Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Amnesia Haze Feminized Soma Seeds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Nat genoeg staan ze zeker! Als je nog n beetje aarde over hebt erover heen.

    als je het water geven nog lastig vind, blumats
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Ik had idd wat aarde over en zojuist de pot verder aangevuld.

      Afhankelijk hoe deze kweek gaat lopen, zal ik volgende kweek overwegen om blumats te gebruiken.

    #32
    Beste mensen,

    De zaailingen zien er goed uit. Naast de 2 lob bladeren worden de eerste 2 bladeren steeds groter. Momenteel geef ik nog steeds geen water zodat wortels zelf naar water kunnen zoeken.

    Ik wil me wel voorbereiden op de volgende stap want momenteel staat de luchttoevoer en afzuiger nog steeds uit. De temperatuur in de kweekruimte is tussen 26 en 28 graden. Lv is tussen 48% en 55%.

    Als ik nu de luchttoevoer aan zet, zal de temperatuur zakken en luchtvochtigheid omhoog gaan. Is dit aan te raden in de zaailing fase of zal ik de luchttoevoer nog even uit laten? Ik heb wel 2 kleine kabelgaten open gezet zodat er iig van ergens fris lucht binnenkomt.

    Nu komt het volgende en dat is de afzuiger met gekoppelde koolstoffilter. Deze staat momenteel ook nog uit. Als ik dit aanzet zal de warmte afgezogen worden. Is het verstandig om het uit te laten of kan deze aangezet worden?
    Smoke weed every day

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Kan nog wel even uit blijven, zijn mooie waardes zo. Filter is pas nodig als er geur is en dan zijn we al in de bloei.

    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Ha flip, roger that

    #33
    Ik kwam vandaag de tent binnen en tot mijn schrik zag ik dat de temperatuur 30.5 graden was terwijl de kachel op laagste stand is!
    De zaailingen zagen er gelukkig nog goed uit en geen tekens van verbranding. De 2 leds staan nu uit dus temperatuur zal wel dalen.

    ​​​Morgen komt eindelijk de temperatuur controller binnen die ik heb besteld. Het is de Inkbird ITC-308 met wifi. Ik hoop dat ik hiermee de boel een beetje onder controle kan houden.

    Screenshot_20201021_004157.jpg
    Smoke weed every day

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ik zou wel even goed controleren of het werkt niet alle afzuiger's kunnen automatisch worden gedempt met een controler

    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Hier sluit ik alleen de electrische kachel op aan. Die verbruikt namelijk erg veel. Ik zal zo even een screenshot maken van de settings.

    #34
    De temperatuur controller is binnen en ik heb hem zojuist proberen in te stellen. Volgens mij heb ik het juist gedaan. De temperatuur in de tent staat nu ingesteld op 23 graden met onderstaande settings.

    Heating hysteresis ingesteld op 3 graden.
    Dus als het 20 graden wordt in de tent zal de kachel vanzelf aangaan.

    Cooling back temp ingesteld op 7 graden.
    Dus als het 30 graden wordt gaat de kachel vanzelf uit.

    Screenshot_20201021_163437_com.inkbird.smart.jpg
    Last edited by ThePeaceMaker; 21 October 2020, 18:00.
    Smoke weed every day

    Comment


      #35
      Dag 9

      Temp tussen 22 - 24 graden
      Lv tussen 50% - 55%

      Tot op heden gaat het goed. Naast de 2 lob bladen en 2 wietbladen begint nu de 5de en 6de bladeren te komen. De bladeren zijn mooi donkergroen. Ik ben zeer tevreden met de temperatuur controller en ik bespaar hiermee enorm veel stroom. Verder heb ik nog steeds vraagtekens over bepaalde onderwerpen.

      De aarde ziet er droog uit maar dit komt omdat ik tot de rand hebt bijgevuld. Wat eronder zit is nog wel nat. Niet zeiknat maar genoeg voor de zaailingen om te zoeken naar water.

      De nieuwe zaad amnesia haze van powerstrain zit al 2 dagen in kartonnen bekertje en nog geen teken van leven. Ik zet deze ook gewoon thuis op de vensterbank totdat het is ontkiemt en daarna gaat die in de pot van overleden soma zaad.

      Luchttoevoer (staat momenteel nog uit)
      Ik kan ervoor zorgen dat verse buitenlucht wordt gezogen naar de tent. Ik kan er ook voor zorgen dat de lucht in het tuinhuisje wordt gezogen naar de tent. Ik vermoed zelf dat als ik verse buitenlucht zuig naar de tent, krijg ik te maken met een te hoge luchtvochtigheid en temperatuur daling maar hoe zit dat met lucht uit tuinhuisje zuigen naar de tent? De tuinhuisje is niet geisoleerd en er komt van hier en daar wel lucht binnen dus ik neem aan dat dat ook gewoon verse lucht is en ik denk zelf dat luchtvochtigheid en temperatuur zal dalen maar niet zo erg als buitenlucht.

      Dus mijn vraag is eigenlijk of ik beter lucht uit tuinhuisje kan toevoeren ipv buitenlucht?
      Attached Files
      Last edited by ThePeaceMaker; 22 October 2020, 19:05.
      Smoke weed every day

      Comment


        #36
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #37
          Ik wil niet negatief klinken maar ik vind ze vrij klein voor zaailingen die al vijf dagen boven zijn. Steek je vinger eens in de aarde van de potten om uit te sluiten of er geen watertekort is.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • mike01
            mike01 commented
            Editing a comment
            Hoek, er spelen meerdere factoren Mee. Pot is nat zat, wortels zoeken toch wel. En anders zou die beter z’n aarde opnieuw kunnen spoelen en overpotten of dagelijks met een plantenspuit de aarde nat maken

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            @ ThePeaceMaker, je zegt toch dat de aarde droog aanvoelt? Nou, dat is de reden dat je zaailingen niet groeien!

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            @ Mike01, de aarde uitspoelen of de toplaag nat sproeien zijn nogal twee uitersten niet? Het eerste is bij zaailingen nergens voor nodig en het tweede heb je niks aan. De toplaag is niet waar je de penwortel wilt hebben en waar het droog is groeit niks. Kortom, een emmer pakken, vullen met water en de plant met pot en al er met de achterkant in tot de aarde goed nat is.

          #38
          Ik pak even een foto die je zelf gepost hebt ThePeaceMaker.



          Het is net een woestijn. Houd de pot maar eens paar minuten met de achterkant in een emmer met water en vergelijk dan het gewicht!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #39
            Hi guys,

            Oke ik wil in deze fase niks verkeerds doen.
            Voor alle duidelijkheid. De bovenkant van de pot heb ik vandaag aangevuld met niet ingewaterde light mix grond dus bovenkant is sowieso droog.

            Ik heb dus gegraven in de pot waar geen zaad in zit en een foto gemaakt en zo zijn alle potten momenteel. Dus water geven of niet?

            Dit is trouwens de pot die niet is aangevuld met lightmix grond maar al 5 dagen leeg staat en niks mee gedaan.

            Op de foto ziet het er erg nat uit maar als ik me vinger erin doe voelt het niet nat aan maar ook niet droog. Het voelt vochtig aan.
            Attached Files
            Last edited by ThePeaceMaker; 22 October 2020, 22:51.
            Smoke weed every day

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Vooraleerst: je verzuipt een cannabisplant niet zomaar, daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Giet er maar rustig zoveel water in tot het er via de onderkant weer uitloopt en laat de potten dan een paar dagen droog trekken.

            • ThePeaceMaker
              ThePeaceMaker commented
              Editing a comment
              Bedankt voor je advies Hork. Ik zal morgen wel even de tuinslang gebruiken en alle potten goed nat maken en van bovenkant water geven.

            #40
            Wat ben ik toch een ongeduldig persoon. Ik heb niet kunnen wachten tot morgen. Zojuist alle 4 de potten van onder en van boven water gegeven. De potten zijn nu erg zwaar geworden. Ik zal de komende week geen water meer geven en kijken hoe de dames gaan groeien.

            Ik ben zelf van mening dat de grond erg droog was. Dit heeft volgens mij ook te maken met dat ik in het begin niet goed ingewaterd heb.
            Smoke weed every day

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Er is maar 1 soort blumat tensio meter kost rond de € 30 per stuk. Je kan het ook met de hand doen vinger in de grond steken optillen. ik ben blij met tensio meter anders laat ik haar toch te snel nat staan en tegen de tijd dat die tensio meter stuk is kan ik vast wel water geven. Of ik neem een automatische water gever van blumat dan zit je altijd goed als je het goed afstelt

            • Mizzaa
              Mizzaa commented
              Editing a comment
              Misschien voor de volgende keer ,
              De eerste 2a3 weken als ze bij mij groeien in kleine potjes label ik ze en weeg het leeggewicht, totdat ik ze over pot en een blumat tensiometer gebruik.

            • Penny123
              Penny123 commented
              Editing a comment
              sinds ik zo een vochtigheid meter heb gaat het bij mij ook een stuk beter! gewoon van de intratuin, mocht je een beperkt budget hebben. Ongeduldig heid ken ik ja hahahaha

            #41
            Hoe staat het ermee?
            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

            Mike's 5x special kush #1 (RQS)

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Dat vroeg Ik me ook al een tijdje af

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
          Bezig...
          X