Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sweed Seeds Verzameling... :)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sweed Seeds Verzameling... :)

    Korting op 420shop
    hallo growers,

    Ik zal me eerst even voorstellen.
    Kweek in een ruimte van (l x b x h) 1.4m x 1.1m x 1.6m, ik gebruik een HPS 600 Watt met een afzuiging 125 mm diameter. Als aarde gebruik ik Atami bio Grow mix met bloeivoeding van plagron (Terra Bloom)

    De soortjes zijn 3 x Moham Ram ; 3 x Creamm Caramel ; 3 x S.A.D. S1 ; 3 x Black Jack, allemaal 8 tot 9 weken bloeifase "op papier...."

    Na ontkiemen heb ik ze vier weken groei gegeven zonder voeding omdat de aarde genoeg voorbemest was. ze waren ongeveer allemaal rond de 30 cm groot. de een wat kleiner dan de andere. uiteindelijk zijn de BlackJacks het grootste geworden.
    Nu zijn ze 6 weken en 2 dagen in hun bloeifase 12/12
    Alles gaat volgens mij prima, Bladeren zien donkergroen en vertonen geen verschijnselen van tekorten of dergelijke. De toppen zijn goed aan het vormen en zwellen nu en maken mooi veel THC aan. De drie Moham Rams zijn al het verste.
    1 Moham Ram is zelf al bijna oogst klaar volgens mij (wat ik raar vind omdat ze zo vroeg nog maar in bloeifase zitten) Alle haartjes zijn al voor 75% bruin en als ik de trichomen controleer met mijn mini zak microscoop zien de trichomen er toch wel 50% cloudy zijn en 50% clear... ik ben die dus al 3 dagen enkel water aan het geven en ik denk die donderdag of vrijdag (naar gelang hoe de trichomen veranderen) ze in de donker te zetten oor 48 uur en te oogsten. De andere geef ik nu nog steeds water met plagron bloom en Pk 13/14 van Canna.
    De topvorming ben ik echt tevreden van, alle dames vorman mooie grote hoofd toppen en de zijtakken hebben ook mooie toppen staan. de grootste hoofdtoppen vormen zich bij de SAD , de planten zijn het kleinste gebleven maar zullen me een mooie opbrengste bezorgen maar alles gaat echt wel prima en dit zullen jullei zelf ondervinden in de foto's die ik hier ook upload.
    Juist de Moham Ram's, die zijn al het verste, bijna alle drie oogst klaar en die zullen me de minste opbrengst geven denk ik. heeft geen grote hoofdtop en de andere toppen zijn ook niet wat je verwacht, maar ik moet wel zeggen, de kwaliteit van de weed op zich is echt super!! en dit is natuurlijk nog het belangrijkste vind ik!! liever wat minder maar super goed dan veel meer en slechte kwaliteit... maar ik denk dat dit gewoon aan de soort ligt, ze zien er alle drie kwa topvroming hetzelfde uit en de andere dames gaan echt wel goed en hebben nog paar weekjes te gaan dus zullen nog mooi opzwellen


    Nu heb ik wel enkele vraagsjes...

    1) Is dit normaal de moham ram al bijna klaar is na 6 weken bloei?
    2) Als voorbeeld enkel de bovenste toppen klaar zijn en de onderliggende toppen op de zijtakken nog niet klaar zijn, kan ik dan enkel de toppen die klaar zijn oogsten?
    Zoja, Dan kan ik ze toch niet in de donker zetten voor enkele dagen? want als ik de klare toppen afknip zal ik ze best direct knippen voor alle bladeren beginnen te krullen en tegen de toppen plakken...?
    Zoja, laat ik de rest dan gewoon verder onder de lamp staan om verder te groeien nog?

    And now Enjoy the Pictures!!!

    MohamRam 1.jpgMR1a.jpgMR1b.jpgMR1c.jpgBlackJack 1.jpgSAD 1a.jpgBJ 1a.jpgBJ 1b.jpgSAD 2a.jpgSAD 2b.jpgDSC02569.jpgSAD 3.jpgDSC02571.jpgDSC02572.jpg

    Ik hoop jullie er alvast van genoten hebben van mijn kweekverslag en jullie mij met mijn twee vraagjes even kunnen helpen?

    groeten Creammdelicious
    Attached Files

    #2
    Re: Sweed Seeds Verzameling...

    ziet er heerlijk uit

    Comment


      #3
      Re: Sweed Seeds Verzameling...

      nee is volgens mij nog niet klaar 6 weken lijkt me idd. sterk........ je kan ze laten staan.
      Sannie jack dacht ik was zo te zien na 6 weken klaar mooi donker enzo..maar werd verteld minimaal 11 weken.dus laat ze lekker staan man.......ga je alleen voordeel uithalen. Soms heeft men toppen die op zicht klaar zijn maar bij lange nog niet klaar zijn.
      Dus lekker laten staan, ze gaan alleen meer zwellen....

      verder als je op het einde bent en zijtakken of hoofdtoppen zijn klaar kun je deze gewoon afknippen en de rest laen staan....inderdaad kun je ze dan NIET donker zetten.
      betrefd het donker zetten..tja.............. heeft iedereen zijn eigen mening over.
      Ik ook want ik doe het NIET!!!!! in ieder geval je Mohan is nog niet klaar desondanks deze plant er klaar uitziet............. greets kweker
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

      Comment


        #4
        Re: Sweed Seeds Verzameling...

        Eyy mate, zijn echt bomen geworden zo te zien, ook mooi van onderen bijgesnoeid! Het vervroegd bruin worden van de pistels kan duiden op een wat te zware voeding, gekeken naar de lagere bladeren ligt het niet aan een overschot op N, als ik jouw was zou ik de bloeivoeding iets minderen van deze dames en aan het eind van de week op afgezuurd water overgaan en lekker laten staan (geen pk meer meegeven). Hoeveel pk 13/14 geef je en hoelang? en hoeveel plagron bloeivoeding geef je? Wat de grote van de toppen betreft moeten ze nog flink gaan zwellen, wanneer je ze nu omlegd zul je jezelf flink in de vingers gaan snijden qua eindgewicht.

        Rest van de antwoorden op je vragen heeft me maat Kweker al toegereikt ; )

        Greetzz mate
        Last edited by Psycho; 9 November 2010, 09:47.

        Comment


          #5
          Re: Sweed Seeds Verzameling...

          hey growers, bedankt voor jullie reacties!!!!

          @ kweker : Dus ook al ziet ze er klaar uit en ziende trichomen er ook al 50/50 uit, niet afdoen? die gaat nog bijzwellen? oke laat ik even staan nog dan en ben eens benieuwd wat dat zal geven, want indrdaad de moham rams staan er nog al mager bij vind ik persoonlijk...
          @ psycho : ik geef ze nu al vanaf ze in bloei gegaan zijn 50ml plagron bloom op 10 l water en na vijf weken bloei gepasseerd ben ik PK 13/14 beginnen bijgeven(zoals op de fles stond, laatste drie weken voor oogst) en die geef iik zoals op de fles staat ook 15ml op 10l water.
          dus vanaf 26/09 ben ik plagron bloei beginnen geven
          Vanaf 31/10 ben ik pk 13/14 beginnen bijgeven en dit ging ik nu zondag 14/11 stoppen en enkel nog afgezuurd water geven. maar geef ik dan moijn plagron nog of enkel afgezuurd water gewoon en ze laten uitbloeien??

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Sweed Seeds Verzameling...

            Eyy mate, je zit idd wel aan je max qua voeding wat ik al dacht, 5ml per liter bloom is aan de pittige kant zeg maar, op 4/4.5 doen de dames het uitstekend op een voorbemeste grond, heb je een light grondje kan je best tegen de 5 aan gaan zitten. Dit in combinatie met de maximale dosis pk van 1,5ml per liter gegeven over 2 weken is naar mijn smaak te lang, ik geef maximaal 7 dagen mee (staat ook op de fles vermeld max 7 dagen meegeven) Zou me niet verbazen dat de buine pistels in de 6e week daar het gevolg van zijn. Is op zich niet erg, gewoon stoppen met voeden en afgezuurd water geven de komende 2 weken. Gaan nog mooi opzwellen, zul je zien. Qua eindgewicht zou ik me nog geen zorgen gaan maken, kan nog heel veel gebeuren in die laatste weken!

            Greetzz mate

            Comment


              #7
              DSC02576.jpgDSC02577.jpgDSC02578.jpgDSC02579.jpgDSC02586.jpgDSC02588.jpgDSC02589.jpgDSC02590.jpgDSC02591.jpgDSC02592.jpgDSC02593.jpgDSC02594.jpgDSC02595.jpgDSC02596.jpgDSC02597.jpg

              Grtzz


              @ Psycho : Oke man berdnakt voorje hulp weer eens !! ik geef ze vanaf vandaag dan nog enkel gewoon afgezuurd water en niks van voeding meer. zondag staan ze de 7 volle weken, dus dan nog weekje water verder geven en vanaf dan niks meer geven zeker?

              grtzz man en succes met je oogst binnekort btw
              Last edited by creammdelicious; 9 November 2010, 17:14.

              Comment


                #8
                Re: Sweed Seeds Verzameling...

                Best wel lekker verzekerz zo'n verzameling

                Grtz Hash
                Geniet nooit met mate !

                Comment


                  #9
                  DSC02599.jpgDSC02601.jpgDSC02602.jpgDSC02609.jpgDSC02610.jpgDSC02613.jpgblackjack 1.0.jpgblackjack 1.1.1.jpgSAD 1.0.jpgSAD 1.1.jpgSAD 2.0.jpgSAD 3.0.jpgcreamm caramel 2.1.jpgCreamm caramel 1.0.jpgcreamm caramel 2.0.jpg

                  tot de volgende update medegrowers. raad en hulpaltijd welkom natuurlijk

                  Grtzz creammdelicious

                  Comment


                    #10
                    Re: Sweed Seeds Verzameling...

                    Volgende keer pk max 1 week meegeven, heb gelezen dat te lang gebruik de bloemvorming kan stoppen en afrijping versnelt
                    Voor de rest wens ikk je een mooiie oogst gr bilspleet

                    Comment


                      #11
                      Re: Sweed Seeds Verzameling...

                      Oorspronkelijk geplaatst door bilspleet View Post
                      Volgende keer pk max 1 week meegeven, heb gelezen dat te lang gebruik de bloemvorming kan stoppen en afrijping versnelt
                      Voor de rest wens ikk je een mooiie oogst gr bilspleet
                      hey mate, inderdaad, dit heb ik nu ook gemerkt... meerde soortjes zijn al op hun einde aan het komen en de moham rams waren groten deels al oogst klaar dus inderdaad mindere productie...maar kwaliteit daar en tegen is wel toppie
                      normaal gebruik geen pk maar had die nog staan en heb die daarom maar even gebruikt...volgende kweekje doe ik terug volledig met plagron, enzymen en roots in het begin en in bloei de terra bloom en green sensation

                      bedankt voor je advies mate

                      Comment


                        #12
                        Re: Sweed Seeds Verzameling...

                        Ik zag daar een bio nova fles staan. Die pk van bio nova is wel geschikt om heel de bloei door te geven, das vergelijkbaar met de terra bloom.

                        Comment


                          #13
                          Re: Sweed Seeds Verzameling...

                          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                          Ik zag daar een bio nova fles staan. Die pk van bio nova is wel geschikt om heel de bloei door te geven, das vergelijkbaar met de terra bloom.

                          de fels van bionova is gewoon PK - om af te zuren, hij bedoelde de pk 13/14 maar week mee te geven toch bedankt voor je interesse en hulp

                          Comment


                            #14
                            Re: Sweed Seeds Verzameling...

                            TEST voor JD!

                            kan geen ss maken, maar komt weer direct onder het 1e bericht.

                            nog meer mensen die dit hebben?
                            Last edited by Silas; 17 November 2010, 12:42.
                            Veel gestelde vragen over het forum
                            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                            420Shop.NL
                            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                            Comment


                              #15
                              Re: Sweed Seeds Verzameling...

                              dit zal ik zeker volgen ;p

                              Comment

                              Bezig...
                              X