Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

COB Tomaten tuintje 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Hier nog even wat close up foto's. Hoop dat je er wat aan hebt Takketoelli20200604_195615.jpg


    Pineapple
    20200604_195610.jpg

    Chocolope
    20200604_195600.jpg

    En de G13
    20200604_195552.jpg









    Attached Files
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zie net dat mijn reactie niet geplaatst was...
      Maar bedankt dus nog voor de mooie fotootjes!

    #47
    Hi allemaal,

    Hier gaat het nog steeds goed en heb weer niet zoveel te melden. De planten zijn nu in de afrijpfase en worden dus nog steeds wat dikker.

    De voeding heb ik afgebouwd en zal nu nog minimaal 2 weken alleen afgezuurd water geven. Een week voor de oogst wil ik nog een enkele keer ijswater geven om de plant goed te laten schrikken. Vervolgens nog 48 uur donker om alles eruit te persen . En dan hopen op dikke knoeperts van toppen! Beide stress methodes worden ook regelmatig afgeraden maar mijn ervaring is gewoon dat het werkt en ga er eigenwijs gewoon mee door

    Nog ff paar foto's. Ik word wel blij van mn tuintje moet ik zeggen. 20200610_213724.jpg

    20200610_214741.jpg

    20200610_213731.jpg

    Tot later beste forumvrienden

    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Duchtig!

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      die hand erbij geweldig! Mooi gedaan tomaten.
      Op naar de gele blaadjes en

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Haha ja zo lijken het net mega toppen. Maar eigenlijk heb ik gewoon mini handjes ganjagast. Dankjewel!

    #48
    20200617_080325.jpg

    20200617_080331.jpg
    20200617_010201.jpg

    20200617_010151.jpg 20200617_010142.jpg


    Las dat de egels het moeilijk hebben. Er is structureel te weinig eten voor ze in de stad (helemaal met de droogte) en nu komt er ook nog een egelziekte overheen.. Omdat ik een schutting heb met van die betonnen delen, kunnen de egels niet (meer) mijn tuin in. Ik heb onderin de deur van mijn schutting een klein hoekje gezaagd en heb wat egelvoer en water in de tuin gezet. Binnen 24 uur had ik al een stel egels in mn tuin. Leuk voor hun en leuk voor mij. En mn vrouw vindt het al helemaal geweldig .
    20200618_091711.jpg

    20200618_091803.jpg



    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Leuk om te horen, Brandnetel. Goed bezig!!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Spoelen!!!

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Ja klopt, vergeten in deze update te vermelden maar ben inderdaad al paar dagen geleden begonnen met spoelen

    #49
    Dat is een hele mooie tuin geworden. Hele mooie toppen. Ik ben zwaar onder de indruk.

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Dankjewel Brandnetel. Een goede setup doet wonderen

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Dat is zeker waar. Het is natuurlijk ook wat je met de setup doet. En dat doe je uitstekend.

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Haha thnx

    #50
    20200626_080138.jpg




    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Je bent nu zo ver... vergeet die temp maar!
      Lv is nu veel belangrijker, hoe is die?

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Ja precies Toelli, dat is ook mijn gedachte.

      De LV is gelukkig top, 38 minimum tot 44 max.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Yesssss

    #51
    Hola

    Inmiddels hebben de planten ruim 80 dagen gebloeid en ze gaan eind van de week om.

    20200630_200102.jpg
    20200630_195649.jpg


    Blue Gelato
    Ik loop nu toch tegen wat problemen aan helaas. Ze krijgt nu wat zaden. Ik denk door de hitte problemen van afgelopen week.

    20200630_200121.jpg
    20200630_195803.jpg


    Omdat eind van de kweek is aangebroken ga ik de toppen nog wat dikker proberen te laten worden met een tweetal veel afgeraden technieken. Ik ga de planten namelijk ijswater geven om ze het gevoel te geven wat het herfst wordt. Als ze dit na 2 dagen op hebben, dan ga ik ze 48 uur donker zetten. Ik heb dit eerder gedaan, samen met een vriend. Wij denken hiermee echt voordeel te behalen. Oordeel zelf, zou ik zeggen. De foto's van deze update zijn van vandaag. Ik zal ook weer foto's maken vlak voordat ze om gaan.


    Pineapple
    Ze heeft bizar compacte toppen en oogt fantastisch!

    20200630_200116.jpg
    20200630_195702.jpg



    Chocolope.
    Ze is maar klein maar heeft toch mooie en compacte toppen. Ze ruikt ook erg lekker en heeft een berg trichomen

    20200630_200111.jpg 20200630_195753.jpg



    G13
    Ze heeft echt een heleboel grote toppen maar ze lijken niet echt heel zwaar te zijn. Zou ze nog steeds verder willen afrijpen? Ik zie wel wat amber tritochomen maar ook nog wel 50% witte bloeiharen...

    Ik heb de oogst ook al wat uitgesteld voor deze plant, maar het houdt natuurlijk ergens op. Ja een aparte droogruimte zou welkom zijn.

    Het is gewoon wat het is. Ook door de zaadontwikkeling in de Blue Gelato moet er gewoon geoogst gaan worden.

    20200630_200108.jpg 20200630_195714.jpg


    Ongeduldig als ik ben (zou je trouwens niet zeggen als je naar deze kweek kijkt, 9 groei en 12 bloei weken) ben ik alweer met de volgende kweek gestart. Gewoon met een los klein ledlampje, naast mn tent.
    Graag stel ik jullie even voor aan: Mimosa, CBD Blue Shark, Glookies en een ouwe bekende, de G13. Allemaal van Barney's.

    Ik zit nog te twijfelen om er toch een 5e bij te zetten.
    20200630_195821.jpg


    fijne avond



    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb je nog plaats om een extra tentje te zetten ? Anders droog ik nu in de WeDryer , heb je helemaal geen tent meer nodig ... klein tentje om voor te groeien of te drogen kostte eiglik evenveel 65 euro ongeveer...

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Ja dat zou perfect zijn inderdaad. Maar helaas zit een tweede tentje er niet in... gelukkig kunnen ze al bijna verhuizen

    #52
    Beste forumvrienden,

    Inmiddels heb ik de planten geoogst en bij het opendoen ervan de tent kwam ik erachter dat ik de lamp ben vergeten uit te schakelen voor de 48 uur donker. Stom zeg.. . Maar goed, het is niet anders.

    Het totaalgewicht valt ook een beetje tegen, maar misschien word ik nog verrast door het gewicht na drogen. Het was in onder geval ruim 1500 gram nat wat een kleine 300 gram droog zal opleveren, als ik uit ga van 18% resterend gewicht, zoals de laatste keer. De Blue Gelato lijkt wat tegen te vallen, maar denk dat de andere 3 echte toppers worden.

    20200704_215231.jpg
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      3 van 4 toppers is prima!
      Ik ben wel benieuwd naar het eindgewicht, compacte toppers van toppen willen wel eens verrassen

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit he , laat ze smaken binnenkort!

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Dat klopt Takketoelli. Ik ben ook erg benieuwd. Denk dat ik met een paar dagen kan knippen en wegen.

      Wesley pipes Dankjewel! Dat komt vast en zeker goed. Ze ruiken heerlijk

    #53
    Oogstfeest!! Ik ben benieuwd hoeveel je overhoudt na drogen. Ziet er alleszins goed uit. Geniet ervan!

    Comment


      #54
      Hola

      Vandaag is de dag.

      Knippen, wegen, testen


      Ik heb er verdomd veel zin in! Sommige kwekers vinden dit erg vervelend om te doen. Ik deel hun mening niet, ik heb me er toch schik van, ik kijk er echt naar uit.
      .


      Om 20u ga ik ermee beginnen, ik doe dit altijd savonds omdat het natuurlijk flink gaat meuren.

      Fijne zondag!
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Daandaan
        Daandaan commented
        Editing a comment
        Nou dat word genieten vanavond, have fun

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zet altijd een podcast op, of nog beter, commedyshows

        Die van Henry Rollins tijdens mijn vorige knipknip was geweldig!

        https://youtu.be/5vhaQIp5PBs

        Dit is een klein stukje van de beste man. Gewoon vertellen wat je is overkomen.

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Takketoelli was dus met een maat van me knippen, vaste prik hier. Maar je filmpje kijk ik even een andere keer. Thx!
        Last edited by Spacende Hollander; 14 July 2020, 10:35.

      #55
      MEGA OOGST!!!

      Wauw, beste forumvrienden. Wat een (oogst)feest was het gisterenavond. Ik ben er nog steeds ondersteboven van .


      Om even bij het begin te beginnen; de keren dat ik met hps kweekte, hield ik 12% of 13% van het gewicht over na het drogen. Elke keer weer. En dan knip ik altijd pas na het drogen.

      Nu draaide ik mijn tweede kweek met de TGL star 60 van todogrowled. 275 watt op 90cm bij 90cm. De vorige keer werd ik al verrast met een percentage van 18% wat ik over hield na drogen.

      Het totaal nat gewicht na de oogst betrof deze keer 1547 gram en ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld. Op basis van de cijfers uit het verleden, zal het niet meer zijn dan 300 gram, dacht ik.. En ik hoopte toch wel op een kleine 400 gram.

      En toen, toen gingen we knippen en wegen gisteren

      De Pineapple, wauw!! Wat een kleuren en jeetje.. wat compact. Meteen maar een tester gerold waar ik uiteindelijk 3,5 uur mee gedaan heb..
      De plant woog nat 444 gram en na het knippen bleek er een rendement te zijn van 20%. Het is namelijk 90gram!! Het lijken ook net knikkers, zo hard en de grootste toppen wegen 8 gram.
      20200713_110420.jpg
      20200713_121812.jpg



      De Pineapple was dus een mooie plant om te beginnen en was boven verwachting. We gingen vol goede moed naar de Chocolope, huismerk van Wietzaadjes.nl. Ook deze zag er erg compact uit. Het nat gewicht was 354 gram en wauw.. we hielden er droog 93 gram van over. 93!! Dat is meer dan 26% rendement na drogen. 26!! .
      de grootste toppen wegen rond de 8 gram.
      20200713_123250.jpg 20200713_123216.jpg



      Inmiddels leek de avond op een waar oogstfeest uit te draaien. Wat een prachtige resultaten en mn grootste plant moest nog komen. Maar eerst de meest tegenvallende plant. De Blue Gelato had toch best veel hitte stress gehad wat resulteerde in de aanmaak van zaad. Het viel uiteindelijk allemaal mee, we hebben wel wat weg moeten knippen maar er bleef ook nog aardig wat over. En ook deze ruikt weer heerlijk. De Blue Gelato was nat 276 gram en hiervan bleef 76 gram droog over. Weer zo een hoog percentage! Ruim 27%. Bizar echt.
      20200713_123713.jpg

      20200713_123724.jpg



      Man man man, inmiddels zit ik al op 260 gram en de grootste plant moet nog geknipt worden. De G13 heeft 20 toppen en de meeste hiervan zijn groot. Het natte gewicht was 473 gram en ik hield hier 120 gram droog van over. Ook dit is weer erg veel, 25% over. Yes!!! Wat een feest, en wat ruikt ze lekker. Gister avond kon ik het niet meer aan maar net een eerste tester gerookt. Wat een heerlijke Sativa zeg, vol met trichomen. De grootste toppen wegen rond de 10 gram!
      20200713_122047.jpg
      20200713_122104.jpg


      Totaalgewicht!! 379 gram!! En dat met 275 watt op 90cm bij 90cm op een zolder met hitte stress. Ook geeft ik handmatig water, waarin ik mijn foutjes zeker maak.. Mijn lampen, ja die maken echt het verschil.


      Ik blijf mn neus maar in die potten stoppen. Wat een geur!!


      Ook wil ik iedereen bedanken die heeft meegelezen, meegedacht en gewoon heeft meegekeken. Erg fijn en dat wordt gewaardeerd. Vanzelfsprekend ook mijn dank aan dit forum, die het toch maar mogelijk maakt allemaal. QnQ
      en


      Ik zeg; on to the next





      Ps. Op de foto waar je de toppen ziet, zie je maar de helft van de oogst. Ik heb het namelijk al verdeeld met mn maat.
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Mooi resultaat! Geniet van het consumeren

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Dankjewel, Waldpiek.

      #56

      Comment


      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Ha nee, het is wel feest maar zo een feest nu ook weer niet. Ze zijn maar 55 watt per lamp.

        Ik heb 4 keer tgl star60 3500K. En dan tijdens de bloei knal ik er in het midden nog 1 tgl star60 3000 bij.

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Okay. Duidelijk. Bedankt voor de info. en geniet van het resultaat, dat er duidelijk mag wezen.

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Thx Brandnetel, ik geniet op het moment met volle teugen

      #57
      Mooi resultaat hoor, smakelijk! Ziet er zeer lekker uit. Todoledgrow bevalt je dus wel? De goeie zorg zal wel de grootste factor zijn
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Thx Wes!

        Ja, deze lampen bevallen meer dan prima! Een aanrader.

      #58
      Super, wat een mooi resultaat. Geweldig om te lezen dat je er zo voldaan mee bent. Je hebt het vast en zeker verdient. Geniet er van samen

      Comment


      #59
      Tomaten!!



      Wat een mooie oogst kerel!
      Erg netjes met dat wattage, succes met overtreffen..

      Ik begrijp alleen niet goed wat je er nu aan hebt om rendementen te gaan berekenen. Dat getal zegt mij niks eigenlijk. Of niks... weinig. Het gaat mij alleen om het eindgewicht per plant, en hoeveel gram per watt. En dan nog zegt dat maar heel weinig.

      Kwaliteit is waar het mij om draait. Ook altijd werkzaam in geweest; kwaliteitsdienst, maar dat terzijde
      Hoe beter de kwaliteit, hoe langer ik ermee uitkom. Als de wiet op is weet ik ook pas wat ik bespaard heb; ik weet nog goed wat ik per maand aan de koffieshops gaf.....


      Pineapple dus. Mooi, die heb ik laatst aangeschaft. Pineapple Chunk, ook van Barneys. Die zijn wel echt goed met hun zaden!! Als je die van 10cm laat vallen hoor je gewoon een tik of niet?

      Die Chocolope is ook erg ok, wietzaadjes stelt eigenlijk ook nooit teleur. Nog nooit mogen proeven! Schijnt een mooie voor hash te zijn




      Rest ook erg oke, beetje jammer van de Gelato maar boeie! Hoe smaakt die? Dan maar ff geen grinder. Die laat ik gewoon iets droger worden, 50%. Dan kun je het zo verkruimelen

      Satiavadiva's is niks voor mij


      Maaarrreee
      Als ik kom helpen knippen krijg ik dus de helft van je wiet? Goeie deal van je maat!


      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Neuh, ik rook de hele dag indica. Kleine rizlaatjes. Zoveel als ik zin heb, savonds meer. Tot ik een lekkere buzzzz ervaar.
        Met sativa rook ik mij de hele dag te pletter, echt niet goed. En nog niet de buzzzz die ik zoek
        Indicafanatika!!!

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        haha nice! Een echte liefhebber Takketoelli
        Ik rook ook met kleine blauwe rizla. Pure jointjes, jij ook?

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zo goed als. Ik doe er een toefje tabak bij. 5-6 weken met een pak shag, dus echt weinig. Vindt ik toch lekkerder als je een joint rookt

        Puur rook ik ook geregeld, in een twisty
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ew#post1449292

        Alleen kost dit een berg wiet! Te lekker om te laten liggen, en na de eerste wendagen rook je ineens 2-3 twisties, dus 6 gram op een dag! Dat is toch iets te gortig en niet bevorderlijk voor mijn dagtaakjes...

      #60
      Gefeliciteerd! Mooie geslaagde ronde, wat een resultaat! Kunnen we enkel maar jaloers op zijn, geniet ervan!
      Ignorance is bliss

      Comment


      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Dankjewel Kurkentrekker! Ik ga er zeker van genieten, dat doe ik nu trouwens al Het is jammer dat ik hem niet even rond kan laten gaan.. thx voor je reactie

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Verdiend genieten hoor! Klopt als een bus dat het allemaal stiekem moet gebeuren en dat we niet wat meer kunnen delen... One day, hopelijk, in betere wetgevende tijden!

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Wat zou dat toch mooi zijn fingers crossed!
    Bezig...
    X