Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3X Thunderstorm op 400W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 3X Thunderstorm op 400W

    Korting op 420shop
    Na lang twijfelen en lezen dan toch maar begonnen aan mijn eerste kweekverslag. Deze met vooral volgende twee topics in mind:
    • Zelf haal ik er veel plezier uit om kweekverslagen van anderen te lezen. Dit plezier wil ik teruggeven aan de community.
    • Als beginnende kweker lees ik zeer veel, maar sommige zaken kan je nu eenmaal niet in je eentje. Daarom dacht ik dat het wel goed zou zijn om een aantal waakzame ogen te hebben die mee een oogje in het zeil houden.

    Set up:
    Tent: Gorilla: 1*1*2 (gekocht van een vriend, dus weet de exacte naam of afmetingen niet)
    Lamp: HPS 400W
    Afzuiging
    • Zeker toekomen
    • Geen reukoverlast
    • Zo weinig mogelijk geluid
    Transfo: Variac Regeltransfo 500Watt
    Temp meter: Garden HighPro ProHygro
    Potten:
    • ontkiemt in koffiefelter en vervolgens in kleine ontkiempotjes (geen idee wat de echte benaming is)
    • de gehele groeiperiode in 6.5L potten
    • laatste week groei en bloei zal gedaan worden in 25L potten (potten zijn besteld, van zodra ze toekomen verpot ik).
    Voeding: Plagron 100% terra.
    Zaadjes: 3x feminized DHK – Thunderstorm. Vooral gekozen omdat deze blijkbaar makkelijk te kweken is. Aangezien dit mijn eerste kweek is, had ik graag voor een ‘makkelijk’ soortje gekozen.


    Reden voor kweek:
    • Weten wat ik rook
    • Fun of growing
    • Budget (weed wordt prijzig)


    Het kweken zelf:
    In het begin heb ik vooral fouten gemaakt omdat ik 1) weinig kennis had en 2) het allemaal veel te snel wou doen. Maar ach, het was leuk en ik heb veel bijgeleerd!
    Ontkiemen heb ik gedaan in een natte koffiefilter in een ziplock zakje in een schoendoos in een kast. – geen foto’s van.

    Vervolgens in kleine potjes in de eerste fase. Tent was nog niet opgezet en daarom dus gewoon in de zon gezet. Het was mooi weer, dus waarom niet .

    Na de eerste fase, na een week ongeveer verpot naar de 6.5L potten (en een 5.5L pot). Reden van de kleinere pot is dat ik, na veel lezen, veronderstelde dat er maar 2 van de 3 zaadjes zouden ontkiemen. Ze ontkiemden alle 3 en bleven mooi doorgroeien. Dan maar snel achter nog een pot gereden bij de tuinwinkel. Uiteraard hadden ze de oorspronkelijke potten die ik gekocht had niet meer voorradig en uiteraard had ik geen flauw benul van hoe groot de potten waren die thuis stonden. Dan maar op goed gevoel een nieuwe pot gekocht, maar uiteraard te klein. Ach, het kon me eerlijk gezegd als kersverse kweker niet zo heel veel schelen. Ik was te enthousiast bezig met het observeren hoe de kleine rakkers elke dag een beetje groter werden.

    Toen kwam de dag, het besef van een major epic mistake! Na wat lezen (over een totaal unrelated topic) kwam ik tot de vaststelling dat mijn lampen ingesteld waren met het verkeerde tijdsinterval. Jup, I made that mistake! Ze stonden nu een week (9 dagen om precies te zijn) op 12/12. Urgh, you d*mb mfckr. Na wat zelfbeklag en wikken en wegen toch besloten om door te gaan. Het was tenslotte al een leuke ervaring geweest en ik leer er alvast veel uit bij. Die fout van verkeerde interval maak ik alvast niet nog een keer (laten we toch hopen!).

    Nu vrijdag (28/08) staan ze 6 weken in groei. Lijkt me persoonlijk wat lang, maar zal wss te maken hebben met de foutjes die ik gemaakt heb. Hieronder alvast wat foto’s die chronologisch gezet zijn. Alle tips & tricks zijn meer dan welkom!

    Groetjes,
    Containerschip

    Attached Files

    #2
    Mooie lst !
    succes!

    Comment


    #3
    Net nieuwe foto's gemaakt van de dames:

    volledig bladerdak in de tent:
    filedata/fetch?id=1538787&d=1598286298&type=thumb

    Het kleintje in de kleine pot:



    De grote dames:


    filedata/fetch?id=1538792&d=1598286334&type=thumb

    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Last edited by containerschip; 24 August 2020, 18:33.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      2 foto's niet te zien.2e en 3e.

    #4
    Dit word zeker een leuk verslag om te volgen , ben beginnende kweker en met bijna dezelfde setup !

    alvast veel succes !




    Comment


    • containerschip
      containerschip commented
      Editing a comment
      Bedankt! Jij alvast ook veel succes met je kweek. Maak je ook een verslag?

    #5
    Netjes en dat met een hittegolf
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • containerschip
      containerschip commented
      Editing a comment
      Thanks! Was inderdaad een uitdaging met de hittegolf. Ze hebben wat afgezien, maar zijn er toch mooi doorgekomen

    #6
    Merci !
    ik ga vanavond verslagje online zetten .

    Comment

    Bezig...
    X