Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED: 10x Zkittelz - eerste kweek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • Zkittelz
      Zkittelz commented
      Editing a comment
      Ik heb biobizz calmag gehaald en die zojuist op 5litrr 2.5 ml toegevoegd, ook toch volgende growshop , BAC grow mee gegeven dit heb ik vermengd op 5l 5ml.
      Hoop dat het nu goed gaat, lamp staat op dit moment ook uit en zag net dat het 28.4 was vind t een beetje aan de hoge kant heb even een koelertje neer gezet. Ik heb geen idee waar ik stikstof vandaan ga halen of dat het probleem in de calmag zat. We zullen het zien om 6 uur vanavond als de lamp aan gaat en hoe het er voor staat. Groet

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Uit nieuwsgierigheid : Waarom niet de calmag van BAC ?
      - - - -ik zie net dat die 2x zo duur is dus dat is een goeie reden
      Er staat in het schema van Biobizz dat je nadien goed je handen moet wassen vanwege het effect op de pH van de huid.
      Heeft het een grote invloed op de pH ?

    • Zkittelz
      Zkittelz commented
      Editing a comment
      Hoi qnq, het scheelt 0.3 ph min , groetjes.

    #17
    Dag 17 en gelukkig de temp onder controle. Het werd vandaag max 24c zonder lamp aan. Nu staat de lamp aan en geeft 27.7 aan. Vandaag ook calmag er bij gevoegd heb ze ook ongeveer 700ml de stuk gegeven omdat ik ze erg droog vond en de potten licht aan voelde. Ik heb ook ze een beetje bac grow mee gegeven. Gister toen de lamp aan ging dacht ik zo wat zijn ze lichtgroen. Dus schrok eigelijk wel hiervan. Ze vandaag even in de zon gehouden en even gekeken, waarschijnlijk heeft het dus te maken met het licht van de mars hydro. Want in de zon zijn ze toch mooi groen van kleur vind ik. Ik denk zelf nog 4 weken groei dan gaat de klok op 12 12
    Attached Files

    Comment


      #18
      Waldpiek waarachijnlijk is dat nu het geval..... graag een reactie met de vermoedens
      Attached Files

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Zou inderdaad zo kunnen zijn. Zou dan Calmag als bladvoeding geven, dan wordt het direct opgenomen

      #19
      Werkt die afzuiging voor jou dan? Ik ben beter gebaat met een 185m3 met een 150watt lamp, anders wordt het te heeeet.
      Last edited by Yuno; 22 May 2020, 22:32. Reden: M3 niet m2

      Comment


      • Zkittelz
        Zkittelz commented
        Editing a comment
        Afzuiger zuigt en blaast goed, is voor 360m3 . Het is een 480 watt led lamp. Van mars hydro. Denk zelf dat het blad door voeding komt. Of misschien toch zuurstof gebrek

      #20
      Dag 19, en het bladprobleem is erger geworden. De lamp toch maar op advies , op 60cm hoog gehangen. Denk zelf dat dit verbranding is of zuurstof gebrek, terwijl de aanvoer en afvoer goed het doen.... Ik geef ze nu alleen water niet afgezuurd helemaal niks. Kijken of dit invloed gaat hebben op mijn vrouw. Groetjes
      Attached Files
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #21
        Oorspronkelijk geplaatst door Yuno View Post
        Werkt die afzuiging voor jou dan? Ik ben beter gebaat met een 185m2 met een 150watt lamp, anders wordt het te heeeet.
        Oh nvm, dat is meer dan genoeg. Voeding dan miss? Wat is je ph en ec?

        Comment


        • Zkittelz
          Zkittelz commented
          Editing a comment
          Yuno bemeste aarde 150 dagen bemest, hier ziet kokos,perliet, lavameel in. Ik heb de gehele groei geen druppel voeding gegeven tot aan gister. Iemand die tegen mij zei je moet een een beetje groei voeding door heen gooien. Heb ik dus gedaan, heb wel op bio basis calmag er bij gegooid en vind wel dat ze wat groener van kleur zijn geworden. Sinds gister natuurlijk dat blad wat zo raar is gaan doen, had ik vandaag besloten om geen voeding te geven tot de 3e a 4e week van de bloei mits ze er om vragen. Wanneer ik kraanwater met mijn medium vermeng krijg ik een ph waarde van 6.2 , de ph waarde uit de kraan is 7.6. Hoor van je groet.

        • Yuno
          Yuno commented
          Editing a comment
          Zkittelz Ik heb ook biobizz all mix gebruikt met de biobizz starterpack (voeding) en ik herinner me dat je geen ph/ec voor de aarde hebt (regelt dat zelf ofzw) en dat je de aarde moest weken 36u en ik geen afgezuurde water gebruikte maar gewoon kraanwater omdat dit heel ander soort aarde was dan ik zelf ook gewend was. - heb zelf dit niet gezien op de bladeren toen.

        • Yuno
          Yuno commented
          Editing a comment
          En ik mixde ook perliet erin, i know erzitten al organische takken in, maar dat helpt niet zo goed als perliet. Dan heb je ook meer lucht in je wortel netwerk!

        #22
        Yuno ik heb toch waarschijnlijk de voeding perongeluk over een aantal bladeren gemorst. Ik denk zelf wanneer ik nu met kraan water water zal geven 300ml per water beurt dat het wel goed gaat komen. Vandaag hebben ze kraanwater gehad, morgen ochtend doe ik even update in me kweekverslag, en hoop dat het al of minder is geworden. Fijne avond

        Comment


          #23
          Oorspronkelijk geplaatst door Zkittelz View Post
          Yuno ik heb toch waarschijnlijk de voeding perongeluk over een aantal bladeren gemorst. Ik denk zelf wanneer ik nu met kraan water water zal geven 300ml per water beurt dat het wel goed gaat komen. Vandaag hebben ze kraanwater gehad, morgen ochtend doe ik even update in me kweekverslag, en hoop dat het al of minder is geworden. Fijne avond
          Haha nu je het zegt dat kan ook!

          Comment


          • Zkittelz
            Zkittelz commented
            Editing a comment
            Ik hoop dat het dat is, want sinds de nieuwe lamp groeien ze wel als een gek

          #24
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #25
            Subbed
            En, had het nog invloed gehad door niet meer aan te zuren?
            Last edited by ganjagast; 25 May 2020, 19:05.
            Ad usum proprium!

            Comment


            • Zkittelz
              Zkittelz commented
              Editing a comment
              Hoi ganja, nee ik heb ze gister avond gewoon kraanwater gegeven, en geen ph min gebruikt of dergelijke, ik vind ze zelf groener van kleur geworden. Nu is het uit , ga zo vanavond even kijken.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Top! Dat bevestigt ook mijn vermoedens dat het overbodig is aan te zuren. Ik vind ze er persoonlijk ook beter uit zien na de laatste update.
              Benieuwd naar de recente foto's.

            #26
            Goedeavond , kleine update. Nog geen water gegeven. Vind dat ze het echt beter doen als met voedingen ect. Ik geef ze op dit moment alleen biobizz calmag. We zijn nu bijna 3 weken groei. Foto verkleurd soms door het led licht. Vandaar dat ze wat geler tonen.
            Attached Files
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Yuno
              Yuno commented
              Editing a comment
              Ze zijn mooi bijgetrokken hoor!

            #27
            Zit toch te twijfelen om ze in 25l potten te gaan doen, wil ook gaan scroggen.

            Comment


              #28
              Kleine update vandaag waren ze 3 weken, ik heb ze over gepot in 25l potten, 1tje helaas gesneuveld de kluit viel uit elkaar. Heb 4 stuks maar gelijk getopt , hoop dat het goed gaat komen, klein beetje spijt dat ik ze in grotere potten heb gedaan. Hoop niet dat ik het wortel systeem heb beschadigd heb dit wel met beleid gedaan.

              Comment


                #29
                Foto van hoe het er nu uit ziet links moest ik nog water en hydro korels geven
                Attached Files
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Waarom die kleine beetjes hydro korrels erboven? Als je wat stoom wilt besparen kan je de bevochtiger weghalen hoor, heeft weinig invloed behalve dat de wortels luier worden.

                • Zkittelz
                  Zkittelz commented
                  Editing a comment
                  Hoi ganja is er voor dat het water niet te snel verdampt heb het gemerkt met die mars hydro lamp, dat heb best wel snel verdampt vandaar de korels. Groetjes p.s zal zo even een foto maken van hoe het er nu bij staat

                #30
                Beste leden.
                update over de zkittlez.

                gisteren zijn ze over gepot naar 25L potten.
                Helaas ging er 1 stuk, helaas niet meer plek voor 4 25L en 1 11L.

                Gisteren zijn er 3 getopt, en 1 gefimd. Met de middelste wacht ik nog even.

                Vandaag heb ik ze ook een klein beetje water met calmag gegeven.
                Gisteren ook een scrog net besteld, en wil dit gaan toepassen in de 1e week van de bloei. De bloei wil ik mee van start gaan als ze zeker rond de 50 a 65 cm zijn. Ze zijn nu op dit moment 20 a 25 cm.

                De andere plantjes die er in stonden heb ik 1 van in me tuin gelaten en ben begonnen met deze om te gaan trainen, was zeer benieuwd naar deze uitkomsten, de overige 3 heb ik gegeven aan allebij de buurmannen. Gelukkig kweken deze zelf ook.

                Ik ben ook zeer onder de indruk van de mars hydro ts 3000.
                Met zonnepanelen op me dak merk ik niet eens dat deze op 18.6 staat. De hele verbruik van mijn kast is rond om de 1000 watt. En verbruik 3.50 maximaal.

                De plantjes zijn nu 3 weken oud.

                ph waarde van mijn medium met water is nog steeds 6.3. Terwijl ik ze kraanwater geef wat rond de 7.8 is dus perfect. Voor de rest is het nog steeds biologies allemaal en wil ik bloei voeding geven rond de 2 a 3 e week van de bloei.

                Hier een paar foto's.

                Fijne avond luitjes.
                Attached Files

                Comment

                Bezig...
                X