Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek met Mars Hydro TSW 2000, OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    31 Juli:
    Geoogst op 29 Juli dus de stats zijn als volgt:
    96 dagen van ontkieming tot oogst
    58 dagen bloei tot oogst


    We hebben dus iets meer als 8 weken bloei gehad, zoals de boer aangaf.
    De trichromes nagekeken en we zaten ongeveer aan 40% bruin de rest bijna allemaal milky.

    Van de toprot toppen heb ik nog wat kunnen salvagen en daar heb ik intussen van kunnen roken, heftig spul! het minder goede spul heb ik tot boter gemaakt.
    Ik heb de stukken met toprot dus uiteen gehaald en de goede stukken enkele seconden in de microgolf gestoken om de schimmel zeker dood te hebben.
    Daarna in een potje laten opdrogen, en opgerookt haha.
    Het echte rookverslag volgt nog maar ik kan nu al zeggen dat de potentie zeer hoog ligt, ik geef alvast 5/5 potentie, smaak bij het microgedroogd gedrocht 3/5

    We (vrouwtje & ik) hebben er een 2 uur over gedaan en hebben nog een beetje droogknip werk als alles wat is opgedroogd.
    We hebben nog een klein topje met toprot gevonden, de rest was tiptop in orde, gelukkig!

    Tijd voor foto's!

    Ze konden niet zelf recht blijven van het gewicht:
    ex_IMG_20200729_183039328.jpg

    De diktste top:
    ex_IMG_20200729_185713004.jpg

    Het volgehangen net:
    ex_IMG_20200729_194943664.jpg
    Mss wat meer moeten wegknippen?
    ex_IMG_20200729_195015188.jpg
    ex_IMG_20200729_195041957.jpg
    ex_IMG_20200729_191305306.jpg

    En nu wat geduld hebben tot alles droog is!

    nog een leuk extratje van de pigrow: grafiekje van de temp & vochtigheid in de tent de afgelopen dagen:
    grafiekje.JPG
    Het is dus best vochtig geweest net na oogsten, de sensor hangt wel echt tussen de plantjes. Mijn andere temp/humid in de tent gaf ook deze min/max waarden aan dus de ventilatie toch maar een tikje hoger gezet (met dank aan die heerlijke pwm dimmer van ali)
    Ik vind de Pigrow alvast geweldig!

    De uiteindelijke weging moet nog gebeuren maar ik vermoed toch wel rond de 300g te zitten

    Thanks voor alle hulp en tot over een week/2 weken voor de uiteindelijke weging en smokeverslagje!
    Attached Files

    Comment


      #32
      We hebben de woensdag alles netjes geknipt & gewogen en we zijn uitgekomen op maar liefst 395g!
      Het was al heel droog door de hitte vorige vrijdag waarschijnlijk.
      emmertje vol, nu zit alles in potten met boveda 2-way humidity zakjes. over een paar dagen ga ik nog eens alles wegen.
      we hebben er een 3u over gedaan met 2, alles is dus vlotjes verlopen
      ex_IMG_20200803_225241091.jpg

      Hier en daar zit een klein beetje bruin, ik neem aan toprot die niet volledig heeft doorgezet?
      Ik weet ook niet of het kwaad kan

      Nog wat sfeerfoto's:
      ex_IMG_20200803_210608503.jpg ex_IMG_20200803_201732173.jpg

      Nouja op naar de volgende ronde, op water.

      Comment


      • TB303
        TB303 commented
        Editing a comment
        Die is zo leeg ...
        gaat altijd sneller dan je hoopt ...

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Jup, het gaat inderdaad zo op :p
        ik was ook nog vergeten een rookverslagje te doen, dus bij deze:

        Er is maar 1 soortje dus we houden het kort:
        OG kush
        De ultieme bankplakker, beresterke wiet want je voelt je zo zwaar als een beer na het roken.
        Potentie: 5/5: jup, het maakt zijn naam waar, de enige echte OG, zeer blij mee!
        Smaak: 4.5/5: Hij is vrij sterk van smaak, ik rook het ook altijd puur (vroeger altijd terug begonnen met roken door tabak in de jointen te doen) en de smaak is lekker vol eerder cintroenerig (zo ruikt het ook), misschien een klein beetje hooierige smaak nog, maar dat gaat normaal gezien beteren met de tijd ze in de potten zitten. Hiervoor altijd shopwiet gehad en die smaak is veel minder sterk.
        Happy days!

      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Mooi resultaat. Geniet er van!
    Bezig...
    X