Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600 watt -> 5 soorten 24-08-2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 600 watt -> 5 soorten 24-08-2020

    Korting op 420shop
    De 1e kweekronde heb ik enkele weken geleden afgerond met 10 Power Planten welke droog 560 gram hebben opgeleverd.

    Kweken is leuk voor de hobby dus het kriebelt alweer om een nieuwe ronde te starten.
    Zo gezegd zo gedaan.

    Deze keer ga ik voor 5 verschillende soorten om niet continue hetzelfde soort te hoeven roken.
    Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat de bloeitijden van deze soorten verschillen, maar dat zijn zorgen voor later.

    De Setup in de schuur:
    Tent: 150x150x200 cm
    Lamp: 1x 600 Watt HPS
    Afzuiging: GT 125 Controller 420m3
    Filter: PK-K2601-flat 480m3
    Stroomaansluiting: Timerbox van G-Tools
    Ventilator:
    Aanvoer lucht: Via een buis welke door een gat in de muur van buiten lucht aanzuigt.
    Afvoer lucht: In de schuur waarvan de deur meestal wel iets open staat.

    Medium/voeding/meten:
    Grond: Kwekerspotgrond Welkoop
    Voeding groei: Plagron terra grow
    Voeding bloei: Plagron alga bloom
    Plagron PH min
    Meten: PH meter van Konjac
    Meten: TDS & EC meter van Konjac

    Potten:
    Voorgroei: 3 liter
    Eindpot: 15 liter

    Zaden van Royal Queens Seeds:
    1x Sherbet Queen
    1x Green Crack Punch
    1x O.G. Kush
    1x Amnesia Haze (edit: niet boven gekomen)
    vervangen door 1x Critical gratis zaadje)
    1x North Thunderfuck

    Extra ter beschikking indien nodig:
    Airco: 12000 BTU eventueel voor luchtontvochtigen in de bloei.
    2x extra Ventilators

    24-08-2020: Kiemen maar
    20200824_164834.jpg

    26-08-2020: Gepot in 3 liters aangezien alle 5 al van een wortel waren voorzien:
    20200826_190420.jpg





    Last edited by RickTerboeg; 2 September 2020, 11:31.

    #2
    Je laat er geen gras over groeien
    Ik gebruik de universele potgrond van de Welkoop, ziet er precies hetzelfde uit.
    Beschrijving is ook hetzelfde, volgens mij is het enige verschil dat er bij die kwekerspotgrond meer pokon kunstmest in zit.
    Ik ben wel benieuwd hoe ze het daar in gaan doen bij je.

    Ze hadden daar vanaf vorig voorjaar 3x70L voor 15euro gehad, dus ik ging 16 zakken halen (ja voorraadje) zijn ze opeens 3 voor 20 !?
    Voor 9.5 cent per liter kan ik ook naar iets anders gaan kijken want er zijn heel wat goedkopere.
    Heb dat ook verteld daar, 30% prijsstijging is belachelijk.
    Mgoed, het is zoals bij alle grote ketens, ze kunnen dat niet uitleggen en het interesseert ze niet hoeveel ze verkopen dus ik heb ze laten liggen.
    Ik ben er ook niet meer geweest dit jaar, waar ik normaal elke week wel even langs ging als ik in de buurt was.

    Succes Rick
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ja is jullie schuld. Jullie gaven aan 1 soort gaat vervelen als je dat continue rookt.

      Nee zonder gekheid ik ben 34, maar de planten oogsten was ook nog wel pijnlijk na alle zorg om ze dan om te leggen.
      Het is ineens zo kaal en ik heb de tent, afzuiging e.d. natuurlijk niet voor 1 rondje aangeschaft.

      Uiteraard wel in goed overleg met mijn vrouw is het volgende afgesproken.
      - Max 5 planten
      - Gezin mag er qua aandacht niet onder lijden.

      Persoonlijk door iets meer ervaring, minder planten en zo goed als alles in huis ga ik ervan uit dat ik deze ronde aanzienlijk minder tijd kwijt ben aan de verzorging.

      Deze keer wil ik de planten meer rust gunnen en niet meer tig keer verplaatsen tijdens bewateren/beoordelen.
      Met een tent van 1.5 bij 1.5m heb ik er een krukje instaan waar ik plaats kan nemen of de benodigde handelingen uit te voeren.

      Ik moest naar 2 welkopen aangezien de 1e slechts 1 onderzetter voor potten voorradig had. Voor 15 euro had ik 2 zakken kwekersgrond waar voor 6 maanden voeding in zou moeten zitten.

      Bewater jij van boven of onder? Ben geneigd om het deze keer van onder te bewateren zodra ze in de eindpot 15 liter staan.
      Ik twijfel nog of ik de groene 25 liters pak maar deze heeft minder goede drainage gaten die heb ik zelf destijds moeten boren of de zwarte met drainage gaten van 15 liter potten.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      18L potten gebruik ik, en water van boven.
      (die jaartallen onder m'n post hierboven gaan naar kweekverslagen
      Ja, lekker is dat als je wat ruimte hebt. Dan kan je ook in de tent gaan zitten knippen, dan heeft niemand er last van.

    #3
    Is er een speciale reden dat je groeit met Terra en bloeit met Alga?
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


      #4
      Ik had het graag bij 1 voedingslijn gehouden en ik heb dit bij mijn 1e kweek te snel dit aangeschaft.
      Die alga bloom is ook vies spul als je knoeit.
      PH min ook al druppels gemorst op mijn terras wat daardoor witte vlekken heeft

      De vorige kweek had ik al rap geel blad na enkele weken bloei. Ik weet alleen nog niet of dit door de voeding kwam, teveel verplaatsen, foutieve PH waarde?

      Advies voor een andere voedingslijn is van harte welkom.
      NK 13/14 ofzo? Zie ik veel voorbij komen.

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Mijn verslag staat bij binnenkweken daar staan ook nog wel foto's.
        Voeding geven deed ik met zo'n ziekenhuisspuitje van 5 ml die zijn ook wel nauwkeurig neem ik aan.
        Welke voeding gebruik jij dan?

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...1x-power-plant

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hydro

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Ik ben aan mijn tweede binnen ronde bezig. De eerste was met Plagron Terra en veel beginnersfouten, de tweede met Biobizz (biologisch) met iets minder beginners fouten,
        Het Biobizz resultaat is tot nu toe veel beter, maar of dat aan het mindere aantal beginnersfouten ligt zal een 3e kweek uit moeten wijzen
        Afgezien van wat calcium/magnesium tekort bij de MoneyMakers van Strain Hunters zijn de blaadjes in de laatste week nog mooi groen!

      #5
      Update:

      Helaas is het zaadje Amnesia Haze geen zaailing geworden.

      Om toch tot 5 planten te komen heb ik een gratis verkregen zaadje laten kiemen.
      Dit soortje heet Critical en is momenteel bezig aan het kiemprocess en zal morgen wel gepot kunnen worden.

      De overige 4 gaan mooi gelijk op.
      Momenteel besproei ik ze een keer of 2 per dag om de toplaag vochtig te houden.
      Foto is net voor het besproeien genomen.

      20200902_112937.jpg

      Comment


        #6
        Update:

        Inmiddels is dit dag 16 van de groei.
        De Critical loopt 12 dagen achter doordat het Amnesiazaadje nooit boven de grond is komen kijken.
        Ik heb de plantjes alle 5 even apart op de foto gezet en zal de specificaties per soort benoemen.

        De Thunderfuck groeit voorlopig als beste.
        Momenteel besproei ik de planten met kraanwater en staat de lamp van 14.00 tot 08.00 uur aan om de dames van de benodigde energie te voorzien.

        Tips en op en aanmerkingen zijn weer van harte welkom.


        Critical:
        Afghani x Skunk
        550-600 g/m2
        80-140 cm
        7-8 weken bloei
        THC: 18%
        CBD: Low
        20200906_113154.jpg


        Green Crack Punch:
        Green Crack x Purple Punch
        450-500 g/m2
        90-160 cm
        8-9 weken
        THC: 18%
        CBD: Low
        20200906_113207.jpg


        Sherbet Queen:
        Pink Panties x Sunset Sherbet
        450-525 g/m2
        80-120 cm
        7-9 weken
        THC: 24%
        CBD: Low
        20200906_113140.jpg


        O.G. Kush:
        Chemdawg x Lemon Thai x Pakistani Kush
        425-475 g/m2
        90-160 cm
        7-9 weken
        THC: 19%
        CBD: Medium
        20200906_113125.jpg


        North Thunderfuck:
        Matanuska Thunderfuck Bx3
        450-500 g/m2
        80-120 cm
        8-9 weken
        THC: 22%
        CBD: Low
        20200906_113234.jpg
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Het ziet er wel allemaal wat natjes uit en is er een speciale reden dat je de bladeren ook nat maakt?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        #7
        Natjes komt omdat ik net daarvoor de planten bespoten heb.

        Wortels komen al onder uit de pot.
        bovenkant sproeien doe ik alleen de 1e paar weken aangezien de HPS lamp de bovenkant zo extreem uitdroogd.

        Vorige ronde ging het juist mis nadat ik met sproeien stopte. Bladeren verbranden kan ook niet met alleen water.

        Comment


          #8
          Update:20200910_094214.jpg

          Comment


            #9
            Attached Files

            Comment


            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Succes dan met je kweek. PP heb ik net afgerond van de zomer. Kwam een mooie 500+ gram droog vanaf. (10 stuks)
              Staat er ook nog 1 in de tuin van mijn zus die schiet nu in de bloei.

            #10
            Dat de kleintjes onder 600 watt staan is inderdaad wat overdreven, maar ik had verder nog geen andere lampen dus wellicht voor een volgende keer.

            Mijn ervaring uit de 1e kweek was dat het prima kon onder 600 watt HPS voorgroeien. Maarja die stroomkosten...

            Comment


              #11
              Ik heb de eerste 2 binnen kweken ook onder de 600 w voor gegroeid
              het kan prima
              maar ik merk nu wel dat ze de tl’s erg lekker vinden geen warmte die de toplaag uitdroogt en de lampen kunnen er bijna op hangen
              ik schuif me stoeltje bij en volg weer hoor

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Beetje groeivoeding in de bloei toevoegen, of langer doorgaan met groeivoeding waardoor ze ook langer " kunnen " strekken.

              • Boomvalk
                Boomvalk commented
                Editing a comment
                Groeivoeding? Bestaat dat tegenwoordig ook al?

                Oude manier was vanaf gekochte stekken meteen onder de 600 watt lamp, spul in de potten was grodan steenwolvlokken, in een grote speciekuip zak leegmaken en dan de kuip vullen met voeding zodat de steenwol goed vochtig was. De stekjes eerst in een emmertje onderdompelen in voeding, dan in de steenwol zetten. En de dag erop wortelstimulatie bij de voeding doen voor een dag of 7 en 4 maal per dag de kleine meisjes voeding geven. Hoeveelheid hing van het plantje zelf af...zodra de overtollige voeding onder uit de pot liep was het genoeg.

                En zo doe ik het nog steeds maar sta wel open voor verbetering met als doel een hogere opbrengst te krijgen.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Kijk es bij plagron, biobizz, canna, dutchpro, welke voedingslijnen ze hebben.

                Voor wortelstimulator kan je aspirine gebruiken, kijk maar welk stofje daar in zit.

              #12
              UPDATE:

              Als alles met de dames goed gaat is het fijn om dat hier te melden, maar ik ben ook niet de beroerdste om ernstige fouten toe te geven.

              Ik was de schuur aan het opruimen en heb een bladblazer tijdelijk op de tent gelegd.

              Gevolg, tent aan openingszijde ingezakt, lamp op ventilator, aandrijving ventilator is gaan smeulen met rookontwikkeling en natuurlijk vergiftiging van de planten.

              Einde kweekronde 2. Stom stom stom 20200916_074741.jpg

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Das wel kak !!

                Hoe komt het dat dien ene nog groen is ??

              • RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Geen idee waren wel allemaal verschillende soorten. De Green Crack Punch is nog een beetje groen.

                Is allemaal al begin van de week gebeurd dus ik heb al weer nieuwe zaden aan het kiemen. Dit keer 6 soorten welke ik onder tl wil voorgroeien

              #13
              QnQ moet ik een nieuw verslag beginnen aangezien ik ook opnieuw aan een kweek begin?

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Je kan gewoon doorgaan, doen er wel meer.

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Ge sluit dit verslag af en beging gewoon terug met een propere lei !!

                Anders klopt den datum in uwe titel niet meer , en dan kun je dit gebeuren vergeten !!

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Je moet niks maar met een schone lei beginnen is wel zo overzichtelijk imo

              #14
              Alles meegenomen is het nog goed afgelopen. Je hele schuur had af kunnen fikken

              De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

              Comment

              Bezig...
              X