Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x jack herer (greenhouse), 2x shiskaberry 1x autobubblegum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x jack herer (greenhouse), 2x shiskaberry 1x autobubblegum

    Korting op 420shop
    Beste,

    Hierbij start ik mijn 1ste binnenkweekje.
    Setup:

    secret jardin tent 90x90x180
    koolstoffilter max 300m3
    buisventilator max 270m3
    2x USB mini ventilators
    led kweeklamp van marshydro 700 (263W)
    plagron batmix als medium
    plagron alga grow + bloom
    2x11,5liter potten en 4x7liter potten
    3x jack herer zaadjes van greenhouse
    2x stekjes shiskaberry
    1xautobubblegum huismerk van dutch headshop

    badmix heb ik reeds gespoeld.

    stekjes zijn een 4 dagen geleden in zaai en stekgrond gezet.

    plantjes zijn sinds 2dagen bovengekomen staan nu onder tl 36W en 1tje reeds in de tent onder de ledlamp samen met de 2stekken.

    Hierbij een foto van de stekjes.

    Ik was van plan om de shiskaberry stekjes in de 11,5 liter potten te zetten omdat ze waarschijnlijk kleiner blijven dan de jack’s. Vandaar de indica planten in de grootste pot, klopt dit?

    nu vraag ik me af of het niet te gecompliceerd is om 3 verschillende cannabis soorten te kweken in 1 tent? (Jack herer = sativa, shiskaberry=indica, bubblegum=autoflower) iemand ervaring mee?

    alle tips & trics zijn welkom!

    belgische groetjes
    Attached Files

    #2
    Dat is geen probleem.
    Ik vraag me altijd af waarom iemand z’n tent vol zet met maar 1 soortje.
    Ik zet altijd allemaal verschillende.
    Je moet alleen geen autoflowers en fotoperiodeplanten tegelijk doen.

    Die usb fans zou ik wel skippen.
    Die zijn niet gemaakt om 24/7 te draaien.

    Succes
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Faabsv
      Faabsv commented
      Editing a comment
      Hi qnq thanks voor uw gedacht!
      Ik dacht mijn jack’s allemaal te toppen en de indica’s niet om ervoor te zorgen dat de toppen uiteindelijk allemaal een beetje op dezelfde lijn blijven (vanaf 12/12 groeien sativa’s nog een week langer dan indica’s). Klopt mijn gedachtegang?

    #3
    gewoon indica's vroeger oogsten
    op dezelfde hoogte houden hangt af van de kweker ( net en scroggen )

    Comment


    • Faabsv
      Faabsv commented
      Editing a comment
      Dit is men 1ste binnenkweek dus scroggen laat ik voorlopig voor wat het is. Een beetje binden hier en daar daarin tegen ben ik wel van plan. Hopelijk is dat voldoende

    #4
    He hallo, Faabsv

    wat een leuke setup heb je daar.
    Ik ben erg benieuwd naar hoe je Mars Hydro het gaat doen, ik heb deze zelf ook op het oog dus ik volg je verslagje even

    Je vraag over het mixen van types>>

    Naar mijn mening kun je gerust Sativa dominante kunnen combineren met Indica dominante of hybrides.
    Mocht je echt heel klein blijvende indica's combineren met grote lange sativa soorten, zijn er tal van technieken zoals lLST,buigen, etc mogelijk om zo je bosje redelijk gelijk te houden.

    Zou je het bij 1 soort houden kun je wel veel meer invloed uit oefenen op op je plantenbakkie aangezien je weet dat ze ongeveer gelijke grote en groei en bloei cyclus zal hebben (al zijn er altijd fenotypes die doen wat ze zelf willen) kan je vanaf het begin een soortgelijk trainingsregime voor al je planten opstellen.
    Ik denk nu dan aan bijvoorbeeld, eerst LST, dan op tijd toppen / fimmen en defoliation (waar niet iedere kweker fan van is) en de scrog.
    Hiermee vergroot je je opbrengst aanzienlijk.

    Ik sluit me wel bij QnQ aan.
    Het combineren van fotoperiodeplanten met autoflowers is iig qua opbrengst niet heel verstandig.
    Je fotoperiodeplanten zul je afbloeien op 12/12,
    Maar...
    Hoe langer licht een plant krijgt, hoe meer fotosynthese er kan plaatsvinden en hoe sneller de autoflower kan groeien.
    Zet je deze dus op 12/12 zal deze aanzienlijk minder opbrengen, alsmede dat de kwaliteit van de toppen minder zal zijn. fluffy etc.

    Over de maat van je potten zal iedereen hier op het forum zijn eigen invulling geven naar gelang hun voorkeur voor kweken.
    Je kan op 1 m2 16 kleine potjes zetten, SOG (Sea of Green) of 1 grote plant in SCROG (Screen Of Green), het is maar net wat jij fijn vind.
    Er zijn een aantal draadjes op het forum die je, wellicht door de zoekfunctie, meer info kunnen geven hierover
    Ben zelf redelijk nieuw hier dus linkjes e.d moet ik nog uit vogelen

    Heel veel succes en ik volg Green Bandit

    Comment


    • Faabsv
      Faabsv commented
      Editing a comment
      He Green Bandit ! Fijn dat je meekijkt!
      Ik ga vanavond deze led lamp wisselen voor een van 350W (uit de muur) voor hopelijk nog een betere opbrengst!

      Welke lamp had jij in gedachten?

      Greetz!

    #5
    Hierbij de update van men nieuwe lamp
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #6
      Update!

      vandaag gemerkt dat de 2 stekken al bloeiverschijnselen vertonen (witte haartjes) terwijl men lamp steeds op 18/6 heeft gestaan..

      zet ik de klok nu dan maar meteen op 12/12 of kan ik deze gewoon op 18/6 laten staan?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Faabsv
        Faabsv commented
        Editing a comment
        Voor alle duidelijkheid, de stekken hadden deze verschijnselen NIET op het tijdstip ik ze gekregen had

      #7
      Andere plantjes gaan goed vooruit
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #8
        Even een kleine update plaatsen!

        Beide stekjes staan ondertussen in hun definitieve potten.
        Het stekje dat in de 11l pot staat heb ik gisteren getopt omdat deze nogal snel aan het uitlopen was op men andere dames.

        Verder kreeg ik ook witte bladeren dus ik heb men ledlamp een beetje hoger gehangen. Hierbij is dit opgelost.

        De jack’s staan nog in 5l potten. Probleem is dat wanneer ik ze wil verpotten de hele kluit niet meekomt. Ik heb ze vrij droog laten staan maar helpt niet. Ik wil ze niet teveel stress bezorgen dus wacht nog maar even af tot dat de pot wat meer gevuld is met wortels. Vermoedelijk zal het dan wel gemakkelijker gaan.

        greetz!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #9
          1ste keer lst toegepast op beide stekken. Dit omdat ze vrij veel aan het uitlopen waren op de andere planten. Benieuwd hoe dit gaat aflopen. Klok staat nu 3de dag op 12/12. Afwachten maar
          Attached Files

          Comment

          Bezig...
          X