Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Takketoellies Tuintje; De Dames van tent2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    mooie plantjes heb je staan! Ik vraag me af welke spectrabox je hebt? 1tje 116 watt lijkt mij ook wel wat! ik wist niet dat deze bestond? heb je misschien een linkje?

    Comment


    #17
    Goedenavond beste kwekers en kweeksters!!



    Man, ik heb mij net een ongeluk gezocht naar mijn eigen verslag...
    erg handig om elk verslag 'Takketoelli' in de titel te zetten. Of 'Takketoellie'. Of 'Takketoellies'....

    Als ik geen linkje in mijn ander verslag had geplaatst was ik nu nog bezig geweest. Maar wel leuk om terug te lezen allemaal




    Oke, tent2.
    20200618_192143.jpg
    Veel gebeurd de laatste 2 weken. Links de Big Bud en rechts de Super Skunk. Die laatste is flink gaan strekken, geen idee waarom eigenlijk. Ze is een weekje ouder dan haar buurvrouw, en een week in een cannabisleven is lang...

    Mede door de strek en ook omdat het kan heb ik mijn beide spectraboxen in de tent gehangen. Iedere plant zijn eigen lamp. Hoe ruig is dat...


    De bloei is net begonnen, en de dames hebben vandaag voor het eerst bloeivoeding gekregen. Ik heb er ook een beetje CaMg bij gedaan. Eerste week bouw ik op. Ik ga binnen een week naar 4ml bloeivoeding en 3 drup CaMg per liter; nu geef ik 2 en 1

    20200618_192211.jpg
    Wat is de lv hoog de laatste dagen he?

    Vandaag was het hier toevallig weer goed te doen maar gemiddeld is ie erg hoog de laatste tijd.
    Alle beetjes baten; ik heb 4 ontvochtigers geplaatst met van die korrels.
    Belangrijker is dat ik flink gesnoeid heb. Echt rigoreus voor mijn doen. Eerlijk gezegd schrok ik van de berg bladeren en scheuten die ik verwijderd heb .
    Is nieuw voor mij; ik ben ten eerste de fluff zat en ten tweede haalt het de lv in de tent wat omlaag. Ook weer een beetje dat baat

    Verder heb ik weer een laag perliet op de inmiddels ingeklonken grond gelegd




    BIG BUD
    20200618_192243.jpg
    Staat er mooi gelijk bij. Zo zie ik het graag! Begint te bloeien, bladeren fier naar het licht toe...

    20200618_192238.jpg
    ....


    SUPER SKUNK
    20200618_192253.jpg

    Dat is een verschil weer he? Ze is een weekje ouder en een snelbloeier. Die groeien toch wat harder als een wat langzamere bloeier. Maar goed, ook zij heeft haar eigen lamp, geen probleem!

    20200618_192249.jpg




    .... ....



    20200618_192224.jpgGrote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Opa had ook een vlammenwerper op zijn tankje.

    • Canaboid
      Canaboid commented
      Editing a comment
      Heb je ook een horrengaas voor je inlaat zitten zodat de vliegen er niet in kunnen komen?

      Je gebruikt nu ronde dichte emmers tegen die varenrouwfuckers.
      Ben je ook bekend met de vierkante potten van textiel?
      Daar komen de beestjes vast ook niet doorheen.
      En je hebt alle voordelen van vierkant en textiel.

      https://desjop.nl/nl/plant-potten-en...ot/g-10000372/
      Last edited by Canaboid; 3 July 2020, 23:36.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    #18
    Goedenavond




    Klein weekje verder weer. Volgende week zijn we ook weer een weekje verder maar laten we niet te ver vooruit lopen...

    Tent2
    20200623_193053.jpg
    Links Big Bud, rechts Super Skunk, midden Banana Blaze

    20200623_193116.jpg
    Banana Blaze??
    Jazekers, ze is verpot in 7 liter en samen met tent1 op bloei gezet. Dat laatste was eigenlijk niet de bedoeling; ze had best nog ff mogen groeien in het kastje.
    Maar dan moet je dat niet vergeten natuurlijk

    Tent1 en tent2 hebben nu dezelfde klok, allebei op bloei. Tent2 heeft meer ruimte dus ze is verhuist



    De dames zuipen als een malle, dus opletten met de voeding. Ik blijf nog ff op 3ml bloeivoeding, iets over de helft dosering



    SUPER SKUNK
    20200623_193131.jpg
    Toppen beginnen te groeien. Elke tak is een uitschieter zeg maar, mooi open en luchtig.
    Als een opwaaiend jurkje zeg maar

    20200623_193150.jpg20200623_193200.jpg
    Zij blijft mooi gelijk. Met elke plant een lamp geen probleem. Ook bij haar is de topontwikkeling begonnen....

    20200623_193249.jpg20200623_193236.jpg
    Maar echt veel toppen heeft ze niet. Enfin, we wachten af


    .... ....

    Nog een week en de strek is eruit. De dames zijn nu mooi groen, niks aan doen verder. Ik ga wel 1x extra N geven, als 'overgangnaardebloeiboost'



    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Yup, ik heb het auto-nichtje staan. Tien pond bananen ...

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Hopelijk niet van die kleine topbanaantjes

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ze strekt erg veel nu, en van de drie topjes per node zijn er 1 of 2 wat misvormd. De onderste moet ik verwijderen denk ik, die zien er echt niet uit.
      Maar al komt er maar 5 gram af, boeie!! Alleen die naam al inderdaad

    #19
    Goedemorgen luitjes



    Een heerlijk bankhangdagje. Katten zijn het met mij eens

    20200707_192631.jpg20200707_192642.jpg
    Ze is nu eindelijk in de bloei geschoten. Ik heb haar nog geen water hoeven geven, ze drinkt nauwelijks. Ik blijf haar goed controleren op herma dingetjes.


    BIG BUD
    20200707_192952.jpg
    Mooie topontwikkeling, heerlijke geur!
    Drie toppen hebben wat lichtbleek

    20200707_193006.jpg
    Trichjes beginnen te komen




    SUPER SKUNK
    20200707_192959.jpg
    Gedraagt zich anders. Wat mindere topontwikkeling en vooral weer enorm veel blad!

    20200707_193019.jpg
    Ze zijn beide flink gesnoeid, dus je zou kunnen zeggen dat het daar aan ligt. Maar de BB heeft nergens last van, en vorige ronde heb ik niet gesnoeid en ook erg veel blad in de toppen. Ik vermoedt een lv dingetje, of de BB kan er gewoon beter tegen. Wat dat dan ook moge zijn. Weinig pistels ook!

    20200707_193056.jpg
    Kijken we wat lager dan ziet het er wat hoopgevender uit. Ik ga denk ik bij 2 toppen wat blad verwijderen, eens kijken wat dat voor verschillen opleveren


    20200707_193048.jpg
    Wat lager bij de Big Bud. Het ziet erna uit dat ze inderdaad haar naam waar gaat maken; ze is beter ontwikkeld als de SS, met een weekje minder groei. En die lucht... echt waan




    20200707_193107.jpg
    Nog wat lager. Er is ondertussen gezogen en schoongemaakt, er liggen overal schalen van de roofwantsen.
    De hoopjes grond zijn de mijten.

    https://www.biobestrijding.nl/bestrijding-trips/Grote Groeten!!



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat klopt wel Gijsch!
      Ze krijgen minder voeding deze week

      Zonnetje schijnt, geen verwarming nodig vandaag. Lv is nu 55!
      Vannacht gaat ie weer ff aan. Het scheelt wel wat, minder dan verwacht. Maar ik zit nu wel onder de kritische grens kwa rot

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Elektrisch kacheltje bij je inlaat een optie?
      Werkt bij mij ook.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      48% nu. Das mooi, in de tent 54%


      Mwaah, ik heb al een een veel te hoog stroomverbruik. Straks heb ik nog maar een tent met een super afzuiging, komt alles goed

    #20
    Hoop toch wel dat je er iets op vind zeker als ze straks flinke toppen hebben....
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Doe het niet zoals mij en snel snel een afzuiger kopen en 1 kopen die eigenlijk veel te groot is

    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Zolang je er een dimmer tussen hebt kan een te grote afzuiging toch niet?

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Jawel want als de probe boven de 29 graden komt gaat die 800m3 afzuigen dat is wel veel te veel voor de tent

    #21
    Weske als je een goede controler hebt dan kan je die gewoon instellen op hoeveel % hij op de max stand gaat draaien als je dat dan op bv 70% zet kan ie toch nooit te hard gaan afzuigen ?

    Gaat lekker zo met 2 tenten

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Nee hij gaat op 100% als die boven de 29 graden uitkomt er zit een fancontroller ingebouwd in de afzuiger

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zo eentje heb ik Haze Smoker, de EC-TC van Gtools

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Weske : Waarom gooi je er dan niet nog een reduceerder tussen? Ali heeft PWM controllers voor weinig die dat probleem prima zouden kunnen oplossen.

    #22
    Dacht dat ik al gesubbed was, maar bij deze dus . Gaat lekker hier!
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #23
      Hallo vriendjes!


      Hallo vriendinnetjes!


      Daar benne ik weer, ik was vandaag zowaar op tijd om snel wat foto's te maken net voor de lamp aanging. Er is vanalles aan de hand in tent2; van biologische oorlogsvoering tot watersnood, van hoge lv tot nog hogere lv...

      Spannend!!

      Vandaag staan ze 5 weken in bloei!
      Dus over een maandje zitten de dames alweer in de potten!

      20200718_192134.jpg
      Zo staan de dames er vandaag de dag bij. Heerlijke geur, waar de Big Bud (links) vooral verantwoordelijk voor is
      De Super Skunk (andere links) blinkt uit in topontwikkeling. Ieder haar ding he
      In het midden vooraan de Banana Blaze

      Hoge lv dus... ik ben echt niet de enigste natuurlijk. 3 dagen waren best kritisch voor mijn gevoel, en heb ik flink zitten stoken op de kweekkamer. Goed in de gaten blijven houden en hopen dat de lv blijft zoals vandaag.

      Ook in tent2 heb ik wantsen en mijten ingezet om evt trips te bestrijden. Ik heb ze niet gezien in deze tent, maar aangezien beide tenten in dezelfde kamer staan heb ik tent2 ook behandeld



      BANANA BLAZE
      20200718_192256.jpg
      Wat is dat toch fijn als je ze effe uit de tent kunt halen zeg! Kijk haar eens pronken! Ze drinkt nauwelijks, mede door de hoge lv. En ze is gewoon klein...

      20200718_192302.jpg
      .... maar fijn! Ze is in werkelijkheid niet zo donker. Krijgt 3ml bloei nu



      20200718_192223.jpg
      Toch mooi hoor, zo'n ongetopte dame!





      BIG BUD
      20200718_192332.jpg
      Sinds de laatste week beginnen de pistels bruin te worden en de toppen te zwellen. Ze is volwassen aan het worden
      Ze moet officieel nog 3 weken

      20200718_192523.jpg

      20200718_192447.jpg
      Maarre...
      Zien jullie dat??

      En ze gaat net zo super!!
      Het is een beetje lastig te zien maar er zit een banaantje inderdaad... Ik heb er 4 verwijdert net. Schaartje vochtig en knippen maar. Evt stuifmeel wordt onschadelijk door vocht.

      Dat wordt om de andere dag alles van top tot teen controleren!
      Tja, die laatste 2-3 weken redt ik nog wel





      SUPER SKUNK
      20200718_192620.jpg20200718_192643.jpg
      Dus ze is nog steeds erg groen, maar verder geen tekenen van perikelen ofzo.

      20200718_192656.jpg
      Ze zijn enorm aan het zwellen. Dat wordt weer ondersteunen dmv touwtjes. Of de niecorol van Rreppellsteltjam (niet gesponsord)

      20200718_192628.jpg
      Wel be-lach-e-lijk veel blad!! Tjongejonge
      En in de toppen zijn de bladeren ook weer gekruld. Dat zou misschien allemaal door teveel voeding kunnen komen.

      Maja, officieel hoeft ze nog maar een week . Dat lijkt mij erg sterk, ik denk nog zeker drie. Of vier

      Dat haalt ze wel!

      20200718_192542.jpg


      .... ....


      Nou, datwassieweer!

      Tot de volgende keer!



      Grote Groeten
      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik lees nu pas je berichtje Wesley

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Denk nu van es terra te gbruiken . Heb hier starterspakket , zou ik zo kunnen switchen halverwege de groei? Ja jammer zelfs maar met 1/4 soms van aanbevolen dosis dat er een teveel kan ontstaan... had dit ook met vorige lamp , hopelijk nu niet meer, enkel in de groeitent nog paars led...

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Waarschijnlijk begin je te snel met voeding geven, en/of wat teveel. Zo bouw je dus langzaam een overschot in de grond op. Die je met bio ook nog eens later opmerkt.
        Wanneer je wel moet beginnen ligt aan de soort grond, soort plant, groeiomstandigheden, omgeving.... dat is dus een eetje natte vinger werk, en gaat dus ook wel eens mis

      #24
      Alohallola!!



      Het is weer woensdag, de week is weer doormidden. Niet dat mij dat nou veel boeit, maar voor de nog werkenden kan het best belangrijk zijn

      We zijn ondertussen in bloeiweek 6 belandt. En vier dagen om precies te zijn. Laatste weekjes!
      De Super Skunk heeft 6-7 weken volgens de boer, de Big Bud 7-8

      20200729_192736.jpg
      SS staat rechts, BB andere rechts

      Staan er super bij voor een week 6. De kweektent is nu wel een kermistent geworden... dat is alleen maar goed natuurlijk.
      Alhoewel... ik haat kermis. Te harde geluiden, te zoete lucht, teveel geknipper van te felle lichten, te harde geluiden bedoeld als muziek (?).....
      Wat dat betreft is mijn snapper kapot hoor, daar begrijp ik echt niks van





      BIG BUD
      20200729_192745.jpg
      Ze is mooi aan het verkleuren! Ze moet officieel nog een week, ik denk twee weken meer ongeveer


      20200729_192847.jpg


      20200729_192816.jpg
      Mooi he? Ze zal nog wel wat gaan zwellen verwacht ik. Inderdaad; die rechtse top....


      20200729_192822.jpg20200729_192902.jpg20200729_193038.jpg
      Trichjes beginnen nu ook eindelijk flink te komen, ik vond het maar lauwtjes wat dat betreft de eerste weken. Pistels nog bijna allemaal wit; ze is nog lang niet rijp! Ook nog alles wit en beetje milky. Dat gaat nog wel een aantal weken duren denk ik

      20200729_193023.jpg
      Mijn dikste vetste toppen ooit!! Duchtig! En dat onder de spectraboxen, waan gewoon


      20200729_193505.jpg
      Kwa bladkleur zijn ze trouwens weer helemaal bijgetrokken. Ondertussen krijgt ze 3ml bloeivoeding en 1/2ml green sensation. Volgende keer weer terug naar 4ml en 3/4. Dat nog een week en dan gaat ze op spoel


      20200729_192929.jpg




      BANANA BLAZE
      20200729_194304.jpg
      Ze is speciaal voor de fotoshoot weer uit de tent gehaald. Ze vindt zichzelf er beter uit komen met een witte achtergrond. Takketoelli is het daar mee eens, dus ik ook

      20200729_194314.jpg
      Ze loopt een 2 tot 3 weken achter op haar tentgenoten. Zit vol glinsterende veelbelovende trichjes en neeft een lekker luchtje bij zich!
      Sowieso is de lucht in tent2 overweldigend. Echt. Die komt gewoon over je heen gevallen als een doorzichtige deken die net lekker gewassen is ofzo


      20200729_194344.jpg
      Leuk grappig plantje, die gaat mij straks nog verbazen. Positief laten schrikken, zoals Ricky zegt


      .... ....

      Al met al gaat het dus super, vooral met de skunk! Verder hoop ik dat de BB wat meer haar naam waar gaat maken, en dat de rot verder weg blijft!

      Nog een 10tal dagen en ze staan beide op spoelen. 'Chill' zou mijn neefje zeggen, waarna ik hem zou vragen of hij een jas wil. Hij kijkt mij dan vreemd aan. Die maffe oom ook...


      Nou, genoeg geouwetypt!




      Grote Groeten

      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Toch maar jojos aanschaffen dan?

      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        “Rustig maar baas… zo breekt het lijntje niet.”

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Chillax....

      #25
      Mooi mooi man al is die toprot natuurlijk erg vervelend hopen dat ie nu weg blijft met het drogere weer
      die BB verbaast mij ook hoor
      de hele tent meurt ernaar overheerst gewoon de 8 andere planten qwa reuk
      dat belooft

      Comment


        #26
        Wow, is het alweer zo lang geleden?



        Ik geef toe dat ik mijn beide verslagen een beetje heb laten verslonzen.
        Dat heeft vooral te maken dat het gewoon erg goed met mij gaat!

        Na 4-5 maanden flink rusten na mijn laatste werkdag heb ik eindelijk weer energie genoeg om na 6 jaar weer eens wat aan mijn huisje te gaan doen. En dat geeft mij meer voldoening dan een verslag bijhouden als ik eerlijk ben.



        Opa heeft mij geleerd dat je afmaakt waaraan je begint dus ik voel mij ook verplicht aan de beste man om nog een eindverslagje te typen


        Ondertussen is tent2 geoogst....

        20200904_191525.jpg20200904_191700.jpg
        Dit is de Big Bud. Een oranje gloed in vergelijk met de Super Skunk. Ook wat compacter. Wiet onder mijn spectraboxen wordt nooit compact. Je zou het bijna fluffie kunnen noemen. Dat zal zeker meegeteld hebben in het voorkomen van rot bedenk ik nu net. Spectraboxen voor de zomer dan maar?
        Ze zou 7-8 weken mogen, ze heeft er 9 gehad, bijna 10.
        De wiet is erg goed gespoeld en dus lekker mild voor het keeltje


        Roffelderoffeldetrommeldetromtrom:

        84 gram!!
        Wouwzers!!
        Dat had ik tijdens de knip nog niet durven hopen. Ik schatte rond de 50 gram. Dus dat was een mooie verassing!

        Lekker wietje, iets boven het gemiddelde zeg maar. Fijne stoned met kleine rizlaatjes, bankplakker bij grote vloei. Smaak is oke, maar niet bijzonder. Koffieshopblowers vinden haar heerlijk, dat wel. Wij thuiskwekers zijn te veel verwend met lekkere wiet....

        en een half

        3 stonetjes, iets meer. Het is een heerlijk middelmatig wietje die super te roken is, maar niet bijzonder genoeg voor 4 stonetjes

        Een groot gedeelte van de wiet is al in rook opgegaan, vooral omdat de Super Skunk op zich liet wachten




        SUPER SKUNK
        20200904_191623.jpg
        Iets meer open, of minder compact dan de Big Bud. Een en al vossestaart bij sommige toppen. Eerlijk simpel doorsnee wietje. Stonk bij knippen als een echte skunk!! Nu ze droog is minder maar een erg goede milde smaak. Het spoelen is prima gegaan deze ronde. Lekker hoor!


        Trommeldetrommelderoffeldetromtrom:

        96 gram!!!
        Ramses!

        Waanzinnig, onder de spectrabox bijna een ons! Een super opbrengst dus, totaal generaal: 180 gram!



        Ook van de Super Skunk heb ik al heel wat grammen opgerookt. Steviger wietje als de BB, ze heeft dan ook meer dan 10 weken gestaan, waar de boer haar 6-7 gaf. Tja, 6 weken.... dat kannie he..



        Ook zij krijgt 3 stonetjes. Ik vindt beide wietjes gewoon goeie lekkere simpele wiet zogezegd. Niet bijzonder, niet slecht... dus 3 stonetjes. Als ik moet kiezen ga ik voor de Big Bud, vandaar dat zij iets meer stonetjes krijgt.



        .... ....


        BANANA BLAZE
        20200903_202150.jpg
        Deze dame leeft nog wel, ze staat in tent1 nu.

        20200903_202156.jpg

        Ze ziet er fantastisch uit al zeg ik het zelf. Staat nu op spoelen

        Nou, dat was er weer een! Weer een ronde afgesloten, mijn laatste onder de spectrabox. Daar ben ik nu een goede kameraad mee gek aan het maken...




        GROTE GROETEN EN BEDANKT ALLEMAAL

        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • Spacende Hollander
          Spacende Hollander commented
          Editing a comment
          Lekker bezig @Takketoelli

          Goed om te horen dat je lekker gaat.


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          En weer doet je tag het niet, toelli!!

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Waar moet ik anders voor wakker liggen vannacht?



          Ik zie en zag het, dat gebeurt weleens. Ook ooit gemeld, kreeg ik ook antwoord op al weet ik ff niet meer wat
          Is geen drama, ik reageer in de regel alleen op topics waar ik ook op geabonneerd ben

        #27
        Kijk Takketoelli, jouw tag is ook stuk in comment.

        Comment


          #28
          Nice man ben blij dat BB nog te oogsten was ik heb de 3 monster toppen moeten weggooien wegens top rot
          mooi oogst enjoy the weed

          Comment

        Bezig...
        X