Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hps 1150 12x ww

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hps 1150 12x ww

    Korting op 420shop
    Goedendag Allen,

    Zoals reeds aangegeven in mijn voorstel topic, wil ik hier mijn huidige kweekje delen. Deze kweek is ontstaan omdat ik voor het eerst zelf stekken heb gemaakt en ik voor de zekerheid naast mijn aanstaande RFX Hydro kweek een kweek wilde draaien op een medium dat ik goed ken.
    Kort wat specs van de ruimte en de gebruikte materialen. Ik draai al jaren op Gravita's, dure lampen maar ik heb er nog nooit spijt van gehad. Bij mij staan ze eigenlijk altijd op de hoogste stand, 1150W. Waar ik vroeger eigenlijk altijd een complete kweekkamer had, heb ik tegenwoordig weer tenten staan. Dit omdat er dan af en toe een rolgordijn omhoog kan en dat de nieuwe achterburen ook een keer dwars door mijn huis kunnen kijken. Verder vind ik het sowieso prettiger werken, een afgeschermde ruimte in een afgesloten kamer.
    Ik blaas in met 2500 Kuub, verdeeld over 4 uitgangen. Afzuiging is 4500 kuub, in de kamer waar de tenten staan hangt een filter van 4000 kuub, en aan de uitblaas kant zit er nog een 4000 kuub filter. In deze tijd van het jaar enorme overkill, maar in de zomer absoluut noodzakelijk.
    De planten staan op Growmix van Plagron. Voeding zal A + B van canna worden. Dit is voor mij de eerste keer dat ik werk met twee componenten. Maar gezien de Hydro kweek die tegelijkertijd zal draaien leek het me handig om 1 voeding aan te houden.

    Goed, wat foto's. Allereerst moeder WW.
    mama.jpg

    De eerste poging tot stekken. Ik ben vrij eigenwijs aangelegd en was er van overtuigd dat het zonder stekpoeder en in de volle grond wel zou lukken. Het resultaat laat zich raden, stekken die geel worden. Verder heb ik ze waarschijnlijk te lang, te vochtig gehouden waardoor er ondanks de vele wortels, toch sprake van rot aan het steeltje was.
    Stekken zijn overigens gezet in Jiffy7 pods, was voor mij de eerste keer dat ik dit medium gebruik. Naar mijn mening blijven ze van zichzelf iets te vochtig.
    eerste stekken.jpg
    eerstestekkenworstels.jpg

    Zoals te zien is, niet de allerbeste basis. Er zaten stekken bij die al dagen in water hebben gestaan, en stekken die in de growmix hebben gestaan. Het was voor mij meer een probeersel en als ik genoeg stekken over zou houden om een ruimte van 1.20 x 1.20 vol te zetten had ik er vrede mee.

    Hier gaan de beste stekken de grond in. Ik had nog wat kleikorrels over, en het leek me wel grappig daar een laagje van op de bodem aan te brengen. Een beetje met het idee om de wortels te stimuleren naar beneden te groeien. Daar bovenop ligt growmix van Plagon. Ik kweek al jaren op deze grond, mooi uitgebalanceerd en je hebt er de eerste weken geen omkijken naar.
    kleipot.jpg
    pottenklaar.jpg
    readytogo.jpg
    En zo zijn ze onder het licht gegaan.
    klaarwennen.jpg
    Inmiddels zijn we een paar weken en de nodige tegenslagen verder. Er zat trips op de stekken en het was even zoeken om de beste stekken over te houden. Na de nodige tijd en liefde staan ze er inmiddels zo bij :
    IMG_1146.jpg
    Nog even toppen waar nodig, en de grond aanvullen tot aan de rand van de pot en dan mogen ze langzamerhand richting de 12/12.
    IMG_1149.jpg
    IMG_1150.jpg
    IMG_1148.jpg

    Dan hier nog een foto van 1 van de ruimte, en een foto'tje van de nieuwe moeders die staan voor te groeien. Ik zet ze zodra ze boven de grond zijn onder een HPS om het strekken tegen te gaan.
    gravita.jpg
    IMG_1159.jpg

    Tot zover de eerste post. Ik ga proberen regelmatig te updaten al ben ik soms zo druk met de dames bezig dat ik vergeet om een foto te maken.
    Ik zal vast het e.a zijn vergeten, dat past wel een beetje bij het geblow en de ADHD. Dus mocht je vragen hebben, schroom niet om ze te stellen.

    Groeten,
    Bram




    Attached Files
    Last edited by MrCr4nkY; 10 March 2020, 17:28.

    #2
    Echt een hobby-kweekje zo te zien......

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Nee dat zou bij ons niet passen

    #3
    Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
    Echt een hobby-kweekje zo te zien......
    Wat maakt een hobby kweek een hobby kweek?

    -edit
    Na het teruglezen van mijn eerste post heb ik de post aangepast. Kan me ergens voorstellen dat het overkomt alsof ik in 4 ruimtes aan het kweken ben.
    Ik heb nou eenmaal het geluk dat ik hier de ruimte heb, alleen woon en verder aan niemand verantwoording af hoef te leggen.
    Dat er sprake is van meerdere ruimtes wil niet zeggen dat er overal planten staan te bloeien, ik heb nou eenmaal het geluk dat ik voor elke gelegenheid een andere ruimte heb. Dit is overigens ook een bewuste keuze, zo blijven eventuele beestjes in elk geval op 1 plek.

    Momenteel staan er 12 WW dames onder 1 lamp, lijkt mij persoonlijk hobby matig genoeg.

    Zo niet hoor ik het graag, dan verwijder ik dit topic.
    Last edited by MrCr4nkY; 10 March 2020, 17:43.

    Comment


      #4
      eigen moeder ,mooie lamp gaat deze zeker volgen
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #5
        Ziet er goed uit,gen schrik dat je niks van die trips hebt meeppakt naar je tent.
        Ik kom meer eens kijken hoe het vlot.
        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
        5 lekkere grieten onder de zon

        Comment


          #6
          Ach jij met je 1150 watt tegen over 2/3x 600 watt hps.

          sommige mensen moet je gewoon laten, word soms nog is met 2 maten gemeten.

          succes chef, ik volg.
          sigpic

          Comment


            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door Jamzieman View Post
            Ziet er goed uit,gen schrik dat je niks van die trips hebt meeppakt naar je tent.
            Ik kom meer eens kijken hoe het vlot.
            Ik heb na het stekken de stekken gedoopt in bleekwater. 25 ML op 1 Liter en alles is dood.
            Na het wortelen nog een keer hetzelfde proces, uiteraard beide keren wel na dompelen in schoon water!.

            Om de 2 dagen spuit ik Bugsaway, biologisch middel en dat werkt naar mijn mening perfect. Uiteraard kan dat niet meer na de eerste 2 weken bloei maar ik heb goede hoop dat ik inmiddels beesten vrij ben.

            Maar eerlijk is eerlijk, je weet het nooit met die ondingen.

            Comment


              #8
              Voor de rest van de reacties, bedankt. Ik zal van het weekend de klok eens omzetten en een update posten.

              Comment


                #9
                Goed, na zware griep sinds donderdag, inmiddels weer een beetje op de been. Helaas echt behoorlijk ziek geweest en twee dagen op bed gelegen. 2 dagen is lang in wiet termen weet ik uit ervaring, dus toen ik vanochtend alles eens ging bekijken was ik minder blij dan ik had gehoopt.

                Allereerst wat foto's van hoe het er bij stond.
                voor.jpg
                metertjevol.jpg
                plant.jpg
                De vierkante meter staat mooi vol, planten staan er in principe prima bij. Het begint wel tijd te worden om bij te voeden, wellicht op de foto niet heel goed zichtbaar voor sommige maar wel zeer evident.

                Nadere inspectie wees uit dat de trips helaas niet weg is. Er is een zeer minimale hoeveelheid trips aanwezig in een vroeg stadium, Na enige twijfelen heb ik besloten het "radicaal" aan te pakken. Moeder WW is weg. Door een fles verpeste voeding was ze al niet meer in de beste staat, maar heel dat beesten circus is daar begonnen dus ik wilde er graag vanaf. Ik heb overigens nog 1 WW stek die ik niet nodig heb voor de bloei, dus ik hou het soortje in elk geval mooi achter de hand. De ruimte waar ze in stond, heb ik meermaals gereinigd met fatsoenlijk spul. Tevens alle lucht inlaten voorzien van een panty.

                Daarna ben ik begonnen met het dompelen van de planten om van de beesten af te komen. Het leek me wel grappig om dit te delen. Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe met planten van dit formaat, maar opnieuw beginnen vind ik zonde. Ik hoop nog een beetje te kunnen profiteren van de koelere voorjaars maanden.

                Eerst even alle kleine onderste takken weggehaald. Dit is uiteraard van 1 plant, maar het was best nog wel de moeite. Je kunt nog zoveel watt's hebben hangen, maar als het licht niet op de top valt heb je er geen reet aan.
                takken.jpg
                Hier mijn badder-idee. Ik krijg de beste ingevingen tijdens het roken van een joinjte . Ik ben overigens heel blij dat ik altijd een eigen voorraadje heb liggen en niet shop afhankelijk ben, want jonge jonge tot 6 april niet roken lijkt me helemaal kut. Maar goed ik ga offtopic in mijn eigen topic.
                karton.jpg
                systeem.jpg
                badderen.jpg

                Dat is dus het idee. Terwijl de dames lekker aan het ontspannen waren in het badje heb ik de potten afgenomen met schoonmaakmiddel. Daarna nog een keer hetzelfde proces alleen dan in een bad met schoon water. Ik ben er een middagje zoet mee geweest, en buiten het feit om dat het hele huis een teringbende is is het allemaal wel goed gelukt. De planten zijn 1 voor 1 de nieuwe schone ruimte in gegaan. Ze hadden het wel zwaar en er waren er 2 met een geknakte scheut, dus die foto heb ik uiteindelijk niet meer gemaakt. Ik heb net even gekeken en inmiddels staan ze weer vrolijk in het zonnetje te wapperen. Ook die scheuten trekken wel weer bij, het is taai spul die hobby van ons.

                Ik ben er van overtuigd dat de ruimte nu schoon is, en de plant zelf ook. Echter heb ik gelezen dat het poppen in de grond plaats vind. Daarom heb ik aaltjes tegen Trips besteld, ik had er nooit van gehoord maar lees er goede dingen over. Deze komen morgen aan, en die hoop ik dan ook meteen te geven.
                De eerstvolgende water beurt moet dan voeding worden, en dan gaan ze ( veel te laat ) op 12/12

                Morgen nog een foto van hoe ze er nu bij staan, en vanaf het Aaltjes verhaal weer een update.

                Gr

                -edit
                Geen idee waarom die foto er onder blijft hangen, de halve autist in me heeft meermaals geprobeerd om dit op te lossen maar tevergeefs.
                Attached Files
                Last edited by MrCr4nkY; 16 March 2020, 01:33.

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Lekker bezig geweest Hopelijk krijg je de trips onder controle

                #10
                Goed, na enige tijd stilte is het tijd voor een update. Tal van redenen waarom het er niet van is gekomen, van Corona tot prive gezeik.

                Hier wat foto's van een dag of 4 geleden :
                IMG_1402.jpg

                De dames staan inmiddels ruim een week in de bloei. De behandeling met het dompelen en daarna de "Aaltjes", hebben perfect gewerkt. Ik hou alles strikt in de gaten maar voorlopig kan ik geen beestjes meer ontdekken. Ik check de boel regelmatig met een vergrootglas, en spuit 2 x per week Bugaway. Dit houd binnenkort een keer op, omdat er geen spuiten meer bij is zodra er sprake is van topvorming.

                Hier de dames zoals ze er vandaag bij stonden. Het zijn er 11 maar ik overweeg er 1 te verplaatsen naar het moeder hok.
                Aangezien ik momenteel ook een hydro ronde draai, gebruik ik bij deze kweek Canna Vega / Flores A+B. Ik heb voorheen altijd gevoed / gewaterd op gevoel zonder EC meting of afzuring van het leiding water. Maar aangezien de drain van de Hydro kweek terugkomt met een PH van 6.0 en een EC van 2.05, is dat het perfecte water om deze dames mee te voeden.
                WWgrond2.jpg
                WWgrond3.jpg
                WWgrond4.jpg

                Comment

                Bezig...
                X