Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronde 2 , 4x Strawberry Cough van Dutch-Passion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Ronde 2 , 4x Strawberry Cough van Dutch-Passion

    Korting op 420shop
    Een goedendag mede hobbyisten.

    Mijn huidige ronde is zo goed als klaar en ben van plan in mijn 2e ronde 4 x strawberry cough te gaan kweken.
    Hier wil ik gaan toppen fimmen scroggen.


    Setup : voor groei tent.
    HOMEbox Ambient R80S. 80x70x60
    BuisVentilator diam 100 – 107 m3

    Can Lite Koolstoffilter 150 m3
    Voorgroeilamp: Elektrox 110 Watt
    Flexibele slang a 100 mm
    OmniRex Le Grand tijdschakelaar
    HortiHanger ophangkatrol
    Thermo/Hygrometer digitaal min/max basic
    Propagator 59 x 39 x 24 cm, 64/50 (voor het ontkiemen/opkweken)
    Clipfan miniventilator 15cm


    Ik wil hierin zon 3-4 weken in voorgroeien in een 0,8 liter potje in zaaigrond van Terra,
    na deze tijd gaan de dames verhuizen naar de volgende setup


    Phantom Deluxe L 120 x 120 x 215 cm
    Dimbare 600 Watt HPS set (Met een Electrox groei&bloei lamp)
    Azerwing Reflectorkap Medium Vpro LA-55

    Clipfan miniventilator 15cm
    Monkey Fan 20w zwenkend
    Prima Klima PK125-2, 2 snelheden (afzuiging)
    Cli-Mate control/Tijdsklok met relais
    HortiHanger ophangkatrol
    Flexibele slang a 125 mm –
    Thermo-Hydro meter
    1x fire knock out (ligt boven op de tent maar gaat aan het plafon boven de tent gehangen worden)
    Brandblusser

    Brandalarm

    Op het moment de dames van voorgroei tent naar de grote tent gaan wil ik ze gaan verpotten naar een 7 Gallon pouch, (26Liter)
    Dat gevuld is met Terra Professional plus. Rond deze tijd wil ik ze ook gaan toppen.
    Ook ga ik dan starten met het schema van Bio-Canna.
    Dus na het verpotten starten met het gedeelte inwortelen van het schema.
    Op de site van dutch-passion wordt aangegeven dat deze strain redelijk makkelijk te kweken is en weinig voeding nodig heeft,

    Dus wil ook maar de helft van de aangegeven voeding geven. Dit dan in het begin aangezien er nog zat voeding in het medium zit,
    In de loop der tijd wil ik dit gaan opvoeren

    Mocht je het leuk lijken de volledige biografie van strawberry cough te lezen heb ik hier een linkje
    https://dutch-passion.com/nl/wietzaden/strawberry-cough


    Kweekschema BioCanna


    voeding schema biocanna.png
    Kweekmediums en voedingen

    Biocanna.jpeg
    BudPicture Strawberry Cough
    strawberry-cough bud photot.jpg

    Op het moment de huidige dames op de kop gehangen worden gaan de dames van Dutch-Passion ontkiemd worden,
    En vanaf dan zal dit verslag dagelijks tot wekelijks bij gehouden worden.

    Greetz GreenFuture
    Last edited by GreenFuture; 3 June 2020, 15:23.

    #2
    Succes. Hou je er wel rekening mee je lamp overdag uit en 's nacht aan? Ivm de zomerse temperaturen

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      of course wil in groei van 12:00 tot 18:00 lamp uit en van 18:00 tot 12:00 lamp aan.
      Dit nog een beetje aankijken wellicht van 11:00 tot 17:00 lamp uit
      Last edited by GreenFuture; 4 June 2020, 20:31.

    #3
    Benieuwd wat deze Canna lijn gaat brengen.
    Ik heb daar jaren geleden ook over getwijfeld, maar ben toen met Biobizz aan de slag gegaan.
    Check of de batterij van je rookmelder nog goed is, zodat die niet gaat staan piepen midden in de nacht, of als je van huis bent.

    Succes met de Aardbeien hoest
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      De brand melder heb ik een aantal dagen geleden nieuw gekocht en zat een batterij bij maar diegene die in de woonkamer hangt zal ik wel f vervangen want dat is al ruim een jaar geleden,Thanks voor de tip.... Dacht trouwens wel dat op het moment de batterij bijna leeg is de brand alarm af en toe een harde piep geeft ?
      zal het boekje er straks f bij pakken en kijken of dit vermeld staat
      Ben erg benieuwt naar de de geuren en smaken van deze strain.
      lijkt mij ook een erg leuke om te kweken voor een beginner zoals mij.
      Ik zal het verslag tiptop up to date houden met betrekking tot de hoeveelheden voeding ik geef

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat is precies het probleem bij brand/rookmelders.
      Als ze elke minuut staan te piepen als je niet thuis bent gaan de buren de politie of brandweer bellen
      (dat is al vaker voorgekomen)

    #4
    Zaadjes vandaag binnen gekregen, Even een fotootje gemaakt en direct in de koelkast gelegd.
    Netjes nog in een Ikea gripbag verpakt en in de fruitla wat ik gelezen ergens heb dat dit een prima plek is om zaadjes te bewaren.(?)

    Ik kreeg er een gratis zaadje bij (Critical Orange Punch)
    ook wel een interessante voor in de toekomst
    Nu geduldig afwachten tot de huidige ronde klaar is om 5 van de 10 zaadjes Strawberry Cough te gaan ontkiemen.
    De andere 5 bewaar ik voor een andere keer.
    Ik ga misschien 4 of 5(mochten alle 5 mooi ontkiemen) 19Liter flexapots gebruiken,Was van plan de 4x26L te doen maar die zijn helaas momenteel uitverkocht.
    5x 26L flexapot was te veel geweest denk ik (?)
    Mochten alle 5 dan mooi ontkiemen en groeien kan ik altijd nog 5x 19Liter flexapots gebruiken mits de 26L niet leverbaar is voor aankomende tijd zoals vele andere producten door de corona crisis.


    Nutijd...... en naar dromenland

    Greetz

    GreenFuture



    zaadjes.jpeg

    Comment


      #5
      Gegroet beste topic lezers,

      Het is alweer tijdje geleden dat ik dit topic heb geupdated, Druk druk met werk jullie kennen het vast wel.

      Vanavond heb ik de tijd dus maak je borst maar nat voor een flink verslag

      09-06-20 om 18:00 ben ik gestart met het ontkiemen van 5 zaadjes Strawberry cough van Dutch-Passion



      09-06-20 1800 uur Start Ontkiem 5x Strawberry cough.jpeg 2020-06-29 (3).png


      48 uur later waren er 3 zaadjes ontkiemd.
      en zijn in zaaigrond gezet en licht bewaterd.



      11-06-20 1900 uur 2.JPEG 11-06-20 1900 uur.JPEG 11-06-20 3x geplant.JPEG


      Weer 28 uur later was er nog een zaadje goed ontkiemd, Bij de laatste nog steeds geen leven.
      Wel heb ik allebei in stekgrond gezet.



      12-06-20 4,5 geplant.jpeg

      16-05-20 2x HulkBerry en 2 x Gorilla ontkiemd om te testen met de BioCanna

      Zoals jullie op de volgende fotos kunnen gaan zien heb ik ook 2 x hulkberry en 2x Gorilla ontkiemd en in zaaigrond gezet.
      Ik twijfelde nogal of ik met de BioCanna nu gelijk moest starten met voeding geven of pas na 2-3 weken aangezien zaailingen erg slecht tegen voeding kunnen.
      Nu blijkt dus achteraf dat ik gelijk met de voeding moet beginnen want de problemen ontstonden al vrij snel en heb dit ook veel te laat opgemerkt.
      Deze 4 dames hebben zon 2-3 weken in stilstand gestaan en hebben niet gegroeid in deze periode.

      Op het moment de 4 dames Strawberry Cough hun eerste echte lob blaadjes kregen ben ik gestart met voeding en ben vanaf toen ook de Gorilla en Hulkberry mee gaan voeden met dezelfde aangemaakte voeding.
      Toen begonnen de Hulkberry en Gorilla weer in leven te komen... Zeer opmerkelijk is wel dat de hulkberry in een soort survival mode is gegaan en ondanks de 18/6 licht schema in bloei is gegaan en is begonnen met top aanmaken / Trichjes
      De Gorilla is wonderbaaarlijk er erg goed bovenop gekomen ondanks de lange stilstand, Het is een grappige plant qua bladvorming en groeit weer lekker mee

      Bij de StrawBerrytjes is de laatste (5) nog steeds niet in leven gekomen.
      (3) is een mongooltje aan het worden heb ik hier het het idee.




      16-06-20


      16-06-20 1.jpeg 16-06-20 2.jpeg


      18-06-20
      1)(2)(4) groeien lekker door.
      Bij de Hulkberry zie ik enige start van bloeivorming.


      18-06-20 (1)(2)(4).jpeg 18-06-20 alles boven.jpeg 18-06-20 alles zeikant.jpeg 18-06-20 Hulkberry bloei.jpeg




      29-06-20
      De hulkberry zijn echt de bloei in gegaan en hebben zelfs al lichtjes trichjes.
      De Gorillas zijn er super bovenop gekomen.
      (3) van de strawberrys is denk ik een miskraam
      En (5) wil helemaal niet geboren worden
      Dus houd ik er nog maar 3 over
      Niet echt tevreden tot nu toe over het zaad van Dutch-Passion erg duur ook.

      Ik ben ook niet echt tevreden over het product van BioCanna.
      Ik had het idee met de biotabs veel snellere groei te hebben gehad en dan hebben de voedings flessen ook nog is erg slechte afsluit doppen die dus niet helemaal goed afsluiten waardoor de Rhizo toch al een aardig sterk luchtje begint te krijgen en ik me afvraag of dit mee geven nog wel zin heeft en juist geen kwaad kan.
      Heb het idee dat het nog net kan qua lucht, ik heb het flesje nu ook nog extra in een gripbag zitten
      Ook moet je bij elke water geef beurt voeding mee geven en zon opgelost voedingswater moet je direct toedienen dus elke keer dat gekloot met je ph meter en alle andere attributen heb ik geen tijd voor.
      Dus zal deze producten niet meer gaan gebruiken in een volgende kweek en gaan lekker de prullenbak in, Dikke streep door Biocanna voor mij tenminste.

      Een volgende ronde toch maar weer met de Biotabs of wellicht plagron en dan de Terra lijn.
      als ik het goed heb kan je van deze voeding (opgelost) langere tijd bewaren en vind het idee om maar 1 x in de zoveel tijd voeding aan te maken wel fijn.
      De lightmix is ook stukken goedkoper als het bio Medium.


      29-06-20 Met hulkberry.jpeg 2020-06-29 (3).png





      29-06-20

      De hulkberrys en het mongooltje heb ik weg gegooid.
      De rest krijgt vandaag weer voeding mee.
      Zie foto schema voor hoeveel heden voeding
      tot nu toe alle keren dat ik bewaterd heb is dit minimaal geweest rond de 50-75 ml ongeveer.



      29-06-20 zij aanzicht.jpeg 29-06-20 Bovenaanzicht.jpeg



      De dames lijken nu eindelijk gang te krijgen en wil ze nog ongeveer 1 tot 2 weken in dit voorgroei potje houden en uiteindelijk naar een 26 liter flexapot.
      1 tot 2 dagen naar de verhuizing wil ik gaan toppen.
      Dit kijk ik nog even aan wellicht tijdens de verhuizing.

      De Gorillas kijk ik nog even aan hoe ze gaan desnoods gaan ze straks naar me 60x60 tentje want deze wil ik niet gaan scroggen/toppen.


      Dat was het voor nu wel even weer.

      Tijd voor een dikke knalpijp

      Greetz GreenFuturre







      Comment


        #6
        Dag dag lieve mensen.

        weer een weekje verder en tijdje voor een update.

        Alle 5 de dames zijn getopt,Ook de Gorillas.
        de Strawberrys zijn bij de 5e node getopt wat geloof ik beter was geweest bij de 4e (?)
        de gorillas bij de 8e.
        Ik moet me nog echt beter gaan inlezen over het scrog kweken.
        Dit wordt in ieder geval een ronde om veel van te leren.
        de start van de strawberry gingen al niet lekker en hield er maar 3 over wat ik er liever 4 van had gehad om zo een volledige kweek met strawberry te krijgen de gorillas waren voor iets anders bedoeld en heb ze er maar bij gehouden om zo hopelijk straks wel een mooi netje vol te kunnen krijgen.


        04-07-20 Niet getopt.

        04-07-20 niet getopt.jpeg

        04-07-20
        Wel getopt


        04-07-20 getopt.jpeg

        05-07-20 Geheel

        05-07-20.jpg




        06-07-20 Heb ik het medium en de grote tent voorbereid.
        De flexapots waren helaas niet meer verkrijgbaar dus ben uiteindelijk naar 4x 18L en 1x 7Gallon Flexapot gegaan.

        Ik heb 90L Terra Prof + gebruikt, Daaraan heb ik 10L perliet toegevoegd.
        Putten gevuld en ingewaterd met 3 liter voeding (6ml Rhizo en 6ml vega op 3 liter, PH 6.4 )
        3 liter verdeelt over de 5 potten waarvan de flexpot iets meer heeft gekregen.
        Dit heb ik een dag of 2 laten rusten tot de verhuizing.
        Tijdens het verhuizen was de grond alweer redelijk droog en heb na het verhuizen van alle dames de dames weer zon 600ml voeding gegeven.
        Verhuizing is gedaan nadat de dames een schoonheids slaapje hebben gehad van 12:00 tot 18:30.
        waarom tot 18:30... Ik wou het schema in de grote tent 18:30 - 12:30 hebben, Verder heeft het schema altijd op 18/6 gestaan
        Lamp staat voor nu ingesteld op 250W en hangt nu zon 50 cm boven de dames om zo een beetje strek te krijgen of is dit helemaal niet nodig en gewoon beter om de 10% aan te houden ?





        07-05-20
        Voor het verhuizen heb ik de plantgaten wat ingestrooid met mycorizaaaahh voor het geval de rhizo in werking wat afneemt.
        07-07-20 alles klaar gemaakt voor verhuzing.jpeg 07-08-20 Verhuizing.jpeg



        Vandaag staan de Strawberrys 20 dagen in groei ,
        De gorillas zijn al een stukje ouder maar hebben ook een ruime week in stilstand gestaan dus geen idee hoe lang echte groei die nu heeft,
        laten we zeggen 30 dagen

        Bij elke keer dat ik bewater gebruik ik voeding met een verhouding van 2ml Rhizo en 2ml Vega op 1L met een gemiddelde Ph van 6.4.
        Dit blijf ik in principe doen tot dat ik omschakel naar 12/12

        Dames lijken vrij weinig last te hebben van het toppen en het verhuizen en groeien lekker door

        De slang die jullie zien zitten is extra lucht toevoer vanaf het balkon


        08-07-20 G1.JPEG 08-07-20 G2.JPEG



        08-07-20 SC (1).JPEG 08-07-20 SC (2).JPEG 08-07-20 SC (4).JPEG 08-07-20 Geheel.JPEG







        Comment

        Bezig...
        X