Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 x big bud en cannavoeding via blumat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    NU WEET IK HET NIET MEER!!!
    weet iemand van jullie het?
    de afjes van mijn vrienden zien er heel ziek uit.
    ik zal beginnen vanaf het begin
    ze zijn nu 29dagen vanaf zaadje gepland
    Bij het planten is er bij hun potgrond (bio nova soilmix a quality) minder dan de helft dan aangegeven bio nova roots in het water gedaan waarmee de grond bevochtigd is.
    dan hebben ze 20dagen enkel afgezuurd water gekregen.
    op dag 17 hadden ze allemaal al een tijdje paarse bladsteeltjes dus dan beginnen 1/3 van voeding van het canna kweekschema te geven ph 6 ec 0.4

    De ec vonden we wat weinig aangezien het water al een ec heeft van 0.2 dus zou er maar 0.2 ec voeding gegeven worden.daarom zijn we dag later verhoogd naar 0.53 ec dus kregen ze 0.33 zonder de ec van het water.

    op dag 23 waren de eerste bloeihaartjes zichtbaar maar waren er 4plantjes die onderaan gele blaadjes kregen.zelfs bij 1plant begon het 3puntsblad ook al geel te worden.we denken stikstoftekort dus meer voeding de ec verhoogt naar 1

    Nu zijn we dag 29.ze krijgen al 3 dagen de voeding zoals aangegeven op het canna kweekschema ph 6 ec 1.5
    Nu nog vergelen er meer en meer bladeren en ook de planten zelf zien totaal niet donkergroen meer.ze beginnen allemaal volledig geel te worden .precies of ze krijgen nog te weinig voeding maar dat kan ik moeilijk geloven..er zijn nergens bladpunten verbrand.
    de temperatuur is als de lamp uit is 19graden en als de lamp brand 25graden.vochtigheid tussen de 30 en 37%
    volgens mij staan ze perfect van hoeveelheid vocht in de grond.een paar staan iets natter en een paar iets droger maar ze hebben allemaal dezelfde symptomen.ze zien er ongezond uit,hangen erg af,beginnen geel te zien maar groeien nu wel weer ze hebben een tijdje heel traag gegroeid.

    ik weet niet wat het probleem is.nog altijd voeding tekort?wortelrot?slechte grond?....
    wat denken jullie? 20200327_131754.jpg 20200327_131610.jpg 20200327_131333.jpg 20200327_131351.jpg 20200327_131412.jpg 20200327_131455.jpg 20200327_131319.jpg 20200327_131252.jpg 20200327_131819.jpg





    Comment


      #17
      Die hangende staan duidelijk te nat of te droog.
      Welke van de twee het is kun je zelf wel uitvinden.
      Even die pot optillen dan weet je alles.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Oke, gelijk van gewicht, maar dan weet ik nog niks he...
        Als ik hier 80 liter in 12 potten gooi zijn ze ook allemaal mooi hetzelfde gewicht alleen hebben ze voor 2 maanden water.
        Hangende planten = te droog of te nat of wortelrot (door te nat)
        Geel worden betekent te nat staan of te droog staan of te weinig voeding tijdens de groei gehad.
        De Blumats moet je er niet uithalen inderdaad, anders moet je ze weer als nieuw gaan installeren, afvullen, nieuw gat en aangieten.

      • smoked bud
        smoked bud commented
        Editing a comment
        Ik dacht ook eerst aan wortelrot maar heb op internet gelezen dat het zo goed als onmogelijk is bij airpots.het teveel loopt er direct langs alle kanten uit.en de bodem zit op 4cm van de grond en het schaaltje is maar 2cm hoog dus het schaaltje mag nog overlopen,dan nog blijft de grond niet in het water staan.heb hun gezegd een 200ml water uit het vat te halen en aan de meest hangende plant te geven.en ze hebben na een uur geantwoord dat ze er precies iets beter uitziet.ik vind het wel raar.mijn potten hier thuis zijn feminised 9l en wegen precies minder dan hun 8liter potten.ik heb gelezen dat autoflowers minder water nodig hebben maar in dit geval blijkt het precies andersom ...
        Last edited by smoked bud; 27 March 2020, 22:39.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als ze even groot zijn hebben auto's net zoveel water en voeding nodig.
        Mja, das het beste dan he, gewoon proberen bij eentje....als ze echt te droog staan dan moeten ze binnen een uur weer helemaal goed staan als je ze flink water geeft.

        Yeah, die gatenpotten is niks voor mij, ik zie daar binnen geen voordeel in.
        Buiten misschien wel, als je een natte zomer hebt dan droogt het sneller op.
        Maar da's persoonlijk, er zullen best kwekers zijn die er bij zweren

      #18
      Ik heb gisterenavond nog een bericht gestuurd naar mijn vrienden dat ze iedere blumat 2mm meer moesten opendraaien...
      en ik heb zojuist een bericht gehad dat ze er al veeeel beter bijstonden en zelfs goed gegroeid waren op een 12uur tijd en dat ze 5liter water verbruikt hebben waar het normaal maar 3.5l water was.ze hebben ook een foto gestuurd ik post hem hieronder.ze zien er duidelijk beter en groter uit 20200328_075644.jpg

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Is dit nu jouw kweekverslag of van je vrienden?

      • smoked bud
        smoked bud commented
        Editing a comment
        De 16autoflowers zijn van vrienden maar als er problemen zijn post ik ze hier bij mijn 10xbig bud om jullie mening en ervaring te vragen.grtzzz

      #19
      Ik heb bij 1blad van mijn planten wel iets raar gevonden.er is precies in geknabbeld ofzow ...
      3dagen geleden was het aan 1vinger... dan bleef het stabiel maar vandaag is het op hetzelfde blad op de vinger ernaast ook prijs.ik vind niet direct een beestje maarja het is nogal zoeken in zo een bladerdek voor iets te vinden.een paar dagen geleden heb ik een paar varenrouwmuggen gezien en doodgedaan en nu zijn er precies geen meer.deze plant staat wel in het midden recht onder de lamp en die hangt op 60m afstand 20200328_070820.jpg

      Comment


        #20
        Bruut mee geweest? VRM eet geen blad.

        Comment


          #21
          Het zou kunnen.heb ze een dag of 10 geleden eruit genomen om te dieven maar ben wel uiterst voorzichtig geweest.kga het in de gaten houden .. ...

          Comment


            #22
            Nog een fototje van gisteren
            20200327_185511.jpg

            Comment


              #23
              Bij de vrienden is er nu ze meer vocht krijgen precies een teveel aan voeding?
              gele bladpuntjes
              kheb gezegd dat ze hun vat 1/3de moeten bijvullen met afgezuurd water zodat ze 1/3de minder voeding krijgen.
              goed idee?grtzz 20200328_185619.jpg 20200328_185743.jpg 20200328_191237.jpg

              Comment


              • smoked bud
                smoked bud commented
                Editing a comment
                Ja ik weet het maar er zit juist 20l vers voedingswater in het vat en anders moesten ze het wegkappen

              #24

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Met minerale voeding kun je inderdaad gewoon even overslaan.
                Met bio-organische voeding kun je beter doorgaan met voeding maar minderen.

                Oh heb het als comment op verkeerde post gedaan. Nahja

              • smoked bud
                smoked bud commented
                Editing a comment
                Ja ik weet het maar er zit juist 20l vers voedingswater in het vat en anders moesten ze het wegkappen

              #25
              Pk 13/14?

              De afjes van mijn vrienden zitten nu 4.5weken ver en hebben volgens de info van de zaadjes nog 4.5weken te gaan.
              wanneer zoude jullie pk13/14 geven?
              volgens ik gelezen heb moet het 4weken voor de oogst 1week lang gegeven worden.
              maar dat zou binnen een paar dagen moeten zijn.
              is dat niet te vroeg?want er staan nog maar juist pruikjes op

              Comment


                #26
                Starten met pk13/14?

                even terug van weggeweest.tuinwerkjes gedaan met het goede weer.
                ik denk dat het stillaan tijd is voor de week pk13/14 te geven
                wat denken jullie?

                de plantjes zijn omgeschakeld naar bloei op 10/3
                16/3 waren de eerste bloeihaartjes zichtbaar.
                ze zijn nu bijna 3weken in bloei.
                de toppen zijn al heel goed aan het vormen.
                volgens de zaadinfo is de bloeitijd 50/65dagen wat komt op 7 tot 9weken.
                en volgens de info die ik heb moet je nog 4weken over hebben tot oogst na de 1week pk13/14
                dus ik zit nu in week 3bloei en als ik 1week pk 13/14 zou geven dan zijn ze 4weken later 8weken.het gemiddelde dat ze aangeven tot oogst.
                ik heb ook gelezen beter te vroeg dan te laat geven.
                Zouden jullie u ook starten of denken jullie iets anders?
                ik post ook hierbij wat pics
                grtzzz 20200402_214744.jpg 20200402_214717.jpg 20200402_214830.jpg 20200402_214806.jpg


                Comment


                  #27
                  Zou ze nog wel een weekje geven denk ik.
                  Ze staan er nog goed bij nu.
                  Ze hebben het wel een beetje warm.
                  Misschien de lamp even 5cm hoger ?
                  Dan gaan de karteltjes van de bladeren wat minder overeind staan.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • smoked bud
                    smoked bud commented
                    Editing a comment
                    Ja heb ze gisteren terug 5cm hoger gehangen.denkbdat de groei er nu wel zal uit zijn.het mag wel want ik kan de lamp nog maar 15cm verhogen dan zit ik tegen het dak van de tent.
                    Ok dan wacht ik wel nog een weekje
                    Ik zal kijken om morgen ook nog een paar foto's te nemen net voor de lamp aanspringt.dan is het nog duidelijker en komen de plantjes meer tot hun recht
                    Thx

                  #28
                  Bij deze de foto's zonder lamp.
                  ze staan nu bijna 3weken in bloei.
                  nog 4weken te gaan
                  het ziet er veelbelovend uit 20200403_195230.jpg 20200403_194757.jpg 20200403_194636.jpg 20200403_194734.jpg 20200403_194701.jpg

                  Comment


                    #29
                    Zeker veelbelovend! Mooi egaal, flink wat topontwikkeling, wat je doet doe je goed
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                    • Remco
                      Remco commented
                      Editing a comment
                      Goe bezig man !!
                      da komt hier dik in orde !!

                    • smoked bud
                      smoked bud commented
                      Editing a comment
                      Ik doe mijn best.ja heb wel enorm veel info verzameld voor ik begon ..... maarja de schrik zit er nog steeds in.de problemen schuilen achter een klein hoekje heb ik al ondervonden x-D

                    • kelderkastje
                      kelderkastje commented
                      Editing a comment
                      Het kan blijkbaar altijd wel fout gaan ... helaas. Maar tot nu toe niet. Hout vasthouden.

                    #30
                    Waar het bij mij uitstekend verloopt ... loopt het dan bij anderen volledig mis.
                    zoals bij mijn vrienden.
                    hun afjes zien er al een tijdje geel uit en het beterd niet maar verslechterd alleen maar.
                    nu komen er ook heel veel bruine plekken bij op de bladeren
                    heeft iemand tips of ideeen?
                    ik post hier wat foto's
                    tips en meningen zijn zeeer welkom
                    grtzz20200405_195744.jpg 20200405_195722.jpg 20200405_195631.jpg 20200405_195657.jpg 20200405_200206.jpg 20200405_200233.jpg

                    Comment

                    Bezig...
                    X