Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mars Hydro TS1000 150W - Tent 100x100 - 2x Green Gelato Autoflower (Eerste kweek)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Update 7 - 09/09 - Week 3 - Dag 21:

    Hii, temp en lv blijven hetzelfde, nog steeds geen voeding, sinds vandaag geef ik terug (regen)water, 200ml per plantje, ben nog niet begonnen met voeding, hopelijk kan dat wachten tot begin de bloei. Enjoying het groeien zo ver. Klein plantje is nog altijd een beetje derpy, iemand diagnose? Heb al ergens gelezen dat blaadjes die kreuken of in twee vouwen zou kunnen liggen aan een calmag tekort.

    IMG_2341.JPEG IMG_2342.JPEG IMG_2343.JPEG IMG_2345.JPEG
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kan van alles zijn, groeien ze overheen.
      Kijk uit dat je geen stikstof tekort krijgt in de bloei, doordat je dat nu niet geeft.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Trekt wel recht ja.

    #17
    Update 8 - 14/09 - Week 4 - Dag 26:

    HEY. Ben dan toch sinds mijn vorige update water met (bloei)voeding beginnen geven, begonnen met 1ml alga bloom in 1L regenwater. Ga langzaam aan opbouwen tot max 2 ml per liter. Geef de plantjes ongeveer elk 500 ml per dag nadat het licht aan gaat (grote plantje iets meer).Temp blijft tussen 22-26 schommelen en LV tussen 50-60%. Al een paar keer de lamp hoger gehangen zodat hij 45cm verwijderd blijft van de plant. Hieronder kleine foto timeline

    IMG_2309.JPEG IMG_2327.JPEG IMG_2341.JPEG IMG_2354.JPEG IMG_2359.JPEG IMG_2363.jpeg
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zit al wat bloei in, jonguhs.

    • CroqueMonsieur
      CroqueMonsieur commented
      Editing a comment
      Heb geen groeivoeding, bloei zou binnenkort moeten beginnen, ik geef ook maar kleine dosissen momenteel

    • CroqueMonsieur
      CroqueMonsieur commented
      Editing a comment
      Heb wel nog een fles terra grow staan van 3 jaar geleden toen ik een plant voor mijn ruit gegroeid had, maar durf dat niet meer te geven

    #18
    Update 9 - 18/09 - Week 5 - Dag 30:

    Hi, zou zeggen dat plant officieel sinds 2 dagen in bloei staat. Heb vandaag de grote plant 1l water gegeven, denk dat dit iets te veel is want er kwam een druppel onderaan de pot uit. Geef nog steeds alga bloom 1ml/L. Iets wat me opvalt: de nieuwere blaadjes groeien met gele puntjes die soms naar beneden krullen (claw-achtig). Heb wel al gemerkt dat dit tot nu toe weg gaat naarmate de blaadjes groeien, maar ben toch niet helemaal zeker of dit normale groeisymptomen zijn, is dit een teken van overvoeding? Blaadjes staan sinds vandaag ook iets meer naar boven/omhoog gericht sinds vandaag, voortekens,???

    IMG_2390.jpeg Gele puntjes 3.PNG Gele puntjes.PNG



    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lichte overvoeding.

    • CroqueMonsieur
      CroqueMonsieur commented
      Editing a comment
      Ok mijne batmix zal nog niet volledig uitgeput zijn, thankz.

    #19
    Update 10 IMG_2405.jpeg IMG_2408.jpeg IMG_2409.jpeg

    Comment


      #20
      Update 11 - 28/09 - week 6 - dag 40:
      hallo, door de stormachtige omstandigheden krijg ik hier LV tot 80% in men tent, *ween ween*. Al 3 dagen ondertussen tussen 70-80%. Kan er niet echt iets aan doen, tent staat in garage, geen zin om nog extra materiaal aan te kopen zoals een luchtontvochtiger, uitzitten dan maar met risicos zoals toprot of schimmel, en trage groei natuurlijk

      93CA7487-B512-4DB2-81F7-7AFC0383873C.jpeg

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Heb je geen regelbare afzuiging toevallig?

      • CroqueMonsieur
        CroqueMonsieur commented
        Editing a comment
        Nee heb ik niet, heb wel onderdruk nu dus hij ventileert wel, maar lucht van buiten/garage is gewoon te vochtig

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Effe buisje vanuit je huis aanleggen dan maar, neem rioolbuis voor minder weerstand.

      #21
      Update 12 - 2/10 - week 7 - dag 44:

      Hoi, eindelijk is odetteke weg, LV staat nu terug op 55%. Er is wel al schade aangericht, bovenste blaadjes zijn wat verbrand (denk ik, zie afbeelding). Ik hoop dat die 5-10 dagen van hoge LV nog geen schimmels of derglijke aangewakkerd heeft.Nu gaan we terug verder volgens de normale gang, en hopelijk intussen zonder nog eens een surge in lv. Topjes zwellen langzaam aan.

      IMG_2454.jpeg IMG_2458.jpeg IMG_2463.jpeg

      Comment


        #22
        Update 13 - 12/10 - week 8 - dag 54:

        Hi! Beetje de slechte kant opgegaan deze week. Nogal bleek geworden, denk een combinatie van teveel of te weinig water (bovenste laag aarde bleef redelijk vochtig, maar pot onderaan is wel droog, denk dat die toplaag vochtig bleef door de hoge LV in de tent). Denk ook enkele deficiencies te hebben.

        Zou deze kweek nog iets deftig geven om te roken?

        IMG_2499.jpeg

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Af en toe effe in bak met water zetten.

        #23
        Update 14 - 29/10 - week 11 - dag 71:

        Hellow, plant is heel veel blaadjes verloren en volledig geel, ik ga waarschijnlijk oogsten 31/10. Nog niet zo veel bruine trichomen, maar denk niet dat de toppen nog zullen verbeteren aangezien bijna alle blaadjes afvallen. Niet zo een mooie eerste kweek, maar heb alvast wat nieuwe spullen gekocht en op naar de volgende

        trich1.PNG
        trich2.PNG
        IMG_2556.JPEG IMG_2555.JPEG

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Het zijn auto's, die hebben niet veel voeding nodig, dus volgende keer andere grond of voeding

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Deze had toch wel 2x zoveel nodig als ze gehad heeft.
          Qua licht ook trouwens.

          Er zit nog blad aan he...kijk het even aan.
          Als er geen noodzaak is zou je nog kunnen wachten op de trichomen.
          Tis ook precies de laatste twee weken dat cannabis-toppen pas echt flink dikker worden, en die mis je net.

        #24
        Ziet er wel redelijk leuk uit ja! Ik ben ook van plan een ts1000 te kopen is het 't geld waard? Hoe is de lamp verder? Ben heel benieuwd naar jou mening sinds er ene kant wel positief over gesproken word

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ook van plan ts1000 voor 70x70 tentje te kopen , voor mij zou het enkel voor de voorgroei zijn... zit er nu een dimmer op ja he ?

        • TB303
          TB303 commented
          Editing a comment
          Ja er zit een dimmer op. De mijne heb ik eind augustus gekocht ook om te gebruiken als voorgroei. Totdat de blauwe half september binnen stonden voor plantjes in de dakgoot. Mn droogtent, afzuiger en lamp, allen niet in gebruik mocht ik houden. Ik twijfel erover om alles weg te doen.

        • CroqueMonsieur
          CroqueMonsieur commented
          Editing a comment
          Ik ben nog geen professional maar ik denk dat de TS1000 prijs/kwaliteit gericht wel goed zit. Ik baseer me ook deels op de info van cocoforcannabis.com, lijkt me wel een integere bron voor het beoordelen van growing lights.

          In mijn geval is 1 TS1000 te weinig ik zou er twee nodig hebben (1x1m tent)

          Op de voeding van de lamp zet in graag een fan gericht want die kan anders heel heet worden en zo verspreid ik de warmte doorheen de tent.

          Bestel zeker op de officiele site wanneer je gaat voor mars hydro, en zoek ergens een kortingscode die zijn er altijd: https://www.mars-hydro.com/

          In mijn geval is alles goed verlopen met de zending en het product zelf, maar heb al veel slechte dingen gelezen over mensen die contact moeten nemen met de customer service, dus dat neem je best even mee mocht je een keuze maken.

          Er zit standaard een dimmer op de lamp maar ik laat hem zelf continu staan op max vermogen.

        #25
        Dag allen, ik heb vorige week zaterdag men slechtere plant geoogst. Ik heb hem dan 4 dagen laten drogen, heb dan in een bokaal gelegd vanaf dat de kleinste takjes ‘snappen’ bij het buigen. Nu heb ik juist het probleem dat de lv in de bokaal te laag is (50%). Ik vind dit nogal vreemd aangezien in alles maar 4 dagen heb laten drogen. Zou het kunnen door het deksel van de bokaal dat er lv verloren gaat, het is een glazen deksel op de pot dat niet echt goed afsluit heb ik het gevoel.

        was 30g na het drogen. Ga vandaag plant nr 2 oogsten, hier verwacht ik ongeveer droog 40-50gr van. En dan meteen starten met kweek nr twee. Deze keer met growmix ipv batmix, ik wou eigenlijk deze keer lightmix gebruiken maar heb de verkeerde zak gekocht, dus growmix dan maar.

        9F6E0E38-3019-4EED-8C98-F01FAEFC1212.jpeg 543B6C7A-F792-4F2D-B30C-E4E92F0C5313.jpeg

        Comment

        Bezig...
        X