Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Critical+ voor-het-raam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x Critical+ voor-het-raam

    Korting op 420shop
    Hi all,

    Hier ben ik voor de verandering eens in een ander seizoen en op een andere afdeling met mijn dame voor-het-raam probeerseltje: Critical+ dinafem.

    Een raam op het zuiden. Dame beschermd door tuingaas waar mijn kat nog net niet met zijn kop doorheen kan. Ik was er wel even bang voor zodoende zijn de strakker gewoven vogelgaas en kippengaas ook overwogen. Maar het tuingaas had nog een pro, minder scherp materiaal want ik sneed mijn vingers al in de winkel aan die kip en vogel hekwerken, door de verpakking heen ja. Dame niet op een krukje voor het eerst dus, gewoon op de grond want minder opzichtig in deze wintersetting.

    Ik vrees voor het aanstormende aroma maar kwam daar te laat achter. Had ook nog graag mijn voordeur in alle vrijheid geopend. Mah goed, ze stond er al en komt uit de ijskast na 3 jaar.

    Ow ja, geen voeding, gewoon op uni aarde met wat perliet en afzuren, that's it.

    Klein maar fijn he

    Attached Files

    #2
    Begin is er,ga je nog bijverlichten?
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Hi, ja ik zat me toevallig net wat in te lezen over bijverlichten maar heb daar echt zero ervaring mee en kwam tot de slotsom: nee ik ga niet bijverlichten maar ik ga hem waarschijnlijk wat vaker buitenzetten. Als ik zie hoe mijn citroenverbena in pot de laatste week in groen leven kwam daar (en die had ik totaal dood verklaard in mijn patio) .. dan denk ik dat het wel eens nuttig kan zijn....

    #3
    Ben benieuwd, leuk projectje

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Thanks

    #4
    Zorg maar alvast voor wat stokjes/stokken voor hem daartegen aan te binden. Dit word een lange slungel haha.

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Ja het is nu al bergen zand tegen die stengel bouwen

    #5
    Hoi,
    update: hij staat voorgoed buiten nu, binnen is drama helaas.
    Tot volgend jaar met een nieuwe ronde!
    Attached Files

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Buiten zal het niet beter gaan denk ik, succes gewenst

    #6
    Binnen ging de steel bijna 180 graden hangen.. buiten blijft ie i.i.g nog een beetje recht.... ik heb er net wat stro opgedaan voor isolatie/warmte en ook in de zak wat stro. Komende dagen zal het nog wel goed gaan maar next week is het alleen maar plens plens plens... we verwachten niks maar we blijven met liefde verzorgen zolang het leeft.



    Attached Files

    Comment


      #7
      Ja we kunnen ook niet verwachten dat het snel groeit he.. maar hij staat weer binnen, ik werd gek van dat gesleep en gedoe met kruiken, stro en het weerbericht!

      Ik ga echt juichen als ik een nieuw blaadje zie verschijnen... volgens mij komt ie...




      Attached Files

      Comment


        #8
        Weekje verder weer...
        Attached Files

        Comment


          #9
          Ik zet hem nu ook wat vaker buiten in mijn patiootje...

          Ja het is wel even bouwen en klimmen steeds.

          Lekker in de zon..

          Attached Files

          Comment


            #10
            Heb flink gelachen om de stellage!

            Comment


            • Swaghenkie
              Swaghenkie commented
              Editing a comment
              Klote zeg die lekkage. Veel schade?
              De zon gaat steeds sneller onder nu ja dus dat is wel klote met het in de tuin zetten dan..

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Alle laminaat is naar z'n gossie .. en had het laminaat onlangs overgenomen met de verhuizing van de vorige bewoner (zag er goed uit) maar iemand is zo stom geweest om een spijker in het laminaat te slaan omdat het een beetje bol stond en daarbij is een verwarmingsleiding onder de grond geraakt.. en toen begon ik twee weken terug water uit de naden van het laminaat te ontwaren.. en bleek het blank te staan eronder. .... maar heb geluk met m'n inboedelverz. (ze vergoeden bijna 3000!) omdat ik de leeftijd van het laminaat niet kon aantonen, althans ze hebben nooit gevraagd of er een datum achter op de plankjes stond Ja.. allemaal heel "onverplicht" en welwillend van hun ... geluk dus, alleen leef ik nu op beton voorlopig yeahh!!

              Weet je.. naarmate de dag vorderde trok de zon steeds hoger op de muur ... ik denk dat ik Critical beter op het dak kan zetten! Ik moet alleen een trap zien te regelen anders kan ik er niet bij .... moet lukken tog, het dak?

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Ja ik had ook liever een elektrische stellage ofso ... zodat ik hem makkelijk up en down kon heisen. Maar ja.. waar haal je zoiets, heb tijdje terug al gegoogeld maar niks gevonden.... als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
              Last edited by vishaka; 4 November 2020, 18:58.

            #11
            Hij staat weer lekker in het zonnetje!!! In de voortuin tog maar ja...

            En het groeit als kool met deze mooie dagen..................................

            Ik vind het ook belangrijk dat ie een beetje "steel" ontwikkelt en dat gebeurt goed met briesjes buiten.

            EDIT@
            Welke beesjes kunnen mijn plant binnen opvreten? (ik hoorde een autoriteit op dit forum zeggen dat zoiets snel gebeurd voor het raam in de winter)
            Attached Files
            Last edited by vishaka; 6 November 2020, 15:40.

            Comment


            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Liever heb ik een zinnig antwoord op mijn beesjes vraag.

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              En moet het allemaal zo GROOT en GROEN om kijkcijfers te halen?

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              KUS
              Last edited by vishaka; 6 November 2020, 16:23.

            #12
            Welke beestjes ?
            Als ik bij m'n huiskamerplanten kijk dan kom ik daar voornamelijk wat spint tegen die probeert te overleven.
            Mja die staan altijd binnen.
            Als je nu verse groene blaadjes buiten zet kan er vanalles op komen.
            Toen ik vanmiddag op het dak bezig was had ik gezelschap van twee vlinders.

            Gewoon goed in de gaten houden en af en toe ook de onderkant van de blaadjes bekijken.

            nb. Ik verwacht wel wat opbrengst hoor
            Last edited by QnQ; 7 November 2020, 08:51.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Aaaw das lief (die vlindertjes) Ach ik was me een beetje voortijdig zorgen aan het maken over beesjes binnen toen ik LR2 onder zo'n winterkweek voor het raam topic hoorde zeggen dat je plantje zo is opgegeten door beesjes in die setting .. mah ja.. paar jaartjes terug wel hoor. Je hebt een grotere verwachting dan ik maar das goed om te horen!

            #13
            Hoi,

            Ik heb een veel degelijkere setting nu. Ipv een strijkplank, barkruk en 2 bananendozen gebruik ik nu een ijzeren bureau met daarop een trap (zie pic). Het staat ook nog eens hoger en vangt dus meer zon. Het is wel even een gedoe om 'm erop te krijgen maar het lukt net. Liever had ik een hogere trap gehad. Ja in de voortuin komt de zon pas tegen 13:30 en das best laat. Er staat een huis voor namelijk ... en niemand die het nu ziet ook.

            Ik zet hem dus zo hoog als het een beetje redelijk weer is, voor de rest gaat ie naar binnen en ook 's nachts.

            Attached Files

            Comment


              #14
              Ik verklaarde 'm voorgoed binnen maar toch weer ff in het zonnetje buiten vandaag... en je ziet 'm groeien.


              Attached Files

              Comment


                #15
                Excuses voor het lange wachten maar ik dacht zelf dat 1 update per week toch wel genoeg was...... enjoy it!

                ps: groeit toch sneller dan verwacht als ik zo terugkijk naar vorige week.
                Attached Files

                Comment

                Bezig...
                X