Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

    Korting op 420shop
    High MedeGrowers,

    Nieuw hier op het Forum dus denk laat ik dan ook maar gelijk een verslag erop zetten!

    De set-up is als volgt :
    1x HomeBox XXL (240x120x200)
    2x Dimlux evsa incl. controle paneel, Diamond kap en Phillips Son-T 600W
    1x 2500m3 afzuiger incl power dimmer, inblaas op onderdruk dmv luchtslangen 2x 125mm en 4 standaard luchtroosters onderin de tent
    1x Rhino Phat Filter 50 cm2x Boxventilator voor de luchtverplaatsing
    1x Thermo/Hygro meter
    1x Scankoffer Eutech voor de Ph & EC meeting
    32x 11L pot

    Aarde is van Atami net zoals de bassisvoeding A&B
    Voeding supplementen zijn van Aptus/Premium Collection

    Dames zijn van het soort Jack 46 en er staan 2 Bubba Kush bij.
    Voordat de stek op de pot zijn gegaan heeft iedere pot een theelepeltje Mycor Mic en MicroMix Soil gekregen. Alle dames hebben daarna 1L water gekregen, genoeg voor de komende dagen. De eerste 2 weken geef ik vanaf boven daarna 2x per week vanaf onderaf.

    Ik zal regelmatig updates blijven geven en ik hoop dat jullie mn verslag beetje volgen en wat tips kunnen geven!

    Oja de dames staan sinds gisteren op 12uur en hebben daarvoor 2 dgn 18uur licht gehad!

    IMG_1223.jpgIMG_1193.jpgIMG_1221.jpgIMG_1219.jpgIMG_1227.jpgIMG_1225.jpgIMG_1228.jpg
    Last edited by Natures Finest; 26 December 2010, 02:20.
    sigpic

    #2
    Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

    Hey NF,

    Mooie setup, goed over nagedacht iig. Het is volgens mij niet de eerste keer dat je kweekt, ben dus erg benieuwd naar het resultaat!
    Succes en plezier op;

    Greetzz
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

      mooie setupdoe je ook wat om de lv hoog te krijgen?

      Comment


        #4
        Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

        Had uw verslag al gelezen op wf, maar te lui om daar te reageren. Gaat het over jack 47 van sweet seeds? En zoja, zijn de stekken dan afkomstig van feminised zaad? Want dan zou ik ze zeker extra in het oog houden. Ik heb de jack 47 staan uit zaad. Heb ze getopt en ze zijn alledrie herma uitgedraaid. Uiteindelijk niet erg, hier en daar een banaan/pistel die bevrucht is. Maar tis wel effe afzien.
        Het positieve: geweldige geur die er nu af komt na 6 weken bloei. Ik meen een vleugje citrus op te merken als ek wat over de kristallen wrijf. (van de blaadjes uiteraard)

        Comment


          #5
          Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

          @ Smoke_mR, tis idd niet mn 1e kweek. Maar ook deze ronde is voor mij een test. tis de 1e keer met Diamond kappen, Dimlux,Aptus en vanaf onderaf water geven.

          @ Tumble Trimmert Op het moment doe ik erg weinig om me LV omhoog te krijgen. LV is nu max 58% is te laag maar hier neem ik genoegen mee...mss volgende keer dat ik met kappen op de pot ga werken om de LV toch omhoog te krijgen.

          @ Beowulf, De moeders van deze stek zijn idd opgetrokken uit Feminised Sweed Seeds. ik heb bepaalde stek ook genummerd net zoals hun moeders om zo de kwaliteit en opbrengst per moeder te bepalen. Aan hand daarvan ga ik de moeders uit selecteren en zet ik een klein moederbestand op met de beste moeder. Tevens heb ik van Sweet Seeds nog wat Cream Caramel staan. De Bubba Kush komt van Greenhouse seeds af. En ook ik ruik in de moeder ruimte een heerlijk zoete aroma met idd een vleugje citrus erbij..ben dus ook zo benieuwd als dit bloeit hoe en wat!!

          Nog even ter info:
          Voor de rest zijn de temperaturen van de tent min. 20 graden. Max 25,8 graden. De lampen beginnen op 35 % van hun vermogen en gaan binnen een uur naar de 50%. Dus de verlichtig draait nog op half vermogen!
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

            Weet al welke je moet selecteren Ik heb 2 jacks die 4 blaadjes tegenover elkaar aanmaken in plaats van 2. Dus een dubbele set tegenover elkaar. Had ik nog nooit eerder gezien bij gelijk welke soort. Betekent dat je 4 toppen hebt, in elke bladoksel 1. Hoop voor u dat er zo eentje tussen zit. En dan hopen dat ze niet herma uitdraaien. Had nog ergens gelezen dat ze zich niet graag liet toppen. Dus benieuwd hoe ze reageert op dat stekken. Vind het jammer dat ze geen regulier zaad verkopen. Had al lang een zaadkweek gedaan of een moeder geselecteerd.

            Comment


              #7
              Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

              Moeder uit feminised zaad = absolute NO GO wat mij betreft. Je blijft altijd met dat verhoogd risico om met herma's te eindigen, snap niet waarom je dat zou willen. Uit regulier zaad is imo het beste om een moeder te selecteren. Ik wens je veel succes en ga deze zeker volgen want ben zeer benieuwd naar dit en de toekomstige resultaten van die stekjes!

              Greetzzz
              Last edited by Jona; 26 December 2010, 12:28. Reden: typfout

              Comment


                #8
                Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                Op cannabiscafe (dat spaanstalig forum) zijn er een aantal die al succesvol gestekt hebben met sweet seeds. Wel andere soorten, wild rose onder andere. Dus het kan zeker. Maar na mijn tegenslag bekijk ik het eerder negatief. Maar ge weet nooit he.

                Comment


                  #9
                  Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                  moeders van regulier zaad en hybrides uiteraard..
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                    Smoke, je kan perfect een hybride in regulier zaad hebben. Hybride = Sativa met Indica kruising. Regulier = zaden waar zowel een mannetje als een vrouwtje uit kan komen. 2 verschillende dingen dus

                    Als je wil zeggen dat je het beste hybride moeders pakt dan ben ik het zeker met je eens, zou dat zelf ook doen, kwestie van een uitgebreid smaakpalet te hebben en toch een prima opbrenger te hebben

                    Greetzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                      Thanx voor alle reacties!!

                      Om eerlijk te zijn is het voor het eerst dat ik met zaailingen werk en was wel op de hoogte dat de kans bestaat een herma ertussen te hebben. Maar nu ik jullie reacties zie krijg ik haast het idee dat de kans op een herma bijzonder groot is een soort 80-20 verhouding :O
                      Het zal mij nu ook erg gaan benieuwen wat er gaat gebeuren en hoop snel te kunnen zien hoe of wat...
                      Ze krijgen zo dadelijk in ieder geval een blad besproeing met Pentakeep!

                      GreetZ
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                        Het is zo dat zaden per zaadje X% kans hebben herma te worden. De kans dat er tussen 100 zaailingen een herma zit is er dus. Wanneer je precies die zaailing gaat stekken zonder verder vooronderzoek, heb je kans dat je herma stekken aan het maken bent. Die kans is met regulier zaad niet zo heel groot, maar wel aanwezig. Dat heet dan pech.

                        Wanneer je gefeminiseerd zaad gebruikt om een moeder mee te kweken, heb je veel meer kans op herma's. Dat komt omdat de omgebouwde vader van de gefeminiseerde plant niet is geselecteerd op toen nog haar chromosomen.
                        De herma factor is dan ook veel sterker aanwezig, doordat de makkelijkst F-M te beinvloeden vrouwen al vrij veel kans op herma in zich hebben.
                        En gefeminiseerd zaad is het product van makkelijkheid, het al snel goed genoeg vinden en niet teveel moeite doen. Het kan namelijk wel, vrouwelijk zaad dat niet bij de minste stress herma wordt, waar prima stekken van genomen kunnen worden, etc.
                        Een stek daarvan, heeft natuurlijk gestressed tijdens het stekproces. De kans is dus hoger dat je daar herma's van krijgt, want het zit al in de genetica.

                        Comment


                          #13
                          Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                          Kans dat je van een moeder uit regulier zaad herma's krijgt zou ik echt bijna nul durven te noemen. Terwijl je met hermastekken (van een feminised moeder) je nooit weet of ze keurig gaat afbloeien of niet, ze zijn soms heel vatbaar voor stress namelijk.

                          Werk gewoon dit kweekje mooi af en reduceer stress tot een minimum. Probeer reguliere stekken te verkrijgen op termijn voor je volgende kweek

                          Comment


                            #14
                            Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                            Ziet er leuk uit

                            succes

                            Comment


                              #15
                              Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                              Khad idd mn info hierover iets beter moeten vergaren...maar goed als ik iets in mn kop krijg begin ik glijk en ga daarna meestal pas nadenken haha ach ik kijk wel wat er gebeurt en blijf goede hoop houden!

                              Stek is in principe ook geen prob om te verkrijgen..maar goed wil zelfvoorzienend zijn en blijven en blijf dus naar de perfecte zaailingen zoeken. Sowieso wil ik nog aan de Cheese gaan dus ik blijf nog wel ff bezig.

                              Opzich staat alles er goed bij, temp. 20/25,6 en heb daarom het licht percentage naar de 65% opgeschroefd. Hiermee wil ik toch naar de 28,5 graden kruipen. LV is 45% aan de lage kant dus...
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X