Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

480w Quantumboard 9x haze soorten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Updatje weer

    Vandaag 2 dagen boven de grond,
    Lamp is voor de helft gedimd en hangt op zon 45 a 50 cm.
    temp is 23 en lv zit op de 45.
    Ik twijfel een beetje wanneer ik de dames ga switchen naar bloei, dit is me eerste rondje haze op een buitenkweek super silverhaze na.
    Buiten op het balkon waren de haze dames al een week of 6 wanneer ze de bloei ingingen en na 3x toppen zijn ze nu max een meter hoog buiten, dit zal natuurlijk ook komen door het weinige zonlicht wat op me balkon valt, dus ga ik ervanuit dat ze in de tent veel meer zullen strekken, ik dacht zelf snel te toppen als ze voldoende blad hebben, dan een week herstellen dan nog 1 keer toppen, dan weer ff herstellen en dan de bloei in, iemand ervaring mee?
    Weske weet ik van dat hij haze had staan een paar rondes, misschien dat hij wat tips heeft.

    hier weer een mooi fototje van in de tent:
    20201006_104731.jpg

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Pas gaan toppen als er minstens 6 internodes te zien zijn....

      Dat strekken ligt eraan kan zijn door te weinig licht maar kan ook gewoon een haze zijn die flink strekken..

      Ik heb nu 2 soorten staan die heb ik met 6 internodes gefimmed daarna 2 weken laten herstellen en omgezet naar de bloei ze staan nu 2 weken officieel in de bloei dus 4 weken na omschakeling en de haze is nog steeds een beetje aan het strekken.....

      Voordeel in de tent is dat je alle groeipunten naar beneden kan binden en daar weer flink wat ruimte mee kan pakken.

      Als je zelf meerdere keren wil toppen raad ik je aan om terug te gaan toppen en niet alleeb het bovenste puntje wegknippen op die manier kan je ze toch iets meer onder controle houden kwa hoogte

    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Dankje voor de info wes, al snap ik niet waarom jij pas vanaf de 6e internode gaat toppen, ik hen de afgelopen 6 kweken altijd getopt vanaf 3 internodes, dan bij 6 nog een keer en dan eventueel nog een keer met indica omdat ie wat langere voorgroei nodig hebben.

    #17

    Comment


      #18
      Om te voorkomen dat je planten weer geel worden kan je in de groeifase al wat voeding meegeven. Bijvoorbeeld om de waterbeurt. Ziet er goed uit!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        Haha dat weet ik allemaal maak je niet druk, als je even goed gelezen had dan had je gezien dat de grond waar ze nu in staan maar gebruikt gaat worxen voor 2 a max 3 weken, (zolang is de grond ook voorbemest) daarna worden ze overgepot naar batmix en gaat de timer om, in dit stadium voeding geven aan de zaailingen op voorbemeate grond is niet verstandig planten hebben de eerste 2 a 3 weken zeker nog geen voeding nodig

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        En ik maar denken dat wietkwekers relaxte figuren zijn! Nou, veel plezier met je kweek ik haak af.

      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        De enige niet relaxe reactie die ik hier zie is afkomstig van jou, je informatie was niet correct en dan leg ik je uit waarom niet, als je dan meteen op je tenen getrapt bent zegt dat meer over jou als over mij

      #19
      Oorspronkelijk geplaatst door Hobbyenmedical View Post
      [CENTER]Updatje weer

      Vandaag 2 dagen boven de grond,
      Lamp is voor de helft gedimd en hangt op zon 45 a 50 cm.
      temp is 23 en lv zit op de 45.
      Ik twijfel een beetje wanneer ik de dames ga switchen naar bloei, dit is me eerste rondje haze op een buitenkweek super silverhaze na.
      Haze kan heel snel op 12/12, ik zou de lamp nu voluit zetten, even kijken hoe ze reageren en als dat goed is meteen switchen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        Nee joh als je nu op 12/12 gaat krijg je 1 grote top per plant, dan heb ik 9 hoofdtoppen staan, dat is niet de bedoeling, de planten worden eerst 1 tot 2 maal getopt in de groeifase voordat de klok omgaat, dat betekend dus dat ze minimaal 2 tot 3 weken groei zullen krijgen, daarna zullen ze worden gescroggt, haze gelijk op 12/12 zetten heb je niks aan met 9 planten, dan heb je een magere opbrengst, ik wil minimaal 6 tot 8 hoofdtoppen per plant hebben, hierdoor heb je uiteindelijk ongeveer 70 hoofdtoppen in je tent staan wat je veeeeel meer opbrengst geeft dan dat ik ze nu op 12/12 zou zetten.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Als je Haze twee tot drie weken laat voor groeien krijg je lange slungels die niets opbrengen.

      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        Niet als je ze topt, dan gaan ze de breedte in en als je dan ook nog scroggt dan word de lengte niet zon probleem, ik heb thuis ook nog 2 super silver haze planten staan die 6 weken voorgroei hebben gehad met 3 x toppen en die zijn nog niet eens over de meter, en dat is ook nog eens zonder scroggen
        Tevens zal een oudere plant vaak meer opbrengen als een plant die meteen op 12/12 word gezet, alleen al het aantal vertakkingen en dus toppen wat je extra hebt bij een oudere plant leveren al meer opbrengst
        Last edited by Hobbyenmedical; 7 October 2020, 13:22.

      #20
      even een tussendoortje

      Ik vroeg me af of het misschien niet eens een keer leuk is om eens een keer met de mensen die het leuk vinden ergens bij elkaar te komen om eens gezellig te kletsen en wat van elkaar te proeven, lijkt me leuk op deze manier kennis uit te wisselen en een gezellige avond te hebben.

      Comment


        #21

        Comment


          #22
          update

          Dames doen het goed, groeien gestaag door.

          Heb vandaag de extra ledbalk met paarse verlichting erbij aangezet, zo heeft het spectrum nog wat extra blauw en dat zal ten goede moeten komen van de groei, de quantumboards staan gewoon nog half gedimt.

          Temp: 23.5
          Lv: 46%
          Btw, ik maak iedere keer een foto na het watergeven dus vandaar dat de grond iedere keer nat is op de foto, de volgende dag is de toplaag gewoon weer netjes droog

          20201008_194950.jpg

          Comment


            #23
            Hey ik ben er ook bij

            Toch schattig die kleine uppy's , een van de mooiste periode van den teelt !!!

            Keep it green !!!
            🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


            • Hobbyenmedical
              Hobbyenmedical commented
              Editing a comment
              Hey welkom Remco

              Ik vind ze met toppen toch wel wat mooier hahaha

            #24
            hier zijn we weer, dagje verder.
            toch al weer een mooi verschil met gister,
            Tevens heb ik net lekkee 58 stuks spacecookies gebakken met 0.5 gram wiet per koekje

            20201010_195156.jpgIMG_20201010_194731_443.jpg

            Comment


              #25
              Hoor ik daar koekjes lekker lekker en dan nog wel zo veel !!

              Ik heb nog groene koekjes liggen van een paar maanden geleden !!

              Sebiet eens proeven of dat ze nog goed zijn !!
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


              • Hobbyenmedical
                Hobbyenmedical commented
                Editing a comment
                ik ben ook pas net wakker, zijn sterke koekjes hahah

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Ik leef bijna terug !!

                Heb tot 12 uur in mijn bed gelegen , da komt ook niet veel voor !!

                Inderdaad klop'ke van den hamer , Jointje - een paar groene koekjes en dan nog wa alcoooool !!

                Met als gevolg koppijn en nen droge mond !!

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Zo lang je geen pijn in de poepert hebt was het een geslaagde avond :p

              #26
              update weer,
              toch maar weer vroeg getopt
              Dames herstellen snel,
              Voor de rest gaat het allemaal prima!
              Temp en rlv zijn beide netjes in orde.
              20201015_100831.jpg20201015_100839.jpg

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Schoon volk , ze gaan lekker !!

              #27
              weer even een kijkje in de tent.
              Herstel van het toppen gaat spoedig en de groei zit er weer lekker in,
              Toch blij dat ik weer zo vroeg getopt heb aangezien ik de planten in de groei zo laag mogelijk wil houden met zo veel mogelijk hoofdtoppen, zo hoop ik dat de stretch dalijk wat gelijkmatiger verdeeld word over alle toppen zodat de planten geen 1.5 meter worden
              20201016_102626.jpg20201016_102634.jpg

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                1,5m dat heb je zelf in de hand lijkt me, maar dit ziet erg goed uit erg leuk om te zien

              #28
              update

              Inmiddels getopt voor de 2e keer en overgepot naar batmix, ik twijfel ff wanneer ik over zou gaan op 12/12

              20201025_100815.jpg

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Hoe lang groeit deze soort door!?

                O, haze

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                MooiMooi

              • Hobbyenmedical
                Hobbyenmedical commented
                Editing a comment
                Okee dan gaan ze per vandaag om naar 12/12 ik ben benieuwd of de strecht binnen nu exht zo giga is met haze, we gaan het zien, al zijn het wel 4 verschillende haze soorten dus ze zullen jiet allemaal even veel stretchen, ik zal misschien wat potten moeten gaan verhogen etc maar dat zullen we wel zien met de tijd

              #29
              Ben benieuwd man, hoe bevalt die quantum tot dusver?

              Ziet er verder goed uit, geen bijzonderheden...
              Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

              Mike's 5x special kush #1 (RQS)

              Comment


              • Hobbyenmedical
                Hobbyenmedical commented
                Editing a comment
                Ik heb meerdere grows met deze lampen gedaan, bevallen zeeeer goed, niks over te klagen

              #30
              Updatje weer,

              ze doen het super, zag wel dat ze nu na het overpotten iets verbrande bladpuntjes hebben hier en daar, maar dat is heel minimaal en zal in de loop van de weken geen problemen vormen aangezien ik nog geen voeding geef,
              ze zouden nu voor 6 weken voeding moeten hebben dus ik ga over 5 weken voorzichtig met de bloeivoeding aan de gang.
              verder is de temp en luchtvochtigheid prima in orde!
              temp zit tussen de 22 en 23 en lv rond de 45.
              niks te klagen dus.
              hier even 2 fotos van gister.
              2 dagen 12/12 nu

              20201028_020555.jpg20201028_020325.jpg

              Comment


              • mike01
                mike01 commented
                Editing a comment
                Tja, moet je erop zeggen... Ga van het forum af en doe gewoon je ding haha!,

                Ben zelf geen fan van voorbemeste aarde, maar zo te zien gaat het prima! Ik hou liever zelf de controle.

                Wel leuk om te zien dat het allemaal prima gaat!

              • Hobbyenmedical
                Hobbyenmedical commented
                Editing a comment
                Waarom zou ik van het forum af gaan en me ding doen? Doel je daar mee op beroepskweek want dan ben je hier op de verkeerde plek, dit is een forum voor hobby/ medicinaal kwekers die puur en alleen voor eigen gebruikt telen
                Ondanks dat bedankt voor het compliment

              • Rickysticky
                Rickysticky commented
                Editing a comment
                Je blijft kan ik mooi afkijken! Gaat lekker man!
            Bezig...
            X