Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Utopia Hees en Laffin' Buddha onder zo'n goeie ouwe lamp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Utopia Hees en Laffin' Buddha onder zo'n goeie ouwe lamp.

    Korting op 420shop
    Hopdiepop, wij leven ook nog. Ik en m'n kat Galileo, dus.

    Toch terug even een topic aanmaken voor m'n nieuw kweekje. Leuk om zelf terug naar te kijken, en hopelijk interessant voor anderen.
    Misschien wel m'n laatste topic ooit, al is dit vermoedelijk zowat de 3e keer dat ik dat al heb gezegd.

    Wat is het plan deze keer? Wel, we zijn zelfverzekerd geworden in het experimenteren, en dat zetten we wat verder. Met enige trots kan ik melden dat ik me voor het eerst aan 11/12-weken soortjes ga wagen. Deze keer is m'n oog gevallen op Utopia Haze en Laughing Buddha van Barney's. De keuze was eenvoudig deze keer, Utopia H heb ik al eens geproefd, en Laughing B staat hier al van dag 1 op het verlanglijstje. Da's gevaarlijk, want dan kan het enkel maar tegenvallen .

    Wat ging er vorige rond mis?
    Vorige ronde kregen de dames alleen kraanwater bij gebrek aan regenwater, maar deze ronde verwacht ik terug heel de ronde lang 50/50 te kunnen doen.
    De vorige keer ging de groei perfect, en de bloei bij de NYC Diesel ging ook vanzelf, enkel Blueberry kreeg hele gele bladeren direct na de overgang van bloeivoeding.
    Buiten dat was het zowat m'n beste kweek tot nu toe, alleen niet m'n favorietje soortjes om te roken. Daar komt nu hopelijk verandering in!

    Deze keer gaan we de groei terug hetzelfde doen, enkel vroeg omschakelen naar 12/12 aangezien ze bijna zuiver sativa zijn en dus nog heel wat gaan doorgroeien.
    Eenmaal de bloei begint ga ik minstens 3 weken, misschien zelfs wel nog 4 weken groeivoeding blijven doorgeven tijdens de effectieve topvorming. Dan moeten ze nog steeds 8 weken op bloeivoeding overleven, dus de overgang ga ik dan traag proberen laten gaan. Zuivere sativas zijn ook gekend dat je nogal snel reveg kunt krijgen als je onverwacht toch nog gaat bijsturen met groeivoeding (stikstof), dus voed ik liever wat langer groeivoeding zodat ik achteraf niet hoef in te grijpen. Momenteel zit ik ook nog op 400W, vanaf de moment dat de temperatuur het toelaat gaat de lamp op 600W. Tot dusver nog geen problemen en groeien ze als een speer, en het is direct duidelijk dat de typisch sativa ogende Laughing B zeer geschikt is om te scroggen. Bij de Utopia H valt dat nog af te wachten, want deze groeit nogal bossig tot nu toe. Enige minpunt is dat, net zoals vorig jaar deze tijd, de varenrauwmuggen weer volop aanwezig zijn. Als ze binnen de perken blijven laat ik het zo, maar anders ga ik weer naar aaltjes moeten grijpen. En daar heb ik geen zin in.

    Waar zitten we nu?
    31/08: Alle kopjes boven (dag 1)
    14/09: Planten worden getopt na hun eerste 5-vingerig blad en gaan direct op 12/12. (dag 14, week 2)
    21/09: Scrognet gaat er op. (dag 21, week 3)

    De dames op 2 weken.

    mini_IMG_20200914_215657.jpg mini_IMG_20200914_215708.jpg mini_IMG_20200914_220010.jpg mini_IMG_20200914_215724.jpg
    De dames op 3 weken.
    mini_IMG_20200922_204951.jpg mini_IMG_20200922_204956.jpg mini_IMG_20200922_205011.jpg mini_IMG_20200922_205015.jpg


    Mijn foto's zijn nog steeds even waardeloos als jaren geleden, ik vrees dat goeie foto's er nooit van gaan komen. Iemand een camera te geef?
    Last edited by Modest; 13 October 2020, 22:32.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    NO 1!

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Had je geen metselzand kunnen gebruiken voor tegen de vrm?

    #3
    subbed.

    Als LED fanaat zie ik graag hps kweekjes. geeft toch een warmer gevoel ofzo .
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Succes, je hebt al een mooie start gemaakt !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #5
        bio shark soil attack gebruiken en de vliegjes zie je na een paar dagen niet meer,verder mooie startgroeit als kool
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #6
          Druk druk druuuuuuk!

          Dus, waar zaten we?
          Ahja...
          31/08: Alle kopjes boven (dag 1)
          14/09: Planten worden getopt na hun eerste 5-vingerig blad en gaan direct op 12/12. (dag 14, week 2)
          21/09: Scrognet gaat er op. (dag 21, week 3)

          28/09: Start groeivoeding opbouwend vanaf 1,5 ml/L. Omschakelen naar 600w (dag 29, week 4)
          12/10: Start bloei (nog steeds groeivoeding, nu 4 ml/L) (dag 44, week 6).



          Zo'n drie weken geleden dus, toen ging alles nog goed. Een week erna ben ik gestart met groeivoeding omdat de blaadjes onderaan wat lichter werden. Achteraf gezien wat laat, maar ik had niet echt geanticipeerd op het feit dat ze meer stikstof nodig hebben dan voornamelijk indica planten. Ook is m'n potgrond deze keer niet echt zo goed denk ik.
          Maar dus, door wat laat te starten met groeivoeding heb ik deze nogal snel moeten opvoeren. Zo ben ik in 2 weken tijd van 1,5 ml/L naar 4 ml/L gegaan, en da's wat te snel naar mijn zin, maar ach ja.

          Jammer genoeg is gelijk met het starten van de groeivoeding het weer volledig omgeslagen en werd het aardig fris in de tent. Met de lamp aan zo'n 23 graden en met de lamp uit zo'n 18 graden. Geen ramp, maar zeker ook niet ideaal.
          Door de verandering van temperatuur buiten (wat grote invloed heeft op de temperatuur in m'n tent) moest ik wat aanpassingen doen aan de afzuiging, maar door complete luiheid heeft die aanpassing zo'n 2 weken geduurd, ghehe.
          Maar dus hebben ze wel 2 weken een veel te hoge LV gekregen, ook niet echt ideaal. Maar da's momenteel terug in orde en nu schommelt de LV mooi rond de 55%.

          De twee weken van een te hoge LV, en dus indirect ook een te natte grond (omdat ze weinig drinken/nog steeds dronken) hebben bij enkele dames wel wat gele bladeren veroorzaakt. Zeker die links achter.

          De varenrouwmuggen waren trouwens even weg, en zijn dan met een hele voetbalploeg terug aangekomen in de tent. Daar zou ik ook eens iets aan moeten doen maar het komt er maar niet van. Aaltjes heb ik al tamelijk goede ervaringen mee, maar geen zin om m'n grond weer 2 weken vochtig te moeten houden. En gif gieten lijkt me ook maar niks.

          Ohja, en ik zou het bijna nog vergeten... Volgens m'n officieel papiertje zijn we sinds gisteren aan de bloei begonnen. Dus toch ook goed nieuws! Nu nog een week of 4 groeivoeding, en dan voorzichtig overschakelen naar bloeivoeding. En binnen een week of 11 hopelijk een oogst. Waar ben ik toch weer aan begonnen.

          De dames zo'n 5 dagen geleden.
          mini_IMG_20201009_222835.jpg mini_IMG_20201009_222856.jpg mini_IMG_20201009_222840.jpg mini_IMG_20201009_222849.jpg

          En de dames vandaag. Zo zie je maar hoe snel gele bladeren kunnen gaan. Correct me if i'm wrong, maar ik denk dat het komt door slechte waterhuishouding (moet minder maar vaker water geven).
          mini_IMG_20201013_202759.jpg mini_IMG_20201013_202823.jpg mini_IMG_20201013_202912.jpg mini_IMG_20201013_202815.jpg mini_IMG_20201013_202834.jpg

          En nog exotisch ongedierte die graag rond de tent hangt.
          mini_IMG_20201013_203437.jpgPS: Alvast m'n excuses voor m'n slechte zorg voor de dames, ik weet dat het soms pijnlijk kan zijn. Maar het kan nu eenmaal niet anders, heb nogal weinig vrije tijd zo. Gelukkig heb ik geen kinderen, anders waren die al lang verhongerd.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #7
            Ik was er trouwens echt van overtuigd dat ik in de tussentijd al eens een update had gedaan.
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Rol er nog eentje , ik dacht al wat is hier aan de hand !!

            #8
            Echt een mooi netje vol. Ik volg
            Lopend Verslag

            Comment


              #9
              Wauwie, lang geleden zo!
              Ik was zelfs niet meer van plan om nog een update te doen, want hier in het veel te godverdoms druk. Dat zie je jammer genoeg ook aan de planten.
              Maar als ik het hierbij laat neem ik mezelf weer kwalijk dat ik niets afwerk, dus ja... Dan moet het maar.

              Dus... Hoe is het?
              Wel, er is goed en slecht nieuws... Het slechte nieuws is dat het zeer lang geleden is dat ik nog zo slecht voor de planten heb (kunnen) zorgen, het goede nieuws is dat ik na jaaaaaren eindelijk een degelijke camera heb! Nu er enkel nog mee leren werken.

              Maar dus, waar waren we gebleven? Phieeeeuw, 12 oktober, bij de start van de effectieve bloei. Ik vergeet haast dat ik bijna al aan PK kan gaan beginnen.

              In de tussentijds is er niet veel goed gebeurd. Een invasie van varenrauwmuggen die hoogstwaarschijnlijk wel wat schade hebben aangebracht aan de wortels. En dan nog eens een plotse daling van de temperatuur, waardoor de dagtemperatuur in de tent rond de 22 graden schommelt en de nachten rond de 15 graden. Maar vooral de constante LV van rond de 60-70% is heel erg slecht er zorgt voor een slechte waterhuishouding. En dit, inclusief dat de dames zeer moeilijke drinkers zijn, maakt dit gele slachtveld. Correct me if i'm wrong!
              Ik merk van mezelf dat ik de kweekopstelling eigenlijk spuugzat ben, en ook het feit dat ik weinig tot niets kan veranderen aan de omgeving dus ik zo maar blijf aanklooien. Daarmee dat ik het wat laat hangen bij de dames, maar beterschap in is zicht!

              Maar dus, korte samenvatting:
              31/08: Alle kopjes boven (dag 1)
              14/09: Planten worden getopt na hun eerste 5-vingerig blad en gaan direct op 12/12. (dag 14, week 2)
              21/09: Scrognet gaat er op. (dag 21, week 3)

              28/09: Start groeivoeding opbouwend vanaf 1,5 ml/L. Omschakelen naar 600w (dag 29, week 4) < Toen kwamen de varenrouwmuggen en werd het koud
              12/10: Start bloei (nog steeds groeivoeding, nu 4 ml/L) (dag 44, week 6). < Toen begon het vochtig te worden en kwam er het eerste geel tevoorschijn
              02/11: Groei/bloeivoeding 50/50. (dag 63, week 9, bloeiweek 3) < Modest schiet eindelijk in gang en begint wat op z'n watergift te letten, maar het is te laat
              09/11: Start bloeivoeding. (dag 70, week 10, bloeiweek 4) < Modest heeft door dat het slecht gaat, maar we maken het af!
              23/11: Start PK 13/14 opbouwend. (dag 84, week 12, bloeiweek 6)


              De dames op 20/10
              mini_20104.jpg mini_20103.jpg mini_20101.jpg mini_20102.jpg

              De dames op 04/11 (met de nieuwe camera )
              mini_0411GB (6).JPG mini_0411GB (2).JPG mini_0411GB (7).JPG mini_0411GB (1).JPG mini_0411GB (4).JPG mini_0411GB (8).JPG mini_0411GB (3).JPG mini_0411GB (5).JPG
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #10
                En dan nog de dames vandaag, op 23/11. Ze zijn vandaag dus in de 6e bloeiweek, dus zouden ze nog zo'n 5 weken moeten. Of 6, wie weet.
                De Laughing Buddha laat nog wat op zich wachten, maar vooral de Utopia Haze bloeit, ondanks de omstandigheden, lekker door. Daar zitten al heel wat dikke toppen bij, enkel opletten voor reveg/foxtails. Maar da's ook wat eigen aan sativa-dominante soorten. En ook opletten voor toprot met die veel te hoge LV.

                mini_DSC00204.JPG mini_DSC00222.JPG mini_DSC00223.JPG mini_DSC00221.JPG mini_DSC00224.JPG mini_DSC00229.JPG mini_DSC00226.JPG mini_DSC00220.JPG mini_DSC00231.JPG
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Ziet er toch lekker uit vind ik,

                #11
                Ik keek daarnet even na en zag dat de Liberty Haze minder slechts 9-10 weken moet. Dus deze zou al binnen een week of 3 klaar moeten zijn. We shall see...
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #12
                  Herfst zit er lekker in... Maar zien er smakelijk uit
                  Lopend Verslag

                  Comment


                    #13
                    Volg t laatste stukje, jep, de zorg had beter gekund
                    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                    Comment


                    • Modest
                      Modest commented
                      Editing a comment
                      Ja, soms ben ik die tent ongelofelijk beu. Moest ik de ruimte hebben om elke zomer voldoende buiten te kunnen kweken was die tent al lang weg geweest. Maar dat zal nog niet voor direct zijn vrees ik. Ik heb deze ronde om de dag 2 minuten de tent open gehad om ze water te geven en te zien dat het slecht ging. Tent terug toe, want ik kon er toch weinig aan doen.
                  Bezig...
                  X