Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mars Hydro TS1000 150W - Tent 100x100 - 2x Green Gelato Autoflower (Eerste kweek)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Mars Hydro TS1000 150W - Tent 100x100 - 2x Green Gelato Autoflower (Eerste kweek)

    Korting op 420shop
    Dag allemaal, aangezien dit forum me wat op weg geholpen heeft naar men eerste kweek, zal ik hier elke week een update plaatsen.

    setup (bedragen afgerond):

    - Tent 100x100x200 (€100)
    - Fan voor luchttoevoer en fan voor uitvoer (met carbon filter) (€65)
    - Mars Hydro TS1000 150W (€130)
    - 2x PVC potten (14l) met schaaltje (€4)
    - Plagron Batmix (€10)
    - Green gelato (autoflower) zaadjes (€20)

    Zojuist de twee potten gevuld met batmix en wat water over gegoten (Plagron raadt dit aan op hun website om overvloedige reeds aanwezige meststoffen uit te filteren) en dan zaadje erin en opnieuw een klein beetje water gegeven. De tent in, zonder licht, en nu een paar dagen wachten Al commentaar/ kritiek?

    First.jpeg


    #2
    Batmix is te zwaar bemest voor zaailingen, je moet de aarde eerst spoelen met voldoende water. Vaak wordt er zaai en stekgrond gebruikt en naderhand omgepoot. Ik kiem rechtstreeks in de light mix, daar zit ook weinig voeding in.

    Heb je de aarde ook ingewaterd ? Ik houd 10 %!van de potmaat aan, in jouw geval dus 1,4 liter. Als je erin knijpt moeten er net een paar druppels water uitvallen dan is het goed. Als je goed inwatert hoef je voorlopig geen water te geven.

    Succes met je kweek !

    Oh ja, de lamp mag al aan, als ze gekiemd zijn groeien ze naar het licht.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Superskunknl
      Superskunknl commented
      Editing a comment
      Vanaf wanneer begin je met voeding toevoegen?

    #3
    Yuuup, licht aan!
    En meteen op de juiste hoogte hangen.
    Succes Tosti !
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      groeien groeien
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #5
        Bedankt voor de feedback, zal het licht aan doen, had op verschillende locaties gelezen dat ontkiemen prima gaat in donker, niet dus :p

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ja, in een container ontkiemen, op 28 graden, en dan in de grond/stekblok, maar dan wel onder licht!

        #6
        Leuke set up, kijk deze tutorial eens over je quantumboard hij test met een parmeter(weet niet of dit de juiste benanimg is) , en zegt op welke hoogte je je board moet hangen in de verscheidene stages van me kweek. Als het klopt wat hij zegt zou deze lamp perfect zijn voor een 60x60 tentje. Maar als jij 2 planten gaat zetten is het perfect. Alleen valt je reflectie wat weg door je grote tent. Maar goed wie ben ik ben een echte noob. Kijk deze maar eens als je wil. https://youtu.be/c8HhNpqiRLw

        Comment


        • CroqueMonsieur
          CroqueMonsieur commented
          Editing a comment
          Heb het filmpje nog eens herbekeken omdat ik schrik heb dat de zaailingen gaan stretchen. Op 53 cm hoog meet hij ca. 550 PAR in het midden. Mijn lamp hing al op deze hoogte dus op zich zou dit al meer dan voldoende zijn voor een zaailing. Zie ze echter stretchen (denk ik), momenteel meten ze al 3.5 cm, dus heb mijn lamp nu op 40 cm hoogte gehangen. Dus dat gaat waarschijnlijk meer richting de 600 PAR uit, hopelijk niet overkill.

        #7
        In de handleiding staan volgende afstanden aangeraden:

        Zaaien 61 cm

        Kieming 61-76 cm

        Groeifase 46-61 cm

        Bloeifase 30-46 cm

        Ga deze wel trachten na te komen, ik bekijk zeker nog de video, thx!

        en tent is misschien inderdaad iets te groot, maar kan bij de volgende kweek mss een lamp bijhangen
        Last edited by CroqueMonsieur; 21 August 2020, 23:01.

        Comment


          #8
          Lamp erbij hangen lijkt me een goed plan,als er meer dan 2planten inkomen

          Comment


            #9
            Update 1 - 23/08 - Week 1 - Dag 4: First signs of life

            Deze ochtend eens gespiekt en gezien dat de twee scheuten zijn doorgekomen. Lamp hangt momenteel op 60 cm hoogte, ga die voorlopig zo laten hangen. Hij staat wel nog gedimd op de helft van zijn vermogen, zou nu het goede moment zijn om op volledige intensiteit over te gaan? Heb de laatste twee dagen geen water meer gegeven omdat de toplaag vochtig bleef. Heb ondertussen ook ergens gelezen dat de toplaag eigenlijk niet vochtig mag zijn, omdat de wortels dan niet de moeite doen om naar onder te groeien, thoughts? Lucht invoer en uitvoer fans staan momenteel nog niet ingeschakeld, lijkt mij momenteel nog niet nodig aangezien de omgeving nog steeds vrij vochtig en warm mag zijn voor de jonge plantjes.

            Update: eerste lobblaadjes zijn verschenen echt mini, heb de lamp toch 10 cm dichter gehangen uit schrik voor stretching.

            image00001.jpeg image00002.jpeg image00003.jpeg
            Attached Files
            Last edited by CroqueMonsieur; 23 August 2020, 23:22.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik heb ze tussen de toppen van de plant en in de afvoer.

              Je hebt ze ook met externe kabel en sensor, zo zijn ze makkelijker te plaatsen

              Effe afdakje maken tegen stralingswarmte van de lamp.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Hee tosti is dat board van jou niet dimbaar?

            • CroqueMonsieur
              CroqueMonsieur commented
              Editing a comment
              Is idd dimbaar, maar staat nu op maximum

            #10
            ​​Update 3 IMG_2290.JPEG IMG_2289.jpeg IMG_2287.JPEG
            Attached Files

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Gebruiksaanwijzing van de fabrikant volgen, of kweekverslagen met deze lamp lezen.

            • CroqueMonsieur
              CroqueMonsieur commented
              Editing a comment
              Ok ik laat hem dan terug hangen op 60cm, als ie stretcht is het jouw schuld

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              De plant geeft zelf aan of hij te weinig licht heeft!!

              Zo, heb ik me daar even soepel uit geluld.

            #11
            Update 4 IMG_2309.JPEG IMG_2310.JPEG
            Attached Files

            Comment


            • Dr Peacock
              Dr Peacock commented
              Editing a comment
              ik heb op de voeding een ventilator gezet. ik heb tsw2000.

            • CroqueMonsieur
              CroqueMonsieur commented
              Editing a comment
              Hi, heb zojuist de fans gewisseld van plaats. Wonder bij wonder is het probleem nu opgelost, thanks logica. Mijn tent krimpt nu zelf een beetje, maar relatief minder dan dat hij opblaast, dus ik ben content

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Krimpen is goed, dan is er onderdruk en gaat de lucht door de filter. Afzuiger moet altijd sterker zijn dan de aanvoer.

            #12
            Update 5 - 29/08 - Week 2 - Dag 9: Kreukje

            Hi even een extra update. Temperatuur is nog steeds 24 •C lamp hangt ook nog steeds 45cm. Heb reeds twee dagen een klein beetje water gegeven (100ml per plantje). 1 van de plantjes heeft echter een kreuk gekregen in het blad (zie fotos). Is dit normaal in de groei, of is dat een teken dat er iets mis is?

            976D2778-6EEA-4B17-BD1A-E19A38F27426.jpeg 6FD20FF6-C6CA-4956-9033-1D7266A88ECE.jpeg
            Attached Files
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Dat kan geen kwaad, er komen nog meer kreukjes, vlekjes, scheurtjes en andere dingetjes. Geen paniek

            • CroqueMonsieur
              CroqueMonsieur commented
              Editing a comment
              Oof

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Niet teveel van aantrekken , komt wel in orde !!

            #13
            Heb dezelfde lamp. Tot nu ( 2de kweek) ben ik er tevreden van. Ben benieuwd naar het resultaat!

            Comment


            • CroqueMonsieur
              CroqueMonsieur commented
              Editing a comment
              Ben ook heel benieuwd welke resultaten die zal opleveren in de bloei. Heb zowel veel slechte als goede commentaren gelezen. Maar voor een plug and play led lamp lijkt dit me qua prijs kwaliteit wel in orde. Nu nog hopen dat hij lang mee gaat, want heb wel al gemerkt dat je echt niet in de handen wil vallen van de Mars Hydro customer service

            #14
            Ik volg je!

            niet te veel water geven. Mijn grootste fout in het verleden. Jonge plantjes verbruiken erg wijnig. Klein voor groei potje is makkelijker denk ik.


            ik heb 60x60 tent. 4x 7l pot. Met sf1000 100w.
            plagron voeding. Eerste ronde na 10 jaar. Led is nieuw voor me.

            volgende ronde zoek ik een led voor 1m2. Denk de tsw2000 van mars hydro.

            gebruik je voeding of iets?

            Comment


            • CroqueMonsieur
              CroqueMonsieur commented
              Editing a comment
              Heb in het begin de aarde te nat gemaakt, heb nu al 7 dagen bijna niets van water gegeven en top laag is nog steeds nat. Vaak raden ze aan autoflowers niet te verpotten omdat hun groeischema te kort is om te herstellen, daarom dat ie nu al in de eindpot zit. Bij mijn volgende kweek ga ik kijken om een tweede TS1000 bij te zetten, dan ga ik 4 planten plaatsen ipv 2. Ik geef momenteel geen voeding, omdat die batmix van Plagron genoeg voeding zou bevatten voor 4 weken ongeveer. Heb een wel een flesje plagron alga bloom gekocht voor de bloei, dus voor binnen enkele weken.

            #15
            Update 6 IMG_2327.JPEG IMG_2328.JPEG IMG_2329.JPEG
            Attached Files

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Kleur is goed en geen strek, dus lamp hangt goed.
              Geen enkel plantje is hetzelfde, de kleintjes kunnen over 2 weken de grootste zijn.

            • CroqueMonsieur
              CroqueMonsieur commented
              Editing a comment
              thx!

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Succes verder. Batmix is wat heftig voor een AFje. Maar je gaat zeker wat te roken krijgen als je er lief voor bent. Warmtematje voor in de garage?
          Bezig...
          X