Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Phieeeeuw, ik weet geen titel. Kijk maar gewoon, knappe bink.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Yeah, muizen doen dat.
    Ik had hier ook een stuk of 20 bonen en erwten die omgeknaagd waren.
    Ik heb daar 2 emmers voor in de tuin staan, daarmee vang ik er aardig wat weg.
    Beetje pindakaas op het blikje en voila.


    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Modest
      Modest commented
      Editing a comment
      QnQ

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Verdrinkingsdood? Niet wat traag..? En wreed?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik vang ze alleen weg in m'n moestuin, tussen de moestuinplanten als de muizen al planten hebben opgevreten.
      Zolang ik geen schade heb en ze niet in de moestuin rondlopen hebben ze geen probleem.
      De moestuin is voor mij, de rest van de tuin voor alle beestjes.
      Ik kan het wel met de luchtbuks proberen, maar ik heb geen tijd om te gaan zitten wachten en een kat heb ik niet.

    #17
    Whoppakeeeej, nog eens een update.

    Waar zitten we nu?
    21/03: Kopje boven (0 weken)
    15/04: Omschakelen naar 12/12 en 600w (3,5 weken)
    08/05: Start bloei (7 weken)
    22/05: Start PK13/14 (9 weken, waarvan 2 weken bloei)


    Jawel, je leest het goed. Ik heb een risico genomen en voor PK13/14 gekozen. Nu opbouwend vanaf 0,5ml/L samen met Terra Bloom (3ml/L). Samen met 6 druppels PH- per liter water krijg ik dan een mooie emmer met bloeiwater. Kan het trouwens zijn dat m'n fles PH- na al die jaren (toch op z'n minst 5 jaar) minder sterk wordt?
    Volgens m'n schema zijn ze nog maar 2 weken in bloei, anderen zouden 3 weken zeggen. Maar als je sommige toppen zo ziet zou je zeggen dat ze al 4 weken ver zijn.

    De dames doen het eigenlijk zeer goed, er valt weinig over te vertellen. Geen nieuws is goed nieuws dus.
    Er is weinig verschil te merken tussen de Blueberries en de NYC Diesels, buiten dat de BB's wel dikkere toppen hebben.

    M'n 'je m'en fous' aanpak werkt goed deze keer, al heb ik er wel 2 nadelen aan ondervonden.
    Ik heb gemerkt dat ik tijdens de groei m'n groeivoeding niet heb verhoogd, waardoor ze uiteindelijk weinig stikstof hebben gekregen. Nu heb ik nog een klein beetje Alga Grow over, en hiervan heb ik nog 1 dosis gegeven vlak voordat ik met PK13/14 begon. De laatste dosis ga ik geven binnen een week of 3, als ze zowat midden in hun bloei zitten.

    Voor de rest merkte ik ook dat de dames in het midden wat minder goed groeide, en ze bovenaan begonnen te foxtailen. En toen merkte ik dat de dames tijdens de groei toch nog zo'n 20 cm de hoogte in zijn gegaan, en de lamp dus nog maar op 40 cm hoogte hing. Dit heb ik aangepast, komt dus wel goed. Maar bij een van de BB foto's zie je dus wel dat de top bovenaan minder goed ontwikkelde dan onderaan.

    De NYC's zijn duidelijk onstabieler dan de BB's, want er is 1 TMV dame, en nog een andere dame met een vreemd fenomeen van random misvormde bladeren (staat niet op de foto) bij 1 specifieke tak. Maar al bij al doen ze het ook wel goed.

    Heb juist nog gerookt, dus m'n uitleg is weer van een belabberde kwaliteit. Foto's zeggen dus meer dan woorden .

    mini_1.jpg mini_2.jpg

    De Blueberry's (let zeker op de dubbele toppen (2e foto) waar ik het ook eens over had. De NYC heeft dit bij 1 plant ook, bij de BB komt het meer voor).
    mini_BB1.jpg mini_BB2.jpg mini_BB3FOXTAIL.jpg mini_BB4.jpg

    De NYC Diesels. (Derde foto is dubbele top)
    mini_NYC1.jpg mini_NYC2.jpg mini_NYC3.jpg

    De NYC Diesel met TMV. Al begin ik er hoe langer hoe meer aan te twijfelen of het wel degelijk TMV is. Is zowiezo een virus, maar ziet er toch nog net iets anders uit dan de TMV die ik hier tot nu toe al zag passeren (voornamelijk in de tuin).
    mini_TMV.jpg mini_TMV2.jpg

    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je kan ph-groei ( salpeterzuur) nemen, schijnt stikstof te zijn, doet q ook altijd om tekort in de bloei voor te zijn.

      Alhoewel de laatste foto wel wat stikstofoverschot lijkt te laten zien.

    #18
    Toch nog even een snelle update, om te tonen dat de eerste gele bladeren tevoorschijn komen.
    We zijn nu ongeveer 4 weken bloeivoeding aan het geven, en een kleine 2 weken PK 13/14.

    Alles ging goed, en gaat eigenlijk nog goed. Maar toch is het opvallend dat net nu weer gele bladeren tevoorschijn komen.
    Ik ben nu enkele dagen gestopt met PK 13/14 en het is niet erger geworden, maar ook niet beter.

    Dus ofwel ligt het idd aan de PK, en klopt LR2 z'n topic als een bus. Ofwel ligt het aan het feit dat het warmer is geworden, en ze nu meer drinken, dus ook wat droger hebben gestaan.
    Of misschien is het wel een combinatie van de twee.

    Vorige rondes gaf ik elke keer ongeveer 30cl per plant om de dag, en dat was te droog.
    Deze ronde geef ik ongeveer 50cl per plant om de dag, en dit lijkt beter. Maar echt de perfecte hoeveelheid water geven is heel erg moeilijk uiteraard.
    Ik wacht nog even met terug PK te geven, en binnen een weekje geef ik nog eens een slokje Grow (stikstof). Ik weet hier zeker te zeggen of het beter wordt of niet!

    Ik heb nog wat sfeerbeeldjes gemaakt. Herkent iemand trouwens het 'probleem' op de laatste foto? Dit is enkel bij die ene top, de rest van de plant heeft niets vreemds. Het begon met het onderste gele blad, en zet zich voort in de top. Opvallend genoeg is het maar aan 1 kant van de top, maar krult deze nu wel naar deze kant. Heb het in al die jaren nog nooit gezien.

    mini_IMG_20200602_212839.jpg mini_IMG_20200602_212850.jpg mini_IMG_20200602_212842.jpg
    mini_IMG_20200602_212911.jpg mini_IMG_20200602_212904.jpg mini_IMG_20200602_212940.jpg
    Last edited by Modest; 2 June 2020, 21:09.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #19
      Ondertussen zitten we dus ongeveer midden in de bloei.

      De dames zien er nog steeds mooi uit, maar ik vind het heel erg jammer dat het deze keer niet beter lukt.
      Net zoals vorige keer loopt het fout na 4 weken bloei.

      Nu dus al een week gestopt met PK 13-14, en het is niet beter geworden, maar ook niet heel erg veel slechter.
      Het lijkt er op dat vooral de rechtse Blueberry dames er last van hebben. Het zou wel eens (heel onverwachts) kunnen zijn dat zij een tikkeltje te nat hebben gestaan i.p.v. te droog.
      Ondertussen is het wel bladeren plukken, en hopen dat het niet erger wordt.

      Ik heb een fles Terra Grow besteld, van zodra deze toekomt geef ik alleen nog maar grow in de hoop van terug wat stikstof op te bouwen. Daarna hopelijk nog eventjes overschakelen op bloeivoeding met eventueel een klein beetje PK erbij. Tegen dan zal het wel tijd zijn om te gaan spoelen.

      Deze week bedacht ik me nog dat ik deze ronde er op lette van zeker niet te vroeg met bloeivoeding te beginnen, maar dat ze wel ongemerkt, zelfs tijdens volle bloei, nog wat de hoogte zijn in gegaan. Zou ook wel verklaren waarom ze alsnog een stikstoftekort zouden kunnen krijgen. Op dit vlak lijken de NYC Diesels wel sterker dan de BB's.

      Tips zijn zeker welkom!

      mini_Uno.jpg mini_Dos.jpg mini_Tres.jpg
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ph- groei ( salpeterzuur ) gebruiken?
        Dat is stikstof, q doet dit ook.

      • Modest
        Modest commented
        Editing a comment
        Dat gebeurt al.

      #20
      Saaaaaaaaai.
      Dan maar tegen mezelf praten .


      21/03: Kopje boven (0 weken)
      15/04: Omschakelen naar 12/12 en 600w (3,5 weken)
      08/05: Start bloei (7 weken)
      22/05: Start PK13/14 (9 weken, waarvan 2 weken bloei)

      30/05: Stop PK13/34 wegen vergeling (10 weken, waarvan 3 weken bloei)
      12/05: Start 50/50 Grow en Bloom zonder PK. (12 weken, waarvan 5 weken bloei)
      mini_Overz1.jpg mini_Overz2.jpg

      De Blueberry

      mini_BB1.jpg mini_BP1.jpg mini_BB3.jpg mini_BB2.jpg

      De NYC Diesel (inclusief pheno en bladprobleem dat ik nog eens moet opzoeken)

      mini_NYC2.jpg mini_NYC2.jpg mini_NYCPheno.jpg mini_BP2.jpg
      Attached Files
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Hoelang heb je dan in totaal PK gegeven?

      • Modest
        Modest commented
        Editing a comment
        Waterfall420 In de 3e week bloei heb ik PK gegeven maar toen werden ze snel geel.
        Ik heb nu deze week bij de laatste 2 watergiften ook wat PK meegegeven. In totaal dus maar een keer of 4-5 over de hele bloei.
        Volgende keer ga ik m'n schema aanpassen naar 3 weken groei doorgeven en dan pas starten met bloei en eventuele PK booster.

      #21
      Nou nou da ziet er toch best goed uit man
      mooie topvorming
      die met het bladprobleem waarvan de bladeren zo omkrullen staat die niet te nat ?

      Comment


      • Modest
        Modest commented
        Editing a comment
        De gekrulde punten is eerder een teken dat ze wat te veel stikstof hebben gekregen. De NYC Diesel vraagt eigenlijk amper stikstof tijdens de bloei, terwijl de Blueberry's dit wel enorm deden. En 2 aparte voedingsemmers maken is me te veel werk

      #22
      Mooi Mooi keep it green !!!!
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


        #23
        Die laatste foto lijkt heel erg op lightburn.
        Ook omdat het blad bovenop zit. Enige tekorten die erop lijken komen meer onderaan de plant voor.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Modest
          Modest commented
          Editing a comment
          De laatste foto in de post of de foto die per ongeluk attached is?
          Die laatste foto is er pas sinds een week of 2, maar lightburn lijkt me sterk aangezien deze niet als dichtste bij de lamp staan.
          De foto die attached is heb ik al eens vernoemd maar nog nooit op foto gezet. Heel vreemd blad, en zit echt enkel en alleen in die top al sinds het begin van de bloei. Je ziet de top ook helemaal kromtrekken naar de kant van die bladeren. Bizar.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Nee, niet die attached foto, maar de laatste foto in de post, die met geel blad bovenin.
          Dat lijkt niet van een tekort te komen.

        #24
        21/03: Kopje boven (0 weken)
        15/04: Omschakelen naar 12/12 en 600w (3,5 weken)
        08/05: Start bloei (7 weken)
        22/05: Start PK13/14 (9 weken, waarvan 2 weken bloei)

        30/05: Stop PK13/34 wegen vergeling (10 weken, waarvan 3 weken bloei)
        12/06: Start 50/50 Grow en Bloom zonder PK. (12 weken, waarvan 5 weken bloei)

        28/06: Start spoelen (14 weken, waarvan 7 weken bloei)
        PS: Ik telde de bloei pas een goeie week na de effectieve bloei. Dus om juist te zijn zitten ze eigenlijk al aan 8 weken bloei. Deze manier van tellen helpt enkel bij mijn ongeduld .

        Jawel, nog eens een korte update.
        Zitten nu in week 7, en geven morgen de laatste keer bloeivoeding mee. De laatste 2 watergifts zijn nog steeds 50/50 bloei en groeivoeding, maar dan wel met een klein beetje extra PK.

        De laatste weken gebeurt er niet veel meer, dus heb ook niet veel te vertellen. Met de komst van de grow tijdens de bloei is de vergeling wel serieus afgeremd, en dat is heel erg positief. Anders had de tent er nu al heel erg kaal uit gezien. Volgende ronde beginnen we pas bloeivoeding te geven na 3 weken effectieve bloei. Waarom staan dit soort tips niet ergens in het vet in de 'how to grow' topics? Wel jammer dat deze keer er weer problemen opdoken tijdens de bloei, dit gaat ongetwijfeld invloed hebben op de opbrengst.

        De NYCs zijn nog steeds veel sterker dan de Blueberry's, dat had ik in het begin wel anders verwacht. Enige korte opmerkingen die ik kan maken zijn:
        • Jammer van de NYC Pheno. Deze heb ik laten staan uit nieuwsgierigheid, maar ziet er uit alsof hij nog maar in week 3 van de bloei zit. Da's eigenlijk een plant weg gegooid.
        • Het bladprobleem op de laatste foto (in de vorige post) weet ik nog altijd niet wat het is
        • Volgende ronde pas bloeivoeding vanaf week 3 effectieve bloei
        • Laatste weken is het terug wat warmer geworden, niet heel erg ideaal voor de bloei.
        Dus zoals ik zei, het enige probleem nu is de warmte nog. Gisteren heb ik de lamp op 400W gezet maar dit helpt niet echt, temperatuur blijft rond de 28-29 graden schommelen. Ik hoop dat de komende 2 weken niet te heet gaan worden en dan zit ik safe voor de zomer .

        Ohja, en ik vind de rechts achterste Blueberrys ook heel vreemd blad hebben. Iemand die hier duiding over kan geven?
        Bladeren zien er uit alsof ze te nat staan, maar dat staan ze alles behalve. Staan ze dan te droog? Neuwp. Sommige bladeren blijven slap hangen, maakt niet uit wat ik doe.

        Zo, da's beknopt. Nog wat sfeerplaatjes.

        mini_IMG_20200626_202406.jpg
        Attached Files
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


        • Modest
          Modest commented
          Editing a comment
          Ghehehe, ik weet precies ook niet meer hoe ik deftig foto's kan uploaden.
          Als je ze ergens fout zet in de tekst en dan verwijdert en terug plaatst staan deze er altijd bij als 'attached files' terwijl ik ze wel in de tekst heb gezet.
          Ben ik nou zo lomp of is het forum zo brak?

        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit! Dammmm

          Van die fotos idd... je kan hem geloof ik op 2 manieren verwijderen, even geen idee hoe of wat.

          Heb het ook wel eens gehad dat ik dingen verwijderde die daar stonden..

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Mooi groen voor een week 7. Die mogen wel ff spoelen ja

        #25
        Jawel, het duurde even wegens grote drukte, maar hier is weer een update!


        Wat gebeurde er nog na het spoelen?
        Niet heel erg veel meer... De Blueberry's werden na enkele dagen al terug geel, dus deze hadden niet veel nodig om gespoeld te worden.
        De NYC's bleven wel tot de laatste week mooi groen, dus die hadden wel nog wat stikstof in de grond steken.

        Ik dacht eerst het weekend ervoor te oogsten, maar dat leek me nog iets te vroeg, en het weekend erna had ik geen tijd. Had ik nog langer moeten wachten dan had ik schrik dat ik over het hoogtepunt heen ging zijn.

        21/03: Kopje boven (0 weken)
        15/04: Omschakelen naar 12/12 en 600w (3,5 weken)
        08/05: Start bloei (7 weken)
        22/05: Start PK13/14 (9 weken, waarvan 2 weken bloei)

        30/05: Stop PK13/34 wegen vergeling (10 weken, waarvan 3 weken bloei)
        12/06: Start 50/50 Grow en Bloom zonder PK. (12 weken, waarvan 5 weken bloei)

        28/06: Start spoelen (14 weken, waarvan 7 weken bloei)
        14/07: Oogst (16,5 weken, waarvan 9,5 weken bloei)

        Zoals eerder aangehaald ben ik een week later beginnen tellen, dus is het eigenlijk 10,5 weken bloei. Volgens de breeder hoeft de Blueberry 60 dagen bloei en de NYC 65 dagen.

        Ik heb ergens de gulden middenweg gekozen. Sommige toppen zagen er meer dan rijp uit, andere mochten nog een weekje. Da's ook het probleem als je verschillende soorten zet die dan nog eens allemaal van elkaar verschillen (niet heel erg stabiel, die Zambeza seeds).

        De Blueberry had heel erg weinig knipafval en was vlotjes proper gemaakt, bij de NYC was er iets meer afval aan.
        Uiteraard heb ik weer foto's gemaakt op Modest kwaliteit, m'n excuses daarvoor. Binnen een weekje als alles droog is volgt er nog een kleine update en kan ik beginnen nadenken over de volgende ronde.

        Blueberry
        BB1.jpg BB2.jpg BB3.jpg

        NYC plus z'n pheno (die ik overigens veel te vroeg moest oogsten, maar tjahhhh)
        NYC1.jpg NYC2.jpg Pheno1.jpg Pheno2.jpg

        Klein overzichtje
        O1.jpg O2.jpg O3.jpg

        En @QnQ : Ik betwijfel of het lightburn is, want dan krullen de bladeren naar boven. Lijkt me een virus te zijn, al heb ik het nog nooit eerder gezien. Ze werden net zoals bij een lightburn ook wel geel en compleet uitgedroogd, maar deze krulde niet en kregen rare brubbels.
        Bladprob1.jpg
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Mooie opbrengst, maar waarom liet je de NYC niet langer staan? Staat de volgende lichting al klaar?

          Die Blueberry ga je nog veel plezier aan beleven, mooi man!

          En rare 'lightburn' ja, nog nooit gezien met die bubbels

          Geniet ervan Modest!!

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ziet er zeer smakelijk uit ! Speciale toppen daar beetje bolvormig, niet ?

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment

        #26
        Yesss, nog vlug even een update. Zonder foto's aangezien m'n smartfeun de geest gegeven heeft.

        De NYC's heb ik niet langer laten staan omdat ik altijd m'n tent in 1 keer oogst. Geen zin om de lamp te laten branden voor een halve tent.
        Meestal zoek ik 2 soorten die ongeveer even lang moeten bloeien, maar doe ik wel alles gelijk af. Zelfs onderling is er bij elke soort verschil in oogstdatum, dus je moet wel ergens de keuze maken.

        De toppen zijn idd bolvormig door een genetische afwijking denk ik, al komt het zowel bij de NYC als bij de BB voor. Lijkt me dat er soms 2 takken samen plakken en zo samen 1 grote top vormen.
        Jammer dat ik nu geen foto's kan nemen, maar op foto nummer 2 van de BB's zie je wat ik bedoel. Wel een leuke afwijking zo, al lijkt het me bij een hoge LV wel ideaal om toprot in te krijgen.

        Nu, hoe was deze ronde?
        Al bij al heel erg goed. Ik heb er zeer weinig tijd en moeite ingestoken en ben voor het eerst zelf beginnen 'experimenteren' met het Plagron schema compleet overboord te gooien en m'n eigen ding te doen. Uiteindelijk met een zeer goed resultaat.
        De omgeving (temp en LV) zaten gelukkig ook mee deze ronde, enige wat fout liep was de vergeling van de BB's in de 3e week bloei. Deze ronde heb ik mooi groeivoeding gegeven tot in de eerste week effectieve bloei, en volgende ronde geef ik door tot in de 3e week bloei. Wel grappig dat de eerste ronde waarbij ik (zo goed als) geen booster gebruikte me de dikste toppen opleverde.
        Enige wat deze ronde ook nog anders was was dat ik enkel kraanwater gebruikte wegens de droogte de eerste maanden. Geen idee of dit invloed had op het eindproduct, maar ik denk dat de dames toch nog steeds liever 50/50 kraan- en regenwater drinken. Maar bon, da's dus terug voor volgende ronde.

        Hoeveel was de oogst dan:
        Van de NYC Diesels had ik 32 gram per plant.
        De pheno van NYC was 30 gram.
        De Blueberry's waren 39 gram per plant.
        De rest reken je zelf maar uit.

        Ik ben nu eerst de pheno aan het roken en laat ondertussen de andere nog wat curen, maar heb uiteraard wel al wat geproefd.
        Qua smaak zit alles goed, al is de BB wel veel 'voller' van smaak, en de NYC eerder zuur.
        De BB geeft je een mengeling van een couchlock met toch een actieve 'high'.
        De NYC is dan weer beter voor overdag te roken, maar je hebt er wel snel te veel van op en dan wordt je luuuuuiiiii.
        De pheno die ik nu aan het roken ben, en eigenlijk veel te vroeg geoogst is, is wel verassend lekker en sterk qua smaak, met ook een hele sterke 'stoned'. Als je ervan rookt ga je niet veel nuttigs meer doen. Enige nadeel dat ik er aan heb ondervonden is dat je er hoofdpijn van krijgt als je te veel rookt.

        Irie
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          en nu , wat gaat er nu gebeuren ??

          Ik heb dat ook al wel eens kopijn van te veel te blowen !!

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Toch een speciale smaak die diesel he , hier van vision ook en een van de betere smaken die ik al gerookt heb . Staan nu drie stekjes ervan , gevoelig voor tmv bij mij... als er heel veel blad inzit en vers is , kan ik ook wel koppijn krijgen. Laat het smaken !
      Bezig...
      X