Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Kweek Angelmatic

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Kweek Angelmatic

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal!

    Na veel informatie gelezen te hebben op het forum heb ik besloten om ook te beginnen met een plantje.
    Deze kweek is meer voor leerproces en voor plezier. Als er mooie resultaten uit komen zullen jullie zeker meer gaan horen over toekomstige kweken!

    Ik kweek zelf dus nu in een kast met een vrij vaste temperatuur van de 25 graden.
    2x TL buizen + nog een paar 2700K philips lampen voor de bloei periode.

    De keuze voor Angelmatic is omdat ik een vrij lage kast heb (80x50x60) en deze soort zou niet zo hoog moeten gaan groeien.

    Het plantje is uitgekiemd en ingezet in potgrond op 11-12-2010

    En hierbij de eerste plaatjes:
    IMG_0973.jpg
    afb1: 11-12-2010 zaadje net geplant na ontkiemen

    IMG_0978.jpg
    Afb2: 4 dagen later, je ziet duidelijk de eerste blaadjes al komen

    IMG_0990.jpg
    Afb 3: 18-12-2010
    Plant groeit nog goed door.
    Maar ik vind de steel heel erg lang worden. Ik had wel verwacht dat er misschien al vertakkingen kwamen?
    Gaat dit nog goed? Of doe ik iets fout dat die zo uitstrekt?

    grt,

    Active.

    #2
    Re: Eerste Kweek Angelmatic

    Je plantje is zich aan het strekken heb je de lampen er wel heel kort op? Tl en Sl hebben heel weinig diepte straling, als de lamp(en) dus te hoog hangen gaat je plantje "zoeken" naar licht.
    denk aan eem maximaale afstand van 5-10cm heb ze er zelf zowat boven op ziten 2 cm ongeveeer en kan geen kwaad.

    hopelijk heb je hier wat aan.

    greetz maffy,

    Comment


      #3
      Re: Eerste Kweek Angelmatic

      Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
      Je plantje is zich aan het strekken heb je de lampen er wel heel kort op? Tl en Sl hebben heel weinig diepte straling, als de lamp(en) dus te hoog hangen gaat je plantje "zoeken" naar licht.
      denk aan eem maximaale afstand van 5-10cm heb ze er zelf zowat boven op ziten 2 cm ongeveeer en kan geen kwaad.

      hopelijk heb je hier wat aan.

      greetz maffy,
      Yo is goed ik heb nog een lamp die ik er dicht op zal gooien! Bedankt voor de tip

      Comment


        #4
        Re: Eerste Kweek Angelmatic

        Nou ik heb de plant voorzichtig herpot, (stengel meer de grond in) en wat stekpoeder aan de stengel toegevoegd, zodat er hopelijk veel wortels gaan komen.

        Lamp erbij gezet en op 10cm hoogte gehangen!

        Het herpotten van de plant in zo'n vroeg stadium zal misschien wat schade opleveren, maar hopelijk komen er geen problemen.
        En nu hopen dat de plant wat lager blijft!
        IMG_0996.jpg

        Ik zal binnenkort weer een update geven hoe het met de plant gaat (met foto's)

        Grt,

        Active

        Comment


          #5
          Re: Eerste Kweek Angelmatic

          Als je voor de rest plant met rust laat moet het goed zijn.
          Lamp mag er nog iets dichter op, zeker als de lamp verticaal hangt.
          succes ermee.

          Comment


            #6
            Re: Eerste Kweek Angelmatic

            leuk ik ga u volgen

            ik ehb het zelf ook dat ze gan stekken omdat me lamp niet genoeg naar benede stond ik wil ze ook over potten maar ik weet niet of ik dat nu al durft te doen wan ze zijn nog zo treer

            groetjes pokon

            Comment


              #7
              Re: Eerste Kweek Angelmatic

              Ik wil niet off topic gaan doen, maar het valt me op dat pokon in veel topics vragen gaat lopen stellen. Dit kun je beter in een eigen topic doen waar je desnoods al je vragen stelt, of in je kweekverslag! Ook is het een stuk makkelijker lezen voor andere mensen als je gebruik maakt van leestekens en spelfouten verminderd.

              Comment


                #8
                Re: Eerste Kweek Angelmatic

                Het is nu weer een paar dagen later.
                De eerste dag was de plant wel een beetje zwak door de herpotting. Maar nu staat de plant er weer sterk bij!
                Ik heb de lamp nu ook iets lager gehangen.

                IMG_0997.JPG
                grt,

                Active

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste Kweek Angelmatic

                  blijf je kweken met tl of schakel je over naar hps?
                  is al n mooi begin
                  Veel succes
                  <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
                  <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste Kweek Angelmatic

                    Nee ik heb nu 2 TL lampen en een 2700K spaarlamp.
                    Ik ben wel van plan nog 2 2700K lampen erbij te kopen (want ik wil in een later stadium gaan stekken) maar denk niet dat ik met deze kweek naar HPS al ga.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste Kweek Angelmatic

                      Ik ben nu weer een paar dagen verder maar mijn plant krijgt gele plekken aan de zijkant!
                      Zelf zou ik niet weten waardoor dit komt.
                      Iemand een idee?

                      IMG_1028.jpg

                      grt,

                      Active

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste Kweek Angelmatic

                        Welke grond heb je gebruikt,T kan zijn dat de grond die je gebruikt redelijk wat meststoffen bevat en die kleine zaailingen hebben niet zoveel nodig,vandaar ook je verbrande bladpunten.geen voeding toevoegen,enkel water en komt wel goed,suc6 verder

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste Kweek Angelmatic

                          Active schrijft; Het plantje is uitgekiemd en ingezet in potgrond op 11-12-2010.
                          @lsdaffy; neem dus aan dat hij dit met herpotten ook gebruikt heeft... | vandaar dus ook de verbande bladpunten, in "normale" potgrond zit enorm veel meststof namelijk.

                          @JubiZ:volgens mij zit er een spellingscontrole ergens maar weet pokon deze die niet te vinden!
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste Kweek Angelmatic

                            In sommige soorten potgrond word heel wat extra meststoffen toegevoegd,als ik bvb.die blauwe zakken van dcm gebruik heb ik ook af en toe verbrande bladpunten,na verloop van tijd,als de plantjes wat groter zijn, kunnen ze ook meer opnemen en herstellen ze zich,maar dat zijn mijn bevindingen en wie ben ik...

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste Kweek Angelmatic

                              Tuurlijk, zit er niet enorm veel meststof in potgrond tenzij je extra voorbemeste potgrond haalt, die is volgens hun meestal voor 6 maanden bemest voor normale planten. Weedplanten zijn geen normale planten, dat is weed, onkruid en zelfs in de zware potgrond zullen ze na een aantal weken tekorten tonen. Je moet je voorstellen dat de originele soorten uit Thailand en China sativa's zijn die binnen 4 maanden 5 tot 6 meter worden.

                              De universele potgrond die ik gebruikte, bevat maar voor 2 weken meststof, EC 450 milli siemens per centimeter (althans, zo staat het op de zak, ik weet niet of dit belgisch is). Nu heb ik een zak die heeft 700 mS/cm.
                              In een lichte mix van de GS zit meestal minder inderdaad, maar GS hebben ook andere mixen, easy mix (meer voeding), batmix (veel voeding).
                              Ik heb zelf nooit problemen gehad met potgrond, ontkiem me zaden gewoon in die grond, zelfs pure thaise sativa trok dat wel.

                              Kijk maar eens op youtube hoe ze medicinaal kweken in Nederland, dat zijn echt zeer grote containers, volgens mij 500 liter of meer per plant. Dat is meestal genoeg, soms niet altijd, voor de hele kweek.

                              @Isdaffy, gewoon kijken wat de EC, dan weet je genoeg. Ik denk een EC boven 2,0 S/m wel hoog is voor sommige soorten om mee te beginnen.
                              Last edited by heaven; 29 December 2010, 13:20.

                              Comment

                              Bezig...
                              X