was ik bij 1 plant iets te ruw en brak ik de top eruit . Ach ja... deze beschouwen we dan maar als getopt .
                Ik moet wel zeggen dat ik planten waarop LST is toegepast wat rommelig vind ogen. Ik kan het nu natuurlijk goed vergelijken. Maar dat kan ook de innerlijke autist in mij zijn hehe.

                20200303_201515.jpg
                20200303_201511.jpg 20200303_201507.jpg
                20200303_201502.jpg 20200303_201457.jpg

                Even wat foto's van de dames. Sorry Guys ze zijn wel met licht aan genomen. Ik heb avonddiensten en dat komt net wat ongelukkig uit.
                Ik zal morgen even wat foto's schieten voordat de lampen aan gaan en gwlijk even posten.

                Zoals je kan zien is het bij de plant op foto 2 verkeerd gegaan en dit is de getopte dame.

                Ik heb eens een kijkje genomen in mijn logboek en zaterdag zit week 5 erop en dan is het mooie moment weer aangebroken om de klok op 12/12 te zetten, kunnen ze weer lekker gaan strekken en ik weer genieten van het heerlijke aroma.
                Attached Files

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ehm!??

                  Is dat een kompas in je tent???????

                • TheBenZ
                  TheBenZ commented
                  Editing a comment
                  Haha temp/hydro meter die eigenlijk voor me terrarium bedoelt was.

                #27
                Mooi hoor.

                Comment


                  #28
                  Daar zijn we dan weer .

                  De dames doen het goed alleen zag ik bij 1 van de planten dat 1 van de hoger gelegen bladeren aan het vergelen was. Hier ben ik dus een beetje research op aan het los laten.

                  Ik kwam met de bladprobleem oplossen uit op een Mg te kort, teminste hier vond ik het het meeste van weg hebben. Ik ga nu dus om de watergift even wat CalMag meegeven.
                  Bij de vorige ronde deed ik dit eigenlijk vrij frequent mee geven en toen hebben deze problemen zich niet voor gedaan.

                  Ik denk dat ik de volgende ronde de planten ook alleen ga toppen. De plant waarbij ik per ongeluk de top eruit had gebroken vind ik nu nog de mooiste ook eigenlijk .
                  20200310_195257.jpg

                  Ik heb zondag de klok op 12/12 gezet.
                  Ik laat hem nu van 8 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends gezet. Ik wil hem eigenlijk van 9 tot 9 hebben, maar dat wordt vanzelf opgelost als de klok eind van de maand weer een uur vooruit ga.

                  ik hou jullie op de hoogte, als mijn huidige verkoudheid geen corona wordt.


                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Effe in de koeling kijken of er nog corona staat!

                  • TheBenZ
                    TheBenZ commented
                    Editing a comment
                    Ik probeer me zelf te ontsmetten met Johnny Walker

                  #29
                  wanneer nog een update thebenz ?

                  Comment


                    #30
                    Ad usum proprium!

                    Comment

                    Bezig...
                    X