Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Autoflower Kalasjnikov 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Allright ik denk dat het tijd is om te bloei te beginnen tellen!!

    Op 13/14 april zijn ze bovengekomen, vanaf de eerste week in mei begonnen ze bloeiharen te laten zien.

    En sinds gisteren/vandaag (13/14 mei) staan ze exact 1 maand en is er klein kroontje van bloeiharen.

    Zodus vandaag = Bloei dag 1

    Die kutvliegjes heb ik nog een aantal dagen gezien maar ik denk er wel vanaf te zijn nu of toch zo goed als.. Ik heb 3 dagen op rij nematoden gegeven om de larvjes uit te roeien. Als het daar niet mee gelukt is jammer dan, ik ga niet nog is nematoden bestellen.

    Verder zijn ze nog mooi gegroeid alleen is er 1 plant en die heeft slechts 1 5-vingerig blad. Al de rest zijn slechts 3-vingerige bladeren??
    Der 2 andere plantjes krijgen mooie 5-vingerige of 7-vingerige bladeren.

    Iemand een idee wat hier aan de hand is?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #17
      Graag voor de foto even ander licht gebruiken.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        wat ?

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment

      • 420dude
        420dude commented
        Editing a comment
        Ipie haha ja was helaas in slaap gevallen, ik heb nu net fotos zonder lamp genomen ik zet ze er direct op, eerst eentje rollen

      #18
      Bij deze dan de foto's

      De eerste foto is een foto van de 3 plantjes samen, het is de middelste plant waarover ik wil praten. Een plant met 1, 5-vingerig blad en al de rest als 3-vingerige bladeren.

      De 3 andere foto's zijn telkens van deze middelste plant.

      Op de laatste foto heb ik het enige blad vast dat 5 vingers heeft, al de rest en ook nieuwe scheuten hebben slechts 3 vingers.

      Iemand hier een verklaring voor?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Krijgen steeds meer bladeren als ze het fijn vinden.

      • 420dude
        420dude commented
        Editing a comment
        Ja dat heb ik ook gelezen maar ze staan alle 3 in dezelfde omgeving en krijgen hetzelfde van water en licht en ventilatie enz

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Niet alle peuters zijn even snel zindelijk, ... geduld. Komt goed.

      #19
      Vandaag was bloei dag nummer 5

      Ze hebben voor de eerste keer een kleine dosis bio bloeivoeding gekregen.

      Ik denk ook dat ze niet veel groter dan dit gaan worden, en zich enkel nog gaan focussen op bloeien.

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        #20
        Goodmorning my fellow growers!!

        Prachtige dag vandaag! Hmm heerlijk opstaan zo.

        Er zijn een aantal nieuwe dingen gebeurd in men tentje, vandaar deze update.

        Ik heb de achterste plant, links, met een touw vastgemaakt aan het frame van de tent om zo de plant een beetje te buigen en alle topjes van licht te voorzien.

        Ik heb dit enkel bij de achterste plant links gedaan, puur als test.

        En DAN:

        Ik heb van een vriend van mij nog enkel kleine LED lampjes gekregen die hij gebruikte tijdens zijn kweek vorig jaar. (zijn kweek was geen succes, al dan niet door de lamp)

        Na wat opzoekwerk ben ik erachter gekomen dat het deze lampjes van bol.com zijn
        https://www.bol.com/nl/p/ortho-led-g...RoCG28QAvD_BwE

        Wat denken jullie ervan? Ik heb ze nu gratis gekregen en dus ook maar omhoog gehangen in men tent because why not he.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.

        Comment


          #21
          Okeee de 3 LED lampjes mogen vergeten worden

          Ik heb een nieuwe LED gekocht
          De Viparspectra Reflector Series MODEL: V600


          Lijkt me wel een leuke lamp =)

          De plantjes dan, ik heb er mijn bedenkingen bij... Ze staan mooi groen en geen hangende bladeren ofzo, de toppen worden ook stilletjes aan groter, maar het aantal vingers aan het blad..

          Plant 1: Enkel 3 vingerige bladeren behalve 1(!) 5 vingerig blad => 2 internodes geleden...
          Plant 2: 3 vingerige en veel 5 vingerige bladeren maar nu terug gewoon 3 vingers
          Plant 3: 3 vingerige, veel 5 vingerige en een aantal 7 vingerige bladeren maar net zoals bij plant 2, nu terug gewoon 3 vingers

          Oh well.. we zien wel zeker??

          Vandaag is bloeidag 14/15 dus de 3de bloeiweek begint nu.

          1 plantje, nr 2 van hierboven, begint al bruine pistels te krijgen op meerdere toppen aan de hoofdstam.
          De andere 2 plantjes hebben nog geen bruine pistels.

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • 420dude
            420dude commented
            Editing a comment
            Weske had je hetzelfde model?

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Ja volgens mij heet die hier anders ik had de r600 maar is precies dezelfde

          • 420dude
            420dude commented
            Editing a comment
            Ait, cool, thanks voor the feedback

          #22
          We zijn halverwege bloeiweek 3 en de eerste problemen beginnen zich voor te doen...

          Nuja, eerste echte problemen zal ik maar zeggen.

          Bij de grootste plant, die ik lichtjes had gebogen, zijn de bladstelen paars en beginnen de bladeren te verkleuren.. Eerst enkel de onderste, en daardoor dacht ik dan dat dit kwam omdat ze geen licht kregen. Maar nu zijn ook de grote fan leaves beginnen verkleuren.. Ik heb het touwtje weggenomen zodat ze niet meer naar opzij gebogen is.

          Ik heb ze gespoeld met water van 6 PH.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • 420dude
            420dude commented
            Editing a comment
            Hoe bedoel je met de PH waarde kunnen spelen? Ik heb ze nu PH van 6 gegeven dat is toch goed?

            Als de lamp aanstaat word het zo'n 26 a 27 graden, met de lamp uit 20 a 21 graden.

            Goh ja er hangt wel iets aan, maar niet heel veel.. maar nu heb ik ook gelezen dat deze planten vanaf ontkieming tot oogst 10 weken is en ik zit nu in week 8 nadat ze zijn uitgekomen.
            Last edited by 420dude; 10 June 2020, 15:15.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Met 5 weken bloei zijn ze niet klaar, reken maar een week of drie extra.
            Wat verkopers je vertellen klopt niet altijd.
            Die willen verkopen

          • 420dude
            420dude commented
            Editing a comment
            Ja klopt QnQ, op het doosje van magic seeds zelf staat 8, 9 weken bloei. Ze begonnen al na 2 weken bloeien, daarom zijn ze ook zo klein gebleven, maar ik ben pas na een week of 4 de bloei beginnen tellen. De grootste plant, die aan het verkleuren was, is nu op een paar dagen nog veel verder verkleurd naar geel..

          #23
          Deze tegengekomen op mijn braambessen struik op het terras.

          Snel gepakt en bij de plantjes gaan zetten
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Heeyy Betty!!

          #24
          Op slechts 2 dagen is mijn grootste plant het nog veel slechter beginnen doen met meer gele bladeren...

          Dit ziet er niet goed uit.

          Edit: Ik weet waarom, ze zijn zichzelf toch al klaar aan het maken voor de oogst.
          Bij de plant met klauwvorming, deze had als eerste bruine pistels, heb ik met de microscoop gezien dat er al meerdere amberkleurige trichomes zijn.

          Straks of morgen bekijk ik de andere planten ook eens even met de microscoop.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.
          Last edited by 420dude; 11 June 2020, 11:54.

          Comment


            #25
            Allright dus ik heb alle planten kunnen bekijken met de microscoop gisterenavond.

            Op elke plant heb ik meerde topjes bekeken.

            - Op de 1ste plant, met klauwvorming en die als eerste bloeide, zie ik 5% a 10% amber kleurige trichomes de rest zijn witte trichomes met hier en daar een lichte doorschijnende.
            - Op de 2de plant, de hoogste plant met grote gele verkleuringen, 1% tot 5% amber kleurige trichomes te zien, veel witte en weinig doorschijnende trichomes.
            - Op de 3de plant, de kleinste met enkel 3-vingerige bladeren, nog geen amberkleurige trichomes, veel witte en klein aantal doorschijnende trichomes te zien.

            Ik ben ook is op de site van magicseeds gaan kijken naar de autoflowering kalasjnikov daar zeggen ze dat er genen van lowryders inzitten. Dat de plant slechts enkele bladeren groeit en dan al begint te bloeien.

            Dat was hier ook het geval, kleine plantjes die snel begonnen bloeien.

            Ik ga het vanaf nu goed blijven bekijken met de microscoop en dan oogst ik ze over een week of 2 denk ik.

            Dit is een ronde om snel te vergeten, kleine plantjes met een lage opbrengst. Volgende keer beter hopelijk.

            Comment


              #26
              En ik heb de schaar er in gezet!!

              Plantjes zagen er serieus beroerd uit laatste paar dagen, en aan de trichomes zag ik dat ze oogst klaar waren. Toch sneller dan verwacht uiteindelijk.

              Een ronde om snel te vergeten.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.

              Comment

              Bezig...
              X